Wat zeur je dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan het gros van de nieuwkomers moeilijk als ontwikkeld bestempelen.
Mijn overtuiging is niet dat niet gelovigen minder verstandig zijn. Jij blijkbaar wel, zo blijkt uit je post, je zegt immers dat het verstand komt als de kerk leegloopt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij gelovig uit overtuiging bent, net zoals ik niet-gelovig uit overtuiging ben. Of geloof jij niet echt in wat jij gelooft?
Maar als je ergens in gelooft, dan doe je dat toch omdat het jou verstandiger lijkt? Of geloof je omdat je gelooft, maar weet je niet zeker of het klopt?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mijn overtuiging is niet dat niet gelovigen minder verstandig zijn.
Ik geloof voor mezelf, niet om mezelf superieur aan anderen te voelen. Waar jij geloof ik wat sneller last van hebt? Migranten zijn anders, dus minder ontwikkeld, gelovigen denken anders, dus minder ontwikkeld.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar als je ergens in gelooft, dan doe je dat toch omdat het jou verstandiger lijkt? Of geloof je omdat je gelooft, maar weet je niet zeker of het klopt?
Ik vind gelovig zijn een teken van een soort angst voor het nieuwe. Vast blijven klampen aan de gedachte dat er een groter iets is dat je in de gaten houdt en helpt, kom nou.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik geloof voor mezelf, niet om mezelf superieur aan anderen te voelen. Waar jij geloof ik wat sneller last van hebt? Migranten zijn anders, dus minder ontwikkeld, gelovigen denken anders, dus minder ontwikkeld.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Dat kan, en daar ben ik het niet mee eens. Ben ik nu minder verstandig dan jij?
Nou, als je puur naar de ratio kijkt zou je dat inderdaad wel kunnen zeggen. Vanuit de wetenschappelijke ratio, het 'verstandige' dus, is er weinig of geen grond om het geloof erg serieus te nemen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Dat kan, en daar ben ik het niet mee eens. Ben ik nu minder verstandig dan jij?
"Ik vind gelovig zijn angst voor het nieuwe" is ook niet echt op verstand gebaseerd he, maar op het onderbuikgevoel. Dus wat dat betreft is er ook niet echt verschil.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, als je puur naar de ratio kijkt zou je dat inderdaad wel kunnen zeggen. Vanuit de wetenschappelijke ratio, het 'verstandige' dus, is er weinig of geen grond om het geloof erg serieus te nemen.
Daar zit natuurlijk wel degelijk een verschil. Geloof is toch wel een vorm van hangen naar het verleden, teruggrijpen op lang geleden bedachte zekerheden als houvast voor het heden. In die zin toch wel ratio tegenover gevoel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
"Ik vind gelovig zijn angst voor het nieuwe" is ook niet echt op verstand gebaseerd he, maar op het onderbuikgevoel. Dus wat dat betreft is er ook niet echt verschil.
Klote, net de deadline gemist.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:10 schreef freako het volgende:
Kandidaten kunnen zich nog melden tot 4 mei, 10:00 uur.
Madeleine van Toorenburg was net op tijd:quote:
http://www.nu.nl/politiek(...)ijsttrekker-cda.htmlquote:Van Toorenburg ook kandidaat-lijsttrekker CDA
DEN HAAG - CDA-Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg stelt zich ook kandidaat voor het lijsttrekkerschap van haar partij bij de verkiezingen in september.
Dat heeft ze vrijdag laten weten. Dat is de laatste dag dat kandidaten voor het lijsttrekkerschap zich kunnen melden.
Van Toorenburg is voor zover nu bekend de vijfde kandidaat. Ze zit sinds 2007 voor het CDA in de Tweede Kamer.
Ze is namens de fractie justitiewoordvoerster. Voordat ze aan het Binnenhof aan de slag ging, was de juriste onder meer manager van jeugdinrichting De Leij in Vught.
Kiezen
De andere kandidaten zijn vooralsnog CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma, CDA-minister Liesbeth Spies, Marcel Wintels, interim-manager van Amarantis, en het Nijmeegse CDA-lid Harry Wesselink.
Op 7 mei maakt een selectiecommissie de kandidaten voor de verkiezing bekend. In twee stemrondes wordt bepaald wie de nieuwe leider is, dat moet op 1 juni duidelijk zijn.
Het is voor het eerst dat CDA-leden de nieuwe lijsttrekker kunnen kiezen.
En die tweede diskwalificeert zich al aardig. zou m'n geld zetten op Buma.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:27 schreef Reya het volgende:
Ik zou zeggen dat enkel van Haersma Buma en Spies serieuze kandidaten zijn, of ontgaat mij iets?
Ja, Van Toorenburg doet een Jelleke Veenendaal (of een Lutz Jacobi) denk ik. Die Wintels is zodanig onbekend dat die het ook niet zal worden, en ik vermoed dat die Wesselink door de selectiecommissie nog geloosd gaat worden, omdat hij niet voldoet aan de profielschets. 7 mei wordt de definitieve lijst met kandidaten bekend.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:27 schreef Reya het volgende:
Ik zou zeggen dat enkel van Haersma Buma en Spies serieuze kandidaten zijn, of ontgaat mij iets?
Bleker maakt geen kans aangezien hij zich flink heeft gediskwalificeerd in P&W. Verder was hij niet zo sterk in de kwestie van de Hedwigepolder. Ik zou mijn geld inzetten op Buma, met Spies als gevaarlijke tweede. De darkhose is voor mij die Wintels.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:45 schreef borisz het volgende:
Bleker doet ook mee. Bron RTLnieuws, BLeker geeft morgen een persco.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |