Daar gaat de discussie helemaal niet over. Je krijgt gewoon meer waar voor je geld, onafhankelijk van waar je het geld vandaan haalt.quote:Op maandag 23 april 2012 15:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet extreem hoog, maar ik niet mijn maximale hypotheekbedrag gebruikt om een huis te kopen, en sinds die tijd ben ik meer gaan verdienen, en ik begin bijna bij mijn nieuwe werkgever, die ook weer meer betaald. Dus het is een ideale situatie, maar het belangrijkste is dat als je max hypotheek 300.000 euro is bijvoorbeeld, dat je dan geen huis koopt van 300.000 euro. Dat is toch idioot als je dat doet?
Dat is leuk, en als jij daar op wil wachten, more power to you. Maar ik denk dat een aantal van de mensen die hier zogenaamd willen wachten tot ze meer waar voor hun geld krijgen eigenlijk gewoon zitten te wachten tot het soort huis dat ze op 't oog hebben wél betaalbaar wordt voor hun. Maar dat laatste is niet tof om te moeten toegeven.quote:Op maandag 23 april 2012 16:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie helemaal niet over. Je krijgt gewoon meer waar voor je geld, onafhankelijk van waar je het geld vandaan haalt.
Ik denk dat dat onzin is.quote:Op maandag 23 april 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is leuk, en als jij daar op wil wachten, more power to you. Maar ik denk dat een aantal van de mensen die hier zogenaamd willen wachten tot ze meer waar voor hun geld krijgen eigenlijk gewoon zitten te wachten tot het soort huis dat ze op 't oog hebben wél betaalbaar wordt voor hun. Maar dat laatste is niet tof om te moeten toegeven.
hoezo? ik zou het gewoon toegeven.quote:Op maandag 23 april 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is leuk, en als jij daar op wil wachten, more power to you. Maar ik denk dat een aantal van de mensen die hier zogenaamd willen wachten tot ze meer waar voor hun geld krijgen eigenlijk gewoon zitten te wachten tot het soort huis dat ze op 't oog hebben wél betaalbaar wordt voor hun. Maar dat laatste is niet tof om te moeten toegeven.
Haha... een huis op het oog hebben.... dat is zo huizenmarkt zeepbel dogmatischquote:Op maandag 23 april 2012 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Knap kortzichtige opmerking.quote:Op maandag 23 april 2012 15:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Of beter: hoeveel kost dit de overheid? Belastingkortingen van tweederde passen niet in een tijd van bezuinigingen.
Het is een beetje hoe je de overheid ziet...quote:Op maandag 23 april 2012 19:58 schreef rhaelak het volgende:
[..]
Knap kortzichtige opmerking.
De verlaging van de overdrachtsbelasting is bedoeld als een stimulans om de verkoop van huizen weer op gang te krijgen. Tevens werd o.m. afschaffing spaarloonregeling als compensatie genomen voor de hoeveelheid belasting die de overheid misloopt door deze maatregel.
Als je je ook maar enigszins verdiept zou hebben in dit onderwerp had je dit niet gepost.
Heb jij ook maar de maandelijkse verkoopcijfers rond de overgang van 6 naar 2% gezien? Die "stimulans" heeft namelijk niet gewerkt!quote:Op maandag 23 april 2012 19:58 schreef rhaelak het volgende:
Knap kortzichtige opmerking.
De verlaging van de overdrachtsbelasting is bedoeld als een stimulans om de verkoop van huizen weer op gang te krijgen.
quote:Als je je ook maar enigszins verdiept zou hebben in dit onderwerp had je dit niet gepost.
Hoe moet iemand iets uit die topics kunnen halen door alle bagger en monotoon gedram door?quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Zegt iemand die net komt kijken op Fok! Lees eens 27 topics terug, en hier nog 194 topics: Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic ... Daarna praten we verder
262.828 huizen te koopquote:
Je kunt de gemiddelde verkooptijd meten. Die is in sommige regio's nu meer dan 10 jaar.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:00 schreef sorcees het volgende:
Het getal zelf zegt niets, alleen in relatie met het aantal verkopen.
Het stijgen of dalen van het aantal te koop staande huizen zegt wel iets maar is subjectief.
Het is vooral een vruchtbare discussiebodem.
Welke regio's?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt de gemiddelde verkooptijd meten. Die is in sommige regio's nu meer dan 10 jaar.
http://www.funda.nl/koop/regio-oost-groningen/quote:
Wat moet ik nu? Lekker duidelijk allemaal zegquote:5. Ik wil binnenkort een huis gaan kopen. Is het verstandig dit zo snel mogelijk te doen, zodat ik niet onder een eventueel gewijzigde regeling ten aanzien van de hypotheekrenteaftrek ga vallen?
Iemand die vandaag een woning koopt, kan op dit moment volledig gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek. Eventuele toekomstige beperkingen zullen in ieder geval gaan gelden voor nieuwe hypotheken. Of daarbij afwijkende bepalingen gaan gelden voor bepaalde doelgroepen, bijvoorbeeld starters, is onduidelijk. Of bestaande hypotheken zullen worden ontzien, is ook onduidelijk. Dat is afhankelijk van het feit of er een overgangsregime komt en zo ja, hoe die eruit ziet. Nu een huis kopen geeft dus geen garantie dat daarmee de renteaftrek voor de toekomst is veiliggesteld.
Dit is gewoon een dikke "nee" van een organisatie die opkomt voor belangen van (aankomende) kopers.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:36 schreef leolinedance het volgende:
http://www.eigenhuis.nl/a(...)gestelde-vragen-hra/
[..]
Wat moet ik nu? Lekker duidelijk allemaal zeg![]()
quote:De laatste jaren zijn de huizenprijzen flink gestegen. Maar nu lijkt de huizenmarkt zich toch enigszins te hebben gestabiliseerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |