Inderdaad. Het begint net. Als starters door een annuiteitenhypotheek minder kunnen lenen en daardoor meer eigen geld moeten inbrengen, gaat de doorstroom voorlopig niet op gang komen.quote:
Veel plezier!quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:53 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Inderdaad. Het begint net. Als starters door een annuiteitenhypotheek minder kunnen lenen en daardoor meer eigen geld moeten inbrengen, gaat de doorstroom voorlopig niet op gang komen.
Ik blijf de komende jaren lekker huren.
Hoeveel kunnen ze minder lenen? Kwantificeer het eens?quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:53 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Inderdaad. Het begint net. Als starters door een annuiteitenhypotheek minder kunnen lenen en daardoor meer eigen geld moeten inbrengen, gaat de doorstroom voorlopig niet op gang komen.
Ik blijf de komende jaren lekker huren.
quote:
Dank Uquote:
Gelukkig ben ik geen hypotheekadviseurquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoeveel kunnen ze minder lenen? Kwantificeer het eens?
Dat denk ik ook en zoveel scheelt het niet, alleen vervelend dat je lasten stijgen, maar je lost wel alles af.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:15 schreef Bayswater het volgende:
Omdat de voorwaarden soepeler zullen worden met deze hypotheekvorm zal de leencapaciteit zeker voor een groot deel gecompenseerd worden ten opzichte van de huidige hypotheken.
Als je geen locatie zegt, dan kan niemand bepalen of dat slecht of goed is. Ik heb 140 m2 voor netto nog geen 450 euro p/m en ik heb het huis zelf verbouwd totdat het modern is. Maar ja, als jij in amsterdam woont in het centrum, dan is dat een hele andere situatie dan die van mij.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:14 schreef Disavowed het volgende:
[..]
[..]
Dank U. 625 euro voor een modern appartement van 80 m2 is nog niet zo slecht.
[..]
Gelukkig ben ik geen hypotheekadviseur. Een annuiteitenhypotheek is vrij conservatief, dus ik verwacht dat de hoogte van zo'n lening ook aan de conservatieve kant zal zijn.
Waarschijnlijk nauwelijks minder, misschien zelfs onder voorwaarden iets meer omdat er op termijn veel minder risico aan een annuitaire hypotheek door de maandelijkse aflossing.quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoeveel kunnen ze minder lenen? Kwantificeer het eens?
Als het verleden iets bewezen heeft is dat onzekere tijden juist bij uitstek het moment zijn om een huis te kopen.quote:Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef leolinedance het volgende:
je zou wel gek zijn als je in deze onzekere tijden een huis gaat kopen...
Het probleem van onzekere tijden,het is onbekend hoe lang ze duren.quote:Op zondag 29 april 2012 13:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als het verleden iets bewezen heeft is dat onzekere tijden juist bij uitstek het moment zijn om een huis te kopen.
(tenzij je graag de hoofdprijs betaald)
De timing is haast onmogelijk. Toch kun je zeggen dat dit een beter moment is dan 5 jaar geleden. Meer keuze, lagere prijzen. Achteraf gezien dan.quote:Op zondag 29 april 2012 18:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het probleem van onzekere tijden,het is onbekend hoe lang ze duren.
Het verleden heeft geleerd zo´n jaar of 7.
Aan de andere kant staan alle seinen op nog paar jaar prijsdaling totdat er een zachte landing komt.quote:Op zondag 29 april 2012 19:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
De timing is haast onmogelijk. Toch kun je zeggen dat dit een beter moment is dan 5 jaar geleden. Meer keuze, lagere prijzen. Achteraf gezien dan.
zodra iedereen beseft dat wat jij zegt een feit is zal het sneller gaan.quote:Op zondag 29 april 2012 19:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Aan de andere kant staan alle seinen op nog paar jaar prijsdaling totdat er een zachte landing komt.
Een daling van zo'n 5% per jaar de komende 2 a 3 jaar lijkt me een realistisch scenario.
Er zullen ook heleboel mensen hun groter wonen aspiraties in de ijskast zetten.quote:Op zondag 29 april 2012 19:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zodra iedereen beseft dat wat jij zegt een feit is zal het sneller gaan.
Uiteindelijk zal de woningvoorraad op de huurmarkt weer toenemen en zullen ook daar de prijzen onder druk komen.quote:Op zondag 29 april 2012 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
Ik dacht dat men starters wilde helpen, die worden nu de nek omgedraaid
Wie zei ook al weer: "je moet pas kopen als er bloed op de straat ligt"?quote:Op zondag 29 april 2012 13:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als het verleden iets bewezen heeft is dat onzekere tijden juist bij uitstek het moment zijn om een huis te kopen.
(tenzij je graag de hoofdprijs betaald)
Niet veel starters zullen uberhaupt geld hebben. Die beginnen vaak al met een torenhoge schuldquote:Op zondag 29 april 2012 21:37 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Wie zei ook al weer: "je moet pas kopen als er bloed op de straat ligt"?
Qua onzekere economische tijden is een goed moment volgens mij het moment dat inflatie net begint, prijzen voor eten en grondstoffen hoog zijn en salarissen nog niet aangepast. Dan geld hebben is bij uitstek het moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |