Kan niet, want dat idee gaat uit van 'denken' en met dode hersenen gaat dat niet.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:57 schreef Rhalius het volgende:
Mischien vormt er wel een persoonlijk beeld na je dood.. alsof je voor eeuwig in een droomwereld belandt bent.
In dat geval zou het hiernamaals zijn wat je zelf denkt dat het is.. Je eigen gedachten zouden de wereld vormen waarin je dan gaat leven na de dood.
Het zou dus de hemel, Valhalla, de eeuwige jachtvelden, Elysium, de hel of wat dan ook kunnen zijn.
Afdwingen helpt niet.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:25 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ok nu is het afgelopen!! Dit is de ultieme test!! God, dit gaat tussen jou en mij!! Als je bestaat, post dan tussen nu en een kwartier in dit forum met als usernaam de code die ik in mijn hoofd heb! In die post geef je antwoord op al mijn vragen! Als je niet post, ga je definitief in hetzelfde rijtje als Zeus en Minerva, oftewel de dode goden. Als je wel post zal ik een trouwe volgeling worden. Succes ermee!!
Tuurlijk, want het moet zo vaag mogelijk blijven.quote:
Je moet het zeker niet letterlijk nemen. Hartchirurgie helpt ook nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tuurlijk, want het moet zo vaag mogelijk blijven.
De gemiddelde diepte van oceanen is 3,796m, en het volume zeewater komt neer op ongeveer 1.37 miljard km3. Om boven de hoogste berg uit te komen heb je hooguit 4.5 miljard km3 water nodig. Dusja, ongeveer 3xquote:Op vrijdag 27 april 2012 05:48 schreef Jigzoz het volgende:
3x? Wel ietsje meer hoor. Volgens de Bijbel stonden zelfs de hoogste bergen een aantal meter onder water. Da's dus een waterstand van negen kilometer hoger dan nu.
Oftewel er spontaan in gaan geloven.quote:
Plus de hoeveelheid water die op het land komt te liggen. Houd je trouwens ook rekening met de hoogte van de Everest?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:00 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
De gemiddelde diepte van oceanen is 3,796m, en het volume zeewater komt neer op ongeveer 1.37 miljard km3. Om boven de hoogste berg uit te komen heb je hooguit 4.5 miljard km3 water nodig. Dusja, ongeveer 3xMaar dat is slechts 1 van de talloze feitjes die een wereldwijde vloed onmogelijk maken.
...en dat bewijst dan weer dat je zondig bent en dus verlossing nodig hebt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Oftewel er spontaan in gaan geloven.
Dit, lieve mensen, noemen we een cirkelredenering.
Dat zijn diezelfde pseudo-wijsheden als in dat soort sneue boeken als The Secret:
"Als je iets echt wilt, moet je geloven dat je het krijgt. Als je het dan vervolgens niet krijgt, geloofde je er niet hard genoeg in."![]()
![]()
Jup, Everest is hier als uitgangspunt genomen. http://www.holysmoke.org/cretins/fludmath.htmquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Plus de hoeveelheid water die op het land komt te liggen. Houd je trouwens ook rekening met de hoogte van de Everest?
Ah, u wint.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:23 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Jup, Everest is hier als uitgangspunt genomen. http://www.holysmoke.org/cretins/fludmath.htm
Ehm, de titanic was 2x zo lang, 4x zo hoog, en een half keer brederquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:23 schreef Rhalius het volgende:
De dieren uit de ark hadden dorst, en ze mochten elkaar minstends 100 jaar niet opeten voordat er weer genoeg populatie was van alle diersoorten.
Overigens is het bestaan van de Ark zelf al onmogelijk. Denk alleen maar aan hoeveel verschillende Olifanten er zijn.. daar heb je al een gruwelijk groot schip voor nodig. En dan moeten alle andere diersoorten er ook nog bij.
Dat zou dus betekenen dat Noach met zijn gezinnetje even een schip had gebouwd groter dan de Titanic in een tijd dat boten waarschijnlijk niets meer waren dan uitgehakte boomstammen.
Of was Noach een sadist en liet hij duizend man werken aan dat schip om ze vervolgens niet binnen te laten toen de zondvloed kwam?
Dat het helemaal niet kan maakt helemaal niet uit. Dat maakt het geloof.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:33 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Ehm, de titanic was 2x zo lang, 4x zo hoog, en een half keer brederMaar dan nog zijn er zo veel factoren die het verhaal van Noach onmogelijk maken dat het belachelijk is dat mensen denken dat het een feitelijk verhaal is.
Ja...idd...dat maakt discussies zoals dit echt onmogelijkquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat het helemaal niet kan maakt helemaal niet uit. Dat maakt het geloof.
En het is precies die logica die het verschil maakt tussen feit en fictie. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat gelovigen dat zelf niet inzien.Gelukkig is daar dit topic voor.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:35 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Ja...idd...dat maakt discussies zoals dit echt onmogelijk
Een leuke quote die ik laatst hoorde:
“If every trace of every single religion were wiped out and nothing were passed on, it would never be created exactly that way again. There might be some other nonsense in its place, but not that exact nonsense. If all of science were wiped out, it would still be true and someone would find a way to figure it all out again.”
Fraai.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:35 schreef MasterJapie het volgende:
“If every trace of every single religion were wiped out and nothing were passed on, it would never be created exactly that way again. There might be some other nonsense in its place, but not that exact nonsense. If all of science were wiped out, it would still be true and someone would find a way to figure it all out again.”
Wel een interessante claim, eigenlijk. Ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Natuurlijk zullen de waarnemingen hetzelfde zijn, maar de vraag is in hoeverre daar dezelfde theorieėn op gebouwd zullen worden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:35 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Ja...idd...dat maakt discussies zoals dit echt onmogelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |