Ik ben me ervan bewust dat ik, als verhuurder, ze niet zomaar uit kan zetten. Inprincipe is dat ook helemaal niet nodig, zolang ze hun huur betalen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:33 schreef Chinless het volgende:
Je mag dat wel verhuren als je geen hypotheek hebt.
Let wel op dat huurder veel rechten hebben.
Maar je krijgt geen hypotheekrente aftrek als je er zelf niet woont.quote:Op zondag 22 april 2012 21:45 schreef Kandijfijn het volgende:
De gemeente heeft er niks mee te hebben als jij een hypotheek hebt of niet. Dat is tussen de bank en jou. Als je een hypotheek hebt geeft de bank niet altijd toestemming voor verhuren namelijk.
Nu heb jij daar geen last van maar je zal dus wel een vergunning van je gemeente nodig hebben.
Welke voordelen er aan kleven?
-Je verdiend geld aan je investering, de vraag is als vastgoed+het verhuren daarvan de meest winstgevende en veilige manier is om rendement op je spaargeld te halen maar dit terzijde.
Nadelen
-Niet alle huurders zijn goede huurders, wanbetalers, kwekers, ransapen, verzin het maar.
-Jij bent en blijft verantwoordelijk voor groot onderhoud en dergelijke, dit moet je zelf doen of uitbesteden.
Ik zou trouwens even hard gaan rekenen wat goedkoper is. Het kan zomaar dat het goedkoper is er een hypotheek op te zetten, vooral als je een deel eigen vermogen inbrengt kan je goed afdingen op je rente. Dit in combinatie met hypotheekrenteaftrek kan ervoor zorgen dat rendement op spaargeld hoger is dan de kosten van de hypotheek.
Je kan dan altijd alsnog je hypotheek afbetalen wanneer jij gaat verhuizen. Let wel op! Alles goed laten vastleggen en goed laten doorrekenen.
Daarom moet je ook mijn volledige post doorlezen,quote:Op zondag 22 april 2012 21:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar je krijgt geen hypotheekrente aftrek als je er zelf niet woont.
Dankquote:Je kan dan altijd alsnog je hypotheek afbetalen wanneer jij gaat verhuizen. Let wel op! Alles goed laten vastleggen en goed laten doorrekenen.
Ik heb heel je post gelezen, maar dat je een hypotheek alsnog afbetaald zegt niets over de HRA vervolgens, maar goed het is nu duidelijk voor TS.quote:Op zondag 22 april 2012 21:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Daarom moet je ook mijn volledige post doorlezen,
[..]
Dank
quote:Op zondag 22 april 2012 21:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Nadelen
-Niet alle huurders zijn goede huurders, wanbetalers, kwekers, ransapen, verzin het maar.
Hij loopt rente mis op de kapitaalrentemarkt. Die 6% die investeerders betalen om aan kapitaal te rekenen, is ook overdreven. Maar investeerders moet toch ergens geld vandaan halen.quote:Op maandag 23 april 2012 01:31 schreef Leandra het volgende:
Als je uitgaat van 6% rente op de investering en 3% gewenste winst dan kun je in het geval van TS die 6% al verminderen tot een rendement wat hij anders zou ontvangen, hij hoeft immers geen rente te betalen.
Dat zit ie dus niet, want naast het renteverhaal, komt de VRH (1,2%) en de WOZ voor eigenaren om de hoek kijken. Plus de instandhouding van de woning (reken 1,5% lijkt me nog krap), plus de risico's zoals wanbetalers & proceskosten, leegstand en woningwaardedaling. Je begint al bij aankoop met de k.k. die moet betalen, ook dat moet je terug zien te vinden.quote:Op maandag 23 april 2012 08:59 schreef Leandra het volgende:
en dat TS dus met een huurbedrag van 8% van zijn investering al heel goed zit.
In een zekere zin klopt je statement. Het is altijd mijn conclusie geweest, dat als particulier je huis verhuren eigenlijk financieel een lastige zaak is. Ook de risico's zijn niet te spreiden omdat je slechts 1 huis verhuurd.quote:Op maandag 23 april 2012 09:11 schreef Leandra het volgende:
Dan wens ik TS heel veel succes met het verhuren van een woning van 2 ton voor ¤ 1.666,= per maand omdat Blomke zegt dat hij dat moet binnenhalen
Ligt aan de investeringquote:Op maandag 23 april 2012 08:40 schreef Leandra het volgende:
Investeerders lenen ook regelmatig als er wat te verdienen valt, te betalen rente is dan ook te betalen rente, en een rendement dat TS anders over het kapitaal zou vervangen is iig geen 6%.
Vooral het vetgedrukte is eigenlijk al genoeg om te zeggen dat het een financiele ramp gaat worden. Eigenaren, die in de vrije sector verhuren, hebben altijd veel meer huizen in de verhuur, waardoor je het risico op wanbetaling en sloop van de binnenkant van je huis spreidt. En dit risico is best groot hoor.quote:Op maandag 23 april 2012 10:11 schreef Hallmark het volgende:
[..]
In een zekere zin klopt je statement. Het is altijd mijn conclusie geweest, dat als particulier je huis verhuren eigenlijk financieel een lastige zaak is. Ook de risico's zijn niet te spreiden omdat je slechts 1 huis verhuurd.
Slim!quote:Op maandag 23 april 2012 10:49 schreef Daeron het volgende:
Een compleet huis verhuren verdien je inderdaad niet veel aan. Maar je kan het huis ook indelen in verschillende units en die los verhuren. Kost je initieel meer om het huis om te bouwen, maar je kan daarna wel meer cashen, omdat je ipv 1x600-1000 bv 5x300-500 vangt.
Studentenhuis waar ik gewoond heb zaten 8 kamers in, gemiddeld vroeg die daar 275 voor (tegenwoordig zit die op 300 als ik het goed heb). Dat is dus 2200 per maand ipv de 1200 die dat huis zou opbrengen als het als geheel verhuurd zou worden.
Dat was dan 1 huis van die huisbaas, in de straat had die nog 2 andere huizen en verdeeld over de stad had die in totaal iets van 20 huizen in de verhuur, deels studentenhuis en deels "gewone" verhuur.
Huidige huisbaas doet hetzelfde, alleen die verhuurt niet enkel aan studenten maar meer aan jongeren in het algemeen. Werkt ook goed, vrij weinig gedoe heeft die, heeft contract met een klusbedrijf wat al zijn pandjes onderhoudt en voor de rest kan die lekker geld trekken eruit. Zit ook verspreid over de hele stad.
UIt de overige reacties - die ik dus wel lees - blijkt dus dat die 10% huur t.o.v. de WOZ-waarde, niet zo'n slechte aanname is, gezien alle extra kosten en risico's die er bij komen kijken.quote:Op maandag 23 april 2012 08:59 schreef Leandra het volgende:
Lees eens wat een ander schrijft ipv altijd maar op die achterlijke stokpaardjes van je door te blijven denderen en daarmee ieder topic om zeep te helpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |