En dan heb je het nog niet eens over het feit dat de gemiddelde student haar bloed wel kan drinken.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:45 schreef Friek_ het volgende:
Laat 't maar lekker van Bijsterveldt worden. Die lult zich compleet vast in de debatten.
Bron: ADquote:'Verhagen verlaat politiek'
'Prominent CDA-er Maxime Verhagen zal vanavond bij Pauw & Witteman zijn vertrek uit de politiek bekendmaken'. Dat meldt onze politiek redacteur Frank Hendrickx op Twitter.
Volgens Hendrickx melden betrouwbare bronnen dat Verhagen 'iets anders gaat doen'. Eerder liet Verhagen al weten niet beschikbaar te zijn als partijleider.
Het kader van het CDA is erg verdeeld over mogelijke interne verkiezingen. Voorheen droeg het partijbestuur zelf een lijsttrekker voor die door het congres werd bekrachtigd. De afgelopen tijd gaan er in de partij veel stemmen op om de CDA-leden uit verschillende kandidaten te laten kiezen. Zo pleitten Verhagen, minister Marja van Bijsterveldt en de CDA-jongeren voor interne verkiezingen. Partijvoorzitter Ruth Peetoom liet onlangs nog weten daarover twijfels te hebben.
Binnen het CDA is de afgelopen dagen weer druk uitgeoefend op de populaire minister van Financiën Jan Kees de Jager om zich toch te kandideren. 'Ik ben niet beschikbaar; daarin is niks veranderd', zei De Jager vandaag nog. Staatssecretaris Henk Bleker had al aangegeven alleen te willen als er geen goede kandidaat naar voren komt.
Namen die nu worden genoemd als mogelijke kandidaten zijn die van fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma, minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) en minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs).
De woordvoerder van Maxime Verhagen ontkent overigens dat er sprake is van een onmiddellijk vertrek.
Verder verlies zal niet te voorkomen zijn maar met hem kunnen ze de aanstaande slachting inderdaad wel voorkomen denk ik.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik hoop dat De Jager zich toch nog bedenkt en wel lijsttrekker wil gaan worden. Met hem maken ze denk ik de meeste kans om toch nog een fatsoenlijk resultaat te halen bij deze verkiezingen.
Hij wil zelf niet, hij vind zichzelf vermoedelijk meer bestuurder dan politicus.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waarom niet Jan-Kees?
Volgens mij kun je hem niet niet sympathiek vinden:P
Bleker had wel iets gezegd in de trant van als niemand het wil of kan doen dan wil ik wel de lijsttrekker worden. Mijn persoonlijke favoriet is Eurlings, maar die zit nog bij KLM, maar de Jager is een goede tweede bij mij.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:56 schreef Jojoke het volgende:
Zou Van Bijsterveldt en Bleker niet zelf doorhebben dat het CDA niet bepaald als een raket omhoog schiet als zij de lijsttrekker worden. Zet nu het geld nog op Spies of Buma, maar als Eurlings of de Jager willen staan zij op 1.
Ach je moet er ook maar zin in hebbenquote:Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waarom niet Jan-Kees?
Hij is naar mijn mening ook niet een typische lijsttrekker/mooiprater, maar dat kan hem juist goed onderscheiden van de andere lijsttrekkers. Daarnaast is hij bekend, heeft een frisse uitstraling, is populair en zijn huidige functie als minister van financiën sluit heel mooi aan op wat het hoofdonderwerp van deze verkiezingen zal worden (de begroting op orde brengen).quote:Op woensdag 25 april 2012 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij wil zelf niet, hij vind zichzelf vermoedelijk meer bestuurder dan politicus.
JK heeft wel wat beters te doen.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waarom niet Jan-Kees?
twitter:cdavandaag twitterde op woensdag 25-04-2012 om 21:51:04CDA houdt lijsttrekkersverkiezingen in twee stemrondes. Lijsttrekker bekend op 1 juni. reageer retweet
Heeft Nederland ooit van hem gehouden?quote:Op woensdag 25 april 2012 16:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Bron: AD
Mocht dit waar zijn, dan is dit prima nieuws. Het is tijd dat het CDA afscheid neemt van gluiperds zoals Maxime Verhagen. Maxime, Nederland houdt niet meer van jou.
Ik refereerde naar zijn beroemde toespraak op het congres van 2010.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:43 schreef Specularium het volgende:
Heeft Nederland ooit van hem gehouden?
Volgens mij wil ook niemand naast hem zitten op verjaardagen.
wat een duits hoofdquote:Op woensdag 25 april 2012 22:34 schreef marcodej het volgende:
Eerste ronde tot 12 mei, daarna blijven er twee over. 1 juni nieuwe lijsttrekker bekend.
Marcel Wintels heeft zich als eerste kandidaat gesteld en nu bij Nieuwsuur. Kiest duidelijk niet voor de lijn Verhagen-Bleker.
[ afbeelding ]
quote:De lijsttrekker van het CDA bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer:
- Zal het ‘Nieuwe’ CDA vanuit het ‘radicale midden’ gezicht moeten geven;
- Heeft het CDA-gedachtegoed verinnerlijkt door en in zijn doen en laten;
- Is aansprekend voor de leden, onze achterban, specifieke kiezersgroepen en het electoraat in het algemeen;
- Moet het opnemen tegen (ervaren) lijsttrekkers;
- Zal direct opereren in de schijnwerpers van de landelijke politiek en media.
Competenties / vaardigheden
- Onmiskenbaar christendemocratisch profiel voor onze leden, achterban en electoraat
- Moreel en bindend leiderschap: practice what you preach
- Volledige inzet
- Intelligent zijn, goed geheugen, snel schakelen en grote parate feitenkennis
- Gezag en vertrouwen uitstralen
- Gericht op samenwerken
- Heldere en extraverte communicatiestijl:
*Genuanceerd in korte zinnen kunnen formuleren conform onze boodschap
*Complexe boodschappen helder en eenvoudig aan een breed publiek kunnen overbrengen
*Incasseringsvermogen
*Overtuigingskracht
*Enthousiasmerend
*Kan goed luisteren
- Scherp onderhandelen
- Visie op lange termijn hebben
- Uitstekend ontwikkelde politieke antenne hebben en sensitief zijn
- Omgevingsbewustzijn
Kennis en ervaring
- Ervaring in het werken in een complex politiek krachtenveld
- Ervaring in het aansturen van professionals
- Leiding geven aan interne en externe politieke processen en besluitvorming
- Financieel-economische kennis is een pré
Persoonlijkheidskenmerken
- Authentiek
- Betrouwbaar en integer
- Charismatisch/mediageniek
- Open attitude, benaderbaar en gastvrij
- Inlevend
- Zelfvertrouwen uitstralen
- Humor en lef
- Eerlijk en betrouwbaar
- Stressbestendig
- Lerende attitude, zelfreflectief, ontvankelijk voor kritiek en commentaar en is in staat dit rondom zichzelf te organiseren en is trainbaar
* overal waar hij/zijn staat geschreven kunt u ook zij/haar lezen.
Dat is grappig, want bij het CDA zeiden ze dat ze het wanstaltige stemsysteem van de PVDA niet gingen gebruiken, terwijl dit min of meer op hetzelfde neerkomt.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:59 schreef Jojoke het volgende:
Verkiezingen dustwitter:cdavandaag twitterde op woensdag 25-04-2012 om 21:51:04CDA houdt lijsttrekkersverkiezingen in twee stemrondes. Lijsttrekker bekend op 1 juni. reageer retweet
Je vergeet dat hij een touringcar-rijbewijs moet hebben om met een stel partijgenoten op missie te kunnen gaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef Jojoke het volgende:
Daar is ie, de profielschets van de nieuwe CDA-leider
[..]
Procedure is gelijk aan die voor een CDA-voorzitter schijnt.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:38 schreef andre77 het volgende:
[..]
Dat is grappig, want bij het CDA zeiden ze dat ze het wanstaltige stemsysteem van de PVDA niet gingen gebruiken, terwijl dit min of meer op hetzelfde neerkomt.
En hij moet ervaring hebben met MS Office 97 of WordPerfectquote:Op donderdag 26 april 2012 23:40 schreef andre77 het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij een touringcar-rijbewijs moet hebben om met een stel partijgenoten op missie te kunnen gaan.
Ze smeren het alleen wat langer uit.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:38 schreef andre77 het volgende:
[..]
Dat is grappig, want bij het CDA zeiden ze dat ze het wanstaltige stemsysteem van de PVDA niet gingen gebruiken, terwijl dit min of meer op hetzelfde neerkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |