Ik zoek nooit ruziequote:Op maandag 23 april 2012 22:18 schreef Arcadia het volgende:
Che_, misschien beter om te negeren dan ruzie te zoeken, zou je ook beter staan volgens mij.
In principe zou de Sharia rechter dan ook een moefti moeten zijn, met het gezag om middels een commissie fatwa's en jurisprudentiele uitspraken te doen. Meestal hand in hand dus.quote:Op maandag 23 april 2012 22:18 schreef AryaMehr het volgende:
Dit zinnetje overigens Triggershot:
[..]
Gaat de rechter hiermee niet in feite op de stoel van de geleerde zitten?
Dus ik mag aannemen dat in landen als Iran en Saoede-Arabie rechters ook moefti's/mullah's zijn?quote:Op maandag 23 april 2012 22:19 schreef Triggershot het volgende:
In principe zou de Sharia rechter dan ook een moefti moeten zijn, met het gezag om middels een commissie fatwa's en jurisprudentiele uitspraken te doen. Meestal hand in hand dus.
lebesquote:Op maandag 23 april 2012 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Elhamdulilah moslim, zoals ze zeggen.
quote:4-jarige doodt vader om PlayStation
Nieuws | 23 april 2012 - Een 4-jarig jongetje uit Saudi-Arabiė heeft zijn vader doodgeschoten, nadat deze volgens het persbureau AFP had geweigerd een PlayStation voor hem te kopen. Of het kind zijn vader expres doodschoot of per ongeluk wordt niet in het bericht van het persbureau beantwoord.
PlayStation
Het jongetje zou aan zijn vader gevraagd hebben om een PlayStation. Nadat zijn vader zonder console thuis was gekomen, kleedde hij zich om en legde zijn wapen neer. Op dat moment pakte het kind het pistool en schoot zijn vader van dichtbij in zijn hoofd.
The Daily Mail
De Britse sensatiekrant The Daily Mail is er inmiddels alweer als de kippen bij om de link te leggen tussen games en geweld. De krant verwijst hierbij ook naar het bericht van begin april waarin Engelse leraren de noodklok luidden, omdat kinderen zich steeds gewelddadiger zouden gedragen door games.
quote:Nadat zijn vader zonder console thuis was gekomen, kleedde hij zich om en legde zijn wapen neer.
Yeah!quote:Op maandag 23 april 2012 22:32 schreef Arcadia het volgende:
En zG doe je mee?
Blocko, Che, Xmin en ik gaan spelen.
Logisch.quote:Op maandag 23 april 2012 22:34 schreef Arcadia het volgende:
Mensen die het eerste wat ze doen bij een nieuwsbericht het ongeval linken aan de genoemde ras
Soms ben je eerlijk, soms ben je wijs, soms ben je slim.quote:
Subtiele liefdesverklaring.quote:Op maandag 23 april 2012 22:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Soms ben je eerlijk, soms ben je wijs, soms ben je slim.
Vaak ben je een troll, een geit en een ezel.
Iran durf ik niet te zeggen, maar voor zover ik het weet heeft Saudi Arabie geen apart civielrecht / strafrecht en is de basis van alles de Koran en Hadith, een rechter van zo een Sharia zou zich dan ook moeten onderscheid hebben in Islamitisch recht.quote:Op maandag 23 april 2012 22:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus ik mag aannemen dat in landen als Iran en Saoede-Arabie rechters ook moefti's/mullah's zijn?
Aha, maar er bestaat wel een soort hiėrarchisch structuur in islamitische recht? In die zin dat een grootmufti de beslissingen van een 'lagere' rechter (mufti) kan overrulen?quote:Op maandag 23 april 2012 22:40 schreef Triggershot het volgende:
Iran durf ik niet te zeggen, maar voor zover ik het weet heeft Saudi Arabie geen apart civielrecht / strafrecht en is de basis van alles de Koran en Hadith, een rechter van zo een Sharia zou zich dan ook moeten onderscheid hebben in Islamitisch recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |