abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110716911
Wat ik precies met dit topic ga willen weet ik niet. Voor een deel wil ik van me afschrijven, voor een deel hoop ik een paar verstandige woorden te gaan horen. Dus bedankt voor het lezen alvast.

Ik heb een relatie met een jongen die ongeveer twee en een half/drie jaar duurt. In het begin heb ik me heel erg aangepast en zo beetje alles gedaan om het leven hem gemakkelijk te maken. Mijn vriend kan niet goed voor zichzelf zorgen (heeft hij nooit geleerd) en ik begin te merken dat hij dat absoluut ook niet wilt.

In de winter besloot mijn vriend te gaan wisselen van opleiding. Op zich is dat geen probleem, dat doen veel studenten. Alleen mijn maar zit hem op het feit dat dit opleiding vijf wordt en hij heeft nog geen eens een P binnen. Daarnaast is het een opleiding waarmee je geen kansen maak op de banenmarkt. Toen ik daar mijn zorgen over uitte kreeg ik de reactie dat ik toch een baan krijg met genoeg kansen op de arbeidsmarkt (alsof je zoveel verdient in de zorg). Buiten het feit of het kloppend is, vind ik het zorgwekkend dat hij niet zelfstandig en zelfredzaam wil zijn.

Maar goed, we zijn tot afspraken gekomen (pas samenwonen als hij een vaste baan heeft waarmee hij genoeg verdient), alleen door het bovenstaande probleem ben ik behoorlijk tot inzichten gekomen en doet deze relatie mij pijn. Ik houd ongelooflijk veel van hem, we hebben het vaak heel erg fijn en gezellig samen, maar de verhoudingen kloppen niet. Iedereen loopt ons te plagen dat ik bijna zijn moeder en hij het kind. Het begint me te ergeren dat ik altijd alles moet regelen (als ik hem niet zeg dat hij moet douchen of een schone onderbroek aan moet, doet hij het niet omdat hij er niet aan denkt). Als hij bij mij is geweest ben ik ruim een uur mijn studentenkamer aan het opruimen omdat hij letterlijk alles gewoon neergooit als hij het niet meer gebruikt.
Vanochtend hadden we een ruzie-iets over niks belangrijks en toen vroeg ik in mijn woede "moet ik soms als een moeder jou alles vertellen wat je moet doen en hoe het moet" dacht hij dat het serieus als goede oplossing was bedoeld en waar hij tevreden mee was...

In mijn hart wil ik hem niet kwijt en houd ik van hem, alleen mijn hoofd zegt dat ik er een punt achter moet zetten omdat deze relatie mij gewoon leeg zuigt. Daarbij wordt hij er ook niet gelukkig van, alleen ik heb telkens dus smoezen voor mezelf. "ja... maar we gaan samen op vakantie, die is al geboekt. We hebben festivalkaartjes". Alleen op dit moment heb ik gewoon het gevoel dat ik dit niet kan volhouden. Daarbij heb ik ook enkele keer aangegeven twijfel te hebben, waarbij er bij hem grote paniek uitbreekt en dat hij zegt mij absoluut niet kwijt te willen en absoluut niet zonder mij te kunnen leven.

Daarbij ben ik bang dat hij helemaal instort wanneer ik het uitmaak. Hij kan niet koken, hij kan gewoon niet voor zichzelf zorgen. Als ik er niet ben zit hij alleen maar achter zijn PC. Hij bouwt zijn kamer vol met zijn verzamelingen. Dan gaat het mis met hem door mij. En ik houd teveel van hem om dat te laten gebeuren.

Aan de ene kant kan ik dit amper meer aan, maar aan de andere kant durf ik gewoon onze harten niet te breken en voel ik gewoon teveel liefde voor hem...

Sorry voor deze lap tekst, maar ik moet het gewoon even kwijt.... Ik weet gewoon absoluut niet wat ik moet doen. Ik wil niet dat deze relatie stuk loopt, maar ik weet ook niet hoe ik hem weer gezond moet krijgen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:22:10 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110717011
Nooit in een relatie blijven zitten omdat je de ander geen pijn wil doen. Dat wordt uiteindelijk voor alle partijen pijnlijk.

Ik denk dat je wel weet wat je te doen staat. Deze verhoudingen zijn zo scheef, die krijg je nooit meer recht.
Sterkte en succes!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110717046
Heeft hij een of ander ziekte ofzo?
Of gewoon een moederskindje? :')
Hoe oud zijn jullie?
En heb je het al eens met hem over gehad?
pi_110717069
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ik precies met dit topic ga willen weet ik niet. Voor een deel wil ik van me afschrijven, voor een deel hoop ik een paar verstandige woorden te gaan horen. Dus bedankt voor het lezen alvast.

Ik heb een relatie met een jongen die ongeveer twee en een half/drie jaar duurt. In het begin heb ik me heel erg aangepast en zo beetje alles gedaan om het leven hem gemakkelijk te maken. Mijn vriend kan niet goed voor zichzelf zorgen (heeft hij nooit geleerd) en ik begin te merken dat hij dat absoluut ook niet wilt.

In de winter besloot mijn vriend te gaan wisselen van opleiding. Op zich is dat geen probleem, dat doen veel studenten. Alleen mijn maar zit hem op het feit dat dit opleiding vijf wordt en hij heeft nog geen eens een P binnen. Daarnaast is het een opleiding waarmee je geen kansen maak op de banenmarkt. Toen ik daar mijn zorgen over uitte kreeg ik de reactie dat ik toch een baan krijg met genoeg kansen op de arbeidsmarkt (alsof je zoveel verdient in de zorg). Buiten het feit of het kloppend is, vind ik het zorgwekkend dat hij niet zelfstandig en zelfredzaam wil zijn.

Maar goed, we zijn tot afspraken gekomen (pas samenwonen als hij een vaste baan heeft waarmee hij genoeg verdient), alleen door het bovenstaande probleem ben ik behoorlijk tot inzichten gekomen en doet deze relatie mij pijn. Ik houd ongelooflijk veel van hem, we hebben het vaak heel erg fijn en gezellig samen, maar de verhoudingen kloppen niet. Iedereen loopt ons te plagen dat ik bijna zijn moeder en hij het kind. Het begint me te ergeren dat ik altijd alles moet regelen (als ik hem niet zeg dat hij moet douchen of een schone onderbroek aan moet, doet hij het niet omdat hij er niet aan denkt). Als hij bij mij is geweest ben ik ruim een uur mijn studentenkamer aan het opruimen omdat hij letterlijk alles gewoon neergooit als hij het niet meer gebruikt.
Vanochtend hadden we een ruzie-iets over niks belangrijks en toen vroeg ik in mijn woede "moet ik soms als een moeder jou alles vertellen wat je moet doen en hoe het moet" dacht hij dat het serieus als goede oplossing was bedoeld en waar hij tevreden mee was...

In mijn hart wil ik hem niet kwijt en houd ik van hem, alleen mijn hoofd zegt dat ik er een punt achter moet zetten omdat deze relatie mij gewoon leeg zuigt. Daarbij wordt hij er ook niet gelukkig van, alleen ik heb telkens dus smoezen voor mezelf. "ja... maar we gaan samen op vakantie, die is al geboekt. We hebben festivalkaartjes". Alleen op dit moment heb ik gewoon het gevoel dat ik dit niet kan volhouden. Daarbij heb ik ook enkele keer aangegeven twijfel te hebben, waarbij er bij hem grote paniek uitbreekt en dat hij zegt mij absoluut niet kwijt te willen en absoluut niet zonder mij te kunnen leven.

Daarbij ben ik bang dat hij helemaal instort wanneer ik het uitmaak. Hij kan niet koken, hij kan gewoon niet voor zichzelf zorgen. Als ik er niet ben zit hij alleen maar achter zijn PC. Hij bouwt zijn kamer vol met zijn verzamelingen. Dan gaat het mis met hem door mij. En ik houd teveel van hem om dat te laten gebeuren.

Aan de ene kant kan ik dit amper meer aan, maar aan de andere kant durf ik gewoon onze harten niet te breken en voel ik gewoon teveel liefde voor hem...
Alle dikgedrukte stukken hardop lezen.

quote:
Sorry voor deze lap tekst, maar ik moet het gewoon even kwijt.... Ik weet gewoon absoluut niet wat ik moet doen. Ik wil niet dat deze relatie stuk loopt, maar ik weet ook niet hoe ik hem weer gezond moet krijgen.
Ik weet wel wat je moet doen, en jij trouwens ook, alleen moet je even de kloten krijgen om verstand boven gevoel te zetten. Over een jaar ben je jezelf dankbaar dat je dat hebt gedaan.
Dit, dus.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:23:50 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110717083
quote:
"moet ik soms als een moeder jou alles vertellen wat je moet doen en hoe het moet" dacht hij dat het serieus als goede oplossing was bedoeld en waar hij tevreden mee was...
Wat? :')

Dan heb je dit terecht gedacht:
quote:
In mijn hart wil ik hem niet kwijt en houd ik van hem, alleen mijn hoofd zegt dat ik er een punt achter moet zetten omdat deze relatie mij gewoon leeg zuigt.
Je moet natuurlijk niet bij iemand blijven omdat hij zichzelf niet zou kunnen redden.. Zeker niet als het dingen zijn die hij weigert om te leren maar wel gewoon zou kunnen :{
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:24:48 #6
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_110717127
Je relatie is mi pas echt goed als je met maar ook zonder elkaar kunt leven

Uiteraard bedoel ik niet dat je elkaar niet mag missen, maar beide op eigen kunnen benen staan is toch wel een van de fundamenten voor een goede relatie
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_110717167
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Alle dikgedrukte stukken hardop lezen.

[..]

Ik weet wel wat je moet doen, en jij trouwens ook, alleen moet je even de kloten krijgen om verstand boven gevoel te zetten. Over een jaar ben je jezelf dankbaar dat je dat hebt gedaan.
Dit dus. Als ik het lees is mijn eerste gedachte "jij hebt je keuze al gemaakt, je weet het zelf alleen nog niet "
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_110717243
Rennen!

Maar even serieus: je bent wel een enorme enabler he? Omdat jij je zo gedraagt, kan hij zich zo gedragen. Als je dit niet oplost, zit je met een volgende partner snel weer in deze situatie. Dan gaat het in het begin ook prima, omdat jij je enorm aanpast en na een paar jaar ben je weer moeder van een kind geworden.

Je kan inderdaad beter de relatie verlaten (blijven omdat het pijnlijk is voor hem - is geen reden!), maar werk hier aub wel aan.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:31:04 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_110717395
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:
Nooit in een relatie blijven zitten omdat je de ander geen pijn wil doen. Dat wordt uiteindelijk voor alle partijen pijnlijk.

Ik denk dat je wel weet wat je te doen staat. Deze verhoudingen zijn zo scheef, die krijg je nooit meer recht.
Sterkte en succes!
Ze heeft helemaal gelijk.

Als ik dit zo lees ben je inderdaad zijn tweede moeder. Die hem net zoals zijn eigen moeder, nog in de watten legt ook. Dat hoeft geen probleem te zijn, als jij je daarmee gelukkig voelt. Maar zo te lezen doe je dat niet.
So we just called him Fred
pi_110717426
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:23 schreef Angel-Joy het volgende:
Heeft hij een of ander ziekte ofzo?
Of gewoon een moederskindje? :')
Hoe oud zijn jullie?
En heb je het al eens met hem over gehad?
Hij is 21 en ik ben 24.
Hij heeft het soort ouders die denken dat "als hij maar gelukkig is, is alles goed" en heeft dus nooit iets tegen zijn zin in hoeven doen of ook maar iets hoeven onthouden/leren, want daar zorgt een ander voor.

Het punt met goede gesprekken is dat ik wel zeg wat ik denk en dan zijn reactie afwacht, maar dan wel een uur stil kan zijn, want er komt dan geen reactie. Of hij gaat huilen en zegt dat hij niet zonder mij kan. Hij weet dat ik twijfel, maar daardoor verstikt hij mij alleen maar nog meer....
pi_110717638
Bedankt voor de reacties...

Ik vrees dat het uitmaken het beste is, iedereen roept dat ik dat moet doen. En de reden dat ik dat wil doen is dat de relatie mij pijn doet en heel erg veel energie kost.
Alleen we hebben zoveel mooie momenten, zo vaak plezier samen, we passen echt goed bij elkaar. Als ik het uitmaak ben ik mijn maatje, mijn liefje kwijt. Het geklets tot diep in de nacht, het struinen op marktjes, de dineetjes, de grappen en grollen en alle andere intieme dingen.

En ik weet waar het mis is gegaan. Ik accepteer teveel van mensen en dat breekt mij nu op. Het is ook mijn schuld... mijn moeder heeft me de tip gegeven gun jezelf met hem nog een leuke zomer en na de zomer heb je afleiding van een opleiding en draag je het ook gemakkelijker. Alleen dat lijkt me zo egoïstisch :S
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:38:28 #12
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_110717698
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hij is 21 en ik ben 24.
Hij heeft het soort ouders die denken dat "als hij maar gelukkig is, is alles goed" en heeft dus nooit iets tegen zijn zin in hoeven doen of ook maar iets hoeven onthouden/leren, want daar zorgt een ander voor.

Het punt met goede gesprekken is dat ik wel zeg wat ik denk en dan zijn reactie afwacht, maar dan wel een uur stil kan zijn, want er komt dan geen reactie. Of hij gaat huilen en zegt dat hij niet zonder mij kan. Hij weet dat ik twijfel, maar daardoor verstikt hij mij alleen maar nog meer....
Wtf, hoezo respectloos... Dan was ik al lang klaar met 'm geweest.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_110717849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:38 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wtf, hoezo respectloos... Dan was ik al lang klaar met 'm geweest.
Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.

Geen wonder dat hij gekozen heeft voor een partner die PRECIES hetzelfde doet. Namelijk hem in de watten leggen etc. etc. TS is nu sneller bezig met ouder, verstandiger en zelfstandiger worden en denkt: "ZOMG, dit is het niet".

TS, een relatie heeft altijd leuke momenten. Als het 100% klote was geweest, dan zou iedereen makkelijk uit relaties stappen. Op dit moment is je relatie geen aanwinst in je leven, gisteren was dat het ook niet, morgen wordt het het ook niet. Ik zou er dus nu uitstappen en duidelijk zelf blijven groeien zodat je het niet nog een keer mee maakt.
pi_110718027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.

Geen wonder dat hij gekozen heeft voor een partner die PRECIES hetzelfde doet. Namelijk hem in de watten leggen etc. etc. TS is nu sneller bezig met ouder, verstandiger en zelfstandiger worden en denkt: "ZOMG, dit is het niet".

TS, een relatie heeft altijd leuke momenten. Als het 100% klote was geweest, dan zou iedereen makkelijk uit relaties stappen. Op dit moment is je relatie geen aanwinst in je leven, gisteren was dat het ook niet, morgen wordt het het ook niet. Ik zou er dus nu uitstappen en duidelijk zelf blijven groeien zodat je het niet nog een keer mee maakt.
Wat een goede tips komen hier langs! Wederom, dit dus.

Je zal altijd alleen de mooie momenten gaan missen. En op een gegeven moment ligt het op de loer, dat je blijft hangen in de gedachten "het was altijd zo goed". Lees dan dit terug, dan weet je dat het niet zo was..

Je bent 24... het is niet gezond hoe jij je relatie nu omschrijft...

succes..
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:46:40 #15
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_110718082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef kahlie het volgende:

[..]

Oh, ik quotte de verkeerde post :') Ik bedoelde dus dat ik het respectloos vind als hij niet eens antwoordt als zij er over wil praten.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:50:11 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110718221
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

En ik weet waar het mis is gegaan. Ik accepteer teveel van mensen en dat breekt mij nu op. Het is ook mijn schuld... mijn moeder heeft me de tip gegeven gun jezelf met hem nog een leuke zomer en na de zomer heb je afleiding van een opleiding en draag je het ook gemakkelijker. Alleen dat lijkt me zo egoïstisch :S
Oh. Kom. Op. :{
Dit, dus.
pi_110718281
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:46 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh, ik quotte de verkeerde post :') Ik bedoelde dus dat ik het respectloos vind als hij niet eens antwoordt als zij er over wil praten.
Maar wat wil hij antwoorden dan?

Of het is: "Ik vind het wel goed zo", maar ja, dat kun je natuurlijk niet zeggen als je meisje in tranen is omdat ze het op deze manier niet meer leuk vindt. Of je zegt: "Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen", wat waar is, maar ja, ook niet echt wat doet.

Dus is zijn oplossing vooral heel dramatisch zeggen hoeveel hij van d'r houdt en dat hij d'r niet kwijt wil. Dat is ook wel waar, maar ja, dat lost ook niets op. Maar toch blijft ze bij hem, dus tja, dan zou ik het ook blijven herhalen.

Mensen die niet geleerd hebben om problemen op te lossen, omdat hun ouders dat voor hen doen, gaat echt niet zomaar meedenken en meehelpen. Hoe sneu dat ook is.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:53:29 #18
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_110718350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:51 schreef kahlie het volgende:

[..]

Of het is: "Ik vind het wel goed zo", maar ja, dat kun je natuurlijk niet zeggen als je meisje in tranen is omdat ze het op deze manier niet meer leuk vindt. Of je zegt: "Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen", wat waar is, maar ja, ook niet echt wat doet.

Dus is zijn oplossing vooral heel dramatisch zeggen hoeveel hij van d'r houdt en dat hij d'r niet kwijt wil. Dat is ook wel waar, maar ja, dat lost ook niets op. Maar toch blijft ze bij hem, dus tja, dan zou ik het ook blijven herhalen.

Mensen die niet geleerd hebben om problemen op te lossen, omdat hun ouders dat voor hen doen, gaat echt niet zomaar meedenken en meehelpen. Hoe sneu dat ook is.
Oh ik ben het verder helemaal met je eens hoor.
pi_110718634
Ik heb er enorm spijt van dat ik voor hem ben gaan zorgen in het begin van de relatie. Nu ik dat niet meer doe, begint hij te steigeren, iets wat ik heel goed begrijp.
Daarbij wil ik mezelf zeker blijven ontwikkelen en als ik het uit maak (wat ik wel vrees/verwacht) even een hele lange tijd geen relatie aanga. Eerst mezelf weer op een recht spoor zetten en bedenken wat ik nou eigenlijk wil.

Manipuleren is hij helaas goed in, vaak eindigen ruzie's in een enorm schuld gevoel bij mij, maar wanneer ik dan logisch na ga wat er is gebeurd dan vind ik het niet zo onterecht dat ik dan geïrriteerd raak... maar goed, misschien ben ik ook wel te fijngevoelig.

Kleine update, hij belde net:
We kwamen toch tot een conclusie dat hij vanavond komt praten, omdat we/ik vrezen uit elkaar gegroeid te zijn. Ik weet nog niet precies wat ik dan doe.
pi_110718693
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:51 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hij geloofd dat alles vanzelf goed komt. Dus inderdaad, als er een geschil is, is het altijd wachten totdat ik het goed ga maken. En vanavond praten over "de hoe nu verder". Ik hoop oprecht dat hij meedenkt. En dat hij ziet dat het "menis" is
pi_110718763
Bedenk je eens dat als je je nu al zo ergert terwijl je nog niet eens samenwoont, hoe dat dan zal zijn als jullie wel samenwonen. Naast kostwinnaar wordt je ook de dienstmeid. heb je daar wel trek in?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 april 2012 @ 14:03:52 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110718771
Deze relatie, is mede door jouw inzichten, en zijn onvermogen te communiceren en te veranderen, gedoemd te falen.

Maar serieus, is hij autist of zo?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110718786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hij geloofd dat alles vanzelf goed komt. Dus inderdaad, als er een geschil is, is het altijd wachten totdat ik het goed ga maken. En vanavond praten over "de hoe nu verder". Ik hoop oprecht dat hij meedenkt. En dat hij ziet dat het "menis" is
Hij kan best zien dat het menis is en dat het anders over is, maar hoe gaat hij dat oplossen? Het zou me niets verbazen als hij je vanavond verteld dat je liever voor hem moet zijn en dat het zo niet gaat werken.

In zijn beleving zorgen mensen extreem voor hem, dus als jij dat niet doet, dan hou je niet (genoeg) van hem. En het zou me niets verbazen als je dat al vaker van hem hebt gehoord.
pi_110719436
@Boris: Dat is dus hetgeen dat mijn hoofd mij verteld. Ik dat ik dan een studieschuld voor twee man kan gaan afbetalen en dat ik keihard moet werken zonder ook maar een moment tijd voor mezelf te krijgen. De reden dat ik nu zo ontzettend verdrietig en huilerig ben is dat mijn hoofd + hart samen beginnen te komen tot een mening.

@JeMoeder: Nope... ik geloof niet dat hij psychisch helemaal gezond is (omdat zijn huis vol staat met zijn verzamelingen waarmee hij grootste plannen heeft maar niks mee uitvoert) en ik weet bijna zeker dat hij sowieso depressief is. Maar verder is hij "gezond"

@Kahlie: Ik heb geen flauw idee wat hij gaat zeggen. Hij is wel van de "ik ben stom geweest, vergeef me" ipv "jij bent gemeen". En dan gaat het waarschijnlijk een tijd goed, dat is meestal zo. Alleen zoals met bijvoorbeeld naar school gaan heb ik hem zo vaak op leugens betrapt dat ik hem gewoon niet goed kan geloven :S en hij vindt dat ik vertrouwen in hem moet tonen.

Naja... ik weet natuurlijk ook nog niet wat er vanavond gaat gebeuren.
pi_110719650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

@Kahlie: Ik heb geen flauw idee wat hij gaat zeggen. Hij is wel van de "ik ben stom geweest, vergeef me" ipv "jij bent gemeen". En dan gaat het waarschijnlijk een tijd goed, dat is meestal zo. Alleen zoals met bijvoorbeeld naar school gaan heb ik hem zo vaak op leugens betrapt dat ik hem gewoon niet goed kan geloven :S en hij vindt dat ik vertrouwen in hem moet tonen.

Naja... ik weet natuurlijk ook nog niet wat er vanavond gaat gebeuren.
Ja, maar, als hij de "Ik ben stom geweest, vergeef me", echt zou menen, dan zou hij wat aan het gedrag doen! Dan vindt hij namelijk zelf zijn gedrag ook onbehoorlijk, maar dat vindt hij niet, hij vindt jou een zeur. En dat is niet slim om te zeggen. Dus zegt hij dat hij stom is geweest, want dan heeft hij je weer voor een paar weken als moeder die alles voor hem doet.

Wil je echt uit het enablen komen, dan zullen andere mensen ook echt wat moeten *doen*, niet telkens moeten beloven. En dan zul je toch echt een grens moeten trekken.
pi_110719747
Waarom zou je een relatie nemen/in stand houden met iemand die zo'n idioot is?
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:27:29 #27
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110719794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Waarom zou je een relatie nemen/in stand houden met iemand die zo'n idioot is?
Omdat liefde blind maakt. En omdat het voor sommige meisjes heel prettig is om te weten dat ze van belang zijn, omdat iemand afhankelijk van hen is.
Dit, dus.
pi_110719814
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Omdat liefde blind maakt. En omdat het voor sommige meisjes heel prettig is om te weten dat ze van belang zijn, omdat iemand afhankelijk van hen is.
Bedankt voor het snelle antwoord.
pi_110720396
Prettig, eerder iets dat zelfvertrouwen geeft.
Daarbij was ik op het moment dat deze relatie ontstond zo onzeker dat ik heel dankbaar was dat iemand een relatie met mij wilde.
pi_110720606
Leuk hoor, zo'n kerel. Wat moet je ermee echt?! Dat jij het er 2,5/3 jaar mee uitgehouden hebt vertelt misschien nog wel meer over jou dan over hem.
pi_110721002
Ik weet dat het mijn schuld is. Hem verwijt ik niks
pi_110721256
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Onzin, jij faciliteert zijn gedrag misschien. maar iemand die 5 opleidingen doet en niets afmaakt en helemaal niets zelf kan valt best wat te verwijten. Een gebrek aan inzet en ruggegraat bijv.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110721299
In het liedje "Woorden zonder woorden" van De Kast wordt op den duur gezongen:
Al die dromen ons ontnomen
allang vervlogen in de nacht
Is er nog genegenheid
of is er slechts de eenzaamheid
ach ja we slapen zacht

Dat past echt perfect bij mijn stemming. Wel apart dat, dat nummer ineens langskomt, want ik luister eigenlijk nooit Nederlandstalige muziek, en al helemaal niet De Kast, maar dit past perfect bij mij nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(om even sentimenteel te doen)
pi_110721324
quote:
Als ik je zo lees kom je heel onzeker over. Misschien moet je aan je eigen onzekerheid gaan werken waardoor je uiteindelijk zelf ook beseft dat deze 'relatie' niet goed voor je is.
pi_110721353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, jij faciliteert zijn gedrag misschien. maar iemand die 5 opleidingen doet en niets afmaakt en helemaal niets zelf kan valt best wat te verwijten. Een gebrek aan inzet en ruggegraat bijv.
Ja... dat is waar, maar dat verwijt ik zijn ouders. Het is echt een heel leuk mens, alleen verpest door zijn opvoeding
pi_110721402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:58 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Als ik je zo lees kom je heel onzeker over. Misschien moet je aan je eigen onzekerheid gaan werken waardoor je uiteindelijk zelf ook beseft dat deze 'relatie' niet goed voor je is.
Precies de reden waarom ik na deze relatie een hele tijd alleen ga blijven, zodat ik eerst mezelf op de rails kan krijgen. Dat probeer ik nu al (al wordt dat niet echt door mijn wederhelft gewaardeerd), beetje een einde aan de voetveegmentaliteit.
pi_110721493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Precies de reden waarom ik na deze relatie een hele tijd alleen ga blijven, zodat ik eerst mezelf op de rails kan krijgen. Dat probeer ik nu al (al wordt dat niet echt door mijn wederhelft gewaardeerd), beetje een einde aan de voetveegmentaliteit.
Waarschijnlijk zou hij je nog zover krijgen om het niet uit te maken als je dat wél wil doen. Zie het zo: hij maakt misbruik van jouw onzekerheid.
pi_110721705
Naja... er zijn enkele punten waarop ik absoluut geen merci heb voor gevoelens (de mijne en de zijne) en dan is het gewoon over. Hij denkt dat alles beter wordt als we over twee weken samen op vakantie gaan. En ik hoop ook dat, dat gaat gebeuren (zowel de vakantie als het beter gaan).

Op dit moment ben ik gewoon heel erg in de war en weet ik het allemaal niet meer
pi_110721749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja... dat is waar, maar dat verwijt ik zijn ouders. Het is echt een heel leuk mens, alleen verpest door zijn opvoeding
Onzin, iemand is grotendeels een product van zijn opvoeding, de leuke en de minder leuke kanten. het is 1 totaal pakketje mens.
pi_110722324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja... er zijn enkele punten waarop ik absoluut geen merci heb voor gevoelens (de mijne en de zijne) en dan is het gewoon over. Hij denkt dat alles beter wordt als we over twee weken samen op vakantie gaan. En ik hoop ook dat, dat gaat gebeuren (zowel de vakantie als het beter gaan).

Op dit moment ben ik gewoon heel erg in de war en weet ik het allemaal niet meer
Tuurlijk wordt alles beter als je op vakantie gaat. De klap wordt echter groter als je weer de alledaagse realiteit instapt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:17:16 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110722334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

Waarom zou het na een vakantie beter gaan? Het gaat tijdens de vakantie wellicht even beter doordat jullie niet zoveel voor jezelf hoeven te zorgen als thuis (althans, jij voor jezelf én voor hem), maar na de vakantie begint alles gewoon weer opnieuw.
pi_110722540
Zachte heelmeester maken stinkende wonden; jij dient hem te verlaten en hem zelfs naar donker Afrika te brengen voor een lesje realiteitszin en overlevingskracht, je vriend klinkt als een watje, je leeft maar een keer waarom zou je dat met zo'n zacht ei doen?
pi_110722651
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:21 schreef Ffleamig het volgende:
Zachte heelmeester maken stinkende wonden; jij dient hem te verlaten en hem zelfs naar donker Afrika te brengen voor een lesje realiteitszin en overlevingskracht, je vriend klinkt als een watje, je leeft maar een keer waarom zou je dat met zo'n zacht ei doen?
Hangt er natuurlijk van af hoe graag zij de verzorgende partij speelt. Sommige vrouwen zijn heel gelukkig in die rol, dat moederinstinct dat alle vrouwen schijnen te bezitten.
pi_110722754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk van af hoe graag zij de verzorgende partij speelt. Sommige vrouwen zijn heel gelukkig in die rol, dat moederinstinct dat alle vrouwen schijnen te bezitten.
Ik denk dat de meeste vrouwen liever een sterke en succesvolle man willen om tegenaan te leunen.

Zorgen doen ze dan wel voor huisdieren, paarden, kinderen, ouders en ook een beetje voor die man.
pi_110722831
Ik volg dit topic even om morgen te kunnen lezen dat TS zich heeft laten omlullen en het toch nog een keertje gaat proberen met dat jongetje. En vervolgens lach ik haar dan heel hard uit.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:27:01 #46
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_110722844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nou ik zorg met alle liefde voor mijn vent, maar het moet wel een tweerichtingsweg zijn he :')
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:27:20 #47
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_110722864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:26 schreef Northside het volgende:
Ik volg dit topic even om morgen te kunnen lezen dat TS zich heeft laten omlullen en het toch nog een keertje gaat proberen met dat jongetje. En vervolgens lach ik haar dan heel hard uit.
:D Zou mij niet echt verbazen nee.
pi_110722866
Voor dit soort mannen is een term: loser.

Misschien is het goed voor hem als jij hem dumpt, dan komt hij misschien tot het besef dat hij moet veranderen, maar het is voor jou hoe dan ook slecht om in deze relatie te blijven.

Kortom: dump his ass!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110722885
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou ik zorg met alle liefde voor mijn vent, maar het moet wel een tweerichtingsweg zijn he :')
Hee, je kunt mij wel scheef aankijken, maar ik kan prima voor mezelf zorgen hoor
pi_110722919
Nee, vanaf het begin had ik er al lichte moeite mee, maar toen probeerde ik hem met zachte hand dingen bij te brengen. Ik merk nu alleen dat mijn hand misschien te zacht was, en dat ik teveel geaccepteerd heb en mezelf teveel aan de kant heb gezet om een leuke vrouw te zijn.

En waarom op vakantie. Waarschijnlijk wordt het inderdaad erg leuk en het dal daarna erg diep. Alleen die vakantie heeft hij mij cadeau gedaan na zijn opleidingswitch 5.0. Volgens sommigen in mijn omgeving is dat het toppunt van manipulatie en volgens anderen is het schattig.

Daarbij wil ik iemand die zelfstandig en onafhankelijk is. Dat ben ik zelf ook en ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen het anders willen.

En misschien laat ik mij inderdaad omlullen, maar de kans dat dit langer dan een half jaar zo door blijft gaan is niet egr groot.
pi_110722930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef DS4 het volgende:
Voor dit soort mannen is een term: loser.

Misschien is het goed voor hem als jij hem dumpt, dan komt hij misschien tot het besef dat hij moet veranderen, maar het is voor jou hoe dan ook slecht om in deze relatie te blijven.

Kortom: dump his ass!
Heeft hij haar net zo goed afgericht, komt er zo'n stelletje forum nerds roet in het eten gooien
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:29:13 #52
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_110722965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hee, je kunt mij wel scheef aankijken, maar ik kan prima voor mezelf zorgen hoor
Ik impliceer toch ook niet dat je dat niet kunt.
pi_110723014
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

Heeft hij haar net zo goed afgericht, komt er zo'n stelletje forum nerds roet in het eten gooien
En ik ook nog...

Het is wat.
pi_110723214
Misschien laat ik me vanavond weer om praten, misschien ook niet. Dat heeft niet met stom te maken of niet, het is de vraag of hij met oplossingen komt. En als hij ze opwerpt zich er ook aan houdt.
pi_110723225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens sommigen in mijn omgeving is dat het toppunt van manipulatie en volgens anderen is het schattig.
Volgens mij had hij zin in vakantie en slaat hij zo drie vliegen in een klap:
- Hij op vakantie
- Hij zichzelf belonen dat ie nu de juiste studie heeft gekozen ( :') )
- Jij blij
pi_110723293
quote:
Nee, vanaf het begin had ik er al lichte moeite mee, maar toen probeerde ik hem met zachte hand dingen bij te brengen. Ik merk nu alleen dat mijn hand misschien te zacht was, en dat ik teveel geaccepteerd heb en mezelf teveel aan de kant heb gezet om een leuke vrouw te zijn.

En waarom op vakantie. Waarschijnlijk wordt het inderdaad erg leuk en het dal daarna erg diep. Alleen die vakantie heeft hij mij cadeau gedaan na zijn opleidingswitch 5.0. Volgens sommigen in mijn omgeving is dat het toppunt van manipulatie en volgens anderen is het schattig.

Daarbij wil ik iemand die zelfstandig en onafhankelijk is. Dat ben ik zelf ook en ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen het anders willen.

En misschien laat ik mij inderdaad omlullen, maar de kans dat dit langer dan een half jaar zo door blijft gaan is niet egr groot.
Hoe eerder uit elkaar hoe beter, jullie gijzelen elkaar nu in een mismatch en die jaren krijg je nooit meer terug, gun hem maar vooral jezelf een andere beter leven met meer mogelijkheden die beter bij je passen.
pi_110723302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien laat ik me vanavond weer om praten, misschien ook niet. Dat heeft niet met stom te maken of niet, het is de vraag of hij met oplossingen komt. En als hij ze opwerpt zich er ook aan houdt.
Hoe realistisch is het dat hij zo wezenlijk gaat veranderen?
pi_110723314
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Prettig, eerder iets dat zelfvertrouwen geeft.
Daarbij was ik op het moment dat deze relatie ontstond zo onzeker dat ik heel dankbaar was dat iemand een relatie met mij wilde.
Komt bekend voor, jammer dat je dan maar pakt wat er op dat moment voorbij komt gelopen.

Hoe ziet je vriend de toekomst over 5 jaar?
pi_110723560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:35 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Komt bekend voor, jammer dat je dan maar pakt wat er op dat moment voorbij komt gelopen.

Hoe ziet je vriend de toekomst over 5 jaar?
"we leven nu, ik zie wel wat er komt"
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:39:28 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110723566
quote:
Waarom denk je dat hij nu opeens wel met volwassen oplossingen zou kunnen komen? Oplossingen die hij vervolgens zelf ook nog heel volwassen zal naleven?
Weet je stiekem zelf ook niet beter?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110723610
quote:
Als je nou eerst eens wel alle schuld bij hem legt. Volgens mij heb jij alles wel voor elkaar, en hij gooit er met de pet naar. Beetje zelfvertrouwen aub!
pi_110723690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

"we leven nu, ik zie wel wat er komt"
Hm niet echt het antwoord waar ik op zou wachten als ik jou was... vind jij het een prettig idee dat hij verzorgt word? Je geeft aan van niet. Hij geeft echter aan niet te willen veranderen, vind het wel best zo.

Hij geeft je op die manier weinig keus en soms moet je voor jezelf kiezen zodat je niet meegezogen word door de ander.
pi_110723698
quote:
Pardon?

Kom op zeg... Die kerel (en dit woord gebruik ik in de meest ruime zin...) van jou verdient een enorme trap onder zijn reet!
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:42:11 #64
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_110723753
quote:
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij had je je conclusie al getrokken voordat je dit topic opende.
Als het de afgelopen 2-3 jaar niet verbeterd is zal het dat de komende maanden ook niet doen.

Hoop voor jullie dat jullie er beide goed uitkomen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_110723756
quote:
Ik leef al een tijdje en heb aardig wat levenservaring op mogen en moeten doen in deze tijd en een ding weet ik zeker inmiddels, mensen veranderen niet, hooguit gaan er wat scherpe randjes van af maar dat is alles, hij zal altijd zo blijven.
pi_110723851
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:42 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Ik leef al een tijdje en heb aardig wat levenservaring op mogen en moeten doen in deze tijd en een ding weet ik zeker inmiddels, mensen veranderen niet, hooguit gaan er wat scherpe randjes van af maar dat is alles, hij zal altijd zo blijven.
Onzin wat je hier neer plant. Mensen kunnen wél veranderen. Het verschil is dat ze dat zélf moeten willen en niet omdat de partner dat wil. Dat is een beetje de insteek van het topic. Hij wil namelijk niet veranderen en zij wil zo niet doorgaan. Hij manipuleert haar echter zodat ze wel blijft en hij gaat vervolgens vrolijk verder in zijn gedrag.
pi_110723890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:42 schreef Ffleamig het volgende:

In beginsel mee eens, maar het kan anders worden als zijn enableaars de handen van hem aftrekken en hij wel moet veranderen.

De enige kans die hij heeft is dus als hij gedumpt wordt. Misschien dat het hem inzicht geeft. Maar als hij een ander kan vinden die zo gek is om alles voor hem te doen... tsja... Maar dan heeft die het probleem en niet TS.
pi_110723943
@Copycat: Omdat de boodschap dat mijn grens is bereikt eindelijk is door gekomen. Daarnaast accepteer ik het niet meer dat er tegen mij gelogen wordt of dat afspraken niet na gekomen worden. Dat is ook de reden waarom we botsen.
En als hij zich er niet aan houdt is het over. Ik geef hem nog 1 kans.

@Bananenbar: mijn leven zit wel goed voor elkaar en ik weet ook wel waar over vijf jaar te zijn. Het is ook een van de punten waar de wrijving begon.
Zelfvertrouwen komt langzaam maar zeker ;)

@Muhahaha: Je hebt gelijk vrees ik... dat is zeker iets dat ik vanavond "in de groep gooi"

@DS4: Klopt ;) die schop verdient hij zeker. ALleen mijn grenzen verdienen het ook
pi_110723944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:44 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Onzin wat je hier neer plant. Mensen kunnen wél veranderen. Het verschil is dat ze dat zélf moeten willen en niet omdat de partner dat wil. Dat is een beetje de insteek van het topic. Hij wil namelijk niet veranderen en zij wil zo niet doorgaan. Hij manipuleert haar echter zodat ze wel blijft en hij gaat vervolgens vrolijk verder in zijn gedrag.
Als ze hem vandaag nog verlaat zal hij wel degelijk vanuit het schrikeffect ineens alles anders gaan doen tot het paniekmoment verdwenen is, daarna probeert hij weer zijn eigen gangentje te gaan en zichzelf te wezen, en waarom ook niet, iedereen heeft recht op zijn eigen invulling van het leven.

Mensen veranderen niet.
pi_110724019
Ik heb wel aan mezelf gezien dat mensen niet veranderen. Ik heb al die tijd geprobeerd de perfecte vriendin te zijn, maar dat ben ik absoluut niet. Ik doe zorgzaam, maar ben het niet. Voor mezelf heb ik altijd de regel redt jezelf, want een ander doet het niet. Alleen met een mantel van liefde heb ik me aangepast.
pi_110724031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:45 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Als ze hem vandaag nog verlaat zal hij wel degelijk vanuit het schrikeffect ineens alles anders gaan doen tot het paniekmoment verdwenen is, daarna probeert hij weer zijn eigen gangentje te gaan en zichzelf te wezen, en waarom ook niet, iedereen heeft recht op zijn eigen invulling van het leven.

Mensen veranderen niet.
lees mijn tekst nou eens :7
pi_110724046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

@DS4: Klopt ;) die schop verdient hij zeker. ALleen mijn grenzen verdienen het ook
Ik ben het met je eens dat jij deel van het probleem bent en in die zin moet je ook zeker in de spiegel kijken, maar hij is wel de kern van het probleem.

Dat jij je laat misbruiken wil niet zeggen dat jouw vriend misbruik van je moet maken.
  Redactie Games dinsdag 24 april 2012 @ 15:48:29 #73
181272 crew  Noppie2000
pi_110724080
Denk dat je wel weet wat te doen staat TS, last je vnavond in ieder geval niet weer met mooie praatjes overhalen het toch weer een kans te geven. Alleen als er nu ECHT iets gaat veranderen, maar die kans acht ik klein.
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:49:17 #74
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_110724122
Allereerst jouw quote: "anders gaat het mis met hem door mij" is NIET waar. hij is verantwoordelijk voor zichzelf , zoals je zelf al zegt, je bent zijn moeder niet, en al was je dat wel dan nog is ie oud genoeg om zijn eigen boontjes te doppen.

Meer heb ik er niet over te zeggen, jouw voors- en tegens geven je het antwoord.
pi_110724159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:47 schreef muhahaha het volgende:

lees mijn tekst nou eens :7
Ik heb hem gelezen en ik ben het er ook niet mee eens hoor. In de kern zijn mensen nu eenmaal zoals ze zijn. Als het niet anders kan veranderen mensen wel hun gedrag, maar dat is iets anders als dat ze veranderd zijn. Zodra het weer kan zoals het was zal dat gedrag weer aanpassen.

Je kan ontwikkelen. Maar een revolutie van jezelf... nee.
pi_110724971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb hem gelezen en ik ben het er ook niet mee eens hoor. In de kern zijn mensen nu eenmaal zoals ze zijn. Als het niet anders kan veranderen mensen wel hun gedrag, maar dat is iets anders als dat ze veranderd zijn. Zodra het weer kan zoals het was zal dat gedrag weer aanpassen.

Je kan ontwikkelen. Maar een revolutie van jezelf... nee.
Sterker nog de grootste fout die mensen kunnen maken is elkaar proberen te veranderen.
Eenieder is zoals hij/zij is, laat elkaar of zoek iemand die beter bij je past.
pi_110725064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:05 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Sterker nog de grootste fout die mensen kunnen maken is elkaar proberen te veranderen.
Eenieder is zoals hij/zij is, laat elkaar of zoek iemand die beter bij je past.
Dit is ook niet wat ik eerder poste, elkaar veranderen werkt imo ook niet echter ben ik wel van mening dat iemand zichzelf kan veranderen. Alleen of met hulp van een ander (niet zozeer de partner).

De ander proberen te veranderen zal vaak resulteren in nog meer frustratie aan beide kanten.
pi_110725142
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dit is ook niet wat ik eerder poste, elkaar veranderen werkt imo ook niet echter ben ik wel van mening dat iemand zichzelf kan veranderen. Alleen of met hulp van een ander (niet zozeer de partner).

De ander proberen te veranderen zal vaak resulteren in nog meer frustratie aan beide kanten.
Je kunt jezelf niet echt veranderen, sterker nog, al ga je Op Fiji wonen in je blote kont dan neem je nog jezelf mee.

Kijk dan hebben we het toch enigszins over hetzelfde, uiteraard verander je vanzelf minimaal op een natuurlijke manier doordat je elkaar beter leert kennen en elkaar laat of simpelweg door ervaring en het ouder worden op zich.
pi_110725250
quote:

Hij heeft hem misschien cadeau gedaan, maar wie betaalt hem.
Klinkt een beetje als een sigaar uit eigen doos
pi_110725265
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:09 schreef Ffleamig het volgende:

Kijk dan hebben we het toch enigszins over hetzelfde, uiteraard verander je vanzelf minimaal op een natuurlijke manier doordat je elkaar beter leert kennen en elkaar laat of simpelweg door ervaring en het ouder worden op zich.
Evolutie... ja. Revolutie... nee.
pi_110725273
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

En ik ook nog...

Het is wat.
:D
pi_110725455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Evolutie... ja. Revolutie... nee.
Mooi gezegd.

Edit; en tevens waar omdat evolutie zo'n lange tijd nodig heeft, tijd die bijna een mensenleven overstijgt.
pi_110725564
Niemand kan aan de hand van een verhaaltje precies weten hoe de relatie in elkaar zit toch?
Luister gewoon naar jezelf, ga niet omdat mensen op een of ander forum zeggen dat je je relatie moet verbreken, dit ook gelijk doen. Aan je posts te zien ben je ook verstandig genoeg om zelf een goede oplossing te vinden...
pi_110725786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:17 schreef Hidefinition het volgende:
Niemand kan aan de hand van een verhaaltje precies weten hoe de relatie in elkaar zit toch?
Luister gewoon naar jezelf, ga niet omdat mensen op een of ander forum zeggen dat je je relatie moet verbreken, dit ook gelijk doen. Aan je posts te zien ben je ook verstandig genoeg om zelf een goede oplossing te vinden...
Volgens mij is ze blind voor het feit dat ze iets heeft met een klaploper die nooit zijn eigen broek zal kunnen ophouden of iets kan bijdragen in de huishouding. Het is maar wat je zelf wilt :')
pi_110726362
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij is ze blind voor het feit dat ze iets heeft met een klaploper die nooit zijn eigen broek zal kunnen ophouden of iets kan bijdragen in de huishouding. Het is maar wat je zelf wilt :')
Of deze persoon heeft er nooit een seconde bij stilgestaan, omdat het in zijn ogen altijd wel goed gegaan is.
pi_110726733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:32 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Of deze persoon heeft er nooit een seconde bij stilgestaan, omdat het in zijn ogen altijd wel goed gegaan is.
Een echte vent zorgt voor z'n vrouw, op welk gebied dan ook.
pi_110726798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:41 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Een echte vent zorgt voor z'n vrouw, op welk gebied dan ook.
oke
pi_110726894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:42 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

oke
En dat heeft hij nagelaten omdat TS toch wel alles deed zonder weg te lopen maar wat hij nog niet weet is dat als je vrouwen langere tijd verwaarloosd al dan niet uit gemakzucht of gewenning dat ze toch hard weg lopen na een tijdje en geef ze eens ongelijk.
pi_110726922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:32 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Dit denk ik eerder.

Wat ze wel eerder aangaf is dat hij niet aangeeft hoe hij er over 5 jaar bij wil staan, hij vind het op dit moment wel best zo ergo neemt zijn vriendin niet serieus in haar klachten die ze neerlegt.
pi_110727238
quote:
Ja, dat heeft alles met stom te maken. Stom dat je blijft geloven dat hij deze keer wel zal veranderen. Als je een boek voor de 3e keer leest heeft het ook niet opeens een ander einde.
Ja, ik generaliseer.
pi_110727302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:45 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

En dat heeft hij nagelaten omdat TS toch wel alles deed zonder weg te lopen maar wat hij nog niet weet is dat als je vrouwen langere tijd verwaarloosd al dan niet uit gemakzucht of gewenning dat ze toch hard weg lopen na een tijdje en geef ze eens ongelijk.
Hoe weet jij dit allemaal?? Ik ken genoeg mannen die zijn vrouw heel hun leven verwaarlozen, maar die stelletjes toch ook nog bij elkaar?
pi_110727354
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:54 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Hoe weet jij dit allemaal?? Ik ken genoeg mannen die zijn vrouw heel hun leven verwaarlozen, maar die stelletjes toch ook nog bij elkaar?
Wehehehe doet me denken aan probleemwijken, die gast die zijn vrouw mishandelde en dit ook gewoon open toegaf op tv waar ze bij zat en NOG bleef ze bij hem :')
pi_110727411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:55 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wehehehe doet me denken aan probleemwijken, die gast die zijn vrouw mishandelde en dit ook gewoon open toegaf op tv waar ze bij zat en NOG bleef ze bij hem :')
hahaha dat stukje heb ik ook gezien. Goed voorbeeld voor de TS trouwens xD
pi_110727438
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:57 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

hahaha dat stukje heb ik ook gezien. Goed voorbeeld voor de TS trouwens xD
Die vrouw was het toonbeeld van gelukzaligheid maar ja wat weten wij er nou van, we zien slechts een klein stukje niet? :')
pi_110727458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:54 schreef Hidefinition het volgende:

[..]

Ik heb het over de normale beschaafde wereld en niet over de onderkant van de maatschappij waar weer geheel andere normen en waarden tellen.
pi_110727571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:57 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Die vrouw was het toonbeeld van gelukzaligheid maar ja wat weten wij er nou van, we zien slechts een klein stukje niet? :')
idd:)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:58 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Ik heb het over de normale beschaafde wereld en niet over de onderkant van de maatschappij waar weer geheel andere normen en waarden tellen.
Maar ik heb het over heel de maatschappij...
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:19:33 #97
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110740589
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:

Sterkte en succes!
Ik kan niet anders dan mij hier bij aansluiten. Vooral die eerste zin!
Bij iemand blijven omdat je die ander niet wilt kwetsen is de slechtste reden om een relatie aan de gang te houden.

Je wilt een volwaardige vriend TS, een maatje, een man. Niet iemand die je naast je kinderen moet gaan opvoeden

TS gewoon uit nieuwsgierigheid, die 3 jaar dat je een relatie hebt gehad, is hij daarin wel veel gegroeid in zelfstandigheid of belemmert ergens het feit dat er als maar mensen voor hem zorgen hem juist ook in zijn groei?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110740862
Heeft die jongen niet een of ander probleem ofzo? Iets waar ie hulp voor moet hebben?
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:25:25 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110741113
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:22 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Heeft die jongen niet een of ander probleem ofzo? Iets waar ie hulp voor moet hebben?
Ja, hij heeft het liever-lui-dan-moe syndroom in combinatie met de ziekte van mama's-kindje :')
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:26:42 #100
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110741204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, hij heeft het liever-lui-dan-moe syndroom in combinatie met de ziekte van mama's-kindje :')
voor de leeuwen gooien, op zichzelf laten wonen en financieel van zichzelf afhankelijk laten worden :) Dan leer je het of van zelf of je komt over een paar jaar op TV bij martijn Krabee
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:28:49 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110741370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

voor de leeuwen gooien, op zichzelf laten wonen en financieel van zichzelf afhankelijk laten worden :) Dan leer je het of van zelf of je komt over een paar jaar op TV bij martijn Krabee
:Y Mensen moeten vaak eerst zelf tegen de lamp lopen voor ze doorhebben dat ze wat moeten veranderen. Daarom zal zijn belofte om te veranderen op dit moment ook weinig nut hebben, hij weet toch dat TS hem weer opvangt als hij ermee stopt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:30:19 #102
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110741489
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:26 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dat of hij heeft een behandelbaar probleem.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:35:00 #103
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110741947
Oh, alsjeblieft meid, stop hiermee. Ik heb zelf een tijdje 'aangekloot' met een jongen die PTSS heeft. Was vreselijk verliefd op hem, ik wilde letterlijk alles voor hem doen. Mijn hele wereld draaide om hem. Als hij maar blij was, als ik maar niks verkeerd zou zeggen zodat die niet zou flippen.. Ben er uiteindelijk half aan onderdoor gegaan. Hij heeft het contact trouwens ook verbroken, de klootzak. Ik heb nu al zo'n klein half jaar geen contact meer met hem, en ik denk nog iedere dag aan hem. Maar ik ben zó blij dat hij nu niet meer in mijn leven is. De eerste maanden waren horror, ik ging elke keer naar 'onze' plekjes toe. Ben er zelfs een keer bijna flauwgevallen.. Maar een aantal maanden geleden kwam mijn gezonde verstand weer terug. Een relatie moet ook leuk zijn, het mag niet alleen maar drama zijn. Het moet van 2 kanten komen. Geven en nemen. En zo te lezen ben jij degene die geeft en hij neemt alles maar in ontvangt. Dat werkt niet, nu niet, en over 3 jaar nog steeds niet. Het is moeilijk, maar wees verstandig en kies voor jezelf!

Edit; wel ironisch.. maanden nadat die ons contact verbrak begon die weer met smsjes sturen. Maar nee, hij wist nog steeds niet wat die wilde enzo :') Toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik niks meer van hem wil horen en dat die maar ziet wat die met zn leventje doet. Was echt moeilijk, maar ik ben nu trots op mezelf dat ik voor mezelf ben opgekomen, eindelijk!

[ Bericht 16% gewijzigd door Herkenbaarheid op 24-04-2012 22:18:11 ]
  woensdag 25 april 2012 @ 08:06:55 #104
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110756262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:Y Mensen moeten vaak eerst zelf tegen de lamp lopen voor ze doorhebben dat ze wat moeten veranderen. Daarom zal zijn belofte om te veranderen op dit moment ook weinig nut hebben, hij weet toch dat TS hem weer opvangt als hij ermee stopt.
Hij kan niets beloven, hij heeft geen flauw idee hoe hij zich moet veranderen, hij zal het misschien proberen maar na genoeg muurtjes tegen te komen is het vangnet gewoon te groot. HIj zal zelfstandigheid echt zelf moeten leren, niet terwijl er een moeder over zijn schouder mee kijkt
pi_110763414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:26 schreef Northside het volgende:
Nou meisje, vertel, hoe ging het gesprek. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_110763985
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen dus mijn excuses als ik reageer met iets wat al gezegd is, maar ik denk dat je vriend nogal narcistisch is.

Denk dat dat zijn voornaamste probleem is en dat ie dat moet willen oplossen.
'T is huilen met de pet op :stress:
pi_110764319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

... maar de verhoudingen kloppen niet. Iedereen loopt ons te plagen dat ik bijna zijn moeder en hij het kind. Het begint me te ergeren dat ik altijd alles moet regelen (als ik hem niet zeg dat hij moet douchen of een schone onderbroek aan moet, doet hij het niet omdat hij er niet aan denkt).
Volgens mij heb je ook wel door dat de relatie geen kans heeft en je vroeger of later ermee zult moeten kappen, anders is dat al vaker in dit topic heel terecht gezegd.

Een relatie hebben is niet iemands moeder of verpleegster zijn...

Maar bovenal denk ik ook dat je serieus bij jezelf te raden moet gaan hoe en waarom je ooit kon toelaten dat het zo ver kon komen...

ik denk namelijk niet dat die gast 'zomaar' zo kan worden, maar héél belangrijk bij zijn gedrag is ook dat hij kennelijk altijd iemand had die zijn troep achter hem opruimde en die toestond dat hij zich als een klein kind gedoeg en niet volwassen werd..
kennelijk heb jij dat allemaal toegestaan; hem er zelfs gelegenheid tot geboden en juist de boel erger gemaakt dóór altijd maar zijn problemen.

Wat dat betreft moet je waarschijnlijk ook iets aan jezelf veranderen, voor je eigen welzijn is het beter als je zelf ook afnwend die 'verpleegster-rol' op je te gaan nemen in je persoonlijke leven...
Anderen zullen dat juist uitnutten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110766240
Nou.... het gesprek van gisteren:
We hebben besloten een adempauze in te lassen, zonder ook maar enig contact. Als we daarna verder gaan is dat met een paar strikte afspraken over dingen als huishouden, geld en studie. Wanneer die afspraken gebroken worden is het gewoon over en uit.

Enkele van die afspraken zijn bijvoorbeeld dat we om de beurten koken, dat wanneer hij kookt het ook helemaal zelf regelt (en niet bij elk product in de winkel mij gaat bellen) en dat soort dingen. Daarbij doet hij ook op tijd geld in onze huishoudbeurs, koopt hij een agenda en houdt zelf afspraken bij en dat soort dingen.
Vanuit mijn kant moet ik eerder mijn grenzen aangeven en duidelijker aangeven wanneer ik iets wil (dacht er duidelijk in te zijn, maar dat blijkt absoluut niet het geval) en in de ochtend iets rustiger te zijn.

Maar nu even rust en op adem komen. Dit is zijn laatste kans bij mij, anders trek ik het gewoon niet. En als dit lukt moet in principe de verhoudingen recht getrokken worden. Samenwonen pas als hij een goede, vaste baan heeft. Ik hoop dat het lukt. Al moet ik zeggen dat ik het als een vakantie ervaar om even lekker op mezelf te zijn.

De kans is klein dat het lukt, maar we hebben beiden fouten gemaakt en we hebben ze nu voor het eerst ook echt goed en rustig uitgesproken. We hebben afspraken gemaakt waar we beiden mee kunnen leven, dus misschien lukt het. En ja, ik ben misschien naïef, maar ook liefhebbend. En ik geloof nou eenmaal in tweede kansen.

--------------------------------------------------------

@RM-rf: je hebt gelijk. En ik begrijp wel waarom ik het heb toegestaan: puur uit onzekerheid. Daarbij is dit mijn eerste heteroseksuele relatie (hiervoor alleen vriendinnen gehad) en ik kan zeggen dat er enorme verschillen zit tussen dat soort relaties en dat ik erg zoekende was in mijn rol. Ik heb daarin de fout gemaakt niet mezelf te zijn en denken dat dit soort dingen normaal zijn.
Daarbij was ik heel dankbaar dat iemand met mij überhaupt een relatie wilde (mijn zelfrespect en -vertrouwen waren op dat moment niet zo groot), maar ik heb nu besloten dat ik beter vrijgezel dan slaaf kan zijn. Al denk ik dat er best een mogelijkheid bestaat dat, mocht dit mis gaan wat ik wel vrees, ik dan na een lange tijd (als ik mezelf weer op het spoor heb staan) iemand man/vrouw kan krijgen.
pi_110766693
Een adempauze nemen als jullie nog zo kort bij elkaar zijn staat voor mij gelijk aan uitstel...

Blijkbaar heb je het niet durven uitspreken... je schrijft tenslotte op het eind.

quote:
mocht dit mis gaan wat ik wel vrees
Had dan tegen hem gezegd ik wil er mee stoppen, zo hou je hem aan het lijntje..
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 14:13:09 #110
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_110766726
Wauw... interessant topic (heb het grotendeels stilletjes gevolgd)

Mijn gok is, dat je in je "adempauze" periode iemand anders gaat tegenkomen...want ja, hoe cliché het ook klinkt, dat soort dingen gebeuren dan gewoon :')

Daarnaast klink je eigenlijk throughout the topic al vrij negatief en weinig hoopvol tov deze relatie.
Zodoende lijkt 't eigenlijk alsof je verstand de keus al lang heeft gemaakt, maar je hart nog tegensputtert.

anyway.... succes
pi_110766920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
We hebben besloten een adempauze in te lassen, zonder ook maar enig contact. Als we daarna verder gaan is dat met een paar strikte afspraken over dingen als huishouden, geld en studie. Wanneer die afspraken gebroken worden is het gewoon over en uit.

Enkele van die afspraken zijn bijvoorbeeld dat we om de beurten koken, dat wanneer hij kookt het ook helemaal zelf regelt (en niet bij elk product in de winkel mij gaat bellen) en dat soort dingen. Daarbij doet hij ook op tijd geld in onze huishoudbeurs, koopt hij een agenda en houdt zelf afspraken bij en dat soort dingen.
Vanuit mijn kant moet ik eerder mijn grenzen aangeven en duidelijker aangeven wanneer ik iets wil (dacht er duidelijk in te zijn, maar dat blijkt absoluut niet het geval) en in de ochtend iets rustiger te zijn.

Maar nu even rust en op adem komen. Dit is zijn laatste kans bij mij, anders trek ik het gewoon niet. En als dit lukt moet in principe de verhoudingen recht getrokken worden. Samenwonen pas als hij een goede, vaste baan heeft. Ik hoop dat het lukt. Al moet ik zeggen dat ik het als een vakantie ervaar om even lekker op mezelf te zijn.

De kans is klein dat het lukt, maar we hebben beiden fouten gemaakt en we hebben ze nu voor het eerst ook echt goed en rustig uitgesproken. We hebben afspraken gemaakt waar we beiden mee kunnen leven, dus misschien lukt het. En ja, ik ben misschien naïef, maar ook liefhebbend. En ik geloof nou eenmaal in tweede kansen.

--------------------------------------------------------

@RM-rf: je hebt gelijk. En ik begrijp wel waarom ik het heb toegestaan: puur uit onzekerheid. Daarbij is dit mijn eerste heteroseksuele relatie (hiervoor alleen vriendinnen gehad) en ik kan zeggen dat er enorme verschillen zit tussen dat soort relaties en dat ik erg zoekende was in mijn rol. Ik heb daarin de fout gemaakt niet mezelf te zijn en denken dat dit soort dingen normaal zijn.
Daarbij was ik heel dankbaar dat iemand met mij überhaupt een relatie wilde (mijn zelfrespect en -vertrouwen waren op dat moment niet zo groot), maar ik heb nu besloten dat ik beter vrijgezel dan slaaf kan zijn. Al denk ik dat er best een mogelijkheid bestaat dat, mocht dit mis gaan wat ik wel vrees, ik dan na een lange tijd (als ik mezelf weer op het spoor heb staan) iemand man/vrouw kan krijgen.
Goed aangepakt, ben benieuwd hoe het verder zal gaan tussen jullie..
pi_110766949
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:24 schreef dabadbass het volgende:
Je relatie is mi pas echt goed als je met maar ook zonder elkaar kunt leven

Uiteraard bedoel ik niet dat je elkaar niet mag missen, maar beide op eigen kunnen benen staan is toch wel een van de fundamenten voor een goede relatie
QFT, als hij niet voor zichzelf kan zorgen leert hij dat eerst maar. Dus ik denk goede afspraken die je hebt gemaakt. Alsnog ben ik bang dat het niet goed gaat komen. Deze jongen heeft een vrouw nodig die wat strenger voor hem is.

Ik neem aan dat hij ook een echte moeder heeft...Wat vindt die van zijn gedrag? Is hij nooit opgevoed ofzo?
Whatever...
pi_110766959
quote:
We hebben besloten een adempauze in te lassen, zonder ook maar enig contact.
Wat meer details graag. Wat bedoel je precies met adempauze? Een paar dagen? Een week? Een maand?

En hoe serieus is 'zonder enig contact'? Als hij je over een paar dagen belt of sms't, ben je dan sterk genoeg om dat te negeren?
Ja, ik generaliseer.
  Redactie Frontpage woensdag 25 april 2012 @ 14:19:48 #114
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110767035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:12 schreef craftyvirus het volgende:
Een adempauze nemen als jullie nog zo kort bij elkaar zijn staat voor mij gelijk aan uitstel...

Blijkbaar heb je het niet durven uitspreken... je schrijft tenslotte op het eind.

[..]

Had dan tegen hem gezegd ik wil er mee stoppen, zo hou je hem aan het lijntje..
Ik vind die pauze inlassen, en dan beginnen met nieuwe afspraken een goed idee. Dan zijn de grenzen en verwachtingen duidelijk.

Jij geeft dus gewoon op in je relatie als het tegen zit?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110767327
Geen contact is heel simpel. Mijn telefoon staat uit :) mijn vrienden weten toch dat het effectiever is om mij te mailen dan te bellen. En mijn ouder heeft niet eens een telefoon; dus dit komt wel goed.

De pauze is er voor twee weken. Waar we wel samen met koninginnendag samen naar de vrijmarkt gaan, omdat iets is wat wij heel erg fijn samen vinden. Daarna weer een week rust. Dan hebben we een paar leuke dingen te doen en gaan we vakantie en kort daarna nog naar wat festivals. In de zomer willen we goed aandacht aan elkaar geven en alles weer laten opbloeien. En dan hoop ik dat hij zich echt op deze studie gaat storten en laat zien wil te hebben een toekomst op te bouwen.

Mocht hij in die korte tijd toch iemand vinden, dan breekt mijn hart, maar is het niet anders. Het lijkt me sterk dat dit gebeurd. Deze adempauze is er namelijk omdat we oprecht heel erg veel om elkaar geven en omdat we allebei heel erg graag willen dat dit goed gaat. Omdat ik van mezelf weet dat ik heel erg moeilijk verander, vrees ik dat dit ook voor hem het geval is. Ik wil mezelf gewoon niet toestaan teveel hoop te hebben, daarom ontkracht ik de hoop die ik uit soms. Daarbij weet ik dat het heel naïef klinkt wanneer ik roep dat alles goed gaat komen (en dat ik dus zelf alvast zeg ipv het twintig keer van anderen te lezen ;)).
pi_110767524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Geen contact is heel simpel. Mijn telefoon staat uit :) mijn vrienden weten toch dat het effectiever is om mij te mailen dan te bellen. En mijn ouder heeft niet eens een telefoon; dus dit komt wel goed.

De pauze is er voor twee weken. Waar we wel samen met koninginnendag samen naar de vrijmarkt gaan, omdat iets is wat wij heel erg fijn samen vinden. Daarna weer een week rust. Dan hebben we een paar leuke dingen te doen en gaan we vakantie en kort daarna nog naar wat festivals. In de zomer willen we goed aandacht aan elkaar geven en alles weer laten opbloeien. En dan hoop ik dat hij zich echt op deze studie gaat storten en laat zien wil te hebben een toekomst op te bouwen.

Mocht hij in die korte tijd toch iemand vinden, dan breekt mijn hart, maar is het niet anders. Het lijkt me sterk dat dit gebeurd. Deze adempauze is er namelijk omdat we oprecht heel erg veel om elkaar geven en omdat we allebei heel erg graag willen dat dit goed gaat. Omdat ik van mezelf weet dat ik heel erg moeilijk verander, vrees ik dat dit ook voor hem het geval is. Ik wil mezelf gewoon niet toestaan teveel hoop te hebben, daarom ontkracht ik de hoop die ik uit soms. Daarbij weet ik dat het heel naïef klinkt wanneer ik roep dat alles goed gaat komen (en dat ik dus zelf alvast zeg ipv het twintig keer van anderen te lezen ;)).
Gaat zeker niet gebeuren..
pi_110767660
2 weken is wel wat kort voor een adem pauze, hij krijgt amper de tijd om zijn gedrag positief te veranderen. Of geloof je werkelijk dat iemand ingrijpend kan veranderen in 2 weken tijd :')
pi_110767706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
2 weken is wel wat kort voor een adem pauze, hij krijgt amper de tijd om zijn gedrag positief te veranderen.
Wij hebben besloten dat het zo goed is :) het is een tijdbestek waarin we beiden ons goed voelen, daarbij hebben we ook afgesproken na die tijd meer tijd voor onszelf in te lassen. Dat deed ikzelf al veel, maar dat hij dat ook gaat doen.

Daarbij wil ik hem, als persoon, niet veranderen. Als dat je doel in je relatie is, is er wat mis. Alleen dat hij zelfstandiger wordt. Dat gebeurd niet door iemand te laten vallen, de adempauze is er niet om verandering op gang te zetten, als wel om mij te laten ontspannen. We hebben dit gedaan omdat ik even rust nodig heb, omdat ik even uit de emotie moet stappen (van huilen en boosheid). Een relatie aanpassen doe je samen.
pi_110767949
Hij doet het zichzelf aan.

En het is geen adempauze als je nog met elkaar af blijft spreken.. dus het lijkt niet voor twee weken, aangezien je elkaar weer met konginnendag ziet.
Hai :D
pi_110768063
Hij mag heel erg blij wezen met jou, dit is nou echt losergedrag. Je komt op mij over als een hele warme zorgzame dame, laat je niet gebruiken. Maar ik zie dat je de touwtjes al in handen neemt dus dat is een goede zaak.
pi_110768247
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:42 schreef PixieDot het volgende:
Hij doet het zichzelf aan.

En het is geen adempauze als je nog met elkaar af blijft spreken.. dus het lijkt niet voor twee weken, aangezien je elkaar weer met konginnendag ziet.
Dan twee keer een week met drie uurtjes op één dag ertussen.
Het gaat erom dat ik even weer wat stabieler word en zo is het goed voor mij (en hem)
pi_110768253
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:45 schreef HyperViper het volgende:
Hij mag heel erg blij wezen met jou, dit is nou echt losergedrag. Je komt op mij over als een hele warme zorgzame dame, laat je niet gebruiken. Maar ik zie dat je de touwtjes al in handen neemt dus dat is een goede zaak.
Dank je wel :)
Je reactie doet me goed
pi_110770007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daarbij weet ik dat het heel naïef klinkt wanneer ik roep dat alles goed gaat komen (en dat ik dus zelf alvast zeg ipv het twintig keer van anderen te lezen ;)).
Ja. Je was 24 toch?
Ja, ik generaliseer.
pi_110770248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja. Je was 24 toch?
Inderdaad
En naïef zijn is niet erg, zolang je het zelf in ziet ;) Ik weiger bitter of cynisch te zijn.
  woensdag 25 april 2012 @ 15:46:50 #125
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110770537
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Inderdaad
En naïef zijn is niet erg, zolang je het zelf in ziet ;) Ik weiger bitter of cynisch te zijn.
En realistisch zijn, wil je dat wel?
pi_110771085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En realistisch zijn, wil je dat wel?
Daarom uit ik met regelmaat mijn twijfel en zeg ik dat de kans klein is ;)
pi_110771115
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

maar je doet er vervolgens weinig tot niets mee.
  woensdag 25 april 2012 @ 16:00:00 #128
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110771165
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Maar ondertussen geef je je vriend (weer) hoop dat het goedkomt. Dat maakt het alleen maar pijnlijker voor hem als het alsnog uitgaat..
pi_110771454
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:00 schreef kwiwi het volgende:
Maar ondertussen geef je je vriend (weer) hoop dat het goedkomt. Dat maakt het alleen maar pijnlijker voor hem als het alsnog uitgaat..
En daarbij weet ze zelf ook wel dat het (zeker op de langere termijn) niet goed voor haar is om in deze relatie te zitten. Niemand wint in de huidige situatie.

Maar wat is een mens zonder hoop en dromen?
Ja, ik generaliseer.
pi_110772119
We willen de zomer nog een kans geven. Volgend jaar zitten we beiden in een compleet nieuwe situatie en dit jaar hebben we allebei de nodige tegenslagen gehad, waardoor we de hoop hebben dat wanneer dit allemaal recht staat, onze relatie ook uit het dal komt

Daarbij zijn de afspraken heel helder, evenals mijn grenzen.
pi_110772274
quote:

wat gebeurd is hoef je verder geen spijt van te hebbem, dat veranderd daarvan niet meer..

oms wil het gewoon wel helpen om gewoon te denken dat wat je deed ook iets was waarvoor je een goede grond had en dat op dat moment de keuze was die je het beste leek...

maar wel belangrijk lijkt me om ook te realiseren dat jij je verder ontwikkeld hebt en dat wat je eerst verkoos, niet nog steeds de beste keuze zal blijven...

Ik hoop dat je van jezelf kunt zeggen dat je gewoon meer zelfvertrouwen gekregen hebt, ergens krijg ik uit je reacties in dit topic ook wel dat idee, dat je ergens wel een goed beeld waarheen je wilt in je toekomst..
Maar helaas past die partner in je toekomstplannen niet meer, omdat hij zich niet vooruit, maar mogelijk eerder achteruit ontwikkeld heeft
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110774284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
We willen de zomer nog een kans geven. Volgend jaar zitten we beiden in een compleet nieuwe situatie en dit jaar hebben we allebei de nodige tegenslagen gehad, waardoor we de hoop hebben dat wanneer dit allemaal recht staat, onze relatie ook uit het dal komt

Daarbij zijn de afspraken heel helder, evenals mijn grenzen.
Maar als je nou heel eerlijk bent he... hoeveel heeft de angst om alleen te zijn hier dan mee te maken?
Ja, ik generaliseer.
pi_110774626
Ik ben niet bang om alleen te zijn, ik ben alleen bang iets te snel kapot te maken en daar enorme spijt van te krijgen.
pi_110774777
Wat zit iedereen TS nou min of meer te sturen in de richting dat ze hem moet dumpen? :')
Zo te zien is ze nog erg gek op die kerel en vice versa. Het is misschien een lui en afhankelijk persoon, maar daar kan echt wel wat aan gedaan worden. Gewoon zorgen dat hij het in gaat zien en zich gaat schamen voor zijn afhankelijkheid. Tevens niet meer zo zorgzaam zijn en hem dingen lekker zelf uit laten zoeken en regelen.

Gun het gewoon een goede 2de kans en zorg dat alles wat je dwars zit, bespreekbaar is en blijft.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben niet bang om alleen te zijn, ik ben alleen bang iets te snel kapot te maken en daar enorme spijt van te krijgen.
Precies...

Laat je niets aanpraten door de sensatiebeluste Fokkertjes die het allemaal zo goed menen te weten. :X

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2012 17:20:03 ]
pi_110775937
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laat je niets aanpraten door de sensatiebeluste Fokkertjes die het allemaal zo goed menen te weten. :X
Soms hebben Fokkertjes ook gewoon gelijk hoor.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:39:52 #136
372782 Herkenbaarheid
Is een beetje verlegen
pi_110788975
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:46 schreef Northside het volgende:

[..]

Soms hebben Fokkertjes ook gewoon gelijk hoor.
Ja, een tweede kans geven kan. Maar ze moet zich niet te veel laten meeslepen met zijn shit. Ik krijg er gewoon een slecht gevoel bij. Maar goed, ik ben erg benieuwd hoe zit afloopt.
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:16:16 #137
94346 Northside
We'll see
pi_111043598
TS, vertel even hoe de 2 weken pauze (-koninginnedag) tot nu toe verlopen.
Ja, ik generaliseer.
pi_111043646
Meid, drop die lamlul en zoek een vent die wel een partij voor je is.
pi_111043675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat zit iedereen TS nou min of meer te sturen in de richting dat ze hem moet dumpen? :')
Zo te zien is ze nog erg gek op die kerel en vice versa. Het is misschien een lui en afhankelijk persoon, maar daar kan echt wel wat aan gedaan worden. Gewoon zorgen dat hij het in gaat zien en zich gaat schamen voor zijn afhankelijkheid. Tevens niet meer zo zorgzaam zijn en hem dingen lekker zelf uit laten zoeken en regelen.

Gun het gewoon een goede 2de kans en zorg dat alles wat je dwars zit, bespreekbaar is en blijft.

[..]

Precies...

Het is zijn moeder niet he.
pi_111043682
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vertel, wat voor iets 'moois' hebben jullie nog?
pi_111054599
Het is goed gegaan met Koninginnendag. Fijn detail dat hij niet naar zijn ouders gegaan, maar zichzelf heeft gered. Het was erg gezellig en we hebben het enorm naar ons zin gehad. De pauze tussen ons doet mij erg goed. De rust komt gewoon weer terug in mijn lijf en ik kan gewoon weer wat helderder denken en wat meer plezier beleven aan de dingen die ik doe.

Het mooie dat er nog tussen ons is, is de gemeenschappelijke humor. De leuke dingen samen doen, de intimiteit. Alles wat maakt dat mensen tot elkander verbonden voelen.

Het is voor mij nog steeds een lastige situatie, maar ik heb wel besloten om ons een eerlijke kans te geven en dat doe ik dan. Eerst kijken of iets te repareren valt voordat je het weggooit...

Even een grappige anekdote. Omdat ik altijd voor het eten zorg was het hem nog niet opgevallen dat ik vega eet (niet uit principe, mijn gestel kan vlees erg slecht verdragen en ik vind het niet lekker), hij dacht dat ik gewoon geen vlees kon bereiden. Waardoor hij ineens bij een eettentje aan tegen me zei "soms heb ik het idee dat je een vega bent" en ik "klopt". Je had zijn hoofd willen zien. Gelijk duizend maal sorry :P Van heel erg veel dingen (zeg gerust alles) weet hij hoe ik de dingen wil en wat ik leuk vind, alleen dit was hem nog niet opgevallen
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:25:40 #142
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111054843
je verteld hier heel grappig dat je vriend nooit de moeite heeft genomen je te leren kennen en zo iets dus niet weet? :? beetje triest :P maar op zich wel een leuk verhaal voor later!

ik hoop dat je zijn ogen hebt geopend en dat hij het ook echt volhoud in plaats van terug te vallen.
pi_111055116
Hij weet van heel veel dingen hoe ik het precies wil hebben (welke persoonlijke verzorgingsproducten ik wens, hoe ik politiek denk, welk dekbedovertrek mijn favoriet, welke boeken en films mij aanspreken, welke wol ik het fijnste vind om mee te haken et cetera) alleen dat van het vlees hebben we gewoon nooit besproken. Hij heeft het me nooit gevraagd en ik heb het hem nooit verteld.

We zien wel hoe het loopt en mocht het ruzie eindigen heb ik een goed verwijt natuurlijk ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')