quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Het lijkt me sowieso een totaal verkeerde instelling dat je iets leuk moet vindenquote:Op maandag 23 april 2012 14:50 schreef maan. het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind maar ja het blijft AM dus dan moet ik het wel leuk vinden. Beetje teveel stoner naar mijn smaak, Misschien nog een paar keer luisteren.. Ik vind RU mine wel helemaal geweldig.. Rare smaak..
Ja, uiteraard. De heropname door Arctic Monkeys deed me teleurstellen over de capaciteiten van de band. Al speelt Alex hem akoestisch ook op die manier, en lijkt het een wat hem betreft geslaagde verbetering, is de toonsoort ook zwaar inferieur op 'Suck It And See'. Al vaak besproken, maar het maakt het een soort van gehaast.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:09 schreef Merkie het volgende:
De Alex-solo versie blijft het best. Hoewel die niet echt solo is.
Het staat vooral voorop dat het op geen enkel ander moment had kunnen komen dan in die zomer van 2007. Daarom vrees ik dat een eventueel vervolg op TLSP nooit zal gaan werken op de manier dat het toen deed. De historie leert dat het hercreëren van magie nogal lastig gaat. En dan heb ik het er nog niet eens over hoe beide artiesten totaal andere personen zijn geworden in de 5 jaar sinds die opnames.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:39 schreef TC03 het volgende:
Vandaag maar weer een TLSP beluisterd. Blijft toch een leuk fris albumpje. Ben overigens blij dat hij niet post-Humbug is maar pre, dat had het album geen goed gedaan denk ik.
http://news.qthemusic.com(...)ys_-_on_touring.htmlquote:You released a new song called R U Mine for Record Store Day, when did you find time to record that?
"It wasn't anything we'd really planned. We recorded just before we went to Europe to tour. We went into the studio to record [B-side] Electricity first and some other ideas... it came quite quickly, just in one day in the studio. We were surprised how good it turned out. We wanted something new to play on The Black Keys tour rather than another single from the album. So we put it out like we did because out of all the ones we've done Brick By Brick [below] got the biggest response and that's how we did that: just a video without telling anybody and it kind of worked."
Have you thought about any new material beyond that?
"Al [Turner, singer] went back to the studio in Sheffield to do the vocal for one of them [Record Store Day tracks] and ended-up doing this other song that none of us have heard. It's from a riff Nick [O'Malley, bassist] came up with."
So are you beginning to think about another album?
"We don't think about where and when we're going to record, but I don't think any of us have got their hearts set on having a year off, or anything like that. It doesn't feel like that at the moment. I think this tour ends 19 May and then we've got one festival with Metallica [in Atlantic City at the end of June], so that's the last show we're doing and then after that it's up for grabs whether we go back in the studio or not. It's not like we've written loads on tour, it's some ideas and riffs flying around, things we've put together in soundchecks, but you don't get much of a soundcheck when you're a support band!"
Zeer genoten van dit interview. Interessant om eens het verhaal te horen van iemand die dicht bij ze staat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:00 schreef Aisumasen het volgende:
Interessante kennismaking met een van de hoofdrolspelers achter de schermen van de band: ex-tourmanager Timm Cleasby, die misschien wel het meeste met ze heeft meegemaakt.
Salaris van 30 pond voor zijn eerste gigs in 2005... Denk dat z'n zwijggeld toen hij vertrok na de 'Humbug'-fase daar bij lange na niet in de buurt kwam, daar hoeven we geen smeuïg 'kiss and tell'-boek van te verwachten
. Hij zegt zelfs nog dat hij de 'ins and outs' over het Andy-onderwerp nooit heeft meegekregen.
En je weet dat de volgende tour/era alleen maar beter wordt als ze weer inzien dat 'That's Where You're Wrong' een geniaal nummer is en dat ze die live moeten spelenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 07:20 schreef Aisumasen het volgende:
Je weet dat het einde van de tournee nadert als 'That's Where You're Wrong' weer een vast plekje in de set krijgt.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Briljant artikel van Pitchfork:
"5-10-15-20 features artists talking about the songs and albums that made an impact on them throughout their lives, five years at a time. The Arctic Monkeys leader on Oasis, Townes Van Zandt, the Kinks, and more"
http://www.pitchfork.com/features/5-10-15-20/8832-alex-turner
Vond ik wel leuk. Ik vind dat nummer ook boss trouwens.quote:We still listen to "Morning Glory" in our dressing room sometimes, and also "D'You Know What I Mean?"-- the really long one with the fucking helicopter sound. It's so cocky but it's boss. It's funny to hear Noel talk about that tune now, about how the first time they played it to the radio booker, the guy's like, "Do you think it's a bit long?" And he was like, "What are you talking about? It's not long enough!" Classic Noel.
Onovertroffenquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
[..]
Vond ik wel leuk. Ik vind dat nummer ook boss trouwens.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:15 schreef TheView het volgende:
R U Mine promo cd op eBay die vanavond afloopt... Check de tussenstand!!!
http://www.ebay.nl/itm/20(...)id=p3984.m1423.l2649
ff serieus, was jij dat?quote:Op zondag 13 mei 2012 18:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]...
...
... !?
Ik zou er bijna een handeltje op eBay van starten.
quote:Op zondag 13 mei 2012 18:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]...
...
... !?
Ik zou er bijna een handeltje op eBay van starten.
Nee joh, maar het brengt me wel op ideeën. Hij is legitiem, net zoals de 'Cornerstone' and 'My Propeller' 4-track CD's uitgegeven op de Amerikaanse markt, en de enige manier om die tracks op een officiële CD te vinden, dus behoorlijk uniek. Maar niet zó uniek dat je een 'bidding war' gaat starten, laat staan op zo'n bedrag als deze gaat uitkomenquote:Op zondag 13 mei 2012 20:50 schreef TheView het volgende:
[..]
ff serieus, was jij dat?
Als je goed kijkt, sta er bij de kenmerken: 24k gold disc! WTF! Graag opheldering!
Ik ook niet. Toch binnenkort maar eens uit het plastic halen, kijken of het die 350 euro waard was.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef AMDB het volgende:
Overigens ben ik meer benieuwd hoeveel mensen er zijn die überhaupt weten wat het is. Ik heb geen idee namelijk.
350 euro is absurd ja. Die gast kwam zomaar tussendoor en bood even 300 euro er bovenop! Ik vermoed dat de koper wel eerst uitvoerig geinformeerd heeft bij de verkoper. Dit was de enige R U Mine promo als 'gold disc' die ik tot nu toe heb gezien. Zelf wil ik alle songs op cd, ik ben blij met de My Propeller 4-track cd, die idd nooit meer voorbij komt. Afternoon's Hat is te gek! Heb er ongeveer 40 euro voor betaald, wat toch wel aan de dure kant is, maar ach, een hobby houdt me vd straatquote:Op zondag 13 mei 2012 22:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee joh, maar het brengt me wel op ideeën. Hij is legitiem, net zoals de 'Cornerstone' and 'My Propeller' 4-track CD's uitgegeven op de Amerikaanse markt, en de enige manier om die tracks op een officiële CD te vinden, dus behoorlijk uniek. Maar niet zó uniek dat je een 'bidding war' gaat starten, laat staan op zo'n bedrag als deze gaat uitkomen. Het blijven CD-tjes. Man, deze worden als onderzetters door pluggers gebruikt, ik heb net zo smakelijk gelachen toen die 'Cornerstone'-CD's gloednieuw waren en voor 250 euro gingen, en toen de storm was gedaald voor een tientje. Sommige mensen willen het nooit leren.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ze helemaal niets waard zijn, maar een beetje geduld doet wel wonderen. Want die 'My Propeller'-promo is wel behoorlijk onvindbaar geworden, kans dat deze dat ook gaat worden, maar echt, de gelegenheid om zoiets ooit voor een relatief voordelige prijs te pakken te krijgen komt alsnog wel. En locatie-wijs is ook nog een heel ander verhaal, deze items worden vaak nietsvermoedend door mega-keten Amoeba Records in LA aangeboden met een start-prijs van één dollarcent, terwijl ik weet dat ze van alle genoemde Amerikaanse promo's ter plekke in hun zaak bakken vol hebben liggen voor een paar dollar. Alleen dat feit maakt de 350 euro al belachelijk. 350 euro...![]()
Ik kan er echt niet bij. Ik kan zo 20 items opnoemen die véél unieker zijn, qua aantallen én inhoud, en met een beetje geluk voor de helft van deze prijs zijn over te kopen. Het is niet alsof er op de 'R U Mine?'-promo exclusief materiaal staat ofzo. En test-persingen van vinyl is natuurlijk wéér een heel ander verhaal. Want als we het over écht zeldzaam materiaal gaan hebben, tintelen mijn vingers om uit te vinden hoe rationeel de potentiële eBay-ers op dit item zouden bieden:
[ afbeelding ]
Een panorama filmpje misschien?quote:Op maandag 14 mei 2012 07:21 schreef Aisumasen het volgende:
40 euro is voor beide items een net bedrag, dus je mag je gelukkig prijzen. En de geveilde 'R U Mine?'-promo is gewoon dezelfde als die wij omschrijven.
Foto collectie past niet in één shot, jammer is dat.
Audio-rips?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:50 schreef TheView het volgende:
[..]
Een panorama filmpje misschien?
Zou er interesse zijn in audio-rips van bovengenoemde promo cd's? Ik wil het graag delen, maar waar kan ik dat het beste doen?
de 3 b-kanten van de My Propeller single en R U Mine + 5 b-kanten van de SIAS singles. De meesten hier zullen de mp3's hebben, maar misschien niet in de beste geluidskwaliteit (?). Daarom vroeg ik 't.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 01:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Audio-rips?Staat er exclusief materiaal op?
Al het vinyl van Domino zitten downloadcodes bij, dus ik heb alles alquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:42 schreef TheView het volgende:
[..]
de 3 b-kanten van de My Propeller single en R U Mine + 5 b-kanten van de SIAS singles. De meesten hier zullen de mp3's hebben, maar misschien niet in de beste geluidskwaliteit (?). Daarom vroeg ik 't.
Door deze foto ben ik weer even de bootleg/opname gaan luisteren. Heerlijkquote:
Ik meld me met interessequote:Op maandag 14 mei 2012 22:50 schreef TheView het volgende:
[..]
Een panorama filmpje misschien?
Zou er interesse zijn in audio-rips van bovengenoemde promo cd's? Ik wil het graag delen, maar waar kan ik dat het beste doen?
Electricity staat er niet opquote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:49 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ik ook wel. Vooral voor electricity (enige zonder download code)
Alternatief Cornerstone eindequote:
Inderdaad, vrij willekeurig. En die eerste 3 clipjes kenden we natuurlijk alquote:
Ik ook behoorlijk!quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:23 schreef Merkie het volgende:
Ik luister "R U Mine?" en "Electricity" graag.
De foute fotosessies zijn ondertussen niet meer te tellen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:01 schreef Jacobuspower het volgende:
[ afbeelding ]
Uit de Vogue, al is die scan natuurlijk niet van mij
Dat laatste stuk klinkt best goed! Ben nu benieuwd hoe dat hele nummer klinkt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |