Niet dat ik je niet geloof, maar lijkt me een noodgreep, aangezien zwolle kampen een apart onderdeel is van NS (NS Regio?) en dus ook hun "eigen" treintje heeft gehuurd van Nedtrain..quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zit momenteel in een trein die een klein beetje verdwaald is![]()
Er staat met grote witte letters "Zwolle <-------> Kampen" op de zijkant geplakt, maar hij rijdt van Enschede naar Nijverdal
De boeiende verhalen staan al in de OP. De rest is niet boeiend.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:51 schreef b2py het volgende:
Niet trouwens een idee om al die boeiende verhalen van ziggy3 naar de OP te copyen? Zeker die van afgelopen topics
Weer met vest voor het raam?quote:Op woensdag 25 april 2012 09:21 schreef Monopoly het volgende:
Zo, wakker!
Vanmiddag ritje Maastvlakte West - Emmerich. Geen idee wat de lading is, en ook geen tijd/route bekend.
Maar we zullen wel de Betuweroute pakken denk ik. Ik heb er veel zin in
Bron: http://www.noordhollandsd(...)e-afspraken-OV-kaartquote:Einde diverse afspraken OV-kaart
Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.
Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
*fapfapfapfap*quote:Op woensdag 25 april 2012 13:38 schreef Bitlord het volgende:
De 273 net op weg naar het Spoorwegmuseum op het volgens mij nog maar zeer weinig gebruikte spoor Utrecht Lunetten Aansluiting - Utrecht Maliebaan.
[ afbeelding ]
De UC uit Sittard had lekkende ketelwagen(s), en staat enorm ongelukkig. Er staat een gestrande VIRM thv viaduct Munnikensteeg. Volgens Mcn mag hij niet terug naar Zwijndrecht en/of Dordrecht. Kijfhoek staan diverse treinen die vertrekken willen, maar niet mogen.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:00 schreef greavy het volgende:
Hel is losgebarsten in Zwijndrecht. Brandweerkazerne Zwijndrecht en H-I Ambacht zijn volledig uitgerukt naar de Kijfhoek ivm incident gevaarlijke stoffen.
Zal mij benieuwen...
Dat is één en dezelfde versperring: De versperring op de Kijfhoek. Lekkende ketelwagens, zie mijn bericht hierboven.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef James1988 het volgende:
Het gaat lekker op het spoor, eerder vanmiddag defecte bovenleiding ten noorden van 's-Hertogenbosch (was redelijk snel verholpen), nu ligt er wederom het nodige uit:
- Dordrecht - Rotterdam v.v. i.v.m. iets bij de Kijfhoek
- De noordsectie van de HSL i.v.m. een versperring
Prognoses lopen uiteen van 17:00 tot 19:00.
Vreemd dat dan juist de noordsectie versperd is. Ik zou verwachten dat Fyra dan pendelt tussen Amsterdam en Rotterdam, en dat Breda niet wordt aangedaan?quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is één en dezelfde versperring: De versperring op de Kijfhoek. Lekkende ketelwagens, zie mijn bericht hierboven.
Fyra is er volgens mij helemaal uitgeknikkerd. Omlopen op Rotterdam is een bezwaar van ProRail, en heeft HiSpeed geen rangeerder voor op Rotterdam.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vreemd dat dan juist de noordsectie versperd is. Ik zou verwachten dat Fyra dan pendelt tussen Amsterdam en Rotterdam, en dat Breda niet wordt aangedaan?
Ja, dat klopt. Maar die ligt eruit tussen Rotterdam en Schipholquote:Op woensdag 25 april 2012 16:09 schreef James1988 het volgende:
De Benelux ligt er niet uit, die rijdt om. Amsterdam Bijlmer - Utrecht - Roosendaal - België.
Lijkt te zijn verholpen.quote:Dordrecht-Rotterdam C
(versperring)
De beperkingen tussen Rotterdam C en Zwijndrecht als gevolg van een versperring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
quote:Trein Valleilijn botst op aanhanger busje bij Lunteren
LUNTEREN - Een trein op de Valleilijn tussen Ede en Amersfoort is woensdagmiddag rond drie uur op de aanhanger van een busje gebotst ter hoogte van de Kastanjelaan in Lunteren. De 44-jarige man uit Harskamp die achter het stuur van het busje zat, raakte niet gewond. De spoorwegpolitie gaat het ongeval onderzoeken.
De overgang bij de Kastanjelaan is niet bewaakt. Volgens de politie valt de schade aan zowel de aanhanger als de trein mee.
geen schiphol!quote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef James1988 het volgende:
Het gaat lekker op het spoor, eerder vanmiddag defecte bovenleiding ten noorden van 's-Hertogenbosch (was redelijk snel verholpen), nu ligt er wederom het nodige uit:
- Dordrecht - Rotterdam v.v. i.v.m. iets bij de Kijfhoek
- De noordsectie van de HSL i.v.m. een versperring
- De Kippenlijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) i.v.m. een aanrijding met een voertuig
- Eindhoven - Roermond i.v.m. een beschadigd viaduct
- Rotterdam - Gouda: minder treinen i.v.m. een defect aan het spoor
Prognoses lopen uiteen van 17:00 tot 19:00.
Aanhanger-busje-Lunteren.. die combinatie doet me denken aan:quote:
En daaraan word nu een gestrande trein bij Utrecht gevoegd. Minder treinen van- en naar Utrecht. Diverse treinen stonden te wachten, en hebben meer dan een halfuur moeten wachten voor door te mogen... (voor de inrijder in de file...)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |