abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110639035
Na een half jaar in mijn eentje door Azie te hebben gereisd, waarbij ik de vrijheid van de wereld had, moet ik nu weer bij mijn ouders wonen.

Ben vrouw en bijna 25. Wil pas een kamer zoeken als ik werk gevonden heb, en dat kan wel een paar maanden duren.

Heb vrijwel nooit ruzie met mijn ouders, en het zijn best fijne mensen in de omgang, maar sinds ik terug ben van het reizen erger ik me kapot. Elke keer dat je de deur uitgaat de vraag waar je heengaat en hoe laat je weer terug bent, mijn moeder geeft overal commentaar op (´Neeeee! Hoe kun je dat glas nou zo op dat randje neerzetten? Ga je in die kledingcombinatie de deur uit? Je mag je kamer wel weer eens opruimen.´) en ik word verwacht elke dag met de pot mee te eten ipv zelf te koken.

Hoe overleef ik dit? Iemand tips? Mensen die in een soortgelijke situatie zitten/hebben gezeten?
Raak en plezierig.
pi_110639113
25 en nog thuis wonen is sowieso best wel kansloos.

En een paar maanden erover doen om werk te zoeken? Dan ben je of selectief of mankeer je wat. Iedereen met een gezonde arbeidsmentaliteit heeft zelfs in deze tijden in no-time werk gevonden./
pi_110639206
Ik zou je ouders de deur uit trappen. Dat lijkt mij de meest logische set!
pi_110639324
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:

En een paar maanden erover doen om werk te zoeken? Dan ben je of selectief of mankeer je wat. Iedereen met een gezonde arbeidsmentaliteit heeft zelfs in deze tijden in no-time werk gevonden./
Alfa en te hoog gekwalificeerd bevonden voor het meeste werk.
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:51 schreef Pakspul het volgende:
Ik zou je ouders de deur uit trappen. Dat lijkt mij de meest logische set!
_O-
Raak en plezierig.
pi_110639411
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:54 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Alfa en te hoog gekwalificeerd bevonden voor het meeste werk.
Ik heb met een hbo-opleiding toch echt met veel vrolijkheid 6 weken aan de lopende band gestaan :*. Was stukken beter dan mijn handje ophouden :r.
pi_110639429
Je klinkt als een sloddervos.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_110639483
Ik heb nog wel een slaapkamer in t mooie Veldhoven :p
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 22 april 2012 @ 17:59:09 #8
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_110639513
quote:

In deze tijden verantwoord, dus wat lul je?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_110639567
Je klinkt als iemand die verwacht dat enkel het beste werk, goed genoeg is. Alsof je in één keer de leukste baan krijgt. Als daar weg willen je prioriteit is, moet je het even doen met wat minder en vanaf daar verder zoeken.
pi_110639686
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:56 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik heb met een hbo-opleiding toch echt met veel vrolijkheid 6 weken aan de lopende band gestaan :*. Was stukken beter dan mijn handje ophouden :r.
Met een universitaire titel is het echter wat lastiger, en ik heb nog geen uitkering aangevraagd, dus shhh.
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 17:58 schreef Chinless het volgende:
Ik heb nog wel een slaapkamer in t mooie Veldhoven :p
Welke provincie is dat uberhaupt? :P
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:00 schreef FreezePop het volgende:
Je klinkt als iemand die verwacht dat enkel het beste werk, goed genoeg is. Alsof je in één keer de leukste baan krijgt. Als daar weg willen je prioriteit is, moet je het even doen met wat minder en vanaf daar verder zoeken.
Ik vind op dit moment idd alles prima en solliciteer in het rond, maar word nou eenmaal vaak afgewezen (te hoog gekwalificeerd, te weinig affiniteit etc.).
Raak en plezierig.
pi_110639938
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:03 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Met een universitaire titel is het echter wat lastiger, en ik heb nog geen uitkering aangevraagd, dus shhh.
En waarom? :P
quote:
[..]

Welke provincie is dat uberhaupt? :P
Brabant. :')
quote:
[..]

Ik vind op dit moment idd alles prima en solliciteer in het rond, maar word nou eenmaal vaak afgewezen (te hoog gekwalificeerd, te weinig affiniteit etc.).
Je kunt ook deze periode aanpakken om te gaan reizen oid. dat wil ik iig doen. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_110640434
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:03 schreef AnnaTralala het volgende:

Wat een onzin, zowel Hbo als Universitaire titels zijn ruimschoots overgekwalificeerd. En ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Gewoon mensen met een Master die even een overbruggingsbaantje nodig hadden.

In fabriek ben je gewoon ''handjes'' en daarvan hebben ze vrijwel altijd mensen nodig.

Heb je het uberhaupt al geprobeerd trouwens te solliciteren naar een tijdelijke functie in fabriek/horeca/tuinbouw whatever.
pi_110640498
Met je ouders praten een idee?
  zondag 22 april 2012 @ 18:53:10 #14
103012 Nies
Die hekse
pi_110641607
Vanuit Azië had je ook gerust naar woningen kunnen kijken?
Of je zelfs voordien al inschrijven?

Ik zou vooral heel erg blij zijn dat je a) ouders hebt en er b) ook zo vanzelfsprekend terecht kan.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_110641926
quote:

Wat een onzin. Elke situatie is verschillend.
  zondag 22 april 2012 @ 19:07:21 #16
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_110642068
quote:

Scheelde haar toch weer een half jaar hypotheek, waarvan je dus lekker in Azië kunt gaan reizen.
Keerzijde is dat je daarna onder een Noord-Koreaans regime thuiskomt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_110642165
Makkelijk toch met de pot mee eten. En elke dag naar werk zoeken.
pi_110642245
Hun huis, hun regels. Jij kiest er zelf voor om daar te gaan wonen.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 19:12:23 #19
184769 crew  Deisyy
pi_110642263
De enige manier om dit op te lossen is erover praten, het is voor jou natuurlijk best moeilijk om je na al die maanden aan te passen aan het gezinsleven, maar dat is het voor je ouders ook.

Je moeder zou zich iets minder met je kunnen bemoeien en jij zou je moeder kunnen laten weten of je 's avonds wel of niet thuis eet, zodat zij daar rekening mee kunt houden. Want waarom zou je voor jezelf eten klaar maken als je met je ouders mee kan eten?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_110646725
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 18:08 schreef drumstickNL het volgende:
Je kunt ook deze periode aanpakken om te gaan reizen oid. dat wil ik iig doen. :P
Ja dat is een vet idee, dat heb ik zojuist ook gedaan (zie OP), maar daar is het geld nu wel zo´n beetje voor op.
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:20 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat een onzin, zowel Hbo als Universitaire titels zijn ruimschoots overgekwalificeerd. En ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Gewoon mensen met een Master die even een overbruggingsbaantje nodig hadden.

In fabriek ben je gewoon ''handjes'' en daarvan hebben ze vrijwel altijd mensen nodig.

Heb je het uberhaupt al geprobeerd trouwens te solliciteren naar een tijdelijke functie in fabriek/horeca/tuinbouw whatever.
Yep, uitzendbureaus hebben meestal niks voor me. Zal het nog wel eens proberen, miss dat met de aankomende zomer er wat te vinden is in de tuinbouw.

@ -Strawberry- en Deissy
Erover praten met mijn ouders vind ik moeilijk, want ik wil niet dat ze zich ongemakkelijk gaan voelen met mij in huis. En wil niet dat ze zich beledigd voelen om een hoop kleine dingetjes die hopelijk toch nog maar een klein tijdje duren. Ik laat altijd weten of ik mee-eet of niet, leef zoveel mogelijk in wat volgens hun de ´normale´ gang van zaken is.
Raak en plezierig.
  maandag 23 april 2012 @ 04:56:27 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110662365
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:56 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Hoe voorkom je dat je niet aangenomen wordt vanwege het welbekende 'als je iets hebt dat wel in je richting is ben je zo weer weg' ?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110662394
Vervelend.

Ik heb het zelf ook gehad. Sollicitatie selectie ronde kwam ik makkelijk door heen.. Kregen we een opdracht/uitdaging waarbij ze wilden zien hoe we probleemoplossend te werk gingen. Was ik de enige van de groep die het patroon zag en had het dus opgelost. Capaciteiten test daarna gedaan en op alle vlakken veel te hoog gescoord. Afgewezen met als reden "Je gaat dit nooit vol houden, je gaat je dood vervelen. Dit niveau is veel te laag voor jou".
Aan de ene kant een compliment, aan de andere kant had ik echt werk nodig.
Het werk was trouwens werk waarvoor je een Mbo diploma nodig had en die had ik gewoon.
:{
  maandag 23 april 2012 @ 07:30:09 #23
297051 schaal_9
Caissière B
pi_110662641
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 04:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe voorkom je dat je niet aangenomen wordt vanwege het welbekende 'als je iets hebt dat wel in je richting is ben je zo weer weg' ?
Niet vermelden dat je een diploma hebt. Maar hij begrijpt het niet goed, handje ophouden is als je voor de bijstand gaat en zelfs dan nog word je door de gemeente tewerk gesteld. In veel landen wonen mensen langer bij hun ouders als het financieel niet anders kan. Hij snapt ook totaal niet dat het in deze tijden moeilijk is om werk te vinden.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 23 april 2012 @ 07:58:37 #24
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110662843
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:53 schreef Nies het volgende:
...
Ik zou vooral heel erg blij zijn dat je a) ouders hebt en er b) ook zo vanzelfsprekend terecht kan.
Dat dus.
Snap best dat het even minder leuk is, het lijkt me persoonlijk niets om weer terug bij mn ouders te moeten gaan wonen, maar wees blij dat je dat als optie hebt!
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')