Dan is de VVD toch een goede keuze? Dat is immers een partij vol mensen die alleen aan zichzelf en gelijkstemden denken.quote:Op maandag 23 april 2012 17:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat zijn je beweegredenen om op een bepaalde partij te stemmen? Ik proef dat je vooral op zoek bent naar wat voor jou zelf het beste is. Is dat juist?
Wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:13 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dan is de VVD toch een goede keuze? Dat is immers een partij vol mensen die alleen aan zichzelf en gelijkstemden denken.
Nee denk ik ook wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik nog de enige die denkt dat Rutte stiekem nog wel een echte liberaal is?
Teeven, Rutte, Opstelten, allemaal hele liberale mensen. Dat ze allerlei beperkingen en verboden willen moet je anders zien, dat is in het landsbelang. Net als regeren met CDA en gedoogsteun van PVV en SGP.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Ben ik nog de enige die denkt dat Rutte stiekem nog wel een echte liberaal is?
Nee, Teeven en Opstelten heb ik nooit vertrouwd vanwege de ideeën die ze altijd al geuit hebben. Vooral opstelten lijkt van repressie te zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:43 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Teeven, Rutte, Opstelten, allemaal hele liberale mensen. Dat ze allerlei beperkingen en verboden willen moet je anders zien, dat is in het landsbelang. Net als regeren met CDA en gedoogsteun van PVV en SGP.
Een echte liberaal zou zich niet laten gijzelen door conservatieven en/of radicalen van binnen of buiten de partij. Als je gelijk hebt en Rutte is inderdaad een liberaal, moet hij misschien een andere partij zoeken die meer aansluit bij zijn principes.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee, Teeven en Opstelten heb ik nooit vertrouwd vanwege de ideeën die ze altijd al geuit hebben. Vooral opstelten lijkt van repressie te zijn.
Maar als je Mark Rutte al een tijd volgt, goed luistert naar zijn antwoorden en zijn toespraken dan krijg je toch echt het gevoel dat het een echte liberaal is.
De positie waar hij nu in zat het overdreven conservatief zijn, het overdreven xenofobisch ik geloof niet dat dit werkelijk Rutte is. Misschien houd ik mijzelf voor de gek hoor, maar Rutte is denk ik nog steeds een echte liberaal.
De 'hervormingen' waar dit VVD-CDA kabinet mee aankwam? Lijkt me vrij sterk, als het er op aankomt zijn die partijen doodsbang voor de toorn van de babyboomers en zullen ze weinig doen wat die groep schaadt, zeker als D66 de kleinste in de constructie is (zag je ook al bij Paars2 toen D66 eigenlijk niet meer nodig was en gelijk de ambitie bij VVD en PvdA verdween).quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Verdonk is iig weg, daarnaast verwacht ik dat D66 zich wel redelijk kan vinden in de economische hervormingen van VVD en CDA
Net als de VVD in de praktijkquote:en dat ze daar nog wel wat aan toe te voegen hebben. Andere partijen, zoals de PvdA, SP en GL, zijn alleen maar gefocust op extra nivellering
en nemen het verder ook niet zo nauw met de 3%-grens.
In een kabinet zonder PVV zal de VVD zich als stoer en stevig willen profileren en weer een Verdonk-achtige op gaan zoeken. Overigens zou een dergelijke constructie in de eerste kamer nog wel een probleem hebben.quote:[q] Daarom denk ik dat D66 in dit geval maar bij CDA en VVD kan bereiken dan bij de andere partijen, zeker nu het CDA en de VVD niet meer afhankelijk zijn van de PVV en de SGP.
Zeker aangezien die wet onderhand 10 jaar in werking is. Ruim voldoende tijd om een andere betrekking te zoeken of het ambt van BAPS aan de wilgen te hangen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is ook een principieel punt. Maar niet perse om de reden die jij verwacht. Ik ben zelf gehomohuwelijkt en het zal me persoonlijk worst wezen dat niet elke ambtenaar mij had willen huwen. Maar ik vind het stuitend dat een ambtenaar zelf mag beslissen welke wet hij wel en welke hij niet uitvoert. Dat is voor mij de grens voorbij.
Het is natuurlijk wel een ultiem zwaktebodquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De weigerambtenaar is nou niet echt een cruciaal punt.
Het hield afgelopen zaterdag op.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een ultiem zwaktebod
De weigerambtenaar, koopzondagen, drugs, godslastering, abortus, euthenasie waar houdt het op...
quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het hield afgelopen zaterdag op.
Komt het wel eens in je op dat er ook mensen zijn waarbij het nodig is dat ze 'voorgetrokken' worden?quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:28 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.
De SP en PVDA zijn clubs die alleen aan uitkeringtrekkers denken, maar helemaal niet aan de gewone werkende Nederlander.
De VVD is juist een partij die zorgt dat de burger zoveel mogelijk zelf zijn geld mag uitgeven zodat iedereen juist zelf zijn verantwoordelijkheid kan nemen. De VVD trekt juist niet zoals de SP en PVDA mensen voor!
kan best kloppen, maar je moet ze niet voortrekken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:05 schreef Jajong het volgende:
[..]
Komt het wel eens in je op dat er ook mensen zijn waarbij het nodig is dat ze 'voorgetrokken' worden?.
Maar goed, jij komt niet echt over op mij als iemand die veel nadenkt voordat hij wat zegt; aangezien 'uitkeringstrekkers' bij jou één groep is. Dus eigenlijk was mijn eerste vraag retorisch.
Die waren tenminste eerlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:59 schreef 99.999 het volgende:
[..], maar toen had de VVD ook al ingestemd met flinke belastingverhogingen en andere lastenverhogingen
.
Vooral een beetje lafjes de weg van de minste weerstandquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die waren tenminste eerlijk.
Immers, het moet eerlijker, toch?
je moet nooit eerlijk zeggen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die waren tenminste eerlijk.
Immers, het moet eerlijker, toch?
Met BTW verhoging valt dat moeilijk te zeggen, ligt eraan hoeveel poen je hebt en wat je uitgavenpatroon is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:08 schreef TBakkert het volgende:
[..]
je moet nooit eerlijk zeggen.
Als het om geld gaat, zeg je: gelijker of ongelijker.
Man.. Ga toch zelf werken voor je geld profiteurquote:Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De enige mensen die op de VVD stemmen zijn mensen die er niks vansnappen of veel geld hebben en gierig zijn.
Jaloers?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:18 schreef _Megatron_ het volgende:
[..]
Man.. Ga toch zelf werken voor je geld profiteur
Ja joh, met wat uitleg kunnen mensen die geestelijk en/of lichamelijk niet capabel zijn zich wel redden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:06 schreef TBakkert het volgende:
[..]
kan best kloppen, maar je moet ze niet voortrekken.
je moet ze uitleggen hoe ze zelf met geld om kunnen gaan en zich omhoog kunnen werken.
En wat nou als de betreffende personen niet meer kúnnen werken?(En dan niet omdat ze het mentaal niet kunnen, want dat kan iedereen, maar omdat ze fysiek niet kunnen werken)quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:06 schreef TBakkert het volgende:
[..]
kan best kloppen, maar je moet ze niet voortrekken.
je moet ze uitleggen hoe ze zelf met geld om kunnen gaan en zich omhoog kunnen werken.
Hey hey hey niet met argumenten komen hoor dat is niet eerlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:22 schreef TJV het volgende:
[..]
En wat nou als de betreffende personen niet meer kúnnen werken?(En dan niet omdat ze het mentaal niet kunnen, want dat kan iedereen, maar omdat ze fysiek niet kunnen werken)
Dwangarbeid voor behoud van WWquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:24 schreef TJV het volgende:
O sorry. Elke tyfusmongool met een uitkering moet gaan werken voor zijn geld, de overheid moet hier geen geld meer aan uitgeven. Flikker een eind op met die linkse rakkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |