In mijn gebied komt het niet zo heel vaak voor. Een gebied kan varieren, soms is dat alleen station Leeuwarden, soms twee baanvakken tegelijk (bijvoorbeeld naar Delfzijl en Roodeschool of naar Harlingen en Stavoren).quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:46 schreef Bitlord het volgende:
Hoevaak wordt zo'n alarmoproep in je gebied (wat is in ditgeval gebied? Twee baanvakken of de hele provincie Groningen?) gedaan? Om wat voor soort redenen worden alarmoproepen geplaatst door TRDLs en machinisten?
Bij wisselstoringen hoeft het meestal niet, dan valt er wel een sein af.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:49 schreef b2py het volgende:
Zo te zien al bij overweg storingen, dus wss ook bij aanrijdingen, wissels die niet in controle zijn etc..
Okee, en wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Machinisten snappen dat de trdl het bij een alarmoproep druk genoeg heeft en gaan niet direct bellen.
Op zicht rijden. En als ik hem echt stil wil hebben, bel ik hem alsnog op.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, en wat gebeurt er dan?![]()
"Okee, shit hits de fan, ik ga stil staan en ik hoor wel als ik aan de beurt ben"? Zoiets?
Dat is een ander netwerk, ook qua technologie. Het is namelijk GSM-R, een uitgebreide versie van het GSM-protocol waarmee je mobiele telefoon ook werkt. GSM-R is uitgebreider omdat het meer veiligheidscontroles e.d. bevat, en het bevat eigenschappen die spoorwegspecifiek zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:37 schreef Bitlord het volgende:
Kun je met je eigen mobiel ook naar een trein bellen of is dat een ander netwerk?
De opdrachtgever van de concessie bepaalt dat. In het geval van het Hoofdrailnet betreft dat het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Helaas is de huidige HRN-concessie zodanig slap opgesteld dat er weinig dwingende factoren zijn: een punctualiteitseis, en een klanttevredenheidseis.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:45 schreef Fixers het volgende:
Wie bepaalt hoevaak per uir een station aangedaan dient te worden.
Niet dat ik je niet geloof, maar lijkt me een noodgreep, aangezien zwolle kampen een apart onderdeel is van NS (NS Regio?) en dus ook hun "eigen" treintje heeft gehuurd van Nedtrain..quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zit momenteel in een trein die een klein beetje verdwaald is![]()
Er staat met grote witte letters "Zwolle <-------> Kampen" op de zijkant geplakt, maar hij rijdt van Enschede naar Nijverdal
De boeiende verhalen staan al in de OP. De rest is niet boeiend.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:51 schreef b2py het volgende:
Niet trouwens een idee om al die boeiende verhalen van ziggy3 naar de OP te copyen? Zeker die van afgelopen topics
Weer met vest voor het raam?quote:Op woensdag 25 april 2012 09:21 schreef Monopoly het volgende:
Zo, wakker!
Vanmiddag ritje Maastvlakte West - Emmerich. Geen idee wat de lading is, en ook geen tijd/route bekend.
Maar we zullen wel de Betuweroute pakken denk ik. Ik heb er veel zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |