abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 22 april 2012 @ 17:48:54 #1
70532 loveli
N
pi_110639135
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_110639169
Gooide mijn eigen post weg :')

Ze werken echt :Y

Maar ik heb helemaal smalle voeten.
Schoenen die niet dicht zijn of geen bandje hebben draag ik automatisch als slippers :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? zondag 22 april 2012 @ 17:52:02 #3
70532 loveli
N
pi_110639247
Wat ik me van vroeger herinner is dat ze niet blijven zitten en bij de randjes omrollen. Ook smalle voeten hier.
crap in = crap out
pi_110639420
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:49 schreef Ml-etje het volgende:

[ afbeelding ]

Schoenen die niet dicht zijn of geen bandje hebben draag ik automatisch als slippers :D
Deze heb deze nog niet eerder gezien. Zal eens googlen.

Ohw, en die catsuit staat wel, maar lijkt ook donkerder dan je jurkje.
pi_110639447
Ohw, en dit is bijna net zo tof als een naamtopic *O*

:')
pi_110639577
Ja, dat heb ik nu ook Tink! Ik weet niet of ik vroeger gewoon minder een probleem maakte van mouwloze jurkjes, of dat ze nu veel meer gemaakt worden. Ik erger me er wel aan, vooral als ze zo diep uitgesneden zijn in de armsgaten, dat staat zelfs vrouwen van 18 al niet meer mooi: er zijn veel betere lichaamsdelen om de aandacht op te vestigen dan je okselplooien.
pi_110639602
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:49 schreef Ml-etje het volgende:

[ afbeelding ]

Die werken bij mij dus ook niet. Ik loop er alsnog uit aan de achterkant.
pi_110639678
Over skankies gesproken: laatst zag ik een kindje dat Kaya heette :+ De ouders waren helemaal geen Bob Marleydraaiers zo te zien, gewoon kantoor/ambtenaartypes :P .
pi_110639709
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 18:00 schreef Laureline het volgende:
Ja, dat heb ik nu ook Tink! Ik weet niet of ik vroeger gewoon minder een probleem maakte van mouwloze jurkjes, of dat ze nu veel meer gemaakt worden. Ik erger me er wel aan, vooral als ze zo diep uitgesneden zijn in de armsgaten, dat staat zelfs vrouwen van 18 al niet meer mooi: er zijn veel betere lichaamsdelen om de aandacht op te vestigen dan je okselplooien.
Of dat je bij de oksels zo richting borsten kijkt. Ook zo irritant!

Ha, the artist was een leuke film. Nu wijntje en hapjes! O+
pi_110639851
Leuk jurkje MI, kan wel een maatje kleiner denk ik. Mooie schoenen ook :)

Het is hier heerlijk zonnig, maar wel met een straffe koude wind :(

Lijstje:

O - brinta met een banaan
L - 2 sneeen spelttoast met boter en kaas, cherry toms, snee witbrood met boter en pure hagel :9
T - handje cashews
D - zelfgemaakte paella, met veel tomaat en paprika, Als toetje peer, pruim en rozijnen (zonder extra suiker) met 2 el crumble (met suiker)
T - 2 koppen koffie verkeerd

Sporten is echt waardeloos geweest afgelopen week, deze week weer lekker oppakken :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_110639950
Gisteravond trouwens voor het eerst weer hardgelopen, nu meteen ziek :') . Het was wel mooi in het bos, overal lelietjes van dalen (of is het van Dalen?) Nouja, familie van het beest met de achternaam.
  zondag 22 april 2012 @ 18:09:12 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110639962
Sta weer te koken. Pffff. 't Is dat het zo lekker smaakt, maar anders...

En vind het jurkje mwah. Lijkt wel erg ruim te vallen idd. Schoenen vind ik tof!

Tink, welke app had jij voor je oefeningen?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110640050
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 17:56 schreef An24 het volgende:

[..]

Deze heb deze nog niet eerder gezien. Zal eens googlen.

Ohw, en die catsuit staat wel, maar lijkt ook donkerder dan je jurkje.
Klopt is iets groener.
Li, ik vervang ze 1x in de 2 jr en gebruik een schoenlepel.
En okseljurkjes heb net even een foto gemaakt van 1 van die dingen, durf hem alleen aan met een shirt eronder.
pi_110640052
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

En vind het jurkje mwah. Lijkt wel erg ruim te vallen idd. Schoenen vind ik tof!

Nog even en je post hier ook enthousiast over je nieuwe receptontdekkingen O+
Ja doei.
pi_110640081
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

_O-
Ja straks breng ik het nog terug :D
  zondag 22 april 2012 @ 18:13:03 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110640132
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nog even en je post hier ook enthousiast over je nieuwe receptontdekkingen O+
Ik denk het niet :'). Daarvoor zit de haat toch net iets te diep.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110640141
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 18:13 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik denk het niet :'). Daarvoor zit de haat toch net iets te diep.
Wacht maar, je doet straks gewoon een Vikje! *)
Ja doei.
pi_110640143
Gisteren:
O: worstenbroodje
L: wrap met pittig gehakt, spek, knof, paprika, kaas, creme fraiche en oregano uit de oven
S: klussen
D: (uit eten, samsam gerechtjes): stokbrood met aioli en tapenade; carpaccio, gerookte makreel en nog een vis met kreeftenjus; argentijnse steak met rode portsaus en gebakken knolselderij ; hertenbiefstuk met een bijzonder sausje en gepofte knoflook, pastinaakpuree.
T: witbier, B&J Fairly Nuts

Vandaag:
L: yoghurt
T: gekookt ei, parmaham
S: badkamer schrobben, Jillian level 1 met gewichten van 2 kilo
T: gekookt ei, stukje extra pure chocola
D: kip tikka masala met rijst en sperziebonen
T: wijn, noten, kaas
pi_110640163
IK GA NOOIT HARDLOPEN!! ACHTERLIJKEN!! BAH, STOMME SPORT!!!

IK GA NOOIT WORDFEUDEN!! BAH! STOMME HYPE!!!!

;(
Ja doei.
  zondag 22 april 2012 @ 18:13:52 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110640168
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wacht maar, je doet straks gewoon een Vikje! *)
Nee. Dat gaat echt niet gebeuren :'). Sorry!
  zondag 22 april 2012 @ 18:14:45 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110640206
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
IK GA NOOIT HARDLOPEN!! ACHTERLIJKEN!! BAH, STOMME SPORT!!!

IK GA NOOIT WORDFEUDEN!! BAH! STOMME HYPE!!!!

;(
Vergeet de weekmenu's en smartphones niet :').
pi_110640293
Wat vinden we hiervan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110640307
:N :@
Ja doei.
  zondag 22 april 2012 @ 18:17:17 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110640315
Ook te groot, als je het mij vraagt.
pi_110640320
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:16 schreef Ml-etje het volgende:
Wat vinden we hiervan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt je arm voor je oksel, zeg maar. Vind het zo namelijk een heel mooi jurkje, staat je goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')