Toelichting?quote:Op woensdag 25 april 2012 19:51 schreef trigt013 het volgende:
Je vertoont exact hetzelfde gedrag in het klein.
Maat wat te doen als je denkt dat geen van de partijen de oplossing biedt?quote:Op woensdag 25 april 2012 19:54 schreef tijnbrein het volgende:
Leuk idee, maar er moeten toch echt oplossing komen. Dus beter stemmen mensen op een partij waarvan ze denken dat die de juiste oplossing heeft
Een eigen partij oprichtenquote:Op woensdag 25 april 2012 19:54 schreef screwloose het volgende:
[..]
Maat wat te doen als je denkt dat geen van de partijen de oplossing biedt?
Als ik een nieuw paspoort aanvraag duurt dat een week, en kost me dat 45 euro, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:43 schreef screwloose het volgende:
"U wilt een nieuw paspoort? Dat duurt 3 (!) weken. 90 euro alstublieft."
"Burgerzaken is open tot 12:00u."
Gefeliciteerd, u bent een oplettende lezen. Vooruit, wellicht heb ik eea aangedikt. Maar de rest van de post, die je voor het gemak even weglaat, daar kan je toch niet omheen men!quote:Op woensdag 25 april 2012 20:02 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik een nieuw paspoort aanvraag duurt dat een week, en kost me dat 45 euro, maar dat zal wel aan mij liggen.
Hoe langere openingstijden verband houden met meer efficiëntie is me ook niet helemaal duidelijk.
Tja dat is misschien wel zo maar dan kan ik straks 60% belasting gaan betalen. Dat wil ik best doen, maar dan wel onderwijs en zorg gratis net als in Denemarken.quote:Op woensdag 25 april 2012 20:47 schreef Sicstus het volgende:
Bij gebrek aan zo'n ideale partij voor de efficiente, moet je stemmen op een partij van de soberheid. SP dus. Dat komt nog het meest in de buurt m.i.
In ieder geval niet op een middenpartij (VVD, CDA, PvdA, D66), want zij hebben juist dat soort wantoestanden veroorzaakt.
Ja hoor wantoestanden. We leven in een van de rijkste landen ter wereld en jij noemt dat wantoestanden. Het is een paradijs hier. Juist door een extreme partij (in het zelfde rijtje als sp), wordt nu elke noodzakelijke verandering tegengehouden.quote:Op woensdag 25 april 2012 20:47 schreef Sicstus het volgende:
Bij gebrek aan zo'n ideale partij voor de efficiente, moet je stemmen op een partij van de soberheid. SP dus. Dat komt nog het meest in de buurt m.i.
In ieder geval niet op een middenpartij (VVD, CDA, PvdA, D66), want zij hebben juist dat soort wantoestanden veroorzaakt.
Je doet net alsof het hier een arme zooi is in Nederlandquote:Op vrijdag 27 april 2012 00:09 schreef IPA35 het volgende:
Ik ga ook blanco stemmen. Ik heb het helemaal gehad met die onderkruipsels daar in Den Haag.
In 50 jaar tijd hebben zij deze eens grootse natie kapot gemaakt.
Niks mag meer, je geld wordt je afgepakt, trots zijn we al helemaal niet meer en we krijgen er alleen maar regels, regels en meer regels voor terug. Meer bestuurslagen, meer vuile VVD/CDA/PvdA babyboom profiteurs die als sprinkhanen hun zakken vullen om vervolgens de lasten weer eens te verhogen waarna het riedeltje weer opnieuw begint. En een keuze hebben we toch niet.
Straks moeten we allemaal van droog brood leven omdat alles te duur wordt, kunnen we niet meer studeren, gaan we dood als we ziek zijn, kunnen we geen werk vinden omdat alle bedrijven het snel voor gezien zullen houden maar kan Mugabe weer een zijde pak kopen. Maar dat zal niet lang duren want dan zijn we inmiddels al door België geannexeerd want een krijgsmacht is toch ook maar een reliek uit de Koude Oorlog volgens onze vrinden in Den Haag.
Ik ben er he-le-maal klaar mee.
Libertarische Partij geen optie?quote:Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Strani het volgende:
Ik erken het staatssysteem gewoon niet meer. Ik heb er nooit voor getekend om er onderdeel van te zijn dus kan ik het ook niet erkennen. Vandaar geen stem.
FIXEDquote:Op woensdag 25 april 2012 19:54 schreef tijnbrein het volgende:
Leuk idee, maar er moeten toch echt oplossing komen. Dus beter stemmen mensen op een partij waarvan ze NU denken dat die de juiste oplossing heeft MAAR STRAKS IETS ANDERST DOET !!!
Een blanco stem telt niet mee voor de zetelverdeling. Een blanco stem is namelijk niet geldig, en voor de zetelverdeling tellen alleen de geldige stemmen mee. Wel worden ze apart geteld, en tellen ze mee voor de opkomst. Als de meerderheid blanco stemt, wordt de zetelverdeling gedaan op basis van de overige stemmen, die wel geldig zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:05 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik heb het nooit zo goed begrepen, wat gebeurt er nou precies met een blanco stem, wat als de meerderheid blanco stemt?Probeer het gewoon een beetje te volgen, best ingewikkeld af en toe nog.
Hier in Nederland wordt een blanco stem alleen opgenomen in het opkomstpercentage, maar wordt niet meegenomen in de uitslag. Blanco stemmen kunnen geen zetel krijgen.quote:Ik heb het nooit zo goed begrepen, wat gebeurt er nou precies met een blanco stem, wat als de meerderheid blanco stemt?Probeer het gewoon een beetje te volgen, best ingewikkeld af en toe nog.
als je te hard werkt, moet je oppassen dat je er niet wordt uitgewerkt door je 'collega's' .quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Gemeentepersoneel elke week een borrel, ben jij wel lekker
Als je minder wachttijden en meer service bij de overheid wilt, ga je daar maar lekker zelf werken.
dus jij vindt het niet van de zotte dat het zo lang moet duren?quote:Drie weken wachten op een paspoort? Dat kon je ook eerder uitzoeken en aanvragen.
ja, want iedereen ligt 's ochtends tot 1300 uur met z'n luie reet in bed. En de ambtenaren beginnen ook zo lekker op tijd.quote:Burgerlijke zaken om 12:00 dicht? Eerder opstaan en ook dit had je kunnen weten.
en waarom worden die belachelijke eisen gesteld? Je wil een dakkapel om iets meer ruimte te creëren, niet omdat het zo fantastisch mooi op zo'n huis staat.quote:Dakkapel tien centimeter korter/lager? Dan voldeed hij niet aan de eisen toen je hem liet bouwen, een bestaande constructie hoeft echt niet zomaar weg.
een verstandig mens of van die 'burgerlijke' mensen?quote:TS, dit is gezeur om dingen waar een verstandig mens nooit last van heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |