het komt ook in de lucht, verspreidt zich via de luchtstromen, en komt uiteindelijk in je lichaam terecht, wat mutaties gaat geven, tumoren zich kunnen ontwikkelen. Een uitsterving door een meteoor is vele malen prettiger dan wat in dit scenario ons te wachten zou staan. Langzaam wegrotten.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:14 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het leven op aarde word niet weggevaagd als dat spul in het water komt.
Ik weet niet of je recent gevlogen hebt, maar zo ja, dan heb je een aardige klap straling gehad..quote:Op donderdag 26 april 2012 10:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
het komt ook in de lucht, verspreidt zich via de luchtstromen, en komt uiteindelijk in je lichaam terecht, wat mutaties gaat geven, tumoren zich kunnen ontwikkelen. Een uitsterving door een meteoor is vele malen prettiger dan wat in dit scenario ons te wachten zou staan. Langzaam wegrotten.
Prettig weekend alvast
Quequote:Op donderdag 26 april 2012 10:28 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
The sky is the limit.
Maar de koude grond het eindpunt. Vooral door blijven rammen.
Ze hebben in de 25 jaar na de Tsjernobyl ramp een mutatie kunnen vinden, in bromvliegen. En daarvan is niet bewezen dat het door de ramp is veroorzaakt.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
het komt ook in de lucht, verspreidt zich via de luchtstromen, en komt uiteindelijk in je lichaam terecht, wat mutaties gaat geven, tumoren zich kunnen ontwikkelen. Een uitsterving door een meteoor is vele malen prettiger dan wat in dit scenario ons te wachten zou staan. Langzaam wegrotten.
Prettig weekend alvast
is zo, en als je gaat skieeen in de bergen idem dito, maar dit is niet te vergelijken natuurlijk, cesium 137 wil je gewoon niet in je systeem hebbenquote:Op donderdag 26 april 2012 10:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik weet niet of je recent gevlogen hebt, maar zo ja, dan heb je een aardige klap straling gehad..
Dat we ons nodig moeten beraden op waar we geen willen en hoe we daar denken te komen.quote:
Is maar een symptoom van een breder probleem lijkt me.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Gewoon lekker door blijven gaan met kernenergie
Het is veiliger dan wind-energie, door omvallende molens en losvliegende wieken vallen er werelwijd ~200 doden per jaar door die dingen. Tegen welgeteld 0 als het gaat om kernenergie. Sterker nog, alle doden en gewonden op/rond het complex van fukushima kwamen omdat mensen van steigers en bouwvakkers uit kranen donderden, niet door straling..quote:Op donderdag 26 april 2012 10:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Gewoon lekker door blijven gaan met kernenergie
Vertel dat maar aan de mensen die in- en rond Tsjernobyl hebben gewoondquote:Op donderdag 26 april 2012 11:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is veiliger dan wind-energie, door omvallende molens en losvliegende wieken vallen er werelwijd ~200 doden per jaar door die dingen. Tegen welgeteld 0 als het gaat om kernenergie. Sterker nog, alle doden en gewonden op/rond het complex van fukushima kwamen omdat mensen van steigers en bouwvakkers uit kranen donderden, niet door straling..
Vertel dat maar aan de mensen die van het dak zijn gevallen tijdens het monteren van een zonnepaneel.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de mensen die in- en rond Tsjernobyl hebben gewoond
of slachtoffers van woningbranden door slecht aangesloten zonnepanelen....quote:Op donderdag 26 april 2012 11:20 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de mensen die van het dak zijn gevallen tijdens het monteren van een zonnepaneel.
Het is wel de veiligste manier. Grote nadeel is dat als het mis gaat, het ook gelijk goed mis gaat.
Jij je zin, er vallen 0 doden door kernenergie..quote:Op donderdag 26 april 2012 11:20 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de mensen die van het dak zijn gevallen tijdens het monteren van een zonnepaneel.
Het is wel de veiligste manier. Grote nadeel is dat als het mis gaat, het ook gelijk goed mis gaat.
Maar dat is alleen lage achtergrondstraling. Dan adem ik geen plutoniumdeeltje in.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik weet niet of je recent gevlogen hebt, maar zo ja, dan heb je een aardige klap straling gehad..
Dat zeg ik niet. Alleen vallen er statistisch minder. Het is niet erg dat je tegen kernenergie bent, alleen het grote aantal doden dat erdoor valt, valt best mee. Ze vallen alleen in 1x.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jij je zin, er vallen 0 doden door kernenergie..
quote:China, in particular, has the highest number of coal mining related deaths in the world, with official statistics claiming that 6,027 deaths occurred in 2004.
Idd. Ja 1 kerncentrale roeit heel de wereld uit.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:25 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
We zijn weer aanbeland bij dom gelul.
quote:Op donderdag 26 april 2012 11:31 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Alleen vallen er statistisch minder. Het is niet erg dat je tegen kernenergie bent, alleen het grote aantal doden dat erdoor valt, valt best mee. Ze vallen alleen in 1x.
[..]
Als je zo redeneert, zou je ook geen deuren in liften hoeven maken.
En hoef je geen luidsprekerophangingen in zwembaden extra na te kijken...
Die post is wel degelijk serieus, net als de cijfers/feiten die daar aan ten grondslag liggen.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de mensen die in- en rond Tsjernobyl hebben gewoond
Of aan mensen die nu kanker hebben in Japan. De cijfers daaromtrent zullen natuurlijk nooit wereldwijd bekend worden gemaakt.
Ik neem ook aan dat deze post niet serieus bedoeld was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |