abonnement Unibet Coolblue
pi_111048158
"Invoering wietpas gevaarlijke inbreuk op privacy"
http://ppnl.eu/blog/nico-(...)e-inbreuk-op-privacy

[ Bericht 3% gewijzigd door AnimeFan op 03-05-2012 18:59:23 ]
pi_111205163
In de laatste peiling van de Hond haalt Piratenpartij net niet een zetel.
Tijd dat we aanschuiven bij Matthijs van Nieuwkerk om een en ander uit te leggen :P
(Bijvoorbeeld waarom we geen one-issue partij zijn)

Link (PDF): http://www.peil.nl/?3518
  zondag 6 mei 2012 @ 15:39:04 #103
33189 RM-rf
1/998001
pi_111205994
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:17 schreef AnimeFan het volgende:
In de laatste peiling van de Hond haalt Piratenpartij net niet een zetel.
Tijd dat we aanschuiven bij Matthijs van Nieuwkerk om een en ander uit te leggen :P
(Bijvoorbeeld waarom we geen one-issue partij zijn)

Link (PDF): http://www.peil.nl/?3518
de duiste piraten zijn niet groot geworden door alles te zetten op présence in televisieprogramma's, en te hopen op een kortstondige media-hype...

In duitsland hebben ze vooral een goede organisatie opgebouwd, zijn vaak de straat opgegaan, gefolterd en pure campagne gevoerd ..
daarmee bewijs je geen 'one-issue-partij' te zijn, met het hopen op wat televisie-aandacht bewijs je dat niet... die televisieaandacht moet juist pas komen als de piraten eerst bewijzen een grote groep mensen te kunnen mobiliseren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 6 mei 2012 @ 17:18:37 #104
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_111211460
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 15:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In duitsland hebben ze vooral een goede organisatie opgebouwd, zijn vaak de straat opgegaan, gefolterd en pure campagne gevoerd ..
Zo, het gaat er stevig aan toe in de Duitse politiek. ;).
pi_111211678
quote:
11s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:18 schreef freako het volgende:

[..]

Zo, het gaat er stevig aan toe in de Duitse politiek. ;).
_O-

Overigens, mijn stem gaat hier naartoe, JUIST omdat ze nieuw zijn, fris jong bloed dat nog niet vastgeroest is.
Die niet vooral kijken naar de tijden NA de kamer, en niet zo veel mogelijk binnen proberen te harken bij de grote bedrijven.

Bovendien zijn de onderwerpen waar ze zich op focussen wel steeds belangrijker.
En dingen als de proefballonnen van Teeven, dat mag gewoon niet meer kunnen.. :r

Piratenpartij. _O_
pi_111578697
Ik heb altijd zo'n dubbel gevoel bij dit soort GeenStijl-items. Het is net zozeer de taak van de interviewer een goed beeld te geven, als dat dat de taak van de geinterviewde is. Bovenstaand item had bijvoorbeeld prima geedit kunnen worden tot een toch redelijk gelikt item, iets wat GS gewoon vertikt te doen om onduidelijke redenen. Onduidelijk omdat het zeker nu toch echt niet meer van abominabele kwaliteit is.

Aan de andere kant draagt is het wel weer extra bekendheid, dus prima.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111579676
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:09 schreef trancethrust het volgende:
Ik heb altijd zo'n dubbel gevoel bij dit soort GeenStijl-items. Het is net zozeer de taak van de interviewer een goed beeld te geven, als dat dat de taak van de geinterviewde is. Bovenstaand item had bijvoorbeeld prima geedit kunnen worden tot een toch redelijk gelikt item, iets wat GS gewoon vertikt te doen om onduidelijke redenen. Onduidelijk omdat het zeker nu toch echt niet meer van abominabele kwaliteit is.

Aan de andere kant draagt is het wel weer extra bekendheid, dus prima.
Mwa, van mij hoeft het niet overduidelijk te worden ge-edit, anders is het net een veredeld verkiezingsfilmpje. Het is een prima item wmb.
pi_111676131
De komende verkiezingen krijgen ze mijn stem. Voor een groot deel is dit een proteststem. Ik wil dat de huidige kliek in Den Haag weggestemd wordt. Doe met me mee. Stem op de piratenpartij. Bovendien vind ik het uitstekend dat ze voor onze privacy en onze vrijheden op komen. Ze zijn ook voor meer directe democratie.

De wikipedia link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij

De officiele website

https://depiratenpartij.wordpress.com/

http://tpb.piratenpartij.nl/

Als je de huidige Haagse kliek beu bent, je privacy en je burgerrechten je lief zijn, stem dan op de piratenpartij.

In Duitsland zijn ze al behoorlijk groot worden. In Nederland kunnen ze dat ook bereiken.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:35:45 #110
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111676231
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:33 schreef polderturk het volgende:
De komende verkiezingen krijgen ze mijn stem. Voor een groot deel is dit een proteststem. Ik wil dat de huidige kliek in Den Haag weggestemd wordt. Doe met me mee. Stem op de piratenpartij. Bovendien vind ik het uitstekend dat ze voor onze privacy en onze vrijheden op komen. Ze zijn ook voor meer directe democratie.

De wikipedia link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij

De officiele website

https://depiratenpartij.wordpress.com/

http://tpb.piratenpartij.nl/

Als je de huidige Haagse kliek beu bent, je privacy en je burgerrechten je lief zijn, stem dan op de piratenpartij.

In Duitsland zijn ze al behoorlijk groot worden. In Nederland kunnen ze dat ook bereiken.
Bij de vorige keer omdezelfde reden op de PP gestemt. De partij van de dieren heeft al laten zien waar een one-issue partij toe instaat kan zijn.

Daarnaast vind ik dat men in onze huidige maatschappij schandalige omgaat met onze privacy en onze burgerrechten. Onvoorstelbaar dat iets waar zoveel mensen voor hebben gestreden in een decenium zo verkwanselt word.

Weet nog niet of ik weer op de PP ga stemmen, eerst de campagne maar eens afwachten.
pi_111676381
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bij de vorige keer omdezelfde reden op de PP gestemt. De partij van de dieren heeft al laten zien waar een one-issue partij toe instaat kan zijn.

Weet nog niet of ik weer op de PP ga stemmen, eerst de campagne maar eens afwachten.
Het is geen one issue partij.
- meer privacy
- meer burgerrechten
- meer vrijheden
- meer directe democratie

Meer directe democtatie is naar mijn mening een belangrijke manier om de ontevredenheid onder de mensen te verminderen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:44:09 #112
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111676690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is geen one issue partij.
- meer privacy
- meer burgerrechten
- meer vrijheden
- meer directe democratie

Meer directe democtatie is naar mijn mening een belangrijke manier om de ontevredenheid onder de mensen te verminderen.
Dat zeg ik een one-issue partij ;). Dat is ook een van de redenen waarom ik weer op de PP zou stemmen. Het zou een welkome aanvullen zijn binnen het politieke landschap.

Daarnaast weet ik niet of een directere democratie zo goed is voor het landsbestuur. Je krijgt dan nog meer politiek in de waan van de dag, alles voor de peilingen. Daarnaast zijn inpopulaire maatregelen soms gewoon nodig om er op de lange termijn beter van te worden. Dit zijn keuzes die jan modaal niet kan overzien, die moeten dus gewoon genomen worden.

Bij een bedrijf wil je ook niet dat werknemers direct het beleid en de strategie kunnen bepalen. Dat werkt gewoon niet.

Je vraag ook niet aan een bank directeur of hij een huis voor je bouwt of je auto reviseert.
pi_111684162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:44 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat zeg ik een one-issue partij ;). Dat is ook een van de redenen waarom ik weer op de PP zou stemmen. Het zou een welkome aanvullen zijn binnen het politieke landschap.

Daarnaast weet ik niet of een directere democratie zo goed is voor het landsbestuur. Je krijgt dan nog meer politiek in de waan van de dag, alles voor de peilingen. Daarnaast zijn inpopulaire maatregelen soms gewoon nodig om er op de lange termijn beter van te worden. Dit zijn keuzes die jan modaal niet kan overzien, die moeten dus gewoon genomen worden.

