abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110695420
ik ben heel erg onzeker waardoor ik heel erg bang ben om mijn vriend kwijt te raken. we hebben ook vaak ruzie om niks. dit zijn dan dingen die over meisjes gaan of als ik vind dat ik soort van aandacht tekort kom. hij probeert ook wel om mij te helpen, maar hij heeft zelf ook moeite om zich helemaal te geven waardoor mijn onzekerheid blijft hangen. ik weet niet wat ik kan doen om dat weg te krijgen.

ik ben gewoon bang om hem te verliezen, maar als ik zo onzeker blijf dan raak ik hem wel kwijt. de relatie is gewoon goed alleen moeten de ruzies wegblijven. ik weet ook wel dat als we samenwonen het goed zou zijn ook al is dat nog geen echte bevestiging dat je altijd bij elkaar blijft, maar samenwonen doe je niet zomaar. in dit geval geldt dus dat daden meer zeggen dan woorden. dat heb ik in dit geval ook nodig. we wonen alleen allebei nog thuis waardoor het niet snel zal gebeuren dat we samenwonen.

heeft iemand voor mij een oplossing hoe ik van mijn onzekerheid en dus mijn ruzies afkom. ik weet het gewoon niet meer.
  maandag 23 april 2012 @ 21:48:57 #2
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110695551
hoezo ben je onzeker, dat ben je helemaal niet en dat moet je niet geloven.
je vriend maakt gewoon genoeg tijd voor je.

als je dit altijd blijft denken, komt het wel goed ^O^
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_110695580
Weet je misschien waardoor deze onzekerheid komt?
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  maandag 23 april 2012 @ 21:50:00 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110695640
quote:
ik weet ook wel dat als we samenwonen het goed zou zijn
Nee dat zou het niet zijn, die onzekerheid gaat niet weg op het moment dat je gaat samenwonen.

Heeft hij je overigens ooit aanleiding gegeven voor die onzekerheid? Of was je altijd al zo?
  maandag 23 april 2012 @ 21:50:37 #5
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110695680
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee dat zou het niet zijn, die onzekerheid gaat niet weg op het moment dat je gaat samenwonen.
ervaring?
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  maandag 23 april 2012 @ 21:51:16 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110695728
quote:
18s.gif Op maandag 23 april 2012 21:50 schreef TBakkert het volgende:

[..]

ervaring?
Daar hoef je niet eens ervaring voor te hebben. Of gaat TS d'r vriend opsluiten in huis als ze eenmaal samenwonen?
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 21:51:18 #7
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_110695730
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:47 schreef kreeftjegirl het volgende:

ik weet ook wel dat als we samenwonen het goed zou zijn ook al is dat nog geen echte bevestiging dat je altijd bij elkaar blijft, maar samenwonen doe je niet zomaar. in dit geval geldt dus dat daden meer zeggen dan woorden. dat heb ik in dit geval ook nodig. we wonen alleen allebei nog thuis waardoor het niet snel zal gebeuren dat we samenwonen.

Zorg dat je zwanger van hem wordt, dan blijft ie altijd bij je.
What can change the nature of a man?
  maandag 23 april 2012 @ 21:52:17 #8
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_110695820
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:51 schreef Coco98 het volgende:

[..]

Hoezeer ik zelf ook van trollen houd.
DOE DIT NIET!

Dank u.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 23 april 2012 @ 21:53:27 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110695896
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:51 schreef Coco98 het volgende:

[..]

Ja zo dachten wel meerdere dames... Totdat hun vriend er tijdens de zwangerschap al vandoor ging :')
pi_110696375
@Johnfuckinmayer: ik had met mijn eerste vriendje een soort van open relatie omdat ik hem niet kwijt wou en daardoor heeft hij ook met andere meisjes gezoend. ik was toen 15 vandaar alleen zoenen. toen we wat kregen bleef ik wel ietwat achterdochtig. hij is ook verliefd geworden op iemand anders na bijna 4 jaar toen we nog wat hadden dus ben ook gewoon bang.

@TBakkert: daar heb je wel een punt, maar zoiets vergeet je snel als je het niet gelooft

@kwiwi: samenwonen geeft mij gewoon meer een bevestiging omdat je dat niet zomaar doet. tuurlijk besef ik wel dat we dan nog gewoon uit elkaar kunnen gaan, maar voor mijn gevoel meent die het dan meer doordat die dan die stap neemt. ook omdat die moeite heeft zichzelf te geven.
  maandag 23 april 2012 @ 22:02:25 #11
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110696554
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:59 schreef kreeftjegirl het volgende:
@Johnfuckinmayer: ik had met mijn eerste vriendje een soort van open relatie omdat ik hem niet kwijt wou en daardoor heeft hij ook met andere meisjes gezoend. ik was toen 15 vandaar alleen zoenen. toen we wat kregen bleef ik wel ietwat achterdochtig. hij is ook verliefd geworden op iemand anders na bijna 4 jaar toen we nog wat hadden dus ben ook gewoon bang.

@TBakkert: daar heb je wel een punt, maar zoiets vergeet je snel als je het niet gelooft

@kwiwi: samenwonen geeft mij gewoon meer een bevestiging omdat je dat niet zomaar doet. tuurlijk besef ik wel dat we dan nog gewoon uit elkaar kunnen gaan, maar voor mijn gevoel meent die het dan meer doordat die dan die stap neemt. ook omdat die moeite heeft zichzelf te geven.
daarom, indoctrinatie, je moet zorgen dat je het gelooft.
Anders moet je vriend of iemand anders daarvoor zorgen.

Het feit alleen al dat je bijna gaat samenwonen, dan ben je niet heel erg onzeker, dunkt me...
kortom:
pi_110696688
@TBakker: we kopen niks samen en hij weet ook nog niet of hij gelijk wil samenwonen als die een huis heeft, maar samenwonen zou mij juist zekerder maken ;)
  maandag 23 april 2012 @ 22:04:48 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110696691
quote:
Je moet wel begrijpen dat iemand die een open relatie met een 15-jarige wil al vanaf het begin aan niet echt serieus is geweest met je. Jouw huidige vriend is niet zo blijkbaar, want die wil geen open relatie. Totdat hij iets doet waardoor hij laat zien dat hij niet te vertrouwen is, heb je toch helemaal geen reden om aan hem te twijfelen?

quote:
Dat hij een monogame relatie met je wil, in plaats van een open zoals je eerste vriendje, zou al genoeg moeten zeggen ;) Samenwonen is vaak juist een grote test voor je relatie (maak het zeker niet mooier dan het is :P ), en al helemaal als het sowieso al niet helemaal lekker loopt omdat je hem niet echt vertrouwt.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 22:04:57 #14
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_110696706
quote:
...
samenwonen geeft mij gewoon meer een bevestiging omdat je dat niet zomaar doet. tuurlijk besef ik wel dat we dan nog gewoon uit elkaar kunnen gaan, maar voor mijn gevoel meent die het dan meer doordat die dan die stap neemt. ook omdat die moeite heeft zichzelf te geven.
Met als gevaar dat je onbewust dan wel bewust gaat aansturen/pushen tot samenwonen om toch die bevestiging te kunnen halen, terwijl de ander daar eigenlijk niet 100% achter hoeft te staan.
What can change the nature of a man?
pi_110696900
@coco98: hij weet dat ik dat wil en verder hebben we het er ook niet echt over. ik zal hem ook nooit daarin pushen want ik wil niet samenwonen met iemand die dat doet om van mijn gezeik af te zijn

@kwiwi: het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw want ik weet wel dat die niks zal doen, maar het is meer het idee dat ik niet kan begrijpen waarom die voor mij heeft gekozen. soort van i"m nothing special
  maandag 23 april 2012 @ 22:12:50 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110697157
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:08 schreef kreeftjegirl het volgende:
@coco98: hij weet dat ik dat wil en verder hebben we het er ook niet echt over. ik zal hem ook nooit daarin pushen want ik wil niet samenwonen met iemand die dat doet om van mijn gezeik af te zijn

@kwiwi: het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw want ik weet wel dat die niks zal doen, maar het is meer het idee dat ik niet kan begrijpen waarom die voor mij heeft gekozen. soort van i"m nothing special
Ah op die manier. Dat heeft dan ook niks met je vorige relatie te maken, want daar dacht je blijkbaar ook al zo, anders had je niet min of meer tegen je zin een open relatie gehad.
Aan dat probleem moet je toch echt zelf wat doen, daar gaan andere factoren zoals samenwonen niet bij helpen. Misschien even, maar daarna moet er weer een nieuwe stap gezet worden in jouw ogen natuurlijk. Kijk naar je eerste en tweede relatie, je gaat van een open naar een monogame relatie, en nu is een monogame relatie eigenlijk ook niet meer goed genoeg. Elke keer wil je nieuwe bevestiging dat hij echt bij jou wil zijn. Terwijl een monogame relatie toch juist zou moeten duidelijk maken dat hij maar één iemand wil ;)

Hoe je je zelfvertrouwen moet opvijzelen weet ik niet, maar daar hebben anderen vast advies voor :P
  maandag 23 april 2012 @ 22:12:53 #17
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_110697162
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:08 schreef kreeftjegirl het volgende:

dat zeg je nu, maar doordat je je onzeker voelt, wil je dit onbewust toch zo graag dat je hem misschien een beetje pusht.

gewoon ff je hoofd leegmaken
kortom:
pi_110697800
op het moment echt niet want hij raakt nogal gefrustreerd over dat die geen huis kan vinden in zijn prijsklasse en ik vind dat die dan gewoon even ermee moet stoppen... even rust voor hem. dus pushen zit er echt niet in ;)
en mijn hoofd leegmaken is mij nou nog nooit gelukt. ik blijf over dingen nadenken waardoor mijn onzekerheid ook komt door het ophalen van het verleden wat ik idd echt niet moet doen, maar ik weet niet hoe ik het tegen moet/kan houden :(
  dinsdag 24 april 2012 @ 02:31:22 #19
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110707243
Als het dan niets met vertrouwen heeft te maken, ben je dan onzeker over jezelf? Klinkt meer als een zelfvertrouwenkwestie.
Feyenoord Rotterdam
pi_110707269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 02:31 schreef o.us het volgende:
Als het dan niets met vertrouwen heeft te maken, ben je dan onzeker over jezelf? Klinkt meer als een zelfvertrouwenkwestie.
Lijkt me ook. Misshien naar een psycholoog gaan?
XO till we overdose
  dinsdag 24 april 2012 @ 02:44:38 #21
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110707332
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 02:34 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Misshien naar een psycholoog gaan?
Moet ze gewoon doen. Ik was ook een hele erge tijd onzeker geweest door nare ervaringen (waardoor je het automatisch projecteert op jezelf) en heb er de nadelen er van mogen ondervinden. Ik raad TS aan om gauw een psych te bezoeken voordat zij er hele erge kwaad mee doet tegen haar vriendje.
Onzekerheid kan echt een bitch zijn als het helemaal nergens voor nodig is.
Feyenoord Rotterdam
pi_110707341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 02:44 schreef o.us het volgende:

[..]

Moet ze gewoon doen. Ik was ook een hele erge tijd onzeker geweest door nare ervaringen (waardoor je het automatisch projecteert op jezelf) en heb er de nadelen er van mogen ondervinden. Ik raad TS aan om gauw een psych te bezoeken voordat zij er hele erge kwaad mee doet tegen haar vriendje.
Onzekerheid kan echt een bitch zijn als het helemaal nergens voor nodig is.
True that :Y. Je hebt helemaal gelijk, alhoewel ik nooit ervaring(en) heb gehad met een psych of echt onzekerheid, maar ik kan wel bedenken dat het een relatie killer is..
XO till we overdose
  dinsdag 24 april 2012 @ 02:48:42 #23
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110707358
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 02:46 schreef ovoxo het volgende:

[..]

True that :Y. Je hebt helemaal gelijk, alhoewel ik nooit ervaring(en) heb gehad met een psych of echt onzekerheid, maar ik kan wel bedenken dat het een relatie killer is..
Nouja, relatiekiller. Als het daarom uitgaat stond jouw relatie sowieso op klappen :). Onzekerheid is wel een sociale afknapper, dat wel, maar een relatiekiller moet het dan wel héél erg hoog zitten.
Feyenoord Rotterdam
pi_110707386
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 02:48 schreef o.us het volgende:

[..]

Nouja, relatiekiller. Als het daarom uitgaat stond jouw relatie sowieso op klappen :). Onzekerheid is wel een sociale afknapper, dat wel, maar een relatiekiller moet het dan wel héél erg hoog zitten.
Ik heb een vriendin en haar vriend was zó onzeker. Hij belde haar minstens 5 x in één uur en smste haar om de minuut en probeerde alles te controleren want hij was bang dat ze hem zou verlaten en ze hadden ook nog eens vaak ruzie om helemaal niks. Dat was wel een echt een onzeker en gestoord persoon :').

Iedereen is van nature wel een klein beetje onzeker en dat maakt ook niet, maar het wordt een probleem als je het reflecteert op andere mensen of je relatie, dan moet je er zsm wat aan doen.
XO till we overdose
  dinsdag 24 april 2012 @ 02:57:43 #25
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110707414
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 02:53 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin en haar vriend was zó onzeker. Hij belde haar minstens 5 x in één uur en smste haar om de minuut en probeerde alles te controleren want hij was bang dat ze hem zou verlaten en ze hadden ook nog eens vaak ruzie om helemaal niks. Dat was wel een echt een onzeker en gestoord persoon :').

Iedereen is van nature wel een klein beetje onzeker en dat maakt ook niet, maar het wordt een probleem als je het reflecteert op andere mensen of je relatie, dan moet je er zsm wat aan doen.
Ik geef eerlijk toe dat de eerste alinea in mijn onzekere periode hèèl erg herkenbaar was :') Inmiddels heb ik dat gelukkig niet meer en blij toe. Overal ergens achter zoeken en gek worden omdat je geen bericht terugkrijgt binnen 10 minuten duidt gewoon op wantrouwen en onzekerheid in den extreme, anders verwoorden kan niet.

Onzekerheid is menselijk en ik vind dat je zodra je dat zelf erkent (veel mensen willen dat niet, geloof me) en stappen neemt om naar de psych te gaan een enorme grote stap zet, al lijkt dat moeilijk.

Gewoon naar de psych gaan TS.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 24-04-2012 02:58:07 ]
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')