abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110903793
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Volgens mij worden er arbeidsplaatsen over de gehele linie wegbezuinigd (d.w.z. in alle sectoren).
Maar daar heeft de overheid geen ''directe'' invloed op....
Rustig aan.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:12:43 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110903818
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 17:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jou hebben veel mensen uit haar omgeving een hogere opleiding afgerond.
Oke.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110903833
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oke.
^O^ B-)
Rustig aan.
pi_110903892
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar daar heeft de overheid geen ''directe'' invloed op....
Daar heb ik verder geen verstand van, maar op het gebied van werkgelegenheid heeft SP het volgende gezegd:

quote:
Om onze welvaart te behouden is het nodig dat iedereen die kan werken, dat ook doet en er de mogelijkheden voor krijgt. Volledige werkgelegenheid dient centraal te staan in het sociaal-economisch beleid. Daarom wil de SP:

dat bedrijven het maken van winst combineren met het behoud van werkgelegenheid, door bijvoorbeeld te investeren in onderzoek, ontwikkeling en de scholing van werknemers.

dat de overheid maatregelen neemt om mensen aan de slag te krijgen, bijvoorbeeld door een industriepolitiek gericht op innovatie en door investeringen in de publieke sector. Zo wil de SP 25.000 nieuwe banen scheppen in het onderwijs, zorg en toezicht.

dat gesubsidieerde banen van bijvoorbeeld stadswachten blijven bestaan en omgezet worden in reguliere banen.

dat leeftijdsdiscriminatie en andere vormen van discriminatie door de arbeidsinspectie worden opgespoord en bestreden.

dat bedrijven en instellingen worden aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid voor het scheppen van werk voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten, afgestudeerde VMBO’ers en kinderen van migranten. Zij maken met scholen afspraken over stageplekken voor leerlingen en studenten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:16:39 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_110903924
Wie gaat dat betalen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_110903993
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:16 schreef eriksd het volgende:
Wie gaat dat betalen?
Mja ik ben het ook niet eens met die punten...
Rustig aan.
pi_110904350
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:16 schreef eriksd het volgende:
Wie gaat dat betalen?
Over welk punt heb je het precies? In het eerste punt staat bijvoorbeeld dat bedrijven het werkgelegenheid moeten behouden. Dan zullen ze zelf moeten investeren denk ik.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110904475
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Over welk punt heb je het precies? In het eerste punt staat bijvoorbeeld dat bedrijven het werkgelegenheid moeten behouden. Dan zullen ze zelf moeten investeren denk ik.
Kost geld, gaat bedrijf kapot - failliet...

Niet teveel mee bemoeien met het bedrijfsleven, dat reguleert zichzelf wel... Gun ze middelen om het stabieler te houden qua werkgelegenheid dmv dingen als bijvoorbeeld deeltijd....
Rustig aan.
pi_110904533
Alles kost geld.
pi_110904571
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:41 schreef Comp_Lex het volgende:
Alles kost geld.
Geef maar gratis aan mij dan.
Rustig aan.
pi_110904623
Bedrijven verplichten, Uiteraard is dat geen dwang en bovendien willen bedrijven geen winst maken en zijn ook vrijwillig sociale instellingen. Verplichte investeringen doen maar dat is ook al geen dwang.

Ik haak hier even af hoor, dit trek ik niet meer en heb inmiddels bijna in mijn broek gepist van het lachen.
pi_110904861
Even om een eind te maken aan alle speculatie over het verband tussen opleidingsniveau en stemgedrag, hier de gegevens van CBS van de laatste verkiezingen.

Hier blijkt duidelijk uit dat VVD, D66 en GroenLinks relatief gezien meer hoogopgeleiden als stemmers hebben. En dat bij partijen als SP en PVV - de zogenaamde protestpartijen - de piek maar bij de lager opgeleiden licht. Leuk om te zien is dat PvdA zowel bij hoogopgeleiden als zeer laag opgeleiden een piek heeft. En bij confessionele partije CDA en CU is het opleidingsniveau minder van invloed op het stemgedrag, deze hebben stemmers uit elk opleidingsniveau.

[ Bericht 16% gewijzigd door KermitKikker op 28-04-2012 19:09:35 (Plaatje gefixt) ]
pi_110905006
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:53 schreef KermitKikker het volgende:
Even om een eind te maken aan alle speculatie over het verband tussen opleidingsniveau en stemgedrag, hier de gegevens van CBS van de laatste verkiezingen.

[ afbeelding ]

Hier blijkt duidelijk uit dat VVD, D66 en GroenLinks relatief gezien meer hoogopgeleiden als stemmers hebben. En dat bij partijen als SP en PVV - de zogenaamde protestpartijen - de piek maar bij de lager opgeleiden licht. Leuk om te zien is dat PvdA zowel bij hoogopgeleiden als zeer laag opgeleiden een piek heeft. En bij confessionele partije CDA en CU is het opleidingsniveau minder van invloed op het stemgedrag, deze hebben stemmers uit elk opleidingsniveau.
Die grafiek opent in een window dat niet resizeable is...dus ik zie er bijna niks van.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_110905016
The page cannot be found
Rustig aan.
pi_110905017
Leuk dat je steeds probeert de sp gelijk te stellen aan de pvv, maar dat heeft geen zin, daar trappen we niet in..
pi_110905178
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:59 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Die grafiek opent in een window dat niet resizeable is...dus ik zie er bijna niks van.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:59 schreef kingtoppie het volgende:
The page cannot be found
Nu moet ie werken
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:59 schreef Dreassic het volgende:
Leuk dat je steeds probeert de sp gelijk te stellen aan de pvv, maar dat heeft geen zin, daar trappen we niet in..
Leuk dat je me aanspreekt alsof ik dit constant doe, want dit is volgens mij de eerste keer dat ik in dit topic antwoord. Feit blijft als je naar de grafiek kijkt dat het opleidingsniveau van hun stemmers ongeveer gelijk is. En het is nou eenmaal zo dat SP toch vaker tegen dingen aantrapt dan dat ze echt constructief meewerken. Kijk naar afgelopen weken waarbij Roemer niet eens de bereidwilligheid toonde om iets proberen te onderhandelen en alleen maar tot het debat wilde wachten. Verder vind ik de SP wel een veel betere partij dan PVV, omdat ze niet zo'n idiote leidere hebben, minder populistisch zijn en niet mensen puur op basis van hun religie buiten willen sluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KermitKikker op 28-04-2012 19:09:52 ]
pi_110905796
Ik ben trouwens dit tegengekomen op de site van de VVD:

quote:
Ouderen en de arbeidsmarkt
Er is dringende behoefte aan een cultuuromslag op de arbeidsmarkt voor ouderen. Nu haalt slechts 30% van 55-plussers de 65 werkend. Dat is te weinig, ook in vergelijking met andere landen. Om de collectieve voorzieningen betaalbaar te houden moeten meer ouderen gaan en blijven werken. De VVD wil het dan ook voor ouderen aantrekkelijker maken om te (blijven) werken.

Een van de maatregelen is de premiekorting voor werkgevers die ervoor zorgt dat het aantrekkelijk blijft om oudere werknemers in dienst te nemen en/of te houden. Daarnaast is afgesproken dat CAO’s die geen aandacht besteden aan leeftijdbewust personeelsbeleid en duurzame inzetbaarheid (door middel van scholing) niet algemeen verbindend worden verklaard. Verder wordt de doorwerkbonus, die het aantrekkelijker maakt om door te werken vanaf de leeftijd van 63, voortgezet. De ROC’s moeten een grotere rol spelen bij de scholing van ouderen door maatwerk te leveren en het hele jaar open te zijn.
Denken jullie dat een dergelijke korting en bonus geen geld gaat kosten? Wie moet dat dan betalen?
pi_110905844
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben trouwens dit tegengekomen op de site van de VVD:

[..]

Denken jullie dat een dergelijke korting en bonus geen geld gaat kosten? Wie moet dat dan betalen?
Dat levert geld op ^O^
Anders WW + Belasting centjes innen omdat ze werken... :)
Rustig aan.
pi_110906054
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat levert geld op ^O^
Anders WW + Belasting centjes innen omdat ze werken... :)
Sorry, ik zie dat niet zo 1 2 3.
pi_110906066
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sorry, ik zie dat niet zo 1 2 3.
Als ze niet werken dan kosten ze pas echt geld.
Rustig aan.
pi_110906141
Er is helemaal geen garantie dat werklozen weer aan de bak komen. Er kan hooguit een poging gedaan worden om het één en ander te stimuleren.
pi_110906158
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Er is helemaal geen garantie dat werklozen weer aan de bak komen. Er kan hooguit een poging gedaan worden om het één en ander te stimuleren.
Dat doen ze dan dus.
Rustig aan.
pi_110906202
Klopt, maar elk partij doet dat op haar eigen manier (dus ook de SP).
pi_110906251
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Klopt, maar elk partij doet dat op haar eigen manier (dus ook de SP).
Vertel? Hoe?

Niet gelezen namelijk, en ik vind dat wel een goede hervorming van de vvd.
Rustig aan.
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:38:40 #200
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110906290
Krijgen we nou een stuk of 12 reeksen met als titel 'Stem xxx'?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')