Bij een bedrijf wil je ook niet dat werknemers direct het beleid en de strategie kunnen bepalen. Dat werkt gewoon niet.

Je vraag ook niet aan een bank directeur of hij een huis voor je bouwt of je auto reviseert.
Als de voordelen van een impopulaire maatregel duidelijk worden uitgelegd, waarom zouden mensen hier dan niet mee instemmen?
In Zwitserland was in 2009 bijv. een referendum over BTW-verhoging.
( https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_referendum,_September_2009 )
En leden kunnen hun stem delegeren aan een expert als ze vinden dat ze niet genoeg van een onderwerp af weten.
pi_111685633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:14 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Als de voordelen van een impopulaire maatregel duidelijk worden uitgelegd, waarom zouden mensen hier dan niet mee instemmen?
In Zwitserland was in 2009 bijv. een referendum over BTW-verhoging.
( https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_referendum,_September_2009 )
En leden kunnen hun stem delegeren aan een expert als ze vinden dat ze niet genoeg van een onderwerp af weten.
Ik wens ONZE partij (vanaf nu ben ik voor de piratenpartij) veel succes bij de aanstaande verkiezingen. Hopelijk halen we minimaal 20 zetels.
pi_111689853
Een zetel zit er wel in en vanuit daar verder.
pi_111739834
Lieve fok-vrienden,

Ik vraag jullie middels dit bericht op de piratenpartij te stemmen. Alle andere partijen hebben hun kans gehad. Het zijn ouderwetse partijen die al lang genoeg geregeerd hebben. Laten we al die partijen uit de tweede kamer en uit de regering stemmen. Geef de piratenpartij een kans. De partij staat voor meer privacy, meer vrijheid en meer directe democratie. Dat zijn de dingen die we nodig hebben in dit landje van ons.

Lang leve Nederland
Lang leve vrijheid
Lang leve onze privacy
Lang leve de piratenpartij
pi_111836120
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:03 schreef polderturk het volgende:
De partij staat voor meer privacy, meer vrijheid en meer directe democratie. Dat zijn de dingen die we nodig hebben in dit landje van ons.
Idd.
Als je ziet hoe ondemocratisch GroenLinks de afgelopen tijd lijsttrekkerkandidaten heeft geselecteerd..
En dan hebben we het nog over een 'progressieve' partij.

Ook is een in beton gegoten partijprogramma niet meer van deze tijd.
Het probleem hiervan is namelijk dat een partij dit niet waar kan maken.
Op het moment dat een beslissing genomen moet worden, moet gekeken worden wat de beste oplossing is.
Leden kunnen dus continu invloed hebben op de koers van de partij.

[ Bericht 4% gewijzigd door AnimeFan op 21-05-2012 16:56:40 ]
  maandag 21 mei 2012 @ 18:00:34 #118
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111839220
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:48 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Idd.
Als je ziet hoe ondemocratisch GroenLinks de afgelopen tijd lijsttrekkerkandidaten heeft geselecteerd..
En dan hebben we het nog over een 'progressieve' partij.

Ook is een in beton gegoten partijprogramma niet meer van deze tijd.
Het probleem hiervan is namelijk dat een partij dit niet waar kan maken.
Op het moment dat een beslissing genomen moet worden, moet gekeken worden wat de beste oplossing is.
Leden kunnen dus continu invloed hebben op de koers van de partij.
Hoe wil de piratenpartij hier invulling aan geven? Wees eens concreet.
pi_111839433
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hoe wil de piratenpartij hier invulling aan geven? Wees eens concreet.
Wel, het lijkt erop dat ook de PP Nederland dan richting liquid democracy gaat, wellicht ook gebruikmakend van liquidfeedback. Hopelijk kan een lid dit verder toelichten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111839841
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:05 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Wel, het lijkt erop dat ook de PP Nederland dan richting liquid democracy gaat, wellicht ook gebruikmakend van liquidfeedback. Hopelijk kan een lid dit verder toelichten.
Yep.
LiquidFeedback zit in de testfase: https://lqfb.piratenpartij.nl/
pi_111845848
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:15 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Yep.
LiquidFeedback zit in de testfase: https://lqfb.piratenpartij.nl/
Heb jij een officiele functie binnen de piratenpartij? Of heb jij goede contacen binnen de partij? Zo ja, kun je voor een goede interview zorgen die op de voorpagina van deze website geplaatst wordt? Het wordt tijd dat de campagne voor de piratenpartij van de grond komt. Nu is de tijd gekomen. GroenLinks stort in elkaar en we hebben een walgelijk Kunduz akkoord.

Ik vind overigens dat er een aantal vaste punten moet zijn en alle andere partijen daarvoor zouden de leden over kunnen beslissen. Zo zou de partij NOOIT voor minder privacy en NOOIT voor minder vrijheid mogen stemmen.
pi_111847478
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Heb jij een officiele functie binnen de piratenpartij? Of heb jij goede contacen binnen de partij? Zo ja, kun je voor een goede interview zorgen die op de voorpagina van deze website geplaatst wordt? Het wordt tijd dat de campagne voor de piratenpartij van de grond komt. Nu is de tijd gekomen. GroenLinks stort in elkaar en we hebben een walgelijk Kunduz akkoord.

Ik vind overigens dat er een aantal vaste punten moet zijn en alle andere partijen daarvoor zouden de leden over kunnen beslissen. Zo zou de partij NOOIT voor minder privacy en NOOIT voor minder vrijheid mogen stemmen.
Ik heb geen officiële functie, maar iedereen is vrij makkelijk te bereiken :)
Denk je dat FOK! Piratenpartij wil interviewen?

We hebben inderdaad vaste kernpunten die internationaal hetzelfde zijn voor alle Piratenpartijen.
pi_111849239
Inderdaad tijd voor een vervolg op het interview van Wesley van de vorige verkiezingen :)
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111860029
Is de Piratenpartij trouwens voor of tegen meer Europese integratie? Ik zou verwachten tegen. Ik zou verwachten dat de piratenpartij tegen een grote centralisatie van macht zal zijn.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 22 mei 2012 @ 00:04:45 #125
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_111860091
Ik stem op ze mits ze Tim Kuik iets aandoen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_111867866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:03 schreef polderturk het volgende:
Is de Piratenpartij trouwens voor of tegen meer Europese integratie? Ik zou verwachten tegen. Ik zou verwachten dat de piratenpartij tegen een grote centralisatie van macht zal zijn.
Voorheen had het ze niets uit gemaakt tenzij privacy of copyright. Nu kun je lid worden en de patij sturen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_112084860
Komop mensen. Steun de piratenpartij. Als je privacy en vrijheid belangrijk voor je zijn, en je wilt invloed uit oefenen op de rest van de koers, wordt dan lid van de piratenpartij. Steun de partij actief en passief. Help de partij aan veel zetels.
pi_112115889
Steun de Piratenpartij voor lekker veel gratis films!

:')
pi_112142264
Dat lukt zonder de piratenpartij ook wel, maar bedankt voor de nuttige bijdrage.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_112154667
Ik zie de verkiezingen vol vertrouwen tegemoet en dan heb ik me nog nieteens ingezet.
pi_112724455
Mijn stem hebben ze in elk geval. Zelfs als je het niet met hun eens bent is het nog stukken beter dan die populistische symboolpolitiek waar alle overige partijen zich schuldig aan maken.
Extremistisch gematigd.
  maandag 2 juli 2012 @ 23:18:14 #132
117234 petertjeprik
A witty saying proves nothing
pi_113697523
Ik ben sinds gisteren lid van de Piraten Partij. Vorige verkiezingen ook al op ze gestemd (de eerste vrouw op de lijst toen :p ).
A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:59:23 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_113706169
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_113747480
Ik zit te twijfelen tussen SP of PP... maar zit er toch heel erg aan te denken dit keer voor de PP te gaan stemmen.
pi_113747715
quote:
Materialen van bibliotheken en openbare collecties in Nederland worden gedigitaliseerd en gratis open toegankelijk gemaakt.

Het internet is de nieuwe bibliotheek. Waar vroeger de openbare bibliotheek als primaire informatiebron gebruikt werd, geldt dat nu voor het internet. Alle informatie in openbare bibliotheken moet gratis, vrij en toegankelijk beschikbaar worden gemaakt op het internet.
quote:
Alle in Nederland toegankelijke radio en televisie moet via internet live en in archief beschikbaar zijn.

Internet wordt steeds meer de spil van de informatie- en communicatievoorziening. Steeds meer mensen hebben geen abonnement op televisie, omdat internet praktischer en veel omvattender van aard is. Televisie die uitgezonden wordt in Nederland moet dan ook beschikbaar worden op het internet, zowel live als in downloadbaar formaat vanuit het archief.
^O^
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:34:46 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_113750668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 02:46 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

[..]

^O^
Ok, eerlijkheid gebiede mij te zeggen dat ik dit weer een beetje te ver vind gaan. Zeker met het oog op copyright. Nieuws en actualiteiten zijn al makkelijk terug te vinden van bijvoorbeeld NOS/RTL etc. Dat er een betere integratie moet komen met de oude en nieuwe media is wel waar maar kijk bijvoorbeeld naar KPN, die regelen ook al dat je op de ipad kan kijken bijvoorbeeld. ALLE in nederland beschikbare zenders verplicht opslaan en beschikbaar maken op het internet in downloadbaar formaat zou alleen maar betekenen dat BBC en dergelijke zich uit NL terug trekken en deze dus niet meer in NL beschikbaar is. Bijvoorbeeld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_113760198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 02:46 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

[..]

^O^
Auteursrechten moeten dus opgeheven worden?
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:59:17 #138
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_113761576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 02:32 schreef Kwaliteit het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen SP of PP... maar zit er toch heel erg aan te denken dit keer voor de PP te gaan stemmen.
Ook de SP heeft burgerrechten en privacy hoog zitten. Meen me een plaatje te herinneren waarin ze het hoogst scoren van alle partijen. En een extra stem op de SP is altijd handig in de strijd tegen het conservatisme.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_113796523
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, eerlijkheid gebiede mij te zeggen dat ik dit weer een beetje te ver vind gaan. Zeker met het oog op copyright. Nieuws en actualiteiten zijn al makkelijk terug te vinden van bijvoorbeeld NOS/RTL etc. Dat er een betere integratie moet komen met de oude en nieuwe media is wel waar maar kijk bijvoorbeeld naar KPN, die regelen ook al dat je op de ipad kan kijken bijvoorbeeld. ALLE in nederland beschikbare zenders verplicht opslaan en beschikbaar maken op het internet in downloadbaar formaat zou alleen maar betekenen dat BBC en dergelijke zich uit NL terug trekken en deze dus niet meer in NL beschikbaar is. Bijvoorbeeld.
Ik geloof niet dat ze het op die manier willen spelen; de Nederlandse regering heeft geen directe controle over commerciele zenders, dus in redelijkheid gaat dit in de eerste plaats over de publieke omroepen.
Wat meer in lijn ligt met de PP is het legaal maken van streamen van live TV, dan lost alles zich in een klap op.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Auteursrechten moeten dus opgeheven worden?
Nee, wel hervormd. Dit beaamt de PP ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:59 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ook de SP heeft burgerrechten en privacy hoog zitten. Meen me een plaatje te herinneren waarin ze het hoogst scoren van alle partijen. En een extra stem op de SP is altijd handig in de strijd tegen het conservatisme.

Bron: privacy barometer

Bovendien ben ik het ook oneens, tenzij je op iemand op de SP-kieslijst stemt die expliciet staat voor privacy en vrijheid; maar zelfs dan is het minder effectief dan een stem op de PP, al was het alleen om de andere partijen eens wakker te krijgen.
Extreem triest overigens dat alle liberale partijen hier zo bizar slecht scoren; onbegrijpelijk.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 9 juli 2012 @ 19:59:16 #140
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114039659
Vrienden

Het verworpen ACTA akkoord is nu teruggekeerd als CETA. De Europese commisie wil niet luisteren. Wordt wakker vrienden. Sta op. Stem Piratenpartij. Kom op voor je eigen burgerrechten. Kom op voor je vrijheid.

ACTA terug als CETA

quote:
Vorige week stemde het Europees Parlement met overweldigende meerderheid ACTA weg, maar de Europese Commissie, die zich bezighoudt met handelsovereenkomsten zoals het omstreden ACTA, lijkt een nee niet acceptabel te vinden en probeert ACTA nieuw leven in te blazen in de vorm van de Canadees-Europese overeenkomst CETA.

Academicus en jurist Michael Geist ontdekte, in een gelekt document betreffende de Canadian-European Trade Agreement (CETA), dat een groot aantal bepalingen uit ACTA inmiddels hun weg hebben gevonden naar CETA, welke met die nieuwe naam opnieuw zal worden voorgelegd aan het Europees Parlement.

Hieronder vallen onder meer regels van handhavingsverplichtingen, opsporing en bewaarplichten. In een van deze punten wordt ACTA zelfs specifiek genoemd.

Op de blog van Michael Geist vind je een tabel met daarin de overduidelijke overeenkomsten tussen CETA (of ACTA 2) en ACTA.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:52:18 #142
181126 MouzurX
Misschien?
pi_114226783
Ik denk ook maar dat ik op de PP ga stemmen aangezien alle andere partijen niet bij mij passen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:52:58 #143
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114226805
quote:
Den Haag, 10 juli 2012

Aankondiging persconferentie 12 juli 2012
Bekendmaking van de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma.

Op donderdag 12 juli 2012 zal de Piratenpartij haar kandidatenlijst en verkiezingsprogramma bekend maken.

De persconferentie wordt gehouden in café Leopold, Plein 17, 2511 CS te 's-Gravenhage. Aanvang 11:15 uur, zaal open om 11:00.

Het is tijd om met gepaste trots de kandidatenlijst van de Piratenpartij voor de Tweede Kamer te presenteren. Iedereen op deze lijst is ruimschoots in staat is om onze visie tot uiting te brengen en het debat aan te gaan. De kandidatenlijst zal gepresenteerd worden in café Leopold en enkele kandidaten zullen hierbij aanwezig zijn om de pers te woord te staan.

De Piratenpartij werkt in het nieuwe verkiezingsprogramma haar visie uit op steeds meer aspecten van de samenleving. Het partijprogramma is in constante ontwikkeling; de huidige versie zal verder verfijnd worden aan de hand van de feedback en suggesties in het LiquidFeedback systeem, dat we gebruiken om tot politieke meningsvorming en besluitvorming te komen. Dit leidt tot veel meer betrokkenheid van leden en tot directe democratie binnen de partij. Dat proces gaat ook na de verkiezingen door: LiquidFeedback zal mede gebruikt worden om tot politieke meningsvorming en besluitvorming te komen. Democratie betekent bij de Piratenpartij veel meer dan één keer per vier jaar een hokje roodkleuren!

Informatie:
De persconferentie zal gehouden worden in café Leopold, Plein 17, 2511 CS te 's-Gravenhage. Aanvang 11:15 uur, zaal open om 11:00.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noot aan redactie:

De kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma zullen op 12 juli om 11:15 bekend worden gemaakt te/in Den Haag. Pers is welkom.

Voor aanmelding en aanvullende informatie:
e-mail naar pers@piratenpartij.nl of bel Robbie Hontelé - 06-33906566

==== Over Piratenpartij Nederland -- http://www.piratenpartij.nl/

De Piratenpartij is een in 2006 opgerichte politieke partij die wereldwijd streeft naar bescherming van burgerrechten en -vrijheden; vrij gebruik van, en toegang tot, informatie en technologie; en transparantie van het politieke bestel, overheden en andere machtsconcentraties. De Piratenpartij streeft binnen deze context naar een open samenleving waarin het bevorderen en delen van innovatie, cultuur, wetenschap en onderwijs centraal staan. De Piratenpartij is aangesloten bij de Pirate Parties International (PPI). Deze in Brussel gevestigde non-gouvernementele organisatie (NGO) heeft als doel de ruim zestig nationale Piratenpartijen te ondersteunen.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:53:15 #144
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114226814
quote:
3 Jul 2012 23:03:14 +0200

Regering slaat weer de plank mis bij bescherming persoonsgegevens

De Piratenpartij is verheugd te vernemen dat er werk wordt gemaakt van de meldplicht voor datalekken. Tegelijkertijd is de partij uiterst onstemd over het voorstel de maximale strafmaat van ¤200.000 naar ¤450.000 te verhogen.

Zoals vermeld in het gisteren gepresenteerde partijprogramma streeft de partij naar een proportionele strafmaat. "Het lijkt een forse verhoging, maar uiteindelijk is het nu gewoon een aansprakelijkheidsbeperking. Het mag niet zo zijn dat een bedrijf een miljoen winst maakt, en dit verrekent met een boete van slechts 450.000 Euro", aldus lijsttrekker Dirk Poot.

Daarmee is voor de Piratenpartij de kous nog niet af, ook wil zij de schending van privacy onderbrengen in het strafrecht wanneer het lek het gevolg is van nalatigheid of opzet. Dirk Poot voegt toe dat de bedrijfsaansprakelijkheid ook beter in de wet verankerd moet worden. "Het mag niet zo zijn dat slechts de CEO, die uit angst zijn baan te verliezen een misdrijf begaat, wordt veroordeeld terwijl de aandeelhouders de winst opstrijken".

###

BRON: http://tweakers.net/nieuw(...)gevens-verhogen.html

Partijprogramma: http://piratenpartij.nl/partijprogramma

==== Over Piratenpartij Nederland -- http://www.piratenpartij.nl/

De Piratenpartij is een in 2006 opgerichte politieke partij die wereldwijd streeft naar bescherming van burgerrechten en -vrijheden; vrij gebruik van, en toegang tot, informatie en technologie; en transparantie van het politieke bestel, overheden en andere machtsconcentraties. De Piratenpartij streeft binnen deze context naar een open samenleving waarin het bevorderen en delen van innovatie, cultuur, wetenschap en onderwijs centraal staan. De Piratenpartij is aangesloten bij de Pirate Parties International (PPI). Deze in Brussel gevestigde non-gouvernementele organisatie (NGO) heeft als doel de ruim zestig nationale Piratenpartijen te ondersteunen.

===========
pi_114227996
quote:
"Het mag niet zo zijn dat slechts de CEO, die uit angst zijn baan te verliezen een misdrijf begaat, wordt veroordeeld terwijl de aandeelhouders de winst opstrijken".
Is het niet nog vreemder aandeelhouders aansprakelijk te stellen die redelijkerwijs van niets geweten hoeven te hebben?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 15 juli 2012 @ 14:29:41 #146
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  zondag 15 juli 2012 @ 15:39:44 #147
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114230649
jellebc twitterde op zondag 15-07-2012 om 14:23:39 Wie net als ik nieuwsgierig is naar Piratenpartij, kijk deze repo http://t.co/7zhRByy0 Dirk Poot: sympathieke man met groezelig toetsenbord. reageer retweet
  zondag 15 juli 2012 @ 16:23:28 #148
181126 MouzurX
Misschien?
pi_114232190
Waarom dat rare toetsenbord... veeg hem ff schoon of koop een nieuwe...
Komt lekker over.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:47:07 #149
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114891563
quote:
Piratenpartij in alle kieskringen

De Piratenpartij heeft genoeg handtekeningen verzameld om in september aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer mee te doen.

Om op het stembiljet te worden toegelaten, moeten nieuwe partijen in elke kieskring dertig handtekeningen verzamelen. Alleen mensen die in de kieskring wonen, mogen de ondersteuningsverklaring tekenen.

Speerpunten

Volgens lijsttrekker Dirk Poot waren gisteren alle benodigde handtekeningen binnen en zullen ze vandaag worden ingeleverd. "Alleen op Bonaire zijn ze nog niet allemaal verzameld, maar daar hebben we nog drie dagen voor."

De Piratenpartij heeft als belangrijkste speerpunten vrij internet en de privacy van Nederlandse burgers.
http://nos.nl/artikel/400(...)lle-kieskringen.html
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:50:20 #150
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')