Haha, nee, maar kan me wel voorstellen als er genoeg cesium 137 vrijkomt, de consequenties rampzalig kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je krijgt ook niet gelijk kanker hoor.
Daarom dus.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
je krijgt op dit moment straling dus hoop t niet
Gelukkig zendt cesium-137 alleen maar bèta- en gammastraling uit, en geen alfastraling.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:47 schreef KevinRdam het volgende:
[..]
Haha, nee, maar kan me wel voorstellen als er genoeg cesium 137 vrijkomt, de consequenties rampzalig kunnen zijn.
De halfwaardetijd van Cesium 137 is 30 jaar, en tast het gehele lichaam aan. Als de dosis hoog genoeg is, dan gaat het in elk geval niet prettig worden (in het worst case scenario waar het artikel over gaat, wat mij logischerwijze ook niet heel waarschijnlijk lijkt trouwens).
Gelukkig niet, gelukkig heeft jodium 131 een kortere halfwaardetijdquote:Op donderdag 26 april 2012 17:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gelukkig zendt cesium-137 alleen maar bèta- en gammastraling uit, en geen alfastraling.
Beetje kort door de bocht, wat men vermoed is dat er onder een bepaalde blootstelling geen negatief blijvende effecten zijn. Kennelijk is het afweersysteem in staat om een beperkte blootstelling op te vangen. Kom je echter boven een bepaalde threshold dan kan het afweersysteem het niet meer bijhouden en treden er wel negatieve effecten om die blijvende gevolgen kunnen hebben.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:04 schreef ACT-F het volgende:
Van Tsjernobyl hebben we geleerd dat mensen beter tegen straling kunnen dan we aanvankelijk dachten. Bovendien blijkt een te lage blootstelling aan radioactiviteit de kans op kanker juist te vergroten.
Dus laat maar knappen dat spul!
Mwa, nee zelfs al ploft dat ding, dan nog leven we rustig verder.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:24 schreef Fukushima het volgende:
Ik heb het lot van de mensheid in handen!
Neem dan wel jozo want de jodium in dit zout zal je beschermen tegen alle onheilquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:49 schreef tomaat52 het volgende:
Moet ik dit met een korreltje zout nemen of wat?
Wil ik ook weleens zien. Waar vind ik die?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:10 schreef .Masturbatron. het volgende:
ik heb net die chernobyl docu afgekeken en het is echt wel erger dan de meesten hier zich voorstellen![]()
een beetje wikipedia wordt je natuurlijk niet veel wijzer van
het is natuurlijk de ver-van-mijn-bed-mentaliteit die heerst en daardoor is de situatie zwaar onderschat
lol, true thatquote:Op woensdag 25 april 2012 23:46 schreef speknek het volgende:
All is lost all is... oh HLN. Move along, nothing to see here.
deze was hetquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:16 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
Wil ik ook weleens zien. Waar vind ik die?
Ik vroeg me ook al af wat voor bezem ze gingen gebruikenquote:Op donderdag 26 april 2012 10:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Moet dat niet 'weggevaagd' zijn?
Normaal ben ik niet zo'n taalnazi hoor.. maar voor een krant vind ik het wel slordig. Is die wel serieus te nemen?
Dank u!!quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:34 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
deze was het
echt facking interessante documentaire. ik heb nooit zoveel interesse gehad in Tsjernobyl, maar nu met het nieuws van die Fukushima centrale ben ik toch even gaan kijken uit nieuwsgierigheid. ik ben al die liquidators echt facking dankbaar, en dan vooral die mijnwerkers die die tunnel en kamer onder de magma hebben gegraven, onder de ergste omstandigheden die je je maar kan voorstellen. Facking helden zijn het. en ik maar zeuren over mijn "kutleven"....
Die staat in de keukenla.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:08 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Neem dan wel jozo want de jodium in dit zout zal je beschermen tegen alle onheil
Ja daar werkt het niet, je kan het beste een ons per dag tot je nemen, ik verzeker je dat je niet aan straling dood zal gaan...quote:
* tomaat52 kiept potje leeg.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ja daar werkt het niet, je kan het beste een ons per dag tot je nemen, ik verzeker je dat je niet aan straling dood zal gaan...
mah, maar wel aan hart- en/of herseninfarctquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ja daar werkt het niet, je kan het beste een ons per dag tot je nemen, ik verzeker je dat je niet aan straling dood zal gaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |