abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110872152
Oke, ik gooi m.weg.
Misschien.heb ik.nog wat kleren voor Kim. Moet ff kijken wat Amber past. Heb wat gekregen van een collega en dat hoeft ze niet meer terug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:19:50 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110872828
Ingrid het was geenszins bedoeld als negatief iets , meer als dat je daardoor een hoop eleerd hebt en common sense qua inkomst versus uitgave.. :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:23:01 #103
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110872968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Gezellig hier :{
Dat was samen met Djeez he. Ik was al bang voor de oude koeien.

Ja, oude koeien, maar een vos verleert zn streken niet. Budgettering was dus wel een probleem en daarom hoop ik ook nu dat je verder gaat op een verstandige manier en dus voortaan eerst kijkt: kan het financieel, of moet ik toch keuzes maken en bijv. dingen afwegen middels kosten-baten analyse of gewoon laten. Je hebt een heel huis in te richten, krijgt weliswaar flink wat maar dr blijft nog een hoop over wat je nog wel moet kopen.

Maar pas wel op dat je alles ook kan betalen. Dat is eigenlijk wat ik bedoel; eerder gaf je ook al te veel uit en kon je de verleiding ook niet weerstaan om op afbetaling te kopen. Eenieder weet dat dat niet verstandig is.

Nieuw huisje, nieuwe start. Ik hoop dat dat allemaal goed op zn pootjes komt :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Inlognaam op 27-04-2012 19:39:55 ]
Ook hoi !
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:42:44 #104
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110873887
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Gezellig hier :{
Dat was samen met Djeez he. Ik was al bang voor de oude koeien.

Vicky ik ga nooit met de bus, ik heb werkelijk geen idee. Volgens mij is een strippenkaart idd niet meer geldig. Ik las laatst wel dat je nog een gewoon kaartje in de bus kunt kopen.
Wees niet bang voor oude koeien, misschien heb je fouten gemaakt maar dat is nu niet meer belangrijk. Ik heb je per pm gesproken en jij hebt zeker geen slechte indruk achtergeleten.

Maar goed ik heb een dvd speler geregeld schikt het om die van het weekend wordt langsgebracht?
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_110873991
Paar vragen en of opmerkingen
Kom je ophalen of moeten mensen het komen brengen?
Je krijgt aangezien je kinderen hebt ook allimentatie + kinderbijslag dus niet alleen bijstand.
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 19:45:23 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_110874015
Geef iets of geen niets maar geef geen oordeel. We waren er niet bij en het is privé. Dat je iets geeft geeft je nog niet het recht om nu te bemoeien met andermans zaken.
pi_110874053
Ik vraag of ze het op komt halen of niet en dat ik mijn bedenkingen hierbij heb mag ik gewoon zeggen. Ze neemt wel een dikke flatscreen mee, maar die verkoopt ze niet.
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:54:45 #108
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110874458
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Ik vraag of ze het op komt halen of niet en dat ik mijn bedenkingen hierbij heb mag ik gewoon zeggen. Ze neemt wel een dikke flatscreen mee, maar die verkoopt ze niet.
Ja maar je krijgt haast geen geld meer voor een tweedehands tv en een tv heb je nodig. En dat je je bedenkingen heb is alleen maar goed. :Y
En zo dik zijn die tft schermen niet. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 19:55:05 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_110874474
quote:
Het was ook in het algemeen bedoeld.
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 20:03:28 #110
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110874835
Ik zou zeker een rechtsbijstandsverzekering nemen! Kost 200 per jaar, maar heeft mij al veel meer opgeleverd dan het kost.
:P
pi_110874877
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zou zeker een rechtsbijstandsverzekering nemen! Kost 200 per jaar, maar heeft mij al veel meer opgeleverd dan het kost.
dat zal best. vergeet alleen ff niet dat die niet aanspreekbaar is voor lopende dingen. dus in die zin zie ik er dan weer geen heil in
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:09:09 #112
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110875068
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omdat je waarschijnlijk wat meer te besteden hebt dan bijstandsniveau.

Dit is zo'n tricky verzekering die -naar mijn idee- overbodig is voor Ingrid. Ze zal een uitkering krijgen op bijstandsniveau. Indien ze naar de rechter moet ergens voor kan ze dus gebruik maken van gefinancierde rechtsbijstand met een eigen bijdrage die niet opweegt naar mijn idee tegen de jaarlijks kosten van een rechtsbijstandsverzekering.

Werk je, verdien je goed, heb je eigen vermogen? Ja, dan is het het overwegen waard want als er dan wat is en je hebt een advocaat nodig, dan wordt je gestraft tov de niet-sparende en niet veelverdienden medemens waar vadertje Staat weer subsidieert. Jij daarentegen mag in dat geval namelijk wel je eigen advocaat betalen.
Ook hoi !
pi_110875121
Ik kom er nog even op terug aangezien ik het onderwerp opengooide:
Een aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering kost je ongeveer ¤10,- samen.
Ik adviseer je wel een inboedelverzekering te nemen. Als je die niet neemt moet je je het volgende afvragen: als de woning volledig afbrandt (=ergste geval), heb je dan voldoende eigen geld om de hele inboedel (van laminaatvloer tot pyjama en van meubilair tot speelgoed) zelf opnieuw (dus niet nieuw) aan te schaffen.
Het antwoord is in 98% van de gevallen 'nee'.

Uiteindelijk is het je eigen beslissing, ik adviseer je alleen om het te doen.
Wat er eerder wordt gezegd, dat je maar een fractie uitgekeerd krijgt, is niet altijd waar. Ik werk met Interpolis en als je netjes de waarde van je inboedel vaststelt met de inboedelmeter, heb je garantie tegen onder verzekering, wat inhoudt dat als je inboedel meer waard is dan je verzekerde som, je toch de juiste waarde uitgekeerd krijgt.

Daarbij heb ik toevallig vorige maand zelf aanspraak er op moeten doen omdat er bij ons was ingebroken en ik heb de waarde van de gestolen spullen volledig vergoed gekregen. Dus het geld wat nodig is om een vergelijk product opnieuw aan te schaffen. Prima geregeld dus ^O^

Je kan op hun site of op de site van de Rabobank heel makkelijk berekenen wat het je per maand gaat kosten.

Wat simmu zegt is ook waar, als je een nieuwe rechtsbijstandsverzekering afsluit, heb je een wachttijd van 3 maanden en ook reeds lopende zaken kunnen niet in behandeling genomen worden.
pi_110875194
aansprakelijkheid lijkt me in jullie geval echt broodnodig. met kinderen moet je dat eigenlijk wel. die halen rare dingen uit die onverwacht soms heel veel geld kunnen kosten
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:19:29 #115
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110875495
quote:
Moet ze die dan verkopen?

Nah, schiet niet op. Ze moet ook weer een andere tv aanschaffen, daar moeite voor doen en uiteindelijk is ze er dan 100 euro mee opgeschoten. Goed, die kan ze dan wel weer goed besteden een bijv. een energiezuinige koelkast maar het staat niet echt in verhouding tot de moeite.
Ook hoi !
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:23:03 #116
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110875667
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:12 schreef simmu het volgende:
aansprakelijkheid lijkt me in jullie geval echt broodnodig. met kinderen moet je dat eigenlijk wel. die halen rare dingen uit die onverwacht soms heel veel geld kunnen kosten
Niet alleen kinderen... ook als ze zelf even niet oplet in het verkeer bijvoorbeeld. Of in een winkel per ongeluk iets duurs omstoot, of.. of..

Dat is een verzekering die ik zelf ook nog steeds een keertje moet afsluiten maar dat nog steeds niet gedaan heb. Is iets van 2 euro per persoon per maand ofzo. Meen iets van 3-4 voor een gezinnetje.
Ook hoi !
pi_110875741
juh, da's ook waar inlognaam. ik heb vanaf dat ik op mezelf woonde altijd een wa + inboedel verzekering gehad.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:31:01 #118
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110876038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:24 schreef simmu het volgende:
juh, da's ook waar inlognaam. ik heb vanaf dat ik op mezelf woonde altijd een wa + inboedel verzekering gehad.
Verstandig. Dat is wat ik ook van plan was, maar het is er nog niet van gekomen. Zal er van de week eens naar kijken want dat is een van de weinige verzekeringen die ik wil in verhouding zie tot de dekking. Foutje is zo gemaakt, flinke schade door een foutje ook.
Ook hoi !
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 20:39:30 #119
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110876459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:09 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Omdat je waarschijnlijk wat meer te besteden hebt dan bijstandsniveau.

Dit is zo'n tricky verzekering die -naar mijn idee- overbodig is voor Ingrid. Ze zal een uitkering krijgen op bijstandsniveau. Indien ze naar de rechter moet ergens voor kan ze dus gebruik maken van gefinancierde rechtsbijstand met een eigen bijdrage die niet opweegt naar mijn idee tegen de jaarlijks kosten van een rechtsbijstandsverzekering.

Werk je, verdien je goed, heb je eigen vermogen? Ja, dan is het het overwegen waard want als er dan wat is en je hebt een advocaat nodig, dan wordt je gestraft tov de niet-sparende en niet veelverdienden medemens waar vadertje Staat weer subsidieert. Jij daarentegen mag in dat geval namelijk wel je eigen advocaat betalen.
Ook handig ivm toekomstige problemen over problemen met officiele instanties enzovoort. Maar ook bijvoorbeeld bij garantie op een apparaat net buiten de officiele garantie. Met een verzekering kan je voor alles bellen voor advies. Naar de rechtbank gaan is weer een paar stappen verder. Ze schrijven ook bijvoorbeeld bezwaarschriften als je daar moeite mee hebt enzovoort!
pi_110876532
quote:
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik neem een oude breedbeeld tv mee. Zo´n bakbeest.
Ik kan niet komen halen, ik heb geen vervoer en geen rijbewijs. Of het moet dichtbij zijn en op de fiets mee kunnen.
Ik heb gekeken wat we nu hebben en dat is brand, aansprakelijkheid particulier, rechtsbijstand per kwartaal 71.- bij unive.
Ik heb van de rabo een folder mee van Interpolis. Dus ik ga gewoon eens prijzen vergelijken.
Aansprakelijkheid hebben we zelfs al 1x nodig gehad. Was wel een klein bedrag achteraf, maar toch.
Inboedel doe ik ook wel. Die 2 zijn denk ik dat het hoogst nodige. + uiteraard zorg en uitvaart.
pi_110876641
Behalve premies vergelijken, kijk ook even goed naar de voorwaarden.
- vragen ze bij elke schade een eigen risico, of wordt alles vergoedt?
- zit er een maximum aan wat er uitgekeerd wordt?
- wat is verzekerd en wat is uitgesloten?
pi_110876705
Dank je! Ga ik doen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 20:44:58 #123
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110876734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:40 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Ik neem een oude breedbeeld tv mee. Zo´n bakbeest.
Ik kan niet komen halen, ik heb geen vervoer en geen rijbewijs. Of het moet dichtbij zijn en op de fiets mee kunnen.
Ik heb gekeken wat we nu hebben en dat is brand, aansprakelijkheid particulier, rechtsbijstand per kwartaal 71.- bij unive.
Ik heb van de rabo een folder mee van Interpolis. Dus ik ga gewoon eens prijzen vergelijken.
Aansprakelijkheid hebben we zelfs al 1x nodig gehad. Was wel een klein bedrag achteraf, maar toch.
Inboedel doe ik ook wel. Die 2 zijn denk ik dat het hoogst nodige. + uiteraard zorg en uitvaart.
Uitvaart is niet echt nodig. Wanneer je dat niet kan betalen dan draagt de gemeente de kosten. Heb je geen uitgebreide uitvaart maar wel gratis. Informeer ernaar bij de gemeente. Vraag dan meteen of ze een collectieve zorgverzekering aanbieden aan minima, die zijn net wat goedkoper en iets uitgebreider dan de standaard aanvullende zorgverzekering. :P
  Admin vrijdag 27 april 2012 @ 20:48:27 #124
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110876890
Zullen we langzaam aan weer terugkeren naar het topic onderwerp?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:49:27 #125
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110876940
Snelle-edit *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:48 schreef yvonne het volgende:
Zullen we langzaam aan weer terugkeren naar het topic onderwerp?
O-)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')