Coalities worden ná 12 september gevormd, daar hou ik geen rekening bij als ik stem.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef Igen het volgende:
Maar het gaat hoofdzakelijk ten koste van de PvdA. De combinatie SP+PvdA+PVV gaat er maar één zetel op vooruit maar staat daarmee nu wel op 75.
Er zal dus wat "geschikt" moeten worden tussen partijen.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:48 schreef Igen het volgende:
Ik noem dat niet als potentiële coalitie, maar enkel en alleen als de combinatie van partijen die liever niet zo veel willen bezuinigen.
(Van de PvdD kan ik geen standpunt over de overheidsfinanciën vinden.)
http://www.joop.nl/politi(...)g_de_hond_sp_groeit/quote:Zo zegt 29% van alle PvdA kiezers uit 2010 nu SP te stemmen. Bij de PVV kiezers is dat 11%. Maar zelfs bij de VVD zien we dat 5% van de kiezers uit 2010 nu aangeeft SP te stemmen!
Haha, wat een drama zou dat zijn zeg. Alhoewel het mij meevalt dat met zoveel domme mensen een dergelijke combo nog niet op 100 zetels staat.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef Igen het volgende:
Maar het gaat hoofdzakelijk ten koste van de PvdA. De combinatie SP+PvdA+PVV gaat er maar één zetel op vooruit maar staat daarmee nu wel op 75.
Als je de Partij van de dieren als links meetelt dan zou heel links voor het eerst in de geschiedenis een kamermeerderheid kunnen halen. Maar er zijn altijd zoveel domme mensen geweest dat rechts steeds de meerderheid had. Ik vermoed dat ook nu weer rechts nipt de meerderheid behoudtquote:Op zondag 10 juni 2012 12:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha, wat een drama zou dat zijn zeg. Alhoewel het mij meevalt dat met zoveel domme mensen een dergelijke combo nog niet op 100 zetels staat.
"Allentown"...quote:Op zondag 10 juni 2012 12:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha, wat een drama zou dat zijn zeg. Alhoewel het mij meevalt dat met zoveel domme mensen een dergelijke combo nog niet op 100 zetels staat.
Een van zijn slechtste nummer, dus dat klopt wel.quote:
quote:Op zondag 10 juni 2012 13:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een van zijn slechtste nummer, dus dat klopt wel.
Jij kent je klassiekersquote:Op zondag 10 juni 2012 13:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]Cultuurbarbaar
Brenda en Eddie dan? Toch wel de tegenhangers van Henk en Ingrid...
hij is wel een beetje traagquote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:30 schreef freako het volgende:
Dit is wel een geinige site:
http://quirksmode.org/politics/polls.html
http://politiek.blog.nl/p(...)r-peiling-17-06-2012quote:Op zondag 10 juni 2012 13:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als je de Partij van de dieren als links meetelt dan zou heel links voor het eerst in de geschiedenis een kamermeerderheid kunnen halen. Maar er zijn altijd zoveel domme mensen geweest dat rechts steeds de meerderheid had. Ik vermoed dat ook nu weer rechts nipt de meerderheid behoudt
quote:Peilingwijzer: strijd SP en VVD
VVD en SP blijven aan elkaar gewaagd. Dat blijkt uit de Peilingwijzer van de Universiteit Leiden, die de NOS elke woensdag publiceert. Het is niet te zeggen wie van de twee de grootste is, vanwege de onzekerheidsmarge van de Peilingwijzer. De andere partijen zitten er in elk geval ruim onder. Eventuele effecten van de ruzie binnen de PVV zijn nog niet meegenomen in de peilingen, en dus ook niet in deze Peilingwijzer.
De Peilingwijzer maakt trends op langere termijn duidelijk. Daaruit blijkt dat de VVD vorige week wel wat winst op de SP boekte, maar dat die inmiddels weer verdwenen is. De percentages liggen nu weer bijna gelijk.
Verder blijkt de PvdA toch langzaam maar zeker weg te zakken, en komt er ook een steeds duidelijker gat tussen D66 en het CDA: D66 stijgt langzaam maar zeker, en het CDA blijft stabiel laag staan.
De Peilingwijzer van de Leidse politicoloog Tom Louwerse laat het gewogen gemiddelde zien van de peilingen tot nu toe. Het is dus geen nieuwe peiling op zichzelf. Over de methode achter de Peilingwijzer is meer te vinden op het blog van Louwerse. Door de peilingen van de Politieke Barometer, Maurice de Hond en TNS Nipo samen te nemen, zijn de trends in de kiezersgunst goed te zien.
http://nos.nl/artikel/391(...)S+Journaal+Nieuws%29quote:Tot 1 augustus maakt de Universiteit Leiden vanwege de vakanties geen Peilingwijzer. Vanaf augustus publiceert de NOS de Peilingwijzer weer iedere woensdag.
PVV welquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:58 schreef Quarant het volgende:
d66 is niet links te noemen dus een linkse meerderheid zie ik nog niet gauw gebeuren.
Pvv is links noch rechts maar radicaal.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |