Ja, een bank is soms net een bedrijf. Als ze een reden zien, ontslaan ze mensen. Hoe durven ze!quote:Op maandag 21 mei 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de banksters 'poeslief' zijn tegen wanbetalers...
Nee.... geld uitlenen aan stenen willen ze voorlopig maar mondjesmaat. De afweging is tussen een volledige ineenstorting of een langzaam afbrokkelende piramide. Ondertussen gaan de banken lekker door met het inkrimpen van hun personeelsbestanden, al die overbodige mensen kunnen lekker in de WW
Misschien dat daarom de stijging op Funda dit jaar nog meevalt. Lagere prijzen helpen dus wel.quote:
Doet me denken aan dat wereldrecord "dominostenen vallen"; alles valt dan idd mee.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien dat daarom de stijging op Funda dit jaar nog meevalt. Lagere prijzen helpen dus wel.
iets wat onverkoopbaar is zet men uiteraard niet neer met "te koop".quote:Op maandag 21 mei 2012 10:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is een ATH, maar vergelijk voorgaande jaren:
[ afbeelding ]
De toename in april/mei is aanzienlijk minder dit jaar. Het aantal verkopen trouwens ook, en de prijzen ook. Ik kan alleen maar concluderen dat minder mensen hun huis nog te koop zetten, of dat er wel nieuw aanbod is maar onverkochte huizen uit de verkoop worden gehaald. Het is in ieder geval verre van stabilisering van de markt, en de overheid voegt ook onzekerheid op onzekerheid op lastenverhoging toe.
zolang de kopers ouder worden en willen cashen zal het echt niet dalen meer, liever de laatste tien jaar huren in spanje, dan kopen in nederlandquote:
Op executieveilingen wordt het pand vaak via stromannen gekocht door de hypotheekverstrekker zelf, kan hij daarna het pand in de vrije verkoop gooien, zo zijn verlies beperken en verder zijn tegoeden blijven vorderen op de voormalig "eigenaar", wordt de bank er toch nog beter van!quote:Op maandag 21 mei 2012 12:51 schreef poemojn het volgende:
Wat er hier op de executieveiling terecht komt wordt later op de markt gebracht met een vraagprijs die bijna 150% is van de prijs op de veiling..
Ik weet niet voor welke prijs die huizen ooit gekocht zijn, maar ik denk dat de bank/hypotheekgever 50% verlies heeft moeten nemen.
Dit zijn nu de goedkoopste huizen in onze stad (als je huizen die met erfpachtconstructie te koop staan niet meetelt). De goedkoopste huizen verkopen nu nog best aardig. Dat verklaart een deel vd prijsdaling op het moment.
En de mensen die geen reiskosten meer krijgen van de Kunduz-coalitie gaan hun huis te koop zettenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:48 schreef pberends het volgende:
De consumenten weten dankzij het Kunduz-akkoord waar ze nu aan toe zijn... dus zetten nog meer mensen hun huis te koop.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En de mensen die geen reiskosten meer krijgen van de Kunduz-coalitie gaan hun huis te koop zetten
Vooral een plek als Almere gaat hierdoor geraakt worden, de WBV die in Amsterdam zijn tochtige hutten poogt te slijten zal hier dan weer wel blij mee zijn.... de nieuwe Masarati van de CEO is vast al in bestellingquote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En de mensen die geen reiskosten meer krijgen van de Kunduz-coalitie gaan hun huis te koop zetten
stiekem zag iedereen het wel, maar door struisvogel gedrag zag men alleen rotte knollen en wormen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar niemand die gaat kopen, het leeglopen van de zeepbel is een zware tegenslag die niemand... maar dan ook echt niemand had kunnen voorzien
Ik ben volgens sommigen dusdanig 'alien' dat ik prima met een adequate oplossing kan komenquote:Op zondag 27 mei 2012 12:39 schreef Artimunor het volgende:
echter hebben we daar zowat een Alien die nog nooit van de aarde gehoord heeft voor nodig om dit echt eerlijk zonder belangen verstrengeling te regelen ben ik bang.
We hebben Sigourney Weaver al richting Dronten gestuurdquote:Op maandag 28 mei 2012 19:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben volgens sommigen dusdanig 'alien' dat ik prima met een adequate oplossing kan komen
Teveel schultenbrau?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben volgens sommigen dusdanig 'alien' dat ik prima met een adequate oplossing kan komen
Sigourney? Nice birdquote:Op maandag 28 mei 2012 20:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
We hebben Sigourney Weaver al richting Dronten gestuurd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |