Waarom denk je dat veel mensen dat denken?quote:Op maandag 23 april 2012 19:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Veel mensen denken dat een slachtoffer van een misdrijf, mishandeling, verkrachting, diefstal, altijd wraak zal willen.
Omdat ik dat vaak hoor.quote:Op maandag 23 april 2012 19:21 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Waarom denk je dat veel mensen dat denken?
Ik wou net zeggen, volgens mij is TS meer van de vooroordelen dan andersomquote:Op maandag 23 april 2012 19:21 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Waarom denk je dat veel mensen dat denken?
Wat gek joh, ik hoor dat dus echt nooit.quote:
op fok, op twitter, vanmiddag een verontwaardigde collega...quote:
Je bent gewoon een lui varkenquote:Op maandag 23 april 2012 19:24 schreef RichardDawkins het volgende:
Wraak impliceert volgens mij dat ik dan zelf iets moet ondernemen toch?
Ik hoop gewoon altijd dat iemand de motherfucker doodrijdt of dat diegene iets anders verschrikkelijks over komt.
Dan vraag je dat toch aan ze?quote:Op maandag 23 april 2012 19:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
op fok, op twitter, vanmiddag een verontwaardigde collega...
En nee, dat is geen vooroordeel, ik hoor het gewoon regelmatig en vraag me af waarom die mensen dat denken.
Het zijn dan ook mme de mensen die zeggen: 'ik zou wraak nemen' waar ik het over heb.quote:Op maandag 23 april 2012 19:27 schreef Sneezeechu het volgende:
Trouwens denk je nou echt als iemand wraak gaat nemen dat met jan en alleman rustig gaat bespreken![]()
Dat doe je stilletjes
Na een verkrachting blij zijn met excuses van de dader.quote:Op maandag 23 april 2012 19:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Veel mensen denken dat een slachtoffer van een misdrijf, mishandeling, verkrachting, diefstal, altijd wraak zal willen.
Dat klopt echter niet, er zijn genoeg mensen die daar helemaal geen behoefte aan hebben. Die zouden bijvoorbeeld al blij zijn met excuses.
Je hebt ook zo weinig aan wraak, dat smaakt even zoet, maar daarna zul je toch verder moeten en dan ook nog met jezelf en wat jij een ander evt hebt aangedaan.
Een mooi voorbeeld is de oudere vrouw dienop straat beroofd werd en aangaf dat ze zich zorgen maakte om de dader omdat 'hij zijn leven vergooit'. Ik kom er wel bovenop, maar als hij zo doorgaat, wordt het niks met hem.
Waarom gaan mensen er zo gemakkelijk van uit dat iemand wel wraak zal willen?
Je hoeft natuurlijk niet gelijk een mes in iemands nek te stekenquote:Op maandag 23 april 2012 19:28 schreef RedFever007 het volgende:
Probleem is dat als ik wraak zou nemen en iemand een mes in z'n nek zou steken, ik voor meerdere jaren de nor indraaiDaar heb ik, en velen met mij, niet zoveel zin en blijft het wraaknemen vaak uit
En een bosje bloemenquote:Op maandag 23 april 2012 19:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Na een verkrachting blij zijn met excuses van de dader.![]()
![]()
Wraak moet je plannen. De woede moet je af laten koelen, de daad moet je voorbereiden. Zorg ervoor dat je geen sporen nalaat. Ook moet je niemand verwonden of vermoorden. Je moet zijn of haar leven helemaal kapotmaken. Relatie kapot maken, zorgen dat diegene de kinderen niet meer mag zien, ontslagen laten worden, dat soort dingen. En als alles gelukt is dan loop je hem een keer voorbij, kijk je hem aan en knipoog je een keer. Op dat moment wéét je gewoon dat de wraak geslaagd is en kan je verder met je leven.quote:Op maandag 23 april 2012 19:28 schreef RedFever007 het volgende:
Probleem is dat als ik wraak zou nemen en iemand een mes in z'n nek zou steken, ik voor meerdere jaren de nor indraaiDaar heb ik, en velen met mij, niet zoveel zin en blijft het wraaknemen vaak uit
Soort van Stockholm syndroom inderdaadquote:Op maandag 23 april 2012 19:25 schreef kievitsboom het volgende:
Omdat je moet laten zien dat er niet met je te sollen valt. Die vrouw reageert zo omdat ze zich toch niet kan verdedigen.
quote:Op maandag 23 april 2012 19:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet gelijk een mes in iemands nek te steken![]()
Een drol door zn brievenbus gooien kan ook.
En dan een drol door de brievenbus flikkerenquote:Veel mensen denken dat een slachtoffer van een misdrijf, mishandeling, verkrachting, diefstal, altijd wraak zal willen.
Kijk deze man weet hoe het werktquote:Op maandag 23 april 2012 19:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wraak moet je plannen. De woede moet je af laten koelen, de daad moet je voorbereiden. Zorg ervoor dat je geen sporen nalaat. Ook moet je niemand verwonden of vermoorden. Je moet zijn of haar leven helemaal kapotmaken. Relatie kapot maken, zorgen dat diegene de kinderen niet meer mag zien, ontslagen laten worden, dat soort dingen. En als alles gelukt is dan loop je hem een keer voorbij, kijk je hem aan en knipoog je een keer. Op dat moment wéét je gewoon dat de wraak geslaagd is en kan je verder met je leven.
We hebben een ervaringsdeskundige in het topik lees ikquote:Op maandag 23 april 2012 19:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wraak moet je plannen. De woede moet je af laten koelen, de daad moet je voorbereiden. Zorg ervoor dat je geen sporen nalaat. Ook moet je niemand verwonden of vermoorden. Je moet zijn of haar leven helemaal kapotmaken. Relatie kapot maken, zorgen dat diegene de kinderen niet meer mag zien, ontslagen laten worden, dat soort dingen. En als alles gelukt is dan loop je hem een keer voorbij, kijk je hem aan en knipoog je een keer. Op dat moment wéét je gewoon dat de wraak geslaagd is en kan je verder met je leven.
Duh, je gaat toch geen drol door de brievenbus gooien ofzo?quote:
Gezien mijn verleden heb ik nog wel een appeltje te schillen met een aantal lieden en ik heb geduld dusquote:Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Duh, je gaat toch geen een drol door de brievenbus gooien ofzo?
Ik heb er anders vandaag nog speciaal een pak diepvrieszakjes voor gekocht bij de Albert Heijn. Je maakt jouw shit gewoon hun shit, simpel.quote:Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Duh, je gaat toch geen drol door de brievenbus gooien ofzo?
In jouw geval: wachten totdat ze een relatie hebben en dan huilend naar de vriendin van zo'n gast lopen en dan zeggen 'ik wil je alvast waarschuwen. Ik kom net van de dokter en heb daar gehoord dat ik aids heb, dus je vriend kan dat ook hebbenquote:Op maandag 23 april 2012 19:37 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Gezien mijn verleden heb ik nog wel een appeltje te schillen met een aantal lieden en ik heb geduld dus
Ben je gek daar heb ik een andere vriendje voorquote:Op maandag 23 april 2012 19:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In jouw geval: wachten totdat ze een relatie hebben en dan huilend naar de vriendin van zo'n gast lopen en dan zeggen 'ik wil je alvast waarschuwen. Ik kom net van de dokter en heb daar gehoord dat ik aids heb, dus je vriend kan dat ook hebben'
Detective Copycatquote:Op maandag 23 april 2012 19:40 schreef Copycat het volgende:
Slachtoffer dader gesprek, doen of niet?
Aanleiding?
Zou wel tof zijn, als je dat zou doenquote:Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Ben je gek daar heb ik een andere vriendje voor
Ik doe het andersquote:Op maandag 23 april 2012 19:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn, als je dat zou doen
Schijnbaar welquote:Op maandag 23 april 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wij zitten toch niet op jouw social media sites?
Er is meer wraak dan alleen iemand een mes in zn nek steken bedoelde ik... Die drol was niet serieus.quote:Op maandag 23 april 2012 19:32 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
[..]
En dan een drol door de brievenbus flikkeren
,
[..]
Ik noemde ook fok hoor...quote:Op maandag 23 april 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wij zitten toch niet op jouw social media sites?
deels wel ja.quote:Op maandag 23 april 2012 19:40 schreef Copycat het volgende:
Slachtoffer dader gesprek, doen of niet?
Aanleiding?
Vreemde conclusie. Iemand die in al haar goedheid het opbrengt om begrip te hebben voor iemand die haar overviel lijdt meteen aan een syndroom?quote:Op maandag 23 april 2012 19:32 schreef Flurry het volgende:
[..]
Soort van Stockholm syndroom inderdaad
Al eens gedaan als klein ventje, de politie heeft voor mijn gevoel een uur door de straat gereden.quote:Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Duh, je gaat toch geen drol door de brievenbus gooien ofzo?
Dit is wel het soort.reactie waar ik op doel, want waarom zou je daar niet blij mee kunnen zijn?quote:Op maandag 23 april 2012 19:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Na een verkrachting blij zijn met excuses van de dader.![]()
![]()
ik begrijp ook prima dat er mensen zijn die wraak.willen nenen als hen of een geliefde iets aan is gedaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |