ik zeg dan ook niet dat de wereld eerlijk is, dat is ze nog nooit geweestquote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus... er worden wel meer 'verworven rechten' afgebroken. Waarom houdt men de scheefleners de hand boven het hoofd? Iedereen en alles mag inleveren behalve de banken en scheefleners....
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:52 schreef snabbi het volgende:
Op de FP is het wat krom geschreven: Hypotheek moet in 30 jaar afgelost zijn
Een spaarhypotheek is immers in 30 jaar ook afgelost. Blijft wmb een beetje vaag allemaal. Is er ook meer info waar de echte tekst is beschreven en niet de interpretatie van de schrijver?
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef KneeDeep het volgende:
Stabiliteitsakkoord en de woningmarkt
Op de woningmarkt vinden belangrijke structurele hervormingen plaats. Het is essentieel om de hypotheekschulden te verminderen, zowel vanuit micro- als vanuit macro-perspectief.
Tegelijkertijd is het van belang om het vertrouwen op de woningmarkt te bevorderen. De regering is daarom voornemens om de hypotheekrenteaftrek te handhaven. Vanaf januari 2013 moeten nieuwe hypotheken gedurende de looptijd in 30 jaar volledig en ten minste annuïtair worden afgelost om in aanmerking te komen voor de hypotheekrenteaftrek (structurele besparing 5,4 mld). Om de risico’s van hoge hypotheekschulden verder te beperken, wordt de Loan-to-Value ratio geleidelijk beperkt tot 100%.
Om de doorstroming op de woningmarkt te verbeteren, wordt de overdrachtsbelasting op
woningen permanent verlaagd tot 2%. Dat draagt bij aan langdurige zekerheid op de
woningmarkt en lagere financiële risico’s. De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privégebruik van lease-auto’s.
Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en
filedruk.
De huren voor huurders met een inkomen van 33.000-43.000 euro per jaar mogen worden
verhoogd met de inflatie plus 1% (afgeroomd met de verhuursverheffing per 2013).
http://content1b.omroep.n(...)biliteitsakkoord.pdf
Fout. Een spaarhypotheek wordt niet in 30 jaar afgelost. Pas na 30 jaar.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:52 schreef snabbi het volgende:
Op de FP is het wat krom geschreven: Hypotheek moet in 30 jaar afgelost zijn
Een spaarhypotheek is immers in 30 jaar ook afgelost. Blijft wmb een beetje vaag allemaal. Is er ook meer info waar de echte tekst is beschreven en niet de interpretatie van de schrijver?
Worden er eindelijk regels gesteld dat mensen zich straks niet meer tot oogkassen in de schulden kunnen storten is het nog niet genoeg. Je lijkt wel het rupsje nooitgenoeg.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus... er worden wel meer 'verworven rechten' afgebroken. Waarom houdt men de scheefleners de hand boven het hoofd? Iedereen en alles mag inleveren behalve de banken en scheefleners....
Dat klinkt tegenstrijdig... het plan is immers om meer geld binnen te harken? Hoe gaan ze dat rijmen met een milieu doelstelling.... men gaat er immers vanuit dat er niet minder brandstof wordt verbruikt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef KneeDeep het volgende:
Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en
filedruk.
Vuige scheeflenerquote:Op donderdag 26 april 2012 22:55 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
ik zeg dan ook niet dat de wereld eerlijk is, dat is ze nog nooit geweest
maar mij komt het nu wel goed uit.
En als je er een aflossingsvrij gedeelte bij neemt los je hem ook niet helemaal af. Hoe ik het lees gaat het over volledig annuitaire hypotheken, zonder een constructie.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Fout. Een spaarhypotheek wordt niet in 30 jaar afgelost. Pas na 30 jaar.
Ik vind het sowieso vreemd, vooral in relatie met de hoeveelheid vaste contracten die er worden uitgegeven. Ik zou echt niet zomaar naar een andere stad verhuizen voor een onzekere baan...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat klinkt tegenstrijdig... het plan is immers om meer geld binnen te harken? Hoe gaan ze dat rijmen met een milieu doelstelling.... men gaat er immers vanuit dat er niet minder brandstof wordt verbruikt.
quote:
Hoe lang denk je dat een bank nodig heeft om de vorm te hebben waar je 1 minuut voor de 30 jaar aflostquote:Op donderdag 26 april 2012 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Fout. Een spaarhypotheek wordt niet in 30 jaar afgelost. Pas na 30 jaar.
Ik wil gewoon dat de pijn gelijkmatig word verdeelt, het is in principe al belachelijk dat mensen die wel prudente beslissingen hebben genomen geacht worden mee te betalen aan de rekening.... Zoals het er nu na uitziet wil men de rekening volledig bij die groep mensen neerleggen...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Worden er eindelijk regels gesteld dat mensen zich straks niet meer tot oogkassen in de schulden kunnen storten is het nog niet genoeg. Je lijkt wel het rupsje nooitgenoeg.
Als je het zo onrechtvaardig vindt dan koop je toch nog snel voor 1 januari? Kun jij ook nog 30 jaar aflossingsvrij aftrekken. Heb je dezelfde rechten.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat de pijn gelijkmatig word verdeelt, het is in principe al belachelijk dat mensen die wel prudente beslissingen hebben genomen geacht worden mee te betalen aan de rekening.... Zoals het er nu na uitziet wil men de rekening volledig bij die groep mensen neerleggen...
Dus.... het is gewoon een ordinaire lastenverhoging. Immers zijn er een hoop mensen die niet 'flexibel' genoeg zijn om te verhuizen dan wel een baan dichter bij huis vinden. Dit soort maatregelen staan bol van de demagogiequote:Op donderdag 26 april 2012 23:00 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso vreemd, vooral in relatie met de hoeveelheid vaste contracten die er worden uitgegeven. Ik zou echt niet zomaar naar een andere stad verhuizen voor een onzekere baan...
En hoe komt dat dat jij in een nadelige positie zit? Komt dat door jezelf of door anderen?quote:Op donderdag 26 april 2012 23:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat de pijn gelijkmatig word verdeelt, het is in principe al belachelijk dat mensen die wel prudente beslissingen hebben genomen geacht worden mee te betalen aan de rekening.... Zoals het er nu na uitziet wil men de rekening volledig bij die groep mensen neerleggen...
Wat een flauwekul....quote:Op donderdag 26 april 2012 23:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het zo onrechtvaardig vindt dan koop je toch nog snel voor 1 januari? Kun jij ook nog 30 jaar aflossingsvrij aftrekken. Heb je dezelfde rechten.
Ben benieuwd hoe Funda reageert;quote:Op donderdag 26 april 2012 22:59 schreef mark_dabomb het volgende:
Dus allemaal snel, snel, voor 1 januari passeren!
Dus als je prudent handelt en anderen hun shit op jouw bord willen dumpen dan is dat je eigen schuld? Had je gewoon maar mee moeten doen met de rest?quote:Op donderdag 26 april 2012 23:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En hoe komt dat dat jij in een nadelige positie zit? Komt dat door jezelf of door anderen?
Welnee... de banken hebben er geen zin meer aan.... die gaan niet extra contracten aan met de kennis dat de waarde van het onderpand na die datum hard onderuit gaat... ze zijn niet zo gek te krijgen. Zelfs niet met een NHG of andere garantie.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:04 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Funda reageert;
zowel kopers als verkopers zijn nu erg getriggered om tot zaken te komen voor 1 januari 2013.
Na deze datum zal het aantal transacties dan weer snel afnemen.
Dat is de vraag niet. Dat weet je heel goed. Als jij nou eens gewoon een opleiding had gedaan in plaats van 'de opleiding van het leven' had genoten, dan had je jezelf in een veel betere positie kunnen manoeuvreren dan je nu zit, en dan had je de verantwoordelijkheid voor de situatie waar je in zit niet bij anderen neer hoeven te leggen omdat dat veel makkelijker is.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus als je prudent handelt en anderen hun shit op jouw bord willen dumpen dan is dat je eigen schuld? Had je gewoon maar mee moeten doen met de rest?
Natuurlijk is dat allemaal niet relevant en ontwijk je mijn vraagquote:Op donderdag 26 april 2012 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is de vraag niet. Dat weet je heel goed. Als jij nou eens gewoon een opleiding had gedaan in plaats van 'de opleiding van het leven' had genoten, dan had je jezelf in een veel betere positie kunnen manoeuvreren dan je nu zit, en dan had je de verantwoordelijkheid voor de situatie waar je in zit niet bij anderen neer hoeven te leggen omdat dat veel makkelijker is.
Als jij genoeg te makken had gehad dan had jij helemaal niet druk gemaakt over die paar grijpstuivers die dan op jouw bord gedumpt worden. Dan had je die nl zonder morren betaald, onder het mom van 'gelijkwaardig verdeeld', waar je net zo flink over sprak, alleen wil jij niet dat jij betaald voor anderen, jij wil dat anderen betalen voor jou.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat allemaal niet relevant en ontwijk je mijn vraag
Zei de scheeflener...quote:Op donderdag 26 april 2012 23:09 schreef CoolGuy het volgende:
Als jij genoeg te makken had gehad dan had jij helemaal niet druk gemaakt over die paar grijpstuivers die dan op jouw bord gedumpt worden. Dan had je die nl zonder morren betaald, onder het mom van 'gelijkwaardig verdeeld', waar je net zo flink over sprak, alleen wil jij niet dat jij betaald voor anderen, jij wil dat anderen betalen voor jou.
Zie je nou wel dat jij gewoon elke koper over 1 kam scheert?quote:
Iedereen die gebruik maakt van de HRA is een scheeflener.... dit is zo sinds ieder huishouden met een inkomen van >33k kennelijk scheef huurt volgens de definitie. Zodra je de belasting ontduikt via de HRA voldoe je niet je volledige verplichting als belastingplichtige....quote:Op donderdag 26 april 2012 23:13 schreef CoolGuy het volgende:
Zie je nou wel dat jij gewoon elke koper over 1 kam scheert?Waarom ben i keen scheeflener volgens jou? Wat is mijn financiële situatie volgens jou? Daar weet je geen fluit van man, kletskop
Geen Calimero toestanden hierzo... ik vraag alleen maar om een rechtvaardig fiscaal stelsel... niet om een subsidiegedrocht.quote:Overigens ben ik dus een scheeflener omdat anderen voor mij betalen? Nou, schaf maar af hoor, ik kan prima mijn eigen boontjes doppen. Maar jij wil graag naar de situatie toe waar ik in zit (volgens jou) nl dat mensen voor jou betalen. Dus eigenlijk ben je gewoon aan 't klagen van 'jullie wel en ik niet en dat is niet eerlijk'.
Kijk, en dan kom ik terug op mn eerdere bewering dat als je nou gewoon een fatsoenlijke opleiding en dus geen levensopleiding had gedaan, je ook een fatsoenlijke baan en bijbehorend fatsoenlijk salaris had kunnen hebben, waardoor je er, net als ik, geen hinder van zou ondervinden als de HRA wordt afgeschaft.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Iedereen die gebruik maakt van de HRA is een scheeflener.... dit is zo sinds ieder huishouden met een inkomen van >33k kennelijk scheef huurt volgens de definitie. Zodra je de belasting ontduikt via de HRA voldoe je niet je volledige verplichting als belastingplichtige....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |