abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110696820
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vind ik niet. Het Nederlandse spoor is al heel erg veilig, alleen het kan altijd beter. Daar is het nu wel tijd voor, maar vergeet niet dat in het verkeer bijvoorbeeld 600 doden per jaar te betreuren zijn en nu één treinpassagier.

Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.

Maar is het niet wat toevallig dat er nu zo'n plan komt, net na een botsing?
  maandag 23 april 2012 @ 22:08:06 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110696879
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf

Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
Geachte Stuntkoe,

quote:
Via deze brief breng ik u op de hoogte van de feitelijke bevindingen tot nu toe inzake het treinongeval op zaterdag 21 april 2012.
staat tot

quote:
Op basis van de eerste resultaten van het ILT-onderzoek lijkt het erop dat de Sprinter een stop tonend sein (STS) heeft gepasseerd. Verder onderzoek van de data zal moeten uitwijzen of dit in definitieve zin bevestigd wordt. Ook zullen alle betrokkenen worden geïnterviewd. Bovendien zal worden onderzocht welke factoren daarnaast een rol hebben gespeeld bij dit ongeval.
als lul staat tot drumstel. Gelieve zich van dit soort speculatieve en voorbarige passages te onthouden, ingeval u zich voorneemt het over "feitelijke bevindingen" te hebben.

Met vriendelijke groet,

Meer titels dan u, hoewel geen "mw." goddank,

Fles, Stationsnar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 22:56:10 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110699779
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 22:07 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.

Maar is het niet wat toevallig dat er nu zo'n plan komt, net na een botsing?
Het is toevallig. Er wordt al veel langer aan de plannen voor de invoering van ERTMS gewerkt. Wellicht dat het nu iets sneller naar buiten komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 23:07:34 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110700497
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat dus.

België kloot ook maar aan. Omdat ERTMS-instroom duur is, rollen ze nu TBL1+ uit.
De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.
  maandag 23 april 2012 @ 23:11:30 #125
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110700707
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.
Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet. Probleem van TBL1+ is trouwens wel dat ze het niet verplicht kunnen stellen voor de vervoerders op het spoor, een of andere maffe Europese regel. Alleen ERTMS mogen ze verplichten, als dat eenmaal is uitgerold.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 23 april 2012 @ 23:17:49 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110700986
quote:
4s.gif Op maandag 23 april 2012 23:11 schreef V2 het volgende:

[..]

Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet.
Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 23:26:08 #127
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110701387
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

*Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen wil van spoorbeheerder ProRail weten of de komende tijd vergelijkbare situaties voorkomen als rond het treinongeval in Amsterdam van zaterdag.*

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 april 2012 @ 23:34:18 #128
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110701792
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.
Ohja idd, dat was het ... Vv wordt opgepikt met dezelfde spoelen als het EG-signaal natuurlijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 23:40:36 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110702138
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Ze gaan er om dobbelen waar het zal moeten gaan gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:00:54 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110703130
Tegengekomen op Facebook:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:09:06 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110703556
Oh ja, was deze link hier al langsgekomen? Voorlopig rapport over de botsing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:10:11 #132
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110703608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tegengekomen op Facebook:

[ afbeelding ]
Barbertje moet hangen http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbertje

Ik ben nog altijd een leek, vanavond weer een machinist gesproken er is nog niks bewezen, de machiniste denkt dat ze een sein heeft gemist. Dat voeren ze dan ook op als argumenten tegen de voorlopige verklaringen van NS/Pro-Rail en direct onderbouwd met tig verhalen over zelf kijken/baankennis/het bellen naar de posten en geen antwoord krijgen etc. Waarschijnlijk krijgen we hier ook een staaltje zwarte pieten te zien waar je u tegen zegt.
Mijn opmerking blijft trouwens staan dat veiligheid niet de prioriteit is bij de top van de NS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:13:36 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110703758
Dat laatste ben ik niet met je eens, veiligheid is weldegelijk een topprioriteit voor de spoorwegen. Dat zit in de hele keten in het bloed - van de man die het draaistel last tot de medewerker die een vervangend lampje in een sein schroeft, van verkeersleider tot machinist, van conducteur tot president-directeur en van koffieverkoper tot schoonmaker.

Wel is Schultz bezig om zo snel mogelijk de schuld van zich af te schuiven. Het is maar goed dat het kabinet gevallen is, hopelijk zijn we binnenkort van dat mens verlost. Haal dan Eurlings maar terug :Y
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:16:03 #134
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110703858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Dat laatste ben ik niet met je eens, veiligheid is weldegelijk een topprioriteit voor de spoorwegen. Dat zit in de hele keten in het bloed - van de man die het draaistel last tot de medewerker die een vervangend lampje in een sein schroeft, van verkeersleider tot machinist, van conducteur tot president-directeur en van koffieverkoper tot schoonmaker.

Wel is Schultz bezig om zo snel mogelijk de schuld van zich af te schuiven. Het is maar goed dat het kabinet gevallen is, hopelijk zijn we binnenkort van dat mens verlost. Haal dan Eurlings maar terug :Y
We zullen zien, ik ben misschien meer een pessimist en ik hoop dat jij gelijk hebt James maar ik vrees met grote vreze.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:23:01 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_110704113
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:29:52 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110704391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Maar dat kost geld. Geld dat Barbie liever in asfalt stopt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:31:04 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110704452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Ja maar wie betaalt het?
Dat staat hier op het spel. In het grote onoverzichtelijke spel voor ons de bijstaanders. Als de publieke opinie aangeeft dat de beveiliging niet voldoet en de NS hard genoeg roept we hebben geen geld!! (Wat pertinent niet waar is btw) dan krijgen ze het! Dat is mijn niet significante mening in dit politieke steekspel.
En ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar ik denk het wel en James val me maar aan dat moet je ook doen maar dit ongeluk mocht gebeuren van hogerhand. Ik hoop echt dat ik ongelijk heb btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:42:23 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704875
Dit ongeluk valt blijkbaar binnen de marges die men acceptabel acht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:52:37 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110705198
Als je de verschillende modaliteiten bekijkt is dat ook wel begrijpelijk: er gebeuren zeer weinig ongelukken op het Nederlandse spoorwegnetwerk, het aantal doden dat in de trein is gevallen (personeel, passagiers) valt op één of twee handen te tellen.

Op de autoweg vallen vele malen meer doden. Het is niet geheel onterecht dat er meer geld wordt uitgetrokken om het dodental onder automobilisten en fietsers omlaag te krijgen dan om het dodental onder spoorpersoneel en -reizigers omlaag te krijgen.

Iedere dode is er één teveel, maar als je met 100 miljoen euro de dood van 25 fietsers per jaar kunt voorkomen tegenover 0,1 treinreiziger per jaar... stem ik toch ook voor de fietsers.
pi_110707838
Bah ik zou willen dat ik nu een treinreiziger was ipv fietser.. het regent
pi_110708429
Ik weet beter dan dat, maar schiphol ligt er wel ERG vaak uit de laatste tijd. Ze evenaren winterswijk -> Arnhem daar :{
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:22:10 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110708471
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Exactly. Dat we nu al weten dat we na afloop naar de machinist kunnen schreeuwen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110708771
De telefraaf insinueert vandaag eventjes dat het maar heel slecht is om eerst het onderzoek aftewachten. Nee, de kramt van wakker nederland ziet het liefste dat de machinste van de sprinter nu al strafrechtelijk vervolgd zal worden. Vóórdat vast staat of ze überhaupt wel schuld heeft aan het ongeval.

Eens een foute NSB-krant, altijd een foute NSB-krant.
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:04 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110708916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:47 schreef Fixers het volgende:
De telefraaf [..] de kramt
Miep pooften mep je momp fol :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:10 #145
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110708918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:47 schreef Fixers het volgende:
De telefraaf insinueert vandaag eventjes dat het maar heel slecht is om eerst het onderzoek aftewachten. Nee, de kramt van wakker nederland ziet het liefste dat de machinste van de sprinter nu al strafrechtelijk vervolgd zal worden. Vóórdat vast staat of ze überhaupt wel schuld heeft aan het ongeval.

Eens een foute NSB-krant, altijd een foute NSB-krant.
Dat is ook lekker gechargeerd Fixers, hoewel ik ben iemand die de Telegraaf nooit een krant zal noemen maar als bedrukt papier, maar dit terzijde :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:01:16 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110709004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:57 schreef bork het volgende:

Dat is ook lekker gechargeerd Fixers,
Nee hoor, er staat dit:

quote:
Het staat nog niet vast dat de machiniste die verantwoordelijk is voor de treinramp van afgelopen zaterdag, strafrechtelijk wordt vervolgd.

De machiniste van de sprinter reed door rood en knalde bij Amsterdam frontaal op een volle intercity, met een dode en 117 gewonden tot gevolg. Tot voor kort werd een machinist automatisch vervolgd als hij een rood sein miste. Maar door een succesvolle lobby van onder meer FNV Bondgenoten wordt volgens het openbaar ministerie nu eerst het onderzoek afgewacht en gekeken of er strafbare feiten zijn gepleegd.
Dat is dus KUT journalistiek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:04:12 #147
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110709055
Overigens leidde een STS-passage ook eerder niet automatisch tot vervolging, zelfs niet altijd tot een IVW-onderzoek. Ze lullen dus uit hun nek, zoals gewoonlijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110709242
Wat zou ze dan ten laste worden gelegd? Dood door schuld? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 09:47:15 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110710079
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:17 schreef Yreal het volgende:
Ik weet beter dan dat, maar schiphol ligt er wel ERG vaak uit de laatste tijd. Ze evenaren winterswijk -> Arnhem daar :{
Ditmaal was het niet Schiphol zelf, maar Hoofddorp - Leiden.

Komt nog bij dat er in Leiden een wissel een gescheurd puntstuk heeft. Waar hebben we dat vaker gehoord :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:48:17 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110710100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:15 schreef Yreal het volgende:
Wat zou ze dan ten laste worden gelegd? Dood door schuld? :?
Ten hoogste.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')