Dit is gewoon een domme uitspraak (van Wilders) om te roepen, zeker tegen een politieke tegenstander, dat komt een keer terug.quote:Op woensdag 25 april 2012 02:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zou jij als politicus nog een belangrijk, geheim overleg gaan voeren met iemand die het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vind om aan een reljournalist te vertellen wat zijn eerder gesprekspartners zoal zeiden tijdens dergelijke overleggen?
Als Rutte gezegd zou hebben "Als jij dit doorzet Geert, dan ga ik je decimeren bij de verkiezingscampagne tot nul" dan zou dat ook gewoon een domme uitspraak zijn. Toch is die niet officieel bevestigd door een van de betrokkenen. Er ljikt dus sprake van lekken uit rancune. Dat lijkt mij toch typisch iets dat niet getolereerd zal worden in politiek Den Haag.quote:Op woensdag 25 april 2012 02:04 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dit is gewoon een domme uitspraak (van Wilders) om te roepen, zeker tegen een politieke tegenstander, dat komt een keer terug.
Je blaast het allemaal veel te veel op.quote:Op woensdag 25 april 2012 02:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als Rutte gezegd zou hebben "Als jij dit doorzet Geert, dan ga ik je decimeren bij de verkiezingscampagne tot nul" dan zou dat ook gewoon een domme uitspraak zijn. Toch is die niet officieel bevestigd door een van de betrokkenen. Er ljikt dus sprake van lekken uit rancune. Dat lijkt mij toch typisch iets dat niet getolereerd zal worden in politiek Den Haag.
Ik denk vast vooruit aan de volgende formatie. Op basis van het huidige politieke landschap lijkt de kans dat in ieder geval VVD en PVDA in de regering komen me vrij groot (wellicht dat SP voor het eerst ook in de verkiezingen groter zou zijn dan de PVDA, maar die staan toch wel erg ver van de VVD af). Als dat het geval zou zijn, zijn er volgens mij maar 2 coalities mogelijk: Paars plus of VVD/PVDA/CDA. Gezien de wijze waarop het laatste kabinet Balkenende is beëindigd zal er nog steeds het nodige wantrouwen bestaan tussen beide partijen, waardoor het mij uitgesloten lijkt dat Verhagen deel uit zal maken van een dergelijke coalitie. Een Buma die de naam heeft te lekken uit vertrouwelijke gesprekken wanneer hij geïrriteerd is over het mislukken van die gesprekken lijkt me in dat geval weinig bevorderlijk voor de goede samenwerking.quote:Op woensdag 25 april 2012 02:09 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je blaast het allemaal veel te veel op.
Daar steekt mevrouw Peetoom wel een stokje voorquote:Op woensdag 25 april 2012 02:19 schreef Specularium het volgende:
Sjaak van der Tak natuurlijk!
[ afbeelding ]
Voor mensen die haast hebben, vanaf 2:20 gaat het los.
Bijsterveld, voor het CDA hoop ik dat die het vooral niet gaat worden.quote:Op woensdag 25 april 2012 07:34 schreef timmmmm het volgende:
Volgens RTL nieuws zijn Liesbeth Spies, Buma en van Bijsterveldt de favorieten. Omdat de Jager en Eurlings eerder geweigerd hebben. Bleker kan het ook nog worden.
En dan heb je het nog niet eens over het feit dat de gemiddelde student haar bloed wel kan drinken.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:45 schreef Friek_ het volgende:
Laat 't maar lekker van Bijsterveldt worden. Die lult zich compleet vast in de debatten.
Bron: ADquote:'Verhagen verlaat politiek'
'Prominent CDA-er Maxime Verhagen zal vanavond bij Pauw & Witteman zijn vertrek uit de politiek bekendmaken'. Dat meldt onze politiek redacteur Frank Hendrickx op Twitter.
Volgens Hendrickx melden betrouwbare bronnen dat Verhagen 'iets anders gaat doen'. Eerder liet Verhagen al weten niet beschikbaar te zijn als partijleider.
Het kader van het CDA is erg verdeeld over mogelijke interne verkiezingen. Voorheen droeg het partijbestuur zelf een lijsttrekker voor die door het congres werd bekrachtigd. De afgelopen tijd gaan er in de partij veel stemmen op om de CDA-leden uit verschillende kandidaten te laten kiezen. Zo pleitten Verhagen, minister Marja van Bijsterveldt en de CDA-jongeren voor interne verkiezingen. Partijvoorzitter Ruth Peetoom liet onlangs nog weten daarover twijfels te hebben.
Binnen het CDA is de afgelopen dagen weer druk uitgeoefend op de populaire minister van Financiën Jan Kees de Jager om zich toch te kandideren. 'Ik ben niet beschikbaar; daarin is niks veranderd', zei De Jager vandaag nog. Staatssecretaris Henk Bleker had al aangegeven alleen te willen als er geen goede kandidaat naar voren komt.
Namen die nu worden genoemd als mogelijke kandidaten zijn die van fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma, minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) en minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs).
De woordvoerder van Maxime Verhagen ontkent overigens dat er sprake is van een onmiddellijk vertrek.
Verder verlies zal niet te voorkomen zijn maar met hem kunnen ze de aanstaande slachting inderdaad wel voorkomen denk ik.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik hoop dat De Jager zich toch nog bedenkt en wel lijsttrekker wil gaan worden. Met hem maken ze denk ik de meeste kans om toch nog een fatsoenlijk resultaat te halen bij deze verkiezingen.
Hij wil zelf niet, hij vind zichzelf vermoedelijk meer bestuurder dan politicus.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waarom niet Jan-Kees?
Volgens mij kun je hem niet niet sympathiek vinden:P
Bleker had wel iets gezegd in de trant van als niemand het wil of kan doen dan wil ik wel de lijsttrekker worden. Mijn persoonlijke favoriet is Eurlings, maar die zit nog bij KLM, maar de Jager is een goede tweede bij mij.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:56 schreef Jojoke het volgende:
Zou Van Bijsterveldt en Bleker niet zelf doorhebben dat het CDA niet bepaald als een raket omhoog schiet als zij de lijsttrekker worden. Zet nu het geld nog op Spies of Buma, maar als Eurlings of de Jager willen staan zij op 1.
Ach je moet er ook maar zin in hebbenquote:Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waarom niet Jan-Kees?
Hij is naar mijn mening ook niet een typische lijsttrekker/mooiprater, maar dat kan hem juist goed onderscheiden van de andere lijsttrekkers. Daarnaast is hij bekend, heeft een frisse uitstraling, is populair en zijn huidige functie als minister van financiën sluit heel mooi aan op wat het hoofdonderwerp van deze verkiezingen zal worden (de begroting op orde brengen).quote:Op woensdag 25 april 2012 18:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij wil zelf niet, hij vind zichzelf vermoedelijk meer bestuurder dan politicus.
JK heeft wel wat beters te doen.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:40 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waarom niet Jan-Kees?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |