abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110808850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die post is wel degelijk serieus, net als de cijfers/feiten die daar aan ten grondslag liggen. :Y Aantal doden door windenergie tov kernenergie. En bijvoorbeeld dit onderzoek naar schildklier kanker als gevolg van de Tsjernobyl ramp. Dat is de bekende besmette melk die ~18 miljoen kinderen hebben gedronken. En waardoor er ~4000 extra gevallen van schildklier kanker bij die groep zijn geconstateerd. Dat zijn er 4000 te veel, maar statistisch gezien een scheet in een tornado.

Deze animatie is ook aardig helder..

En dit artikel van de BBC is ook het lezen waard.

Verder ben ik dan wel benieuwd of iemand hier een betrouwbare bron heeft voor eventuele stralingsdoden in Fukushima, die heb ik nergens voorbij zien komen namelijk.
Het aantal Tsjernobyl doden is erg moeilijk in te schatten, verschillende instanties hebben er verschillende rapporten over uitgebracht. Het ontbreekt de tijd om het BBC artikel te lezen, maar of ze in 1 klap vallen, of elk jaar een paar.. Een computer op aflossing betalen is ook niet goedkoper dan wanneer je m in 1 klap betaalt.

Maar ik denk dat we allebei gelijk hebben en allebei gewoon iets anders bedoelen ;) En als we toch snel dood gaan, kunnen we eigenlijk onze tijd ook beter besteden :D
  donderdag 26 april 2012 @ 12:55:05 #52
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_110810502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

:')
Ik denk dat je wel anders piept als alle inwoners van Japan opeens pleite zijn.
D'r komt enorm veel technologie uit Japan. En behalve dat, dan stort de halve wereld economie in, maar goed.
Nee hoor. Er worden een stuk dichter bij huis ook complete volkeren over de kling gejaagd en dat is ook ver van mijn bed.
En de wereld economie stort echt niet in als Japan weg is, die zitten met zo'n achterlijk handelstekort dat ze enkel dankzij de VS nog uberhaubt handel mogen drijven. Grondstoffen hebben ze ook niet dus dat missen we niet, enige wat we zullen merken als de Jappen pleitte zijn is dat er spontaan een hoop meer walvissen rond blijven zwemmen.
pi_110811002
Ook die niet zo lang meer, daar ze al dat radioaktieve plankton eten...
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_110812067
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee hoor. Er worden een stuk dichter bij huis ook complete volkeren over de kling gejaagd en dat is ook ver van mijn bed.
En de wereld economie stort echt niet in als Japan weg is, die zitten met zo'n achterlijk handelstekort dat ze enkel dankzij de VS nog uberhaubt handel mogen drijven. Grondstoffen hebben ze ook niet dus dat missen we niet, enige wat we zullen merken als de Jappen pleitte zijn is dat er spontaan een hoop meer walvissen rond blijven zwemmen.
Leuk voor alle schuldeisers dat ze die bedragen definitief af kunnen schrijven. Daar hangen weldegelijk consequenties aan, want die miljarden zullen hoe dan ook ergens vandaan moeten komen.
pi_110817541
quote:
Waarom vertrouw je die gegevens wel en andere niet?
  donderdag 26 april 2012 @ 15:50:21 #57
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_110818036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Leuk voor alle schuldeisers dat ze die bedragen definitief af kunnen schrijven. Daar hangen weldegelijk consequenties aan, want die miljarden zullen hoe dan ook ergens vandaan moeten komen.
En dat zijn allemaal miljarden voor de VS. En zoals altijd drukken die er gewoon een paar biljoen bij en is het probleem weer opgelost. Werkt al voor ze sinds 1924.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:10:51 #58
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_110819033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Mega bedrijven als Bijv. Daihatsu, Toyota, Honda, Sony enz enz klappen. Bedrijven die honderduizenden werknemers hebben in andere landen. En jij denkt serieus dat je daar niks van merkt :W

En lees het korte stukje even onder "Economic, financial issues"
http://www.suntimes.com/b(...)-on-the-economy.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')