Nee dat zou het niet zijn, die onzekerheid gaat niet weg op het moment dat je gaat samenwonen.quote:ik weet ook wel dat als we samenwonen het goed zou zijn
ervaring?quote:Op maandag 23 april 2012 21:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee dat zou het niet zijn, die onzekerheid gaat niet weg op het moment dat je gaat samenwonen.
Daar hoef je niet eens ervaring voor te hebben. Of gaat TS d'r vriend opsluiten in huis als ze eenmaal samenwonen?quote:
Zorg dat je zwanger van hem wordt, dan blijft ie altijd bij je.quote:Op maandag 23 april 2012 21:47 schreef kreeftjegirl het volgende:
ik weet ook wel dat als we samenwonen het goed zou zijn ook al is dat nog geen echte bevestiging dat je altijd bij elkaar blijft, maar samenwonen doe je niet zomaar. in dit geval geldt dus dat daden meer zeggen dan woorden. dat heb ik in dit geval ook nodig. we wonen alleen allebei nog thuis waardoor het niet snel zal gebeuren dat we samenwonen.
Hoezeer ik zelf ook van trollen houd.quote:Op maandag 23 april 2012 21:51 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Zorg dat je zwanger van hem wordt, dan blijft ie altijd bij je.
Ja zo dachten wel meerdere dames... Totdat hun vriend er tijdens de zwangerschap al vandoor gingquote:Op maandag 23 april 2012 21:51 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Zorg dat je zwanger van hem wordt, dan blijft ie altijd bij je.
daarom, indoctrinatie, je moet zorgen dat je het gelooft.quote:Op maandag 23 april 2012 21:59 schreef kreeftjegirl het volgende:
@Johnfuckinmayer: ik had met mijn eerste vriendje een soort van open relatie omdat ik hem niet kwijt wou en daardoor heeft hij ook met andere meisjes gezoend. ik was toen 15 vandaar alleen zoenen. toen we wat kregen bleef ik wel ietwat achterdochtig. hij is ook verliefd geworden op iemand anders na bijna 4 jaar toen we nog wat hadden dus ben ook gewoon bang.
@TBakkert: daar heb je wel een punt, maar zoiets vergeet je snel als je het niet gelooft
@kwiwi: samenwonen geeft mij gewoon meer een bevestiging omdat je dat niet zomaar doet. tuurlijk besef ik wel dat we dan nog gewoon uit elkaar kunnen gaan, maar voor mijn gevoel meent die het dan meer doordat die dan die stap neemt. ook omdat die moeite heeft zichzelf te geven.
Je moet wel begrijpen dat iemand die een open relatie met een 15-jarige wil al vanaf het begin aan niet echt serieus is geweest met je. Jouw huidige vriend is niet zo blijkbaar, want die wil geen open relatie. Totdat hij iets doet waardoor hij laat zien dat hij niet te vertrouwen is, heb je toch helemaal geen reden om aan hem te twijfelen?quote:Op maandag 23 april 2012 21:59 schreef kreeftjegirl het volgende:
@Johnfuckinmayer: ik had met mijn eerste vriendje een soort van open relatie omdat ik hem niet kwijt wou en daardoor heeft hij ook met andere meisjes gezoend. ik was toen 15 vandaar alleen zoenen. toen we wat kregen bleef ik wel ietwat achterdochtig. hij is ook verliefd geworden op iemand anders na bijna 4 jaar toen we nog wat hadden dus ben ook gewoon bang.
Dat hij een monogame relatie met je wil, in plaats van een open zoals je eerste vriendje, zou al genoeg moeten zeggenquote:@kwiwi: samenwonen geeft mij gewoon meer een bevestiging omdat je dat niet zomaar doet. tuurlijk besef ik wel dat we dan nog gewoon uit elkaar kunnen gaan, maar voor mijn gevoel meent die het dan meer doordat die dan die stap neemt. ook omdat die moeite heeft zichzelf te geven.
Met als gevaar dat je onbewust dan wel bewust gaat aansturen/pushen tot samenwonen om toch die bevestiging te kunnen halen, terwijl de ander daar eigenlijk niet 100% achter hoeft te staan.quote:Op maandag 23 april 2012 21:59 schreef kreeftjegirl het volgende:
...
samenwonen geeft mij gewoon meer een bevestiging omdat je dat niet zomaar doet. tuurlijk besef ik wel dat we dan nog gewoon uit elkaar kunnen gaan, maar voor mijn gevoel meent die het dan meer doordat die dan die stap neemt. ook omdat die moeite heeft zichzelf te geven.
Ah op die manier. Dat heeft dan ook niks met je vorige relatie te maken, want daar dacht je blijkbaar ook al zo, anders had je niet min of meer tegen je zin een open relatie gehad.quote:Op maandag 23 april 2012 22:08 schreef kreeftjegirl het volgende:
@coco98: hij weet dat ik dat wil en verder hebben we het er ook niet echt over. ik zal hem ook nooit daarin pushen want ik wil niet samenwonen met iemand die dat doet om van mijn gezeik af te zijn
@kwiwi: het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw want ik weet wel dat die niks zal doen, maar het is meer het idee dat ik niet kan begrijpen waarom die voor mij heeft gekozen. soort van i"m nothing special
dat zeg je nu, maar doordat je je onzeker voelt, wil je dit onbewust toch zo graag dat je hem misschien een beetje pusht.quote:Op maandag 23 april 2012 22:08 schreef kreeftjegirl het volgende:
@coco98: hij weet dat ik dat wil en verder hebben we het er ook niet echt over. ik zal hem ook nooit daarin pushen want ik wil niet samenwonen met iemand die dat doet om van mijn gezeik af te zijn
Lijkt me ook. Misshien naar een psycholoog gaan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 02:31 schreef o.us het volgende:
Als het dan niets met vertrouwen heeft te maken, ben je dan onzeker over jezelf? Klinkt meer als een zelfvertrouwenkwestie.
Moet ze gewoon doen. Ik was ook een hele erge tijd onzeker geweest door nare ervaringen (waardoor je het automatisch projecteert op jezelf) en heb er de nadelen er van mogen ondervinden. Ik raad TS aan om gauw een psych te bezoeken voordat zij er hele erge kwaad mee doet tegen haar vriendje.quote:Op dinsdag 24 april 2012 02:34 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Misshien naar een psycholoog gaan?
True thatquote:Op dinsdag 24 april 2012 02:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Moet ze gewoon doen. Ik was ook een hele erge tijd onzeker geweest door nare ervaringen (waardoor je het automatisch projecteert op jezelf) en heb er de nadelen er van mogen ondervinden. Ik raad TS aan om gauw een psych te bezoeken voordat zij er hele erge kwaad mee doet tegen haar vriendje.
Onzekerheid kan echt een bitch zijn als het helemaal nergens voor nodig is.
Nouja, relatiekiller. Als het daarom uitgaat stond jouw relatie sowieso op klappenquote:Op dinsdag 24 april 2012 02:46 schreef ovoxo het volgende:
[..]
True that. Je hebt helemaal gelijk, alhoewel ik nooit ervaring(en) heb gehad met een psych of echt onzekerheid, maar ik kan wel bedenken dat het een relatie killer is..
Ik heb een vriendin en haar vriend was zó onzeker. Hij belde haar minstens 5 x in één uur en smste haar om de minuut en probeerde alles te controleren want hij was bang dat ze hem zou verlaten en ze hadden ook nog eens vaak ruzie om helemaal niks. Dat was wel een echt een onzeker en gestoord persoonquote:Op dinsdag 24 april 2012 02:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Nouja, relatiekiller. Als het daarom uitgaat stond jouw relatie sowieso op klappen. Onzekerheid is wel een sociale afknapper, dat wel, maar een relatiekiller moet het dan wel héél erg hoog zitten.
Ik geef eerlijk toe dat de eerste alinea in mijn onzekere periode hèèl erg herkenbaar wasquote:Op dinsdag 24 april 2012 02:53 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin en haar vriend was zó onzeker. Hij belde haar minstens 5 x in één uur en smste haar om de minuut en probeerde alles te controleren want hij was bang dat ze hem zou verlaten en ze hadden ook nog eens vaak ruzie om helemaal niks. Dat was wel een echt een onzeker en gestoord persoon.
Iedereen is van nature wel een klein beetje onzeker en dat maakt ook niet, maar het wordt een probleem als je het reflecteert op andere mensen of je relatie, dan moet je er zsm wat aan doen.
Ja maar het is dus knap dat je het probleem zelf in hebt gezien en dat je daadwerkelijk er wat aan deed. Sommige mensen die wéten gewoon dat er iets niet goed is en dan nog schuiven ze de schuld af op hun vriend(in). Ja hallo, zo werkt het dus nooitquote:Op dinsdag 24 april 2012 02:57 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik geef eerlijk toe dat de eerste alinea in mijn onzekere periode hèèl erg herkenbaar wasInmiddels heb ik dat gelukkig niet meer en blij toe. Overal ergens achter zoeken en gek worden omdat je geen bericht terugkrijgt binnen 10 minuten duidt gewoon op wantrouwen en onzekerheid in den extreme, anders verwoorden kan niet.
Onzekerheid is menselijk en ik vind dat je zodra je dat zelf erkent (veel mensen willen dat niet, geloof me) en stappen neemt om naar de psych te gaan een enorme grote stap zet, al lijkt dat moeilijk.
Gewoon naar de psych gaan TS.
Toen ik sommige mensen uit mijn omgeving verloor door mijn onzekerheid wist ik zeker dat dat het moest zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 03:00 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Ja maar het is dus knap dat je het probleem zelf in hebt gezien en dat je daadwerkelijk er wat aan deed. Sommige mensen die wéten gewoon dat er iets niet goed is en dan nog schuiven ze de schuld af op hun vriend(in). Ja hallo, zo werkt het dus nooit.
Een psych kan je idd goed helpen en ik zou er maar snel naar toe gaan als ik de TS was. Het is misschien stom in het begin maar het voorkomt dat je relatie op klippen loopt.
Ja daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 24 april 2012 03:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Toen ik sommige mensen uit mijn omgeving verloor door mijn onzekerheid wist ik zeker dat dat het moest zijn.
Je kan het probleem wel zelf in zien maar vaak is het jammer genoeg dan te laat.
Huh? De causaliteit is me onduidelijk. Daarnaast speelt er meer als wat je schrijft klopt.quote:Op maandag 23 april 2012 21:47 schreef kreeftjegirl het volgende:
ik ben heel erg onzeker waardoor ik heel erg bang ben om mijn vriend kwijt te raken. we hebben ook vaak ruzie om niks. dit zijn dan dingen die over meisjes gaan of als ik vind dat ik soort van aandacht tekort kom. hij probeert ook wel om mij te helpen, maar hij heeft zelf ook moeite om zich helemaal te geven waardoor mijn onzekerheid blijft hangen. ik weet niet wat ik kan doen om dat weg te krijgen.
ik ben gewoon bang om hem te verliezen, maar als ik zo onzeker blijf dan raak ik hem wel kwijt. de relatie is gewoon goed alleen moeten de ruzies wegblijven. ik weet ook wel dat als we samenwonen het goed zou zijn ook al is dat nog geen echte bevestiging dat je altijd bij elkaar blijft, maar samenwonen doe je niet zomaar. in dit geval geldt dus dat daden meer zeggen dan woorden. dat heb ik in dit geval ook nodig. we wonen alleen allebei nog thuis waardoor het niet snel zal gebeuren dat we samenwonen.
heeft iemand voor mij een oplossing hoe ik van mijn onzekerheid en dus mijn ruzies afkom. ik weet het gewoon niet meer.
het is voornamelijk zijn contact met meisjes. de angst dat die hun liever wil terwijl ik ook wel weet dat als die hun zou willen dat die niet bij mij zal zijn, maarjah mijn hoofd weet dat wel alleen mijn hart wil het niet geloven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 03:26 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Huh? De causaliteit is me onduidelijk. Daarnaast speelt er meer als wat je schrijft klopt.
1. Ruzie over niks, die dan wel met meisjes te maken heeft.
Betekend dit dat de ruzies ook echt niks betekenen? Ben je jaloers op andere meisjes? Of jaloers dat zij wel aandacht krijgen en jij niet? Of ben je alleen onzeker over zijn contact met andere meisjes. Als het ruzie is om niks, waarom heb je dan ruzie, immers " de relatie is gewoon goed alleen moeten de ruzies wegblijven."
2. Die onzekerheid licht je niet goed toe. Want eerst had het mogelijk te maken met de vorige relatie en eigenlijk is dit toch niet zo. Het is namelijk een heel ander persoon in een heel ander soort relatie en je bent nu een stuk ouder
3. Je conclusie is wel heel erg naief, kortzichtig. Juist als je gaat samenwonen is het van belang dat je vriend er wel helemaal voor kan gaan en jij ook. Dus die onzekerheid moet een gegronde basis kennen. Als je jaloers bent, moet je daar ook heel erg nodig aan werken anders krijgt hij het bij samenwonen alleen maar benauwd bij. Daarnaast nog een vraagteken. Je stelt dat je mogelijk vind dat je een soort van aandacht te kort komt... WTF is dat. Zoals je het geheel beschrijft, krijg ik het idee dat je nogal high maintenance geval bent. Dit is ook heel naar gedrag en zal je vent het snel zat zijn.
Wordt eerst volwassen, ook in je relatie en zeker voordat jullie allebei er 100% voor gaan, voordat jullie gaan samenwonen, please
1. Je bent nooit objectief over jezelf.quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:40 schreef kreeftjegirl het volgende:
@ovoxo ik ben objectief en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat met iemand praten mij niet gaat helpen. tuurlijk zullen er trucjes zijn, maar ik heb het gevoel dat ik dit zelf moet doen en praten mij alleen maar gaat ergeren en mij meer onzeker laat worden doordat je ook dingen uit het verleden moet ophalen die ik heb laten rusten
Dat jij klaar bent met je verleden wil niet zeggen dat je verleden ook klaar is met jouquote:Op dinsdag 24 april 2012 07:40 schreef kreeftjegirl het volgende:
@ovoxo ik ben objectief en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat met iemand praten mij niet gaat helpen. tuurlijk zullen er trucjes zijn, maar ik heb het gevoel dat ik dit zelf moet doen en praten mij alleen maar gaat ergeren en mij meer onzeker laat worden doordat je ook dingen uit het verleden moet ophalen die ik heb laten rusten
Dit verklaard een hoop. Hoe is zijn huidig contact met meisjes?quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:55 schreef kreeftjegirl het volgende:
[..]
het is voornamelijk zijn contact met meisjes. de angst dat die hun liever wil terwijl ik ook wel weet dat als die hun zou willen dat die niet bij mij zal zijn, maarjah mijn hoofd weet dat wel alleen mijn hart wil het niet geloven.
het heeft in een zin ook te maken met het feit van mijn eerste relatie. ondanks dat het niet zo erg van als bij de eerste maar op de avond dat mijn vriend van nu liet weten dat die gevoelens voor mij heeft zat die eerst met iemand te zoenen waardoor mijn angst blijft dat ook dit hetzelfde afloopt na een aantal jaar ook gebeurt. ik weet ook wel dat die spijt had van die zoen, maar mijn probleem van mijn onzekerheid is juist dat ik dingen in het verleden blijf herdenken waardoor ik dat nooit los kan laten
ik ken mijn vriend en ik weet dat als hij met mij wil samenwonen, wat nog niet echt van toepassing is want hij moet zelfs eerst nog een huis kopen, dat hij dan wel helemaal voor mij kan gaan. anders zou hij dat niet doen.
het soort van aandachtstekort is dat ik zoveel mogelijk bij hem zijn omdat ik om hem geef, maar hij vind 1 dag echt samenzijn goed genoeg en ik niet. dus daarom zou het samenwonen goed zijn omdat ik dan weet dat die naast me slaapt ook al zou die pas 12 uur of 3 uur thuis zijn.
opzich ben ik niet zo moeilijk, maar ik heb het wel nodig dat hij mij laat zien dat die echt bij mij wil zijn. op dat gebied heb ik niks aan woorden omdat ik daarin niet vertrouw. dat heeft niks met hem te maken, maar met mezelf.
dat is dus precies hetzelfde alleen hebben we meestal wel ruzie erover wat nogal minder isquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:20 schreef v-eraax het volgende:
Hmm jouw probleem is best wel herkenbaar voor mij.. Ik ben ook erg afhankelijk van mijn vriend en ben heel erg onzeker als hij met andere meisjes praat. Ik weet wel dat het aan mij ligt en probeer hem er zo weinig mogelijk mee lastig te vallen, maar soms voel ik me zo onzeker dat ik er helemaal over door ga vragen. Ik probeer het niet meer te doen en hoop dat het vanzelf over gaat.
Het gekke is dat is dat ik van mezelf helemaal niet onzeker ben, ik vind mezelf een leuk meisje en ook nooit onzeker geweest over mijn uiterlijk. Het ligt ook niet aan mijn vriend, want hij doet gewoon heel normaal tegen andere meisjes en hij is echt heel lief voor mij.
Je ziet toch wel in dat dat de verkeerde reden zou zijn om te gaan samenwonen?quote:Op maandag 23 april 2012 21:59 schreef kreeftjegirl het volgende:
@kwiwi: samenwonen geeft mij gewoon meer een bevestiging omdat je dat niet zomaar doet. tuurlijk besef ik wel dat we dan nog gewoon uit elkaar kunnen gaan, maar voor mijn gevoel meent die het dan meer doordat die dan die stap neemt. ook omdat die moeite heeft zichzelf te geven.
Ik zou zeker gaan samenwonen. Dat gaat voor heel veel zekerheid zorgen. Meisjes zullen dan inderdaad geen interesse meer in hem hebben en dan hoeven jullie daar ook geen ruzie meer over te hebben. En hij zal dan ook niet verliefd worden op een ander. Ik zeg, des te sneller des te beter.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:36 schreef kreeftjegirl het volgende:
[..]
dat is dus precies hetzelfde alleen hebben we meestal wel ruzie erover wat nogal minder isopzich ben ik wel onzeker over mezelf doordat ik al sinds me 6de een bril heb en altijd ben gepest enzo. mijn vriend is ook lief voor me en probeert me ook te helpen door extra complimenten te geven. voordat we iets kregen was die ook nogal een flirt en dat maakt mij ook weer bang. hij kan dan miss wel niet geinteresseerd zijn, maar die meisjes wel en dat staat mij niet aan
. ik vertrouw hem dus wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |