abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 april 2012 @ 19:43:41 #1
365436 screwloose
hij zit nie vast!
pi_110780745
Nou mensen, daar gaat ie dan. Waarom de blanco stem:

Het mag wel eens een keertje anders. Al die dwazen die denken dat ze het met hun partij op orde hebben: De een wil de kansarmen helpen en de belastingen omhoog gooien voor Jan dubbelmodaal. De ander wil de rijken ontzien en de kansarmen laten barsten.

Waar blijft toch de partij van de efficiëntie? Elk jaar worden er miljarden door de overheid weggepist.

Wie is er nooit op het gemeente huis beland en heeft woorden gehoord als:

"Nee meneer dat is een ander systeem."
"U wilt een nieuw paspoort? Dat duurt 3 (!) weken. 90 euro alstublieft."
"Burgerzaken is open tot 12:00u."
"De welstandscommissie heeft bepaald dat uw dakkapel 10cm ingekort dient te worden."

Wie heeft zich nooit verbaasd waar in godesnaam dat foeilelijke kunstwerk ineens vandaan komt, en wie het heeft betaald?

Wie vind het vreemd dat er op kantoor, bij de belastingdienst, lounge area's zijn om de creative geest te stimuleren?

Dat het gemeente personeel wekelijks een borrel houdt.
Waarom die geluidswal niet gewoon een betonnen muur is met een klimopje er tegenaan.

Etc. Etc. Etc.

We schuiven het geld van links naar rechts en weer terug.

Daarom; tijd voor een signaal, tijd voor de blanco stem!

Danku. :)
"Leuk dat je stevig in je schoenen staat maar ze stinken wel zeg."
pi_110781126
Een partij van de efficientie klinkt wel goed!
Maar of ik een blanco stem ga uitbrengen? Weet ik nog niet, ik wacht de verkiezingen zelf wel eerst even af.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 25-04-2012 20:00:21 ]
  woensdag 25 april 2012 @ 19:51:55 #3
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110781190
en jij denkt dat dat een enigste seconde gaat helpen. Je vertoont exact hetzelfde gedrag in het klein.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 25 april 2012 @ 19:52:37 #4
365436 screwloose
hij zit nie vast!
pi_110781241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:51 schreef trigt013 het volgende:
Je vertoont exact hetzelfde gedrag in het klein.
Toelichting? :)
pi_110781339
Leuk idee, maar er moeten toch echt oplossing komen. Dus beter stemmen mensen op een partij waarvan ze denken dat die de juiste oplossing heeft
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 25 april 2012 @ 19:54:49 #6
365436 screwloose
hij zit nie vast!
pi_110781382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:54 schreef tijnbrein het volgende:
Leuk idee, maar er moeten toch echt oplossing komen. Dus beter stemmen mensen op een partij waarvan ze denken dat die de juiste oplossing heeft
Maat wat te doen als je denkt dat geen van de partijen de oplossing biedt? ;)
pi_110781831
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:54 schreef screwloose het volgende:

[..]

Maat wat te doen als je denkt dat geen van de partijen de oplossing biedt? ;)
Een eigen partij oprichten
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 25 april 2012 @ 20:02:25 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110781837
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:43 schreef screwloose het volgende:

"U wilt een nieuw paspoort? Dat duurt 3 (!) weken. 90 euro alstublieft."
"Burgerzaken is open tot 12:00u."

Als ik een nieuw paspoort aanvraag duurt dat een week, en kost me dat 45 euro, maar dat zal wel aan mij liggen.

Hoe langere openingstijden verband houden met meer efficiëntie is me ook niet helemaal duidelijk.
  woensdag 25 april 2012 @ 20:25:42 #9
365436 screwloose
hij zit nie vast!
pi_110783297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:02 schreef freako het volgende:

[..]

Als ik een nieuw paspoort aanvraag duurt dat een week, en kost me dat 45 euro, maar dat zal wel aan mij liggen.

Hoe langere openingstijden verband houden met meer efficiëntie is me ook niet helemaal duidelijk.
Gefeliciteerd, u bent een oplettende lezen. Vooruit, wellicht heb ik eea aangedikt. Maar de rest van de post, die je voor het gemak even weglaat, daar kan je toch niet omheen men! :D
  woensdag 25 april 2012 @ 20:34:36 #10
34974 trigt013
pi_110783844
Jij pakt ook wel extra snoepjes of neemt extra de tijd. Komt enkele minuutjes te laat. Eigenlijk allemaal hetzelfde,
pi_110784715
Bij gebrek aan zo'n ideale partij voor de efficiente, moet je stemmen op een partij van de soberheid. SP dus. Dat komt nog het meest in de buurt m.i.
In ieder geval niet op een middenpartij (VVD, CDA, PvdA, D66), want zij hebben juist dat soort wantoestanden veroorzaakt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 25 april 2012 @ 21:55:39 #12
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110790129
Ik erken het staatssysteem gewoon niet meer. Ik heb er nooit voor getekend om er onderdeel van te zijn dus kan ik het ook niet erkennen. Vandaar geen stem.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 26 april 2012 @ 00:29:45 #13
365436 screwloose
hij zit nie vast!
pi_110799923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:47 schreef Sicstus het volgende:
Bij gebrek aan zo'n ideale partij voor de efficiente, moet je stemmen op een partij van de soberheid. SP dus. Dat komt nog het meest in de buurt m.i.
In ieder geval niet op een middenpartij (VVD, CDA, PvdA, D66), want zij hebben juist dat soort wantoestanden veroorzaakt.
Tja dat is misschien wel zo maar dan kan ik straks 60% belasting gaan betalen. Dat wil ik best doen, maar dan wel onderwijs en zorg gratis net als in Denemarken. :)
pi_110800027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:47 schreef Sicstus het volgende:
Ja hoor wantoestanden. We leven in een van de rijkste landen ter wereld en jij noemt dat wantoestanden. Het is een paradijs hier. Juist door een extreme partij (in het zelfde rijtje als sp), wordt nu elke noodzakelijke verandering tegengehouden.
Als je het echt met TS eens bent dan stem je juist niet SP. SP is grotere overheid en meer ambtenaren.
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:09:13 #15
365082 IPA35
Patriarch
pi_110846166
Ik ga ook blanco stemmen. Ik heb het helemaal gehad met die onderkruipsels daar in Den Haag.
In 50 jaar tijd hebben zij deze eens grootse natie kapot gemaakt.
Niks mag meer, je geld wordt je afgepakt, trots zijn we al helemaal niet meer en we krijgen er alleen maar regels, regels en meer regels voor terug. Meer bestuurslagen, meer vuile VVD/CDA/PvdA babyboom profiteurs die als sprinkhanen hun zakken vullen om vervolgens de lasten weer eens te verhogen waarna het riedeltje weer opnieuw begint. En een keuze hebben we toch niet.

Straks moeten we allemaal van droog brood leven omdat alles te duur wordt, kunnen we niet meer studeren, gaan we dood als we ziek zijn, kunnen we geen werk vinden omdat alle bedrijven het snel voor gezien zullen houden maar kan Mugabe weer een zijde pak kopen. Maar dat zal niet lang duren want dan zijn we inmiddels al door België geannexeerd want een krijgsmacht is toch ook maar een reliek uit de Koude Oorlog volgens onze vrinden in Den Haag.

Ik ben er he-le-maal klaar mee.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_110846551
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:09 schreef IPA35 het volgende:
Ik ga ook blanco stemmen. Ik heb het helemaal gehad met die onderkruipsels daar in Den Haag.
In 50 jaar tijd hebben zij deze eens grootse natie kapot gemaakt.
Niks mag meer, je geld wordt je afgepakt, trots zijn we al helemaal niet meer en we krijgen er alleen maar regels, regels en meer regels voor terug. Meer bestuurslagen, meer vuile VVD/CDA/PvdA babyboom profiteurs die als sprinkhanen hun zakken vullen om vervolgens de lasten weer eens te verhogen waarna het riedeltje weer opnieuw begint. En een keuze hebben we toch niet.

Straks moeten we allemaal van droog brood leven omdat alles te duur wordt, kunnen we niet meer studeren, gaan we dood als we ziek zijn, kunnen we geen werk vinden omdat alle bedrijven het snel voor gezien zullen houden maar kan Mugabe weer een zijde pak kopen. Maar dat zal niet lang duren want dan zijn we inmiddels al door België geannexeerd want een krijgsmacht is toch ook maar een reliek uit de Koude Oorlog volgens onze vrinden in Den Haag.

Ik ben er he-le-maal klaar mee.
Je doet net alsof het hier een arme zooi is in Nederland :'). Vind je het gek dat het nu even wat minder is, weet je wel dat er een economische crisis is? Had de politiek daar maar zoveel invloed op...
Daarnaast alle problemen waar we mee kampen, vergrijzing, huizenmarkt, olie.
  vrijdag 27 april 2012 @ 02:35:19 #17
342722 ViaRegnum2
Audaces fortuna iuvat
pi_110848891
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Strani het volgende:
Ik erken het staatssysteem gewoon niet meer. Ik heb er nooit voor getekend om er onderdeel van te zijn dus kan ik het ook niet erkennen. Vandaar geen stem.
Libertarische Partij geen optie? :P
Op zaterdag 28 mei 2011 19:26 schreef Ezell het volgende:
EXA NTB. :@
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 april 2012 @ 03:05:05 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_110849121
De stem van Blanco

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_110854541
Gemeentepersoneel elke week een borrel, ben jij wel lekker :')

Als je minder wachttijden en meer service bij de overheid wilt, ga je daar maar lekker zelf werken.

Drie weken wachten op een paspoort? Dat kon je ook eerder uitzoeken en aanvragen.
Burgerlijke zaken om 12:00 dicht? Eerder opstaan en ook dit had je kunnen weten.
Dakkapel tien centimeter korter/lager? Dan voldeed hij niet aan de eisen toen je hem liet bouwen, een bestaande constructie hoeft echt niet zomaar weg.

TS, dit is gezeur om dingen waar een verstandig mens nooit last van heeft.
pi_110854933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:54 schreef tijnbrein het volgende:
Leuk idee, maar er moeten toch echt oplossing komen. Dus beter stemmen mensen op een partij waarvan ze NU denken dat die de juiste oplossing heeft MAAR STRAKS IETS ANDERST DOET !!!
FIXED
allesbeterweter
pi_110855108
Ik weet trouwens wel echt van een gemeentehuis waar ze een adviesbureau van twintigduizend eurootjes inhuurden om ergens vijfhonderd te besparen. Die uitwassen zijn er absoluut, maar het zijn (zoals gezegd) uitwassen.

Neemt niet weg dat veel overheidsmedewerkers in het bedrijfsleven ontslagen zouden worden, maar dat zijn individuele gevallen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:05:31 #22
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_110856898
Ik heb het nooit zo goed begrepen, wat gebeurt er nou precies met een blanco stem, wat als de meerderheid blanco stemt? :@ Probeer het gewoon een beetje te volgen, best ingewikkeld af en toe nog.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:11:09 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110857092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:05 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik heb het nooit zo goed begrepen, wat gebeurt er nou precies met een blanco stem, wat als de meerderheid blanco stemt? :@ Probeer het gewoon een beetje te volgen, best ingewikkeld af en toe nog.
Een blanco stem telt niet mee voor de zetelverdeling. Een blanco stem is namelijk niet geldig, en voor de zetelverdeling tellen alleen de geldige stemmen mee. Wel worden ze apart geteld, en tellen ze mee voor de opkomst. Als de meerderheid blanco stemt, wordt de zetelverdeling gedaan op basis van de overige stemmen, die wel geldig zijn.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:12:18 #24
34974 trigt013
pi_110857135
De 150 zetels worden verdeeld onder alle geldige stemmers. Een blanco stem is ongeldig en telt dus niet mee, net zoals stemgerechtigde die geen stem uitbrengen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:13:48 #25
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_110857193
quote:
Hier in Nederland wordt een blanco stem alleen opgenomen in het opkomstpercentage, maar wordt niet meegenomen in de uitslag. Blanco stemmen kunnen geen zetel krijgen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:20:09 #26
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_110857371
Ah, ik begrijp het nu! ^O^
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_116092238
Wie richt er een facebookgroep op? Ik sluit me daar meteen bij aan en zal deze doordelen. De groep van de potentiële blancostemmers!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:21:19 #28
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_116092543
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Gemeentepersoneel elke week een borrel, ben jij wel lekker :')

Als je minder wachttijden en meer service bij de overheid wilt, ga je daar maar lekker zelf werken.
als je te hard werkt, moet je oppassen dat je er niet wordt uitgewerkt door je 'collega's' .
quote:
Drie weken wachten op een paspoort? Dat kon je ook eerder uitzoeken en aanvragen.
dus jij vindt het niet van de zotte dat het zo lang moet duren?
quote:
Burgerlijke zaken om 12:00 dicht? Eerder opstaan en ook dit had je kunnen weten.
ja, want iedereen ligt 's ochtends tot 1300 uur met z'n luie reet in bed. En de ambtenaren beginnen ook zo lekker op tijd.
quote:
Dakkapel tien centimeter korter/lager? Dan voldeed hij niet aan de eisen toen je hem liet bouwen, een bestaande constructie hoeft echt niet zomaar weg.
en waarom worden die belachelijke eisen gesteld? Je wil een dakkapel om iets meer ruimte te creëren, niet omdat het zo fantastisch mooi op zo'n huis staat.

en dat hoeft niet alleen bij een bestaande, ook bij het indienen van de bouwplannen krijg je dat gezeik al.
quote:
TS, dit is gezeur om dingen waar een verstandig mens nooit last van heeft.
een verstandig mens of van die 'burgerlijke' mensen?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')