Alle dikgedrukte stukken hardop lezen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ik precies met dit topic ga willen weet ik niet. Voor een deel wil ik van me afschrijven, voor een deel hoop ik een paar verstandige woorden te gaan horen. Dus bedankt voor het lezen alvast.
Ik heb een relatie met een jongen die ongeveer twee en een half/drie jaar duurt. In het begin heb ik me heel erg aangepast en zo beetje alles gedaan om het leven hem gemakkelijk te maken. Mijn vriend kan niet goed voor zichzelf zorgen (heeft hij nooit geleerd) en ik begin te merken dat hij dat absoluut ook niet wilt.
In de winter besloot mijn vriend te gaan wisselen van opleiding. Op zich is dat geen probleem, dat doen veel studenten. Alleen mijn maar zit hem op het feit dat dit opleiding vijf wordt en hij heeft nog geen eens een P binnen. Daarnaast is het een opleiding waarmee je geen kansen maak op de banenmarkt. Toen ik daar mijn zorgen over uitte kreeg ik de reactie dat ik toch een baan krijg met genoeg kansen op de arbeidsmarkt (alsof je zoveel verdient in de zorg). Buiten het feit of het kloppend is, vind ik het zorgwekkend dat hij niet zelfstandig en zelfredzaam wil zijn.
Maar goed, we zijn tot afspraken gekomen (pas samenwonen als hij een vaste baan heeft waarmee hij genoeg verdient), alleen door het bovenstaande probleem ben ik behoorlijk tot inzichten gekomen en doet deze relatie mij pijn. Ik houd ongelooflijk veel van hem, we hebben het vaak heel erg fijn en gezellig samen, maar de verhoudingen kloppen niet. Iedereen loopt ons te plagen dat ik bijna zijn moeder en hij het kind. Het begint me te ergeren dat ik altijd alles moet regelen (als ik hem niet zeg dat hij moet douchen of een schone onderbroek aan moet, doet hij het niet omdat hij er niet aan denkt). Als hij bij mij is geweest ben ik ruim een uur mijn studentenkamer aan het opruimen omdat hij letterlijk alles gewoon neergooit als hij het niet meer gebruikt.
Vanochtend hadden we een ruzie-iets over niks belangrijks en toen vroeg ik in mijn woede "moet ik soms als een moeder jou alles vertellen wat je moet doen en hoe het moet" dacht hij dat het serieus als goede oplossing was bedoeld en waar hij tevreden mee was...
In mijn hart wil ik hem niet kwijt en houd ik van hem, alleen mijn hoofd zegt dat ik er een punt achter moet zetten omdat deze relatie mij gewoon leeg zuigt. Daarbij wordt hij er ook niet gelukkig van, alleen ik heb telkens dus smoezen voor mezelf. "ja... maar we gaan samen op vakantie, die is al geboekt. We hebben festivalkaartjes". Alleen op dit moment heb ik gewoon het gevoel dat ik dit niet kan volhouden. Daarbij heb ik ook enkele keer aangegeven twijfel te hebben, waarbij er bij hem grote paniek uitbreekt en dat hij zegt mij absoluut niet kwijt te willen en absoluut niet zonder mij te kunnen leven.
Daarbij ben ik bang dat hij helemaal instort wanneer ik het uitmaak. Hij kan niet koken, hij kan gewoon niet voor zichzelf zorgen. Als ik er niet ben zit hij alleen maar achter zijn PC. Hij bouwt zijn kamer vol met zijn verzamelingen. Dan gaat het mis met hem door mij. En ik houd teveel van hem om dat te laten gebeuren.
Aan de ene kant kan ik dit amper meer aan, maar aan de andere kant durf ik gewoon onze harten niet te breken en voel ik gewoon teveel liefde voor hem...
Ik weet wel wat je moet doen, en jij trouwens ook, alleen moet je even de kloten krijgen om verstand boven gevoel te zetten. Over een jaar ben je jezelf dankbaar dat je dat hebt gedaan.quote:Sorry voor deze lap tekst, maar ik moet het gewoon even kwijt.... Ik weet gewoon absoluut niet wat ik moet doen. Ik wil niet dat deze relatie stuk loopt, maar ik weet ook niet hoe ik hem weer gezond moet krijgen.
Wat?quote:"moet ik soms als een moeder jou alles vertellen wat je moet doen en hoe het moet" dacht hij dat het serieus als goede oplossing was bedoeld en waar hij tevreden mee was...
Je moet natuurlijk niet bij iemand blijven omdat hij zichzelf niet zou kunnen redden.. Zeker niet als het dingen zijn die hij weigert om te leren maar wel gewoon zou kunnenquote:In mijn hart wil ik hem niet kwijt en houd ik van hem, alleen mijn hoofd zegt dat ik er een punt achter moet zetten omdat deze relatie mij gewoon leeg zuigt.
Dit dus. Als ik het lees is mijn eerste gedachte "jij hebt je keuze al gemaakt, je weet het zelf alleen nog niet "quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alle dikgedrukte stukken hardop lezen.
[..]
Ik weet wel wat je moet doen, en jij trouwens ook, alleen moet je even de kloten krijgen om verstand boven gevoel te zetten. Over een jaar ben je jezelf dankbaar dat je dat hebt gedaan.
Ze heeft helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:
Nooit in een relatie blijven zitten omdat je de ander geen pijn wil doen. Dat wordt uiteindelijk voor alle partijen pijnlijk.
Ik denk dat je wel weet wat je te doen staat. Deze verhoudingen zijn zo scheef, die krijg je nooit meer recht.
Sterkte en succes!
Hij is 21 en ik ben 24.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:23 schreef Angel-Joy het volgende:
Heeft hij een of ander ziekte ofzo?
Of gewoon een moederskindje?
Hoe oud zijn jullie?
En heb je het al eens met hem over gehad?
Wtf, hoezo respectloos... Dan was ik al lang klaar met 'm geweest.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij is 21 en ik ben 24.
Hij heeft het soort ouders die denken dat "als hij maar gelukkig is, is alles goed" en heeft dus nooit iets tegen zijn zin in hoeven doen of ook maar iets hoeven onthouden/leren, want daar zorgt een ander voor.
Het punt met goede gesprekken is dat ik wel zeg wat ik denk en dan zijn reactie afwacht, maar dan wel een uur stil kan zijn, want er komt dan geen reactie. Of hij gaat huilen en zegt dat hij niet zonder mij kan. Hij weet dat ik twijfel, maar daardoor verstikt hij mij alleen maar nog meer....
Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wtf, hoezo respectloos... Dan was ik al lang klaar met 'm geweest.
Wat een goede tips komen hier langs! Wederom, dit dus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.
Geen wonder dat hij gekozen heeft voor een partner die PRECIES hetzelfde doet. Namelijk hem in de watten leggen etc. etc. TS is nu sneller bezig met ouder, verstandiger en zelfstandiger worden en denkt: "ZOMG, dit is het niet".
TS, een relatie heeft altijd leuke momenten. Als het 100% klote was geweest, dan zou iedereen makkelijk uit relaties stappen. Op dit moment is je relatie geen aanwinst in je leven, gisteren was dat het ook niet, morgen wordt het het ook niet. Ik zou er dus nu uitstappen en duidelijk zelf blijven groeien zodat je het niet nog een keer mee maakt.
Oh, ik quotte de verkeerde postquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoezo respectloos? Vriend van TS heeft van TS heel lang alles gemogen. Nu mag het niet meer, maar weet hij niet hoe hij dat op moet lossen. Waar had hij dat moeten leren dan? Volgens TS hebben zijn ouders hem dat in ieder geval niet geleerd.
Geen wonder dat hij gekozen heeft voor een partner die PRECIES hetzelfde doet. Namelijk hem in de watten leggen etc. etc. TS is nu sneller bezig met ouder, verstandiger en zelfstandiger worden en denkt: "ZOMG, dit is het niet".
TS, een relatie heeft altijd leuke momenten. Als het 100% klote was geweest, dan zou iedereen makkelijk uit relaties stappen. Op dit moment is je relatie geen aanwinst in je leven, gisteren was dat het ook niet, morgen wordt het het ook niet. Ik zou er dus nu uitstappen en duidelijk zelf blijven groeien zodat je het niet nog een keer mee maakt.
Oh. Kom. Op.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik weet waar het mis is gegaan. Ik accepteer teveel van mensen en dat breekt mij nu op. Het is ook mijn schuld... mijn moeder heeft me de tip gegeven gun jezelf met hem nog een leuke zomer en na de zomer heb je afleiding van een opleiding en draag je het ook gemakkelijker. Alleen dat lijkt me zo egoïstisch :S
Maar wat wil hij antwoorden dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:46 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh, ik quotte de verkeerde postIk bedoelde dus dat ik het respectloos vind als hij niet eens antwoordt als zij er over wil praten.
Oh ik ben het verder helemaal met je eens hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:51 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maar wat wil hij antwoorden dan?
Of het is: "Ik vind het wel goed zo", maar ja, dat kun je natuurlijk niet zeggen als je meisje in tranen is omdat ze het op deze manier niet meer leuk vindt. Of je zegt: "Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen", wat waar is, maar ja, ook niet echt wat doet.
Dus is zijn oplossing vooral heel dramatisch zeggen hoeveel hij van d'r houdt en dat hij d'r niet kwijt wil. Dat is ook wel waar, maar ja, dat lost ook niets op. Maar toch blijft ze bij hem, dus tja, dan zou ik het ook blijven herhalen.
Mensen die niet geleerd hebben om problemen op te lossen, omdat hun ouders dat voor hen doen, gaat echt niet zomaar meedenken en meehelpen. Hoe sneu dat ook is.
Hij geloofd dat alles vanzelf goed komt. Dus inderdaad, als er een geschil is, is het altijd wachten totdat ik het goed ga maken. En vanavond praten over "de hoe nu verder". Ik hoop oprecht dat hij meedenkt. En dat hij ziet dat het "menis" isquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:51 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maar wat wil hij antwoorden dan?
Of het is: "Ik vind het wel goed zo", maar ja, dat kun je natuurlijk niet zeggen als je meisje in tranen is omdat ze het op deze manier niet meer leuk vindt. Of je zegt: "Ik weet niet hoe ik dat op moet lossen", wat waar is, maar ja, ook niet echt wat doet.
Dus is zijn oplossing vooral heel dramatisch zeggen hoeveel hij van d'r houdt en dat hij d'r niet kwijt wil. Dat is ook wel waar, maar ja, dat lost ook niets op. Maar toch blijft ze bij hem, dus tja, dan zou ik het ook blijven herhalen.
Mensen die niet geleerd hebben om problemen op te lossen, omdat hun ouders dat voor hen doen, gaat echt niet zomaar meedenken en meehelpen. Hoe sneu dat ook is.
Hij kan best zien dat het menis is en dat het anders over is, maar hoe gaat hij dat oplossen? Het zou me niets verbazen als hij je vanavond verteld dat je liever voor hem moet zijn en dat het zo niet gaat werken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij geloofd dat alles vanzelf goed komt. Dus inderdaad, als er een geschil is, is het altijd wachten totdat ik het goed ga maken. En vanavond praten over "de hoe nu verder". Ik hoop oprecht dat hij meedenkt. En dat hij ziet dat het "menis" is
Ja, maar, als hij de "Ik ben stom geweest, vergeef me", echt zou menen, dan zou hij wat aan het gedrag doen! Dan vindt hij namelijk zelf zijn gedrag ook onbehoorlijk, maar dat vindt hij niet, hij vindt jou een zeur. En dat is niet slim om te zeggen. Dus zegt hij dat hij stom is geweest, want dan heeft hij je weer voor een paar weken als moeder die alles voor hem doet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
@Kahlie: Ik heb geen flauw idee wat hij gaat zeggen. Hij is wel van de "ik ben stom geweest, vergeef me" ipv "jij bent gemeen". En dan gaat het waarschijnlijk een tijd goed, dat is meestal zo. Alleen zoals met bijvoorbeeld naar school gaan heb ik hem zo vaak op leugens betrapt dat ik hem gewoon niet goed kan geloven :S en hij vindt dat ik vertrouwen in hem moet tonen.
Naja... ik weet natuurlijk ook nog niet wat er vanavond gaat gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |