Ja, oude koeien, maar een vos verleert zn streken niet. Budgettering was dus wel een probleem en daarom hoop ik ook nu dat je verder gaat op een verstandige manier en dus voortaan eerst kijkt: kan het financieel, of moet ik toch keuzes maken en bijv. dingen afwegen middels kosten-baten analyse of gewoon laten. Je hebt een heel huis in te richten, krijgt weliswaar flink wat maar dr blijft nog een hoop over wat je nog wel moet kopen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Gezellig hier![]()
Dat was samen met Djeez he. Ik was al bang voor de oude koeien.
Wees niet bang voor oude koeien, misschien heb je fouten gemaakt maar dat is nu niet meer belangrijk. Ik heb je per pm gesproken en jij hebt zeker geen slechte indruk achtergeleten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Gezellig hier![]()
Dat was samen met Djeez he. Ik was al bang voor de oude koeien.
Vicky ik ga nooit met de bus, ik heb werkelijk geen idee. Volgens mij is een strippenkaart idd niet meer geldig. Ik las laatst wel dat je nog een gewoon kaartje in de bus kunt kopen.
Ja maar je krijgt haast geen geld meer voor een tweedehands tv en een tv heb je nodig. En dat je je bedenkingen heb is alleen maar goed.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Ik vraag of ze het op komt halen of niet en dat ik mijn bedenkingen hierbij heb mag ik gewoon zeggen. Ze neemt wel een dikke flatscreen mee, maar die verkoopt ze niet.
Het was ook in het algemeen bedoeld.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Ik vraag of ze het op komt halen of niet en dat ik mijn bedenkingen hierbij heb mag ik gewoon zeggen. Ze neemt wel een dikke flatscreen mee, maar die verkoopt ze niet.
dat zal best. vergeet alleen ff niet dat die niet aanspreekbaar is voor lopende dingen. dus in die zin zie ik er dan weer geen heil inquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zou zeker een rechtsbijstandsverzekering nemen! Kost 200 per jaar, maar heeft mij al veel meer opgeleverd dan het kost.
Omdat je waarschijnlijk wat meer te besteden hebt dan bijstandsniveau.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zou zeker een rechtsbijstandsverzekering nemen! Kost 200 per jaar, maar heeft mij al veel meer opgeleverd dan het kost.
Moet ze die dan verkopen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Niet alleen kinderen... ook als ze zelf even niet oplet in het verkeer bijvoorbeeld. Of in een winkel per ongeluk iets duurs omstoot, of.. of..quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:12 schreef simmu het volgende:
aansprakelijkheid lijkt me in jullie geval echt broodnodig. met kinderen moet je dat eigenlijk wel. die halen rare dingen uit die onverwacht soms heel veel geld kunnen kosten
Verstandig. Dat is wat ik ook van plan was, maar het is er nog niet van gekomen. Zal er van de week eens naar kijken want dat is een van de weinige verzekeringen die ik wil in verhouding zie tot de dekking. Foutje is zo gemaakt, flinke schade door een foutje ook.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:24 schreef simmu het volgende:
juh, da's ook waar inlognaam. ik heb vanaf dat ik op mezelf woonde altijd een wa + inboedel verzekering gehad.
Ook handig ivm toekomstige problemen over problemen met officiele instanties enzovoort. Maar ook bijvoorbeeld bij garantie op een apparaat net buiten de officiele garantie. Met een verzekering kan je voor alles bellen voor advies. Naar de rechtbank gaan is weer een paar stappen verder. Ze schrijven ook bijvoorbeeld bezwaarschriften als je daar moeite mee hebt enzovoort!quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:09 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk wat meer te besteden hebt dan bijstandsniveau.
Dit is zo'n tricky verzekering die -naar mijn idee- overbodig is voor Ingrid. Ze zal een uitkering krijgen op bijstandsniveau. Indien ze naar de rechter moet ergens voor kan ze dus gebruik maken van gefinancierde rechtsbijstand met een eigen bijdrage die niet opweegt naar mijn idee tegen de jaarlijks kosten van een rechtsbijstandsverzekering.
Werk je, verdien je goed, heb je eigen vermogen? Ja, dan is het het overwegen waard want als er dan wat is en je hebt een advocaat nodig, dan wordt je gestraft tov de niet-sparende en niet veelverdienden medemens waar vadertje Staat weer subsidieert. Jij daarentegen mag in dat geval namelijk wel je eigen advocaat betalen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik neem een oude breedbeeld tv mee. Zo´n bakbeest.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Uitvaart is niet echt nodig. Wanneer je dat niet kan betalen dan draagt de gemeente de kosten. Heb je geen uitgebreide uitvaart maar wel gratis. Informeer ernaar bij de gemeente. Vraag dan meteen of ze een collectieve zorgverzekering aanbieden aan minima, die zijn net wat goedkoper en iets uitgebreider dan de standaard aanvullende zorgverzekering.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik neem een oude breedbeeld tv mee. Zo´n bakbeest.
Ik kan niet komen halen, ik heb geen vervoer en geen rijbewijs. Of het moet dichtbij zijn en op de fiets mee kunnen.
Ik heb gekeken wat we nu hebben en dat is brand, aansprakelijkheid particulier, rechtsbijstand per kwartaal 71.- bij unive.
Ik heb van de rabo een folder mee van Interpolis. Dus ik ga gewoon eens prijzen vergelijken.
Aansprakelijkheid hebben we zelfs al 1x nodig gehad. Was wel een klein bedrag achteraf, maar toch.
Inboedel doe ik ook wel. Die 2 zijn denk ik dat het hoogst nodige. + uiteraard zorg en uitvaart.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:48 schreef yvonne het volgende:
Zullen we langzaam aan weer terugkeren naar het topic onderwerp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |