abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110663669
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 6% gewijzigd door Ml-etje op 23-04-2012 09:16:48 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110663737
Huis vol vrouwen bij Viz? kan je dat aan? :P
pi_110663745
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sterkte Prob!

Week 2, dag 8!

Planning:

O: h.k.-pannenkoek (2)
L: salade met gerookte kip + gekookt eitje (2)
T: kaas, cabernossi (<1)
D: gehakt met champignonroerbakgroente, bak witlofsalade (4)
T: wat crème fraîche (1)

Vanavond weekplanning rest vd week maken, want morgen weer boodschappentijd.

Ik heb zo'n voorgevoel dat ik het na deze week al behoorlijk zat ben. Deze week en volgende week ook 2 lastige momenten: zaterdag etentje met familie van Duvel en maandag Koninginnedag met vrienden. Misschien sta ik me maandag 1 glas witte wijn toe ofzo.
ik vind je lijstjes maar weinig, als ik heel eerlijk ben, XM. Ik heb weinig verstand van lowcarben, maar dit lijkt echt heel weinig.
pi_110663767
Mijn planning:

O: havermout met aardbeien
T: appel
L: of spinazielasagna, of soep, met daarnaast wortels en hummus.
T: sperciebonen
T: gekookt eitje
D: champignonnen risotto.
T: nog wat fruit met yoghurt

Ik zit te twijfelen over de L. heb lasagna bij me, maar denk dat ik dat tot morgen laat. het is wel heel veel samen met de risotto voor D!
pi_110663775
Leuk! Meet!

;(
Ja doei.
pi_110663823
ik zou niet allebei doen Jag!
Ja doei.
pi_110663845
oh, en ik heb m'n werk thuis laten liggen, en ik zit op m'n werk. Fijn effectief.
pi_110663917
Het gaat goed met de skankies mondaymorning :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110663920
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aww Prob :* Altijd kut denk ik zo, ook al zag je de bui al hangen. Even die afspraak van vandaag acen, daar haal je misschien weer wat voldoening uit :)

[..]

Like a boss! B-) Met een katje, bijna! :o Meet bij V1z0R! :D

Ik denk dat ik een Nallie ga doen de komende dagen: netjes eten om de buik te appeaaasen! Had vanochtend namelijk nog steeds lichte buikpijn. Zat wel al om 8 uur op kantoor, want met alleen buikpijn kan ik best prima werken en volgens mij is het koortsige er wel af intussen :Y

Denk er zelfs aan om af en toe maar weer eens een rondje te rennen, om te testen of mijn achterpootje dat trekt :')

</lief dagboek>
Ik voel me vereerd O+ Hoop dat t voor jou ook werkt. Weg met de suikers :')
Be someone that makes you happy
pi_110663964
Morning!

Wat heb ik gemist? Zie dat Billy een knuffel nodig heeft :*
XM hoe gaat het me je low-carb? Kan je echt overleven op dit lijstje van vandaag?

Planning:
O: peer, banaan, appel
T: mini paprika & komkommer, cappucchino
L: 2 boterhammen + grote salade of met soep
T: 300 ml hv yoghurt met druiven
B: 40 minuten fietsen
D: huevos con patatas :P (oftewel ei gebakken op 2 aardappels), eventueel nog een kom spinazie voor de groenten
S: Evy les 10 (nog een keer, eigenlijk les 11 maar een week niet gelopen wegens ziek zijn
T: een jodekoek en een thee
pi_110663966
Goeiemorgen...

Sterkte Prob! :*
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_110664034
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:25 schreef Perruche het volgende:
Morning!

Wat heb ik gemist? Zie dat Billy een knuffel nodig heeft :*
XM hoe gaat het me je low-carb? Kan je echt overleven op dit lijstje van vandaag?

Planning:
O: peer, banaan, appel
T: mini paprika & komkommer, cappucchino
L: 2 boterhammen + grote salade of met soep
T: 300 ml hv yoghurt met druiven
B: 40 minuten fietsen
D: huevos con patatas :P (oftewel ei gebakken op 2 aardappels), eventueel nog een kom spinazie voor de groenten
S: Evy les 10 (nog een keer, eigenlijk les 11 maar een week niet gelopen wegens ziek zijn
T: een jodekoek en een thee
Hoe was je tripje Perr?
pi_110664056
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:28 schreef Nallie het volgende:

[..]

Hoe was je tripje Perr?
*O* Kort maar leuk! Hoe is het met je verhuizing?
pi_110664061
Huevos zijn toch ballen in het Spaans :? Tengo las huevos grandes! oO<
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_110664062
Zo mediterraans ontbijten/brunchen met vriendin en dan via de bieb weer naar huis!

Genoeg te doen vandaag!
Ja doei.
  maandag 23 april 2012 @ 09:31:14 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110664086
Ml, zo'n vermoeden had ik al hoor :+ Maar ik heb wel vaker semi-grootse plannen w/ :P Heb overigens wel weer bijna een weekmenuutje rond, moet alleen woensdag nog! Uit mn hoofd:

Maandag: gegrilde zalm (vergeten uit de vriezer te halen dus kijken of het nog lukt :')) met haricot verts
Dinsdag: gekarameliseerde kip uit de oven met salade
Woensdag: ?
Donderdag: wraps met avocado-ei-spinazie-salade OF brood met geitenkaas/spinazie/honing/pijnboompitjes
Vrijdag: ehh even vergeten :') Staat thuis in mn docje iig :+
Zaterdag: bij een verjaardag
Zondag: pannenkoeken (maar misschien ook niet :') :P)

Goeiemorgen, Mo!

V1z, oe, ga zo kijken :D Blije dingen op mijn wall O+ En ik zal mezelf nooit uitnodigen heur, ben ik veeeel te goed voor opgevoed :+ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_110664097
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:30 schreef V1z0R het volgende:
Nee hoor, gewoon eieren :P Maar dingen kunnen natuurlijk ook wel dubbele betekenis hebben :P

In Mexico moet je niet zeggen dat je chiles lekker vind, bijvoorbeeld.
  maandag 23 april 2012 @ 09:32:13 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110664107
quote:
Gangbaarder is eieren :+ Maar het kan ook gebruikt worden als slang voor ballen geloof ik. Las is overigens wel een vrouwelijk lidwoord :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_110664126
quote:
Eieren..

edit: oh spuitelf..
  maandag 23 april 2012 @ 09:32:55 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110664128
quote:
Eieren :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110664140
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind je lijstjes maar weinig, als ik heel eerlijk ben, XM. Ik heb weinig verstand van lowcarben, maar dit lijkt echt heel weinig.
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Sowieso is dit wel bizar weinig KH.
Maar ook geen verstand van lowcarb hier. :P
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn planning:

O: havermout met aardbeien
T: appel
L: of spinazielasagna, of soep, met daarnaast wortels en hummus.
T: sperciebonen
T: gekookt eitje
D: champignonnen risotto.
T: nog wat fruit met yoghurt

Ik zit te twijfelen over de L. heb lasagna bij me, maar denk dat ik dat tot morgen laat. het is wel heel veel samen met de risotto voor D!
Ik zou voor de soep gaan als lunch Jagär. Heb ook het idee dat het anders wel vrij zwaar wordt.
Alhoewel lasagna natuurlijk ook weer niet zo onwijs zwaar hoeft te zijn, hangt vooral af van de hoeveelheid pasta en saus.
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, en ik heb m'n werk thuis laten liggen, en ik zit op m'n werk. Fijn effectief.
:D Handig! :D

Ik had vannacht gedroomd dat ik mn enkel weer had gebroken ondanks al het ijzerwerk erin.
En toen stapte ik uit de trein vanochtend en ging ik bijna op mn plaat omdat ik mn voet half tussen het perron en de trein inzette.
Was wel gelijk wakker.

Novem, zou de dierenarts vandaag niet jouw katje in laten slapen?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110664163
Todos hablamos el espanjol muy bien aki :7.

Trouwens maria, ik lees nu een boek van Zadie Smith (over schoonheid) > ik moest aan jou denken! Goed boek wel.
pi_110664178
brr, ik zag net een foto van mezelf op een feestje een maand geleden. vetrollen, bah.
pi_110664198
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

*O* Kort maar leuk! Hoe is het met je verhuizing?
Mn huis staat vol met dozen en mn hoofd zit vol stress :')
Verder goed hoor, nog een weekje!
Zadie Smith is fijn!
pi_110664267
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:36 schreef Nallie het volgende:

[..]

Mn huis staat vol met dozen en mn hoofd zit vol stress :')
Verder goed hoor, nog een weekje!
Zadie Smith is fijn!
Oei! Nou succes dan maar :P Als er nog gesjouwd moet worden hoor ik het wel :)

had ook nog IQ84 van Murakami gekocht & een Spaans kookboek, alleen is de baggage van vriendje waar dit inzat verdwenen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')