Alle dikgedrukte stukken hardop lezen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ik precies met dit topic ga willen weet ik niet. Voor een deel wil ik van me afschrijven, voor een deel hoop ik een paar verstandige woorden te gaan horen. Dus bedankt voor het lezen alvast.
Ik heb een relatie met een jongen die ongeveer twee en een half/drie jaar duurt. In het begin heb ik me heel erg aangepast en zo beetje alles gedaan om het leven hem gemakkelijk te maken. Mijn vriend kan niet goed voor zichzelf zorgen (heeft hij nooit geleerd) en ik begin te merken dat hij dat absoluut ook niet wilt.
In de winter besloot mijn vriend te gaan wisselen van opleiding. Op zich is dat geen probleem, dat doen veel studenten. Alleen mijn maar zit hem op het feit dat dit opleiding vijf wordt en hij heeft nog geen eens een P binnen. Daarnaast is het een opleiding waarmee je geen kansen maak op de banenmarkt. Toen ik daar mijn zorgen over uitte kreeg ik de reactie dat ik toch een baan krijg met genoeg kansen op de arbeidsmarkt (alsof je zoveel verdient in de zorg). Buiten het feit of het kloppend is, vind ik het zorgwekkend dat hij niet zelfstandig en zelfredzaam wil zijn.
Maar goed, we zijn tot afspraken gekomen (pas samenwonen als hij een vaste baan heeft waarmee hij genoeg verdient), alleen door het bovenstaande probleem ben ik behoorlijk tot inzichten gekomen en doet deze relatie mij pijn. Ik houd ongelooflijk veel van hem, we hebben het vaak heel erg fijn en gezellig samen, maar de verhoudingen kloppen niet. Iedereen loopt ons te plagen dat ik bijna zijn moeder en hij het kind. Het begint me te ergeren dat ik altijd alles moet regelen (als ik hem niet zeg dat hij moet douchen of een schone onderbroek aan moet, doet hij het niet omdat hij er niet aan denkt). Als hij bij mij is geweest ben ik ruim een uur mijn studentenkamer aan het opruimen omdat hij letterlijk alles gewoon neergooit als hij het niet meer gebruikt.
Vanochtend hadden we een ruzie-iets over niks belangrijks en toen vroeg ik in mijn woede "moet ik soms als een moeder jou alles vertellen wat je moet doen en hoe het moet" dacht hij dat het serieus als goede oplossing was bedoeld en waar hij tevreden mee was...
In mijn hart wil ik hem niet kwijt en houd ik van hem, alleen mijn hoofd zegt dat ik er een punt achter moet zetten omdat deze relatie mij gewoon leeg zuigt. Daarbij wordt hij er ook niet gelukkig van, alleen ik heb telkens dus smoezen voor mezelf. "ja... maar we gaan samen op vakantie, die is al geboekt. We hebben festivalkaartjes". Alleen op dit moment heb ik gewoon het gevoel dat ik dit niet kan volhouden. Daarbij heb ik ook enkele keer aangegeven twijfel te hebben, waarbij er bij hem grote paniek uitbreekt en dat hij zegt mij absoluut niet kwijt te willen en absoluut niet zonder mij te kunnen leven.
Daarbij ben ik bang dat hij helemaal instort wanneer ik het uitmaak. Hij kan niet koken, hij kan gewoon niet voor zichzelf zorgen. Als ik er niet ben zit hij alleen maar achter zijn PC. Hij bouwt zijn kamer vol met zijn verzamelingen. Dan gaat het mis met hem door mij. En ik houd teveel van hem om dat te laten gebeuren.
Aan de ene kant kan ik dit amper meer aan, maar aan de andere kant durf ik gewoon onze harten niet te breken en voel ik gewoon teveel liefde voor hem...
Ik weet wel wat je moet doen, en jij trouwens ook, alleen moet je even de kloten krijgen om verstand boven gevoel te zetten. Over een jaar ben je jezelf dankbaar dat je dat hebt gedaan.quote:Sorry voor deze lap tekst, maar ik moet het gewoon even kwijt.... Ik weet gewoon absoluut niet wat ik moet doen. Ik wil niet dat deze relatie stuk loopt, maar ik weet ook niet hoe ik hem weer gezond moet krijgen.
Wat?quote:"moet ik soms als een moeder jou alles vertellen wat je moet doen en hoe het moet" dacht hij dat het serieus als goede oplossing was bedoeld en waar hij tevreden mee was...
Je moet natuurlijk niet bij iemand blijven omdat hij zichzelf niet zou kunnen redden.. Zeker niet als het dingen zijn die hij weigert om te leren maar wel gewoon zou kunnenquote:In mijn hart wil ik hem niet kwijt en houd ik van hem, alleen mijn hoofd zegt dat ik er een punt achter moet zetten omdat deze relatie mij gewoon leeg zuigt.
Dit dus. Als ik het lees is mijn eerste gedachte "jij hebt je keuze al gemaakt, je weet het zelf alleen nog niet "quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alle dikgedrukte stukken hardop lezen.
[..]
Ik weet wel wat je moet doen, en jij trouwens ook, alleen moet je even de kloten krijgen om verstand boven gevoel te zetten. Over een jaar ben je jezelf dankbaar dat je dat hebt gedaan.
Ze heeft helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:
Nooit in een relatie blijven zitten omdat je de ander geen pijn wil doen. Dat wordt uiteindelijk voor alle partijen pijnlijk.
Ik denk dat je wel weet wat je te doen staat. Deze verhoudingen zijn zo scheef, die krijg je nooit meer recht.
Sterkte en succes!
Hij is 21 en ik ben 24.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:23 schreef Angel-Joy het volgende:
Heeft hij een of ander ziekte ofzo?
Of gewoon een moederskindje?
Hoe oud zijn jullie?
En heb je het al eens met hem over gehad?
Wtf, hoezo respectloos... Dan was ik al lang klaar met 'm geweest.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij is 21 en ik ben 24.
Hij heeft het soort ouders die denken dat "als hij maar gelukkig is, is alles goed" en heeft dus nooit iets tegen zijn zin in hoeven doen of ook maar iets hoeven onthouden/leren, want daar zorgt een ander voor.
Het punt met goede gesprekken is dat ik wel zeg wat ik denk en dan zijn reactie afwacht, maar dan wel een uur stil kan zijn, want er komt dan geen reactie. Of hij gaat huilen en zegt dat hij niet zonder mij kan. Hij weet dat ik twijfel, maar daardoor verstikt hij mij alleen maar nog meer....
Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wtf, hoezo respectloos... Dan was ik al lang klaar met 'm geweest.
Wat een goede tips komen hier langs! Wederom, dit dus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.
Geen wonder dat hij gekozen heeft voor een partner die PRECIES hetzelfde doet. Namelijk hem in de watten leggen etc. etc. TS is nu sneller bezig met ouder, verstandiger en zelfstandiger worden en denkt: "ZOMG, dit is het niet".
TS, een relatie heeft altijd leuke momenten. Als het 100% klote was geweest, dan zou iedereen makkelijk uit relaties stappen. Op dit moment is je relatie geen aanwinst in je leven, gisteren was dat het ook niet, morgen wordt het het ook niet. Ik zou er dus nu uitstappen en duidelijk zelf blijven groeien zodat je het niet nog een keer mee maakt.
Oh, ik quotte de verkeerde postquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.
Geen wonder dat hij gekozen heeft voor een partner die PRECIES hetzelfde doet. Namelijk hem in de watten leggen etc. etc. TS is nu sneller bezig met ouder, verstandiger en zelfstandiger worden en denkt: "ZOMG, dit is het niet".
TS, een relatie heeft altijd leuke momenten. Als het 100% klote was geweest, dan zou iedereen makkelijk uit relaties stappen. Op dit moment is je relatie geen aanwinst in je leven, gisteren was dat het ook niet, morgen wordt het het ook niet. Ik zou er dus nu uitstappen en duidelijk zelf blijven groeien zodat je het niet nog een keer mee maakt.
Oh. Kom. Op.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik weet waar het mis is gegaan. Ik accepteer teveel van mensen en dat breekt mij nu op. Het is ook mijn schuld... mijn moeder heeft me de tip gegeven gun jezelf met hem nog een leuke zomer en na de zomer heb je afleiding van een opleiding en draag je het ook gemakkelijker. Alleen dat lijkt me zo egoïstisch :S
Maar wat wil hij antwoorden dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:46 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh, ik quotte de verkeerde postIk bedoelde dus dat ik het respectloos vind als hij niet eens antwoordt als zij er over wil praten.
Oh ik ben het verder helemaal met je eens hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:51 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maar wat wil hij antwoorden dan?
Of het is: "Ik vind het wel goed zo", maar ja, dat kun je natuurlijk niet zeggen als je meisje in tranen is omdat ze het op deze manier niet meer leuk vindt. Of je zegt: "Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen", wat waar is, maar ja, ook niet echt wat doet.
Dus is zijn oplossing vooral heel dramatisch zeggen hoeveel hij van d'r houdt en dat hij d'r niet kwijt wil. Dat is ook wel waar, maar ja, dat lost ook niets op. Maar toch blijft ze bij hem, dus tja, dan zou ik het ook blijven herhalen.
Mensen die niet geleerd hebben om problemen op te lossen, omdat hun ouders dat voor hen doen, gaat echt niet zomaar meedenken en meehelpen. Hoe sneu dat ook is.
Hij geloofd dat alles vanzelf goed komt. Dus inderdaad, als er een geschil is, is het altijd wachten totdat ik het goed ga maken. En vanavond praten over "de hoe nu verder". Ik hoop oprecht dat hij meedenkt. En dat hij ziet dat het "menis" isquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:51 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maar wat wil hij antwoorden dan?
Of het is: "Ik vind het wel goed zo", maar ja, dat kun je natuurlijk niet zeggen als je meisje in tranen is omdat ze het op deze manier niet meer leuk vindt. Of je zegt: "Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen", wat waar is, maar ja, ook niet echt wat doet.
Dus is zijn oplossing vooral heel dramatisch zeggen hoeveel hij van d'r houdt en dat hij d'r niet kwijt wil. Dat is ook wel waar, maar ja, dat lost ook niets op. Maar toch blijft ze bij hem, dus tja, dan zou ik het ook blijven herhalen.
Mensen die niet geleerd hebben om problemen op te lossen, omdat hun ouders dat voor hen doen, gaat echt niet zomaar meedenken en meehelpen. Hoe sneu dat ook is.
Hij kan best zien dat het menis is en dat het anders over is, maar hoe gaat hij dat oplossen? Het zou me niets verbazen als hij je vanavond verteld dat je liever voor hem moet zijn en dat het zo niet gaat werken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij geloofd dat alles vanzelf goed komt. Dus inderdaad, als er een geschil is, is het altijd wachten totdat ik het goed ga maken. En vanavond praten over "de hoe nu verder". Ik hoop oprecht dat hij meedenkt. En dat hij ziet dat het "menis" is
Ja, maar, als hij de "Ik ben stom geweest, vergeef me", echt zou menen, dan zou hij wat aan het gedrag doen! Dan vindt hij namelijk zelf zijn gedrag ook onbehoorlijk, maar dat vindt hij niet, hij vindt jou een zeur. En dat is niet slim om te zeggen. Dus zegt hij dat hij stom is geweest, want dan heeft hij je weer voor een paar weken als moeder die alles voor hem doet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
@Kahlie: Ik heb geen flauw idee wat hij gaat zeggen. Hij is wel van de "ik ben stom geweest, vergeef me" ipv "jij bent gemeen". En dan gaat het waarschijnlijk een tijd goed, dat is meestal zo. Alleen zoals met bijvoorbeeld naar school gaan heb ik hem zo vaak op leugens betrapt dat ik hem gewoon niet goed kan geloven :S en hij vindt dat ik vertrouwen in hem moet tonen.
Naja... ik weet natuurlijk ook nog niet wat er vanavond gaat gebeuren.
Omdat liefde blind maakt. En omdat het voor sommige meisjes heel prettig is om te weten dat ze van belang zijn, omdat iemand afhankelijk van hen is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Waarom zou je een relatie nemen/in stand houden met iemand die zo'n idioot is?
Bedankt voor het snelle antwoord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat liefde blind maakt. En omdat het voor sommige meisjes heel prettig is om te weten dat ze van belang zijn, omdat iemand afhankelijk van hen is.
Onzin, jij faciliteert zijn gedrag misschien. maar iemand die 5 opleidingen doet en niets afmaakt en helemaal niets zelf kan valt best wat te verwijten. Een gebrek aan inzet en ruggegraat bijv.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet dat het mijn schuld is. Hem verwijt ik niks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(om even sentimenteel te doen)
Als ik je zo lees kom je heel onzeker over. Misschien moet je aan je eigen onzekerheid gaan werken waardoor je uiteindelijk zelf ook beseft dat deze 'relatie' niet goed voor je is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... dat is waar, maar dat verwijt ik zijn ouders. Het is echt een heel leuk mens, alleen verpest door zijn opvoedingquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, jij faciliteert zijn gedrag misschien. maar iemand die 5 opleidingen doet en niets afmaakt en helemaal niets zelf kan valt best wat te verwijten. Een gebrek aan inzet en ruggegraat bijv.
Precies de reden waarom ik na deze relatie een hele tijd alleen ga blijven, zodat ik eerst mezelf op de rails kan krijgen. Dat probeer ik nu al (al wordt dat niet echt door mijn wederhelft gewaardeerd), beetje een einde aan de voetveegmentaliteit.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:58 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als ik je zo lees kom je heel onzeker over. Misschien moet je aan je eigen onzekerheid gaan werken waardoor je uiteindelijk zelf ook beseft dat deze 'relatie' niet goed voor je is.
Waarschijnlijk zou hij je nog zover krijgen om het niet uit te maken als je dat wél wil doen. Zie het zo: hij maakt misbruik van jouw onzekerheid.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik na deze relatie een hele tijd alleen ga blijven, zodat ik eerst mezelf op de rails kan krijgen. Dat probeer ik nu al (al wordt dat niet echt door mijn wederhelft gewaardeerd), beetje een einde aan de voetveegmentaliteit.
Onzin, iemand is grotendeels een product van zijn opvoeding, de leuke en de minder leuke kanten. het is 1 totaal pakketje mens.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... dat is waar, maar dat verwijt ik zijn ouders. Het is echt een heel leuk mens, alleen verpest door zijn opvoeding
Tuurlijk wordt alles beter als je op vakantie gaat. De klap wordt echter groter als je weer de alledaagse realiteit instapt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja... er zijn enkele punten waarop ik absoluut geen merci heb voor gevoelens (de mijne en de zijne) en dan is het gewoon over. Hij denkt dat alles beter wordt als we over twee weken samen op vakantie gaan. En ik hoop ook dat, dat gaat gebeuren (zowel de vakantie als het beter gaan).
Op dit moment ben ik gewoon heel erg in de war en weet ik het allemaal niet meer
Waarom zou het na een vakantie beter gaan? Het gaat tijdens de vakantie wellicht even beter doordat jullie niet zoveel voor jezelf hoeven te zorgen als thuis (althans, jij voor jezelf én voor hem), maar na de vakantie begint alles gewoon weer opnieuw.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja... er zijn enkele punten waarop ik absoluut geen merci heb voor gevoelens (de mijne en de zijne) en dan is het gewoon over. Hij denkt dat alles beter wordt als we over twee weken samen op vakantie gaan. En ik hoop ook dat, dat gaat gebeuren (zowel de vakantie als het beter gaan).
Op dit moment ben ik gewoon heel erg in de war en weet ik het allemaal niet meer
Hangt er natuurlijk van af hoe graag zij de verzorgende partij speelt. Sommige vrouwen zijn heel gelukkig in die rol, dat moederinstinct dat alle vrouwen schijnen te bezitten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:21 schreef Ffleamig het volgende:
Zachte heelmeester maken stinkende wonden; jij dient hem te verlaten en hem zelfs naar donker Afrika te brengen voor een lesje realiteitszin en overlevingskracht, je vriend klinkt als een watje, je leeft maar een keer waarom zou je dat met zo'n zacht ei doen?
Ik denk dat de meeste vrouwen liever een sterke en succesvolle man willen om tegenaan te leunen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk van af hoe graag zij de verzorgende partij speelt. Sommige vrouwen zijn heel gelukkig in die rol, dat moederinstinct dat alle vrouwen schijnen te bezitten.
Nou ik zorg met alle liefde voor mijn vent, maar het moet wel een tweerichtingsweg zijn hequote:Op dinsdag 24 april 2012 15:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk van af hoe graag zij de verzorgende partij speelt. Sommige vrouwen zijn heel gelukkig in die rol, dat moederinstinct dat alle vrouwen schijnen te bezitten.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:26 schreef Northside het volgende:
Ik volg dit topic even om morgen te kunnen lezen dat TS zich heeft laten omlullen en het toch nog een keertje gaat proberen met dat jongetje. En vervolgens lach ik haar dan heel hard uit.
Hee, je kunt mij wel scheef aankijken, maar ik kan prima voor mezelf zorgen hoorquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ik zorg met alle liefde voor mijn vent, maar het moet wel een tweerichtingsweg zijn he
Heeft hij haar net zo goed afgericht, komt er zo'n stelletje forum nerds roet in het eten gooienquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef DS4 het volgende:
Voor dit soort mannen is een term: loser.
Misschien is het goed voor hem als jij hem dumpt, dan komt hij misschien tot het besef dat hij moet veranderen, maar het is voor jou hoe dan ook slecht om in deze relatie te blijven.
Kortom: dump his ass!
Ik impliceer toch ook niet dat je dat niet kunt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hee, je kunt mij wel scheef aankijken, maar ik kan prima voor mezelf zorgen hoor
En ik ook nog...quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heeft hij haar net zo goed afgericht, komt er zo'n stelletje forum nerds roet in het eten gooien
Volgens mij had hij zin in vakantie en slaat hij zo drie vliegen in een klap:quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens sommigen in mijn omgeving is dat het toppunt van manipulatie en volgens anderen is het schattig.
Hoe eerder uit elkaar hoe beter, jullie gijzelen elkaar nu in een mismatch en die jaren krijg je nooit meer terug, gun hem maar vooral jezelf een andere beter leven met meer mogelijkheden die beter bij je passen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nee, vanaf het begin had ik er al lichte moeite mee, maar toen probeerde ik hem met zachte hand dingen bij te brengen. Ik merk nu alleen dat mijn hand misschien te zacht was, en dat ik teveel geaccepteerd heb en mezelf teveel aan de kant heb gezet om een leuke vrouw te zijn.
En waarom op vakantie. Waarschijnlijk wordt het inderdaad erg leuk en het dal daarna erg diep. Alleen die vakantie heeft hij mij cadeau gedaan na zijn opleidingswitch 5.0. Volgens sommigen in mijn omgeving is dat het toppunt van manipulatie en volgens anderen is het schattig.
Daarbij wil ik iemand die zelfstandig en onafhankelijk is. Dat ben ik zelf ook en ik kan me maar heel moeilijk voorstellen dat mensen het anders willen.
En misschien laat ik mij inderdaad omlullen, maar de kans dat dit langer dan een half jaar zo door blijft gaan is niet egr groot.
Hoe realistisch is het dat hij zo wezenlijk gaat veranderen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien laat ik me vanavond weer om praten, misschien ook niet. Dat heeft niet met stom te maken of niet, het is de vraag of hij met oplossingen komt. En als hij ze opwerpt zich er ook aan houdt.
Komt bekend voor, jammer dat je dan maar pakt wat er op dat moment voorbij komt gelopen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Prettig, eerder iets dat zelfvertrouwen geeft.
Daarbij was ik op het moment dat deze relatie ontstond zo onzeker dat ik heel dankbaar was dat iemand een relatie met mij wilde.
"we leven nu, ik zie wel wat er komt"quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:35 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Komt bekend voor, jammer dat je dan maar pakt wat er op dat moment voorbij komt gelopen.
Hoe ziet je vriend de toekomst over 5 jaar?
Waarom denk je dat hij nu opeens wel met volwassen oplossingen zou kunnen komen? Oplossingen die hij vervolgens zelf ook nog heel volwassen zal naleven?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien laat ik me vanavond weer om praten, misschien ook niet. Dat heeft niet met stom te maken of niet, het is de vraag of hij met oplossingen komt. En als hij ze opwerpt zich er ook aan houdt.
Als je nou eerst eens wel alle schuld bij hem legt. Volgens mij heb jij alles wel voor elkaar, en hij gooit er met de pet naar. Beetje zelfvertrouwen aub!quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm niet echt het antwoord waar ik op zou wachten als ik jou was... vind jij het een prettig idee dat hij verzorgt word? Je geeft aan van niet. Hij geeft echter aan niet te willen veranderen, vind het wel best zo.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
"we leven nu, ik zie wel wat er komt"
Pardon?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij had je je conclusie al getrokken voordat je dit topic opende.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik leef al een tijdje en heb aardig wat levenservaring op mogen en moeten doen in deze tijd en een ding weet ik zeker inmiddels, mensen veranderen niet, hooguit gaan er wat scherpe randjes van af maar dat is alles, hij zal altijd zo blijven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Onzin wat je hier neer plant. Mensen kunnen wél veranderen. Het verschil is dat ze dat zélf moeten willen en niet omdat de partner dat wil. Dat is een beetje de insteek van het topic. Hij wil namelijk niet veranderen en zij wil zo niet doorgaan. Hij manipuleert haar echter zodat ze wel blijft en hij gaat vervolgens vrolijk verder in zijn gedrag.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:42 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Ik leef al een tijdje en heb aardig wat levenservaring op mogen en moeten doen in deze tijd en een ding weet ik zeker inmiddels, mensen veranderen niet, hooguit gaan er wat scherpe randjes van af maar dat is alles, hij zal altijd zo blijven.
In beginsel mee eens, maar het kan anders worden als zijn enableaars de handen van hem aftrekken en hij wel moet veranderen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:42 schreef Ffleamig het volgende:
Ik leef al een tijdje en heb aardig wat levenservaring op mogen en moeten doen in deze tijd en een ding weet ik zeker inmiddels, mensen veranderen niet, hooguit gaan er wat scherpe randjes van af maar dat is alles, hij zal altijd zo blijven.
Als ze hem vandaag nog verlaat zal hij wel degelijk vanuit het schrikeffect ineens alles anders gaan doen tot het paniekmoment verdwenen is, daarna probeert hij weer zijn eigen gangentje te gaan en zichzelf te wezen, en waarom ook niet, iedereen heeft recht op zijn eigen invulling van het leven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:44 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Onzin wat je hier neer plant. Mensen kunnen wél veranderen. Het verschil is dat ze dat zélf moeten willen en niet omdat de partner dat wil. Dat is een beetje de insteek van het topic. Hij wil namelijk niet veranderen en zij wil zo niet doorgaan. Hij manipuleert haar echter zodat ze wel blijft en hij gaat vervolgens vrolijk verder in zijn gedrag.
lees mijn tekst nou eensquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:45 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Als ze hem vandaag nog verlaat zal hij wel degelijk vanuit het schrikeffect ineens alles anders gaan doen tot het paniekmoment verdwenen is, daarna probeert hij weer zijn eigen gangentje te gaan en zichzelf te wezen, en waarom ook niet, iedereen heeft recht op zijn eigen invulling van het leven.
Mensen veranderen niet.
Ik ben het met je eens dat jij deel van het probleem bent en in die zin moet je ook zeker in de spiegel kijken, maar hij is wel de kern van het probleem.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
@DS4: Kloptdie schop verdient hij zeker. ALleen mijn grenzen verdienen het ook
Ik heb hem gelezen en ik ben het er ook niet mee eens hoor. In de kern zijn mensen nu eenmaal zoals ze zijn. Als het niet anders kan veranderen mensen wel hun gedrag, maar dat is iets anders als dat ze veranderd zijn. Zodra het weer kan zoals het was zal dat gedrag weer aanpassen.quote:
Sterker nog de grootste fout die mensen kunnen maken is elkaar proberen te veranderen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb hem gelezen en ik ben het er ook niet mee eens hoor. In de kern zijn mensen nu eenmaal zoals ze zijn. Als het niet anders kan veranderen mensen wel hun gedrag, maar dat is iets anders als dat ze veranderd zijn. Zodra het weer kan zoals het was zal dat gedrag weer aanpassen.
Je kan ontwikkelen. Maar een revolutie van jezelf... nee.
Dit is ook niet wat ik eerder poste, elkaar veranderen werkt imo ook niet echter ben ik wel van mening dat iemand zichzelf kan veranderen. Alleen of met hulp van een ander (niet zozeer de partner).quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:05 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Sterker nog de grootste fout die mensen kunnen maken is elkaar proberen te veranderen.
Eenieder is zoals hij/zij is, laat elkaar of zoek iemand die beter bij je past.
Je kunt jezelf niet echt veranderen, sterker nog, al ga je Op Fiji wonen in je blote kont dan neem je nog jezelf mee.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dit is ook niet wat ik eerder poste, elkaar veranderen werkt imo ook niet echter ben ik wel van mening dat iemand zichzelf kan veranderen. Alleen of met hulp van een ander (niet zozeer de partner).
De ander proberen te veranderen zal vaak resulteren in nog meer frustratie aan beide kanten.
Hij heeft hem misschien cadeau gedaan, maar wie betaalt hem.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
En waarom op vakantie. Waarschijnlijk wordt het inderdaad erg leuk en het dal daarna erg diep. Alleen die vakantie heeft hij mij cadeau gedaan na zijn opleidingswitch 5.0. Volgens sommigen in mijn omgeving is dat het toppunt van manipulatie en volgens anderen is het schattig.
Evolutie... ja. Revolutie... nee.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:09 schreef Ffleamig het volgende:
Kijk dan hebben we het toch enigszins over hetzelfde, uiteraard verander je vanzelf minimaal op een natuurlijke manier doordat je elkaar beter leert kennen en elkaar laat of simpelweg door ervaring en het ouder worden op zich.
quote:
Mooi gezegd.quote:
Volgens mij is ze blind voor het feit dat ze iets heeft met een klaploper die nooit zijn eigen broek zal kunnen ophouden of iets kan bijdragen in de huishouding. Het is maar wat je zelf wiltquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:17 schreef Hidefinition het volgende:
Niemand kan aan de hand van een verhaaltje precies weten hoe de relatie in elkaar zit toch?
Luister gewoon naar jezelf, ga niet omdat mensen op een of ander forum zeggen dat je je relatie moet verbreken, dit ook gelijk doen. Aan je posts te zien ben je ook verstandig genoeg om zelf een goede oplossing te vinden...
Of deze persoon heeft er nooit een seconde bij stilgestaan, omdat het in zijn ogen altijd wel goed gegaan is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij is ze blind voor het feit dat ze iets heeft met een klaploper die nooit zijn eigen broek zal kunnen ophouden of iets kan bijdragen in de huishouding. Het is maar wat je zelf wilt
Een echte vent zorgt voor z'n vrouw, op welk gebied dan ook.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:32 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Of deze persoon heeft er nooit een seconde bij stilgestaan, omdat het in zijn ogen altijd wel goed gegaan is.
okequote:Op dinsdag 24 april 2012 16:41 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Een echte vent zorgt voor z'n vrouw, op welk gebied dan ook.
En dat heeft hij nagelaten omdat TS toch wel alles deed zonder weg te lopen maar wat hij nog niet weet is dat als je vrouwen langere tijd verwaarloosd al dan niet uit gemakzucht of gewenning dat ze toch hard weg lopen na een tijdje en geef ze eens ongelijk.quote:
Dit denk ik eerder.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:32 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Of deze persoon heeft er nooit een seconde bij stilgestaan, omdat het in zijn ogen altijd wel goed gegaan is.
Ja, dat heeft alles met stom te maken. Stom dat je blijft geloven dat hij deze keer wel zal veranderen. Als je een boek voor de 3e keer leest heeft het ook niet opeens een ander einde.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoe weet jij dit allemaal?? Ik ken genoeg mannen die zijn vrouw heel hun leven verwaarlozen, maar die stelletjes toch ook nog bij elkaar?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:45 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
En dat heeft hij nagelaten omdat TS toch wel alles deed zonder weg te lopen maar wat hij nog niet weet is dat als je vrouwen langere tijd verwaarloosd al dan niet uit gemakzucht of gewenning dat ze toch hard weg lopen na een tijdje en geef ze eens ongelijk.
Wehehehe doet me denken aan probleemwijken, die gast die zijn vrouw mishandelde en dit ook gewoon open toegaf op tv waar ze bij zat en NOG bleef ze bij hemquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:54 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit allemaal?? Ik ken genoeg mannen die zijn vrouw heel hun leven verwaarlozen, maar die stelletjes toch ook nog bij elkaar?
hahaha dat stukje heb ik ook gezien. Goed voorbeeld voor de TS trouwens xDquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:55 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Wehehehe doet me denken aan probleemwijken, die gast die zijn vrouw mishandelde en dit ook gewoon open toegaf op tv waar ze bij zat en NOG bleef ze bij hem
Die vrouw was het toonbeeld van gelukzaligheid maar ja wat weten wij er nou van, we zien slechts een klein stukje niet?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:57 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
hahaha dat stukje heb ik ook gezien. Goed voorbeeld voor de TS trouwens xD
Ik heb het over de normale beschaafde wereld en niet over de onderkant van de maatschappij waar weer geheel andere normen en waarden tellen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:54 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit allemaal?? Ik ken genoeg mannen die zijn vrouw heel hun leven verwaarlozen, maar die stelletjes toch ook nog bij elkaar?
idd:)quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:57 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Die vrouw was het toonbeeld van gelukzaligheid maar ja wat weten wij er nou van, we zien slechts een klein stukje niet?
Maar ik heb het over heel de maatschappij...quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:58 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Ik heb het over de normale beschaafde wereld en niet over de onderkant van de maatschappij waar weer geheel andere normen en waarden tellen.
Ik kan niet anders dan mij hier bij aansluiten. Vooral die eerste zin!quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:
Nooit in een relatie blijven zitten omdat je de ander geen pijn wil doen. Dat wordt uiteindelijk voor alle partijen pijnlijk.
Ik denk dat je wel weet wat je te doen staat. Deze verhoudingen zijn zo scheef, die krijg je nooit meer recht.
Sterkte en succes!
Ja, hij heeft het liever-lui-dan-moe syndroom in combinatie met de ziekte van mama's-kindjequote:Op dinsdag 24 april 2012 21:22 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Heeft die jongen niet een of ander probleem ofzo? Iets waar ie hulp voor moet hebben?
voor de leeuwen gooien, op zichzelf laten wonen en financieel van zichzelf afhankelijk laten wordenquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, hij heeft het liever-lui-dan-moe syndroom in combinatie met de ziekte van mama's-kindje
quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
voor de leeuwen gooien, op zichzelf laten wonen en financieel van zichzelf afhankelijk laten wordenDan leer je het of van zelf of je komt over een paar jaar op TV bij martijn Krabee
quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, hij heeft het liever-lui-dan-moe syndroom in combinatie met de ziekte van mama's-kindje
Dat of hij heeft een behandelbaar probleem.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
voor de leeuwen gooien, op zichzelf laten wonen en financieel van zichzelf afhankelijk laten wordenDan leer je het of van zelf of je komt over een paar jaar op TV bij martijn Krabee
Hij kan niets beloven, hij heeft geen flauw idee hoe hij zich moet veranderen, hij zal het misschien proberen maar na genoeg muurtjes tegen te komen is het vangnet gewoon te groot. HIj zal zelfstandigheid echt zelf moeten leren, niet terwijl er een moeder over zijn schouder mee kijktquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]Mensen moeten vaak eerst zelf tegen de lamp lopen voor ze doorhebben dat ze wat moeten veranderen. Daarom zal zijn belofte om te veranderen op dit moment ook weinig nut hebben, hij weet toch dat TS hem weer opvangt als hij ermee stopt.
Nou meisje, vertel, hoe ging het gesprek.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:26 schreef Northside het volgende:
Ik volg dit topic even om morgen te kunnen lezen dat TS zich heeft laten omlullen en het toch nog een keertje gaat proberen met dat jongetje. En vervolgens lach ik haar dan heel hard uit.
Volgens mij heb je ook wel door dat de relatie geen kans heeft en je vroeger of later ermee zult moeten kappen, anders is dat al vaker in dit topic heel terecht gezegd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
... maar de verhoudingen kloppen niet. Iedereen loopt ons te plagen dat ik bijna zijn moeder en hij het kind. Het begint me te ergeren dat ik altijd alles moet regelen (als ik hem niet zeg dat hij moet douchen of een schone onderbroek aan moet, doet hij het niet omdat hij er niet aan denkt).
Had dan tegen hem gezegd ik wil er mee stoppen, zo hou je hem aan het lijntje..quote:mocht dit mis gaan wat ik wel vrees
Goed aangepakt, ben benieuwd hoe het verder zal gaan tussen jullie..quote:Op woensdag 25 april 2012 13:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou.... het gesprek van gisteren:
We hebben besloten een adempauze in te lassen, zonder ook maar enig contact. Als we daarna verder gaan is dat met een paar strikte afspraken over dingen als huishouden, geld en studie. Wanneer die afspraken gebroken worden is het gewoon over en uit.
Enkele van die afspraken zijn bijvoorbeeld dat we om de beurten koken, dat wanneer hij kookt het ook helemaal zelf regelt (en niet bij elk product in de winkel mij gaat bellen) en dat soort dingen. Daarbij doet hij ook op tijd geld in onze huishoudbeurs, koopt hij een agenda en houdt zelf afspraken bij en dat soort dingen.
Vanuit mijn kant moet ik eerder mijn grenzen aangeven en duidelijker aangeven wanneer ik iets wil (dacht er duidelijk in te zijn, maar dat blijkt absoluut niet het geval) en in de ochtend iets rustiger te zijn.
Maar nu even rust en op adem komen. Dit is zijn laatste kans bij mij, anders trek ik het gewoon niet. En als dit lukt moet in principe de verhoudingen recht getrokken worden. Samenwonen pas als hij een goede, vaste baan heeft. Ik hoop dat het lukt. Al moet ik zeggen dat ik het als een vakantie ervaar om even lekker op mezelf te zijn.
De kans is klein dat het lukt, maar we hebben beiden fouten gemaakt en we hebben ze nu voor het eerst ook echt goed en rustig uitgesproken. We hebben afspraken gemaakt waar we beiden mee kunnen leven, dus misschien lukt het. En ja, ik ben misschien naïef, maar ook liefhebbend. En ik geloof nou eenmaal in tweede kansen.
--------------------------------------------------------
@RM-rf: je hebt gelijk. En ik begrijp wel waarom ik het heb toegestaan: puur uit onzekerheid. Daarbij is dit mijn eerste heteroseksuele relatie (hiervoor alleen vriendinnen gehad) en ik kan zeggen dat er enorme verschillen zit tussen dat soort relaties en dat ik erg zoekende was in mijn rol. Ik heb daarin de fout gemaakt niet mezelf te zijn en denken dat dit soort dingen normaal zijn.
Daarbij was ik heel dankbaar dat iemand met mij überhaupt een relatie wilde (mijn zelfrespect en -vertrouwen waren op dat moment niet zo groot), maar ik heb nu besloten dat ik beter vrijgezel dan slaaf kan zijn. Al denk ik dat er best een mogelijkheid bestaat dat, mocht dit mis gaan wat ik wel vrees, ik dan na een lange tijd (als ik mezelf weer op het spoor heb staan) iemand man/vrouw kan krijgen.
QFT, als hij niet voor zichzelf kan zorgen leert hij dat eerst maar. Dus ik denk goede afspraken die je hebt gemaakt. Alsnog ben ik bang dat het niet goed gaat komen. Deze jongen heeft een vrouw nodig die wat strenger voor hem is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:24 schreef dabadbass het volgende:
Je relatie is mi pas echt goed als je met maar ook zonder elkaar kunt leven
Uiteraard bedoel ik niet dat je elkaar niet mag missen, maar beide op eigen kunnen benen staan is toch wel een van de fundamenten voor een goede relatie
Wat meer details graag. Wat bedoel je precies met adempauze? Een paar dagen? Een week? Een maand?quote:Op woensdag 25 april 2012 13:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou.... het gesprek van gisteren:
We hebben besloten een adempauze in te lassen, zonder ook maar enig contact.
Ik vind die pauze inlassen, en dan beginnen met nieuwe afspraken een goed idee. Dan zijn de grenzen en verwachtingen duidelijk.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:12 schreef craftyvirus het volgende:
Een adempauze nemen als jullie nog zo kort bij elkaar zijn staat voor mij gelijk aan uitstel...
Blijkbaar heb je het niet durven uitspreken... je schrijft tenslotte op het eind.
[..]
Had dan tegen hem gezegd ik wil er mee stoppen, zo hou je hem aan het lijntje..
Gaat zeker niet gebeuren..quote:Op woensdag 25 april 2012 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Geen contact is heel simpel. Mijn telefoon staat uitmijn vrienden weten toch dat het effectiever is om mij te mailen dan te bellen. En mijn ouder heeft niet eens een telefoon; dus dit komt wel goed.
De pauze is er voor twee weken. Waar we wel samen met koninginnendag samen naar de vrijmarkt gaan, omdat iets is wat wij heel erg fijn samen vinden. Daarna weer een week rust. Dan hebben we een paar leuke dingen te doen en gaan we vakantie en kort daarna nog naar wat festivals. In de zomer willen we goed aandacht aan elkaar geven en alles weer laten opbloeien. En dan hoop ik dat hij zich echt op deze studie gaat storten en laat zien wil te hebben een toekomst op te bouwen.
Mocht hij in die korte tijd toch iemand vinden, dan breekt mijn hart, maar is het niet anders. Het lijkt me sterk dat dit gebeurd. Deze adempauze is er namelijk omdat we oprecht heel erg veel om elkaar geven en omdat we allebei heel erg graag willen dat dit goed gaat. Omdat ik van mezelf weet dat ik heel erg moeilijk verander, vrees ik dat dit ook voor hem het geval is. Ik wil mezelf gewoon niet toestaan teveel hoop te hebben, daarom ontkracht ik de hoop die ik uit soms. Daarbij weet ik dat het heel naïef klinkt wanneer ik roep dat alles goed gaat komen (en dat ik dus zelf alvast zeg ipv het twintig keer van anderen te lezen).
Wij hebben besloten dat het zo goed isquote:Op woensdag 25 april 2012 14:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
2 weken is wel wat kort voor een adem pauze, hij krijgt amper de tijd om zijn gedrag positief te veranderen.
Dan twee keer een week met drie uurtjes op één dag ertussen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:42 schreef PixieDot het volgende:
Hij doet het zichzelf aan.
En het is geen adempauze als je nog met elkaar af blijft spreken.. dus het lijkt niet voor twee weken, aangezien je elkaar weer met konginnendag ziet.
Dank je welquote:Op woensdag 25 april 2012 14:45 schreef HyperViper het volgende:
Hij mag heel erg blij wezen met jou, dit is nou echt losergedrag. Je komt op mij over als een hele warme zorgzame dame, laat je niet gebruiken. Maar ik zie dat je de touwtjes al in handen neemt dus dat is een goede zaak.
Ja. Je was 24 toch?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daarbij weet ik dat het heel naïef klinkt wanneer ik roep dat alles goed gaat komen (en dat ik dus zelf alvast zeg ipv het twintig keer van anderen te lezen).
Inderdaadquote:
En realistisch zijn, wil je dat wel?quote:Op woensdag 25 april 2012 15:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Inderdaad
En naïef zijn is niet erg, zolang je het zelf in zietIk weiger bitter of cynisch te zijn.
maar je doet er vervolgens weinig tot niets mee.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom uit ik met regelmaat mijn twijfel en zeg ik dat de kans klein is
Maar ondertussen geef je je vriend (weer) hoop dat het goedkomt. Dat maakt het alleen maar pijnlijker voor hem als het alsnog uitgaat..quote:Op woensdag 25 april 2012 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom uit ik met regelmaat mijn twijfel en zeg ik dat de kans klein is
En daarbij weet ze zelf ook wel dat het (zeker op de langere termijn) niet goed voor haar is om in deze relatie te zitten. Niemand wint in de huidige situatie.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:00 schreef kwiwi het volgende:
Maar ondertussen geef je je vriend (weer) hoop dat het goedkomt. Dat maakt het alleen maar pijnlijker voor hem als het alsnog uitgaat..
wat gebeurd is hoef je verder geen spijt van te hebbem, dat veranderd daarvan niet meer..quote:Op woensdag 25 april 2012 13:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
@RM-rf: je hebt gelijk. En ik begrijp wel waarom ik het heb toegestaan: puur uit onzekerheid. Daarbij is dit mijn eerste heteroseksuele relatie (hiervoor alleen vriendinnen gehad) en ik kan zeggen dat er enorme verschillen zit tussen dat soort relaties en dat ik erg zoekende was in mijn rol. Ik heb daarin de fout gemaakt niet mezelf te zijn en denken dat dit soort dingen normaal zijn.
Daarbij was ik heel dankbaar dat iemand met mij überhaupt een relatie wilde (mijn zelfrespect en -vertrouwen waren op dat moment niet zo groot), maar ik heb nu besloten dat ik beter vrijgezel dan slaaf kan zijn. Al denk ik dat er best een mogelijkheid bestaat dat, mocht dit mis gaan wat ik wel vrees, ik dan na een lange tijd (als ik mezelf weer op het spoor heb staan) iemand man/vrouw kan krijgen.
Maar als je nou heel eerlijk bent he... hoeveel heeft de angst om alleen te zijn hier dan mee te maken?quote:Op woensdag 25 april 2012 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
We willen de zomer nog een kans geven. Volgend jaar zitten we beiden in een compleet nieuwe situatie en dit jaar hebben we allebei de nodige tegenslagen gehad, waardoor we de hoop hebben dat wanneer dit allemaal recht staat, onze relatie ook uit het dal komt
Daarbij zijn de afspraken heel helder, evenals mijn grenzen.
Precies...quote:Op woensdag 25 april 2012 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben niet bang om alleen te zijn, ik ben alleen bang iets te snel kapot te maken en daar enorme spijt van te krijgen.
Soms hebben Fokkertjes ook gewoon gelijk hoor.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laat je niets aanpraten door de sensatiebeluste Fokkertjes die het allemaal zo goed menen te weten.![]()
Ja, een tweede kans geven kan. Maar ze moet zich niet te veel laten meeslepen met zijn shit. Ik krijg er gewoon een slecht gevoel bij. Maar goed, ik ben erg benieuwd hoe zit afloopt.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Soms hebben Fokkertjes ook gewoon gelijk hoor.
Het is zijn moeder niet he.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat zit iedereen TS nou min of meer te sturen in de richting dat ze hem moet dumpen?
Zo te zien is ze nog erg gek op die kerel en vice versa. Het is misschien een lui en afhankelijk persoon, maar daar kan echt wel wat aan gedaan worden. Gewoon zorgen dat hij het in gaat zien en zich gaat schamen voor zijn afhankelijkheid. Tevens niet meer zo zorgzaam zijn en hem dingen lekker zelf uit laten zoeken en regelen.
Gun het gewoon een goede 2de kans en zorg dat alles wat je dwars zit, bespreekbaar is en blijft.
[..]
Precies...
Laat je niets aanpraten door de sensatiebeluste Fokkertjes die het allemaal zo goed menen te weten.![]()
Vertel, wat voor iets 'moois' hebben jullie nog?quote:Op woensdag 25 april 2012 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben niet bang om alleen te zijn, ik ben alleen bang iets te snel kapot te maken en daar enorme spijt van te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |