Heldquote:
Huh? Dat waren we toch al of zit ik nu serieuze antwoorden op een off topic gebeuren te geven?quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:48 schreef yvonne het volgende:
Zullen we langzaam aan weer terugkeren naar het topic onderwerp?
Jij niet uiteraardquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Huh? Dat waren we toch al of zit ik nu serieuze antwoorden op een off topic gebeuren te geven?
Hoho, kijk uit wat je zegt, de gemeente betaalt het alleen als je echt compleet afziet van elke nalatenschap, dan mag je dus nog niet een theelepeltje meenemen uit de inboedel als aandenken, plus dat je dan echt helemaal níéts te vertellen hebt over hoe het gaat. Ze stoppen je onder de grond en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. Avondje condoleance om afscheid te nemen (voor overige familie, vrienden en kennissen) kan je dan dus ook wel op je buik schrijven.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Uitvaart is niet echt nodig. Wanneer je dat niet kan betalen dan draagt de gemeente de kosten. Heb je geen uitgebreide uitvaart maar wel gratis. Informeer ernaar bij de gemeente. Vraag dan meteen of ze een collectieve zorgverzekering aanbieden aan minima, die zijn net wat goedkoper en iets uitgebreider dan de standaard aanvullende zorgverzekering.
Precies, en volgens mij zijn je kinderen gratis meeverzekerd toch? Uitvaart, inboedel en wa, zijn los van je zorgverzekering imo de dingen die je echt goed geregeld moet hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoho, kijk uit wat je zegt, de gemeente betaalt het alleen als je echt compleet afziet van elke nalatenschap, dan mag je dus nog niet een theelepeltje meenemen uit de inboedel als aandenken, plus dat je dan echt helemaal níéts te vertellen hebt over hoe het gaat. Ze stoppen je onder de grond en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. Avondje condoleance om afscheid te nemen (voor overige familie, vrienden en kennissen) kan je dan dus ook wel op je buik schrijven.
Offtopic denk ik, maar zelfs afzien van een nalatenschap kan onvoldoende zijn. De gemeente kan de kosten verhalen op verwanten (mits die het kunnen dragen), zelfs als die afstand doen van de erfenis.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoho, kijk uit wat je zegt, de gemeente betaalt het alleen als je echt compleet afziet van elke nalatenschap, dan mag je dus nog niet een theelepeltje meenemen uit de inboedel als aandenken, plus dat je dan echt helemaal níéts te vertellen hebt over hoe het gaat. Ze stoppen je onder de grond en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. Avondje condoleance om afscheid te nemen (voor overige familie, vrienden en kennissen) kan je dan dus ook wel op je buik schrijven.
Dat is wel ook zo, maar ik vermoed dat het uiteindelijk ook is om een beeld te krijgen van alle vaste lasten. Ook die lasten waaraan je niet zo snel denkt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:41 schreef vannelle het volgende:
Uitvaartverzekering is zeker belangrijk, maar ligt nu de nadruk niet meer op het vinden en inrichten van een huis?
Klopt, maar dan nog heb je weinig te zeggen vaak.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:28 schreef frederik het volgende:
[..]
Offtopic denk ik, maar zelfs afzien van een nalatenschap kan onvoldoende zijn. De gemeente kan de kosten verhalen op verwanten (mits die het kunnen dragen), zelfs als die afstand doen van de erfenis.
neen. je kinderen zijn niet gratis meeverzekerd. sorry voor de offtopic, maar deze wil ik graag even corrigeren, aangezien het gewoon niet correct isquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Precies, en volgens mij zijn je kinderen gratis meeverzekerd toch? Uitvaart, inboedel en wa, zijn los van je zorgverzekering imo de dingen die je echt goed geregeld moet hebben.
Dat hangt van je verzekeraar af.quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:00 schreef simmu het volgende:
[..]
neen. je kinderen zijn niet gratis meeverzekerd. sorry voor de offtopic, maar deze wil ik graag even corrigeren, aangezien het gewoon niet correct is
uh die van mij zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd bij de Iza, Monuta en Laatste Eerquote:Op zaterdag 28 april 2012 08:00 schreef simmu het volgende:
[..]
neen. je kinderen zijn niet gratis meeverzekerd. sorry voor de offtopic, maar deze wil ik graag even corrigeren, aangezien het gewoon niet correct is
en de mijne waren/zijn dat niet bij een andere maatschappij vanaf dat ze 3 maanden oud zijn (ervoor wel)quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:40 schreef Vicky het volgende:
[..]
uh die van mij zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd bij de Iza, Monuta en Laatste Eer
Meestal wel hoor! Maar het is natuurlijk altijd verstandig om het even na te kijkenquote:Op zaterdag 28 april 2012 08:00 schreef simmu het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:40 schreef Vicky het volgende:
[..]
uh die van mij zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd bij de Iza, Monuta en Laatste Eer
Dat hadden mijn ouders ook.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik ben nog steeds bij mn ouders meeverzekerd, heel goedkoop
![]()
Was idd ook gratis tot mijn 18e, en daarna konden ze het heel goedkoop door laten lopen.
Het kan dus zeker wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |