Alfa en te hoog gekwalificeerd bevonden voor het meeste werk.quote:Op zondag 22 april 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:
25 en nog thuis wonen is sowieso best wel kansloos.
En een paar maanden erover doen om werk te zoeken? Dan ben je of selectief of mankeer je wat. Iedereen met een gezonde arbeidsmentaliteit heeft zelfs in deze tijden in no-time werk gevonden./
quote:Op zondag 22 april 2012 17:51 schreef Pakspul het volgende:
Ik zou je ouders de deur uit trappen. Dat lijkt mij de meest logische set!
Ik heb met een hbo-opleiding toch echt met veel vrolijkheid 6 weken aan de lopende band gestaanquote:Op zondag 22 april 2012 17:54 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Alfa en te hoog gekwalificeerd bevonden voor het meeste werk.
In deze tijden verantwoord, dus wat lul je?quote:Op zondag 22 april 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:
En een paar maanden erover doen om werk te zoeken? Dan ben je of selectief of mankeer je wat. Iedereen met een gezonde arbeidsmentaliteit heeft zelfs in deze tijden in no-time werk gevonden./
Met een universitaire titel is het echter wat lastiger, en ik heb nog geen uitkering aangevraagd, dus shhh.quote:Op zondag 22 april 2012 17:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb met een hbo-opleiding toch echt met veel vrolijkheid 6 weken aan de lopende band gestaan. Was stukken beter dan mijn handje ophouden
.
Welke provincie is dat uberhaupt?quote:Op zondag 22 april 2012 17:58 schreef Chinless het volgende:
Ik heb nog wel een slaapkamer in t mooie Veldhoven :p
Ik vind op dit moment idd alles prima en solliciteer in het rond, maar word nou eenmaal vaak afgewezen (te hoog gekwalificeerd, te weinig affiniteit etc.).quote:Op zondag 22 april 2012 18:00 schreef FreezePop het volgende:
Je klinkt als iemand die verwacht dat enkel het beste werk, goed genoeg is. Alsof je in één keer de leukste baan krijgt. Als daar weg willen je prioriteit is, moet je het even doen met wat minder en vanaf daar verder zoeken.
En waarom?quote:Op zondag 22 april 2012 18:03 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Met een universitaire titel is het echter wat lastiger, en ik heb nog geen uitkering aangevraagd, dus shhh.
Brabant.quote:[..]
Welke provincie is dat uberhaupt?
Je kunt ook deze periode aanpakken om te gaan reizen oid. dat wil ik iig doen.quote:[..]
Ik vind op dit moment idd alles prima en solliciteer in het rond, maar word nou eenmaal vaak afgewezen (te hoog gekwalificeerd, te weinig affiniteit etc.).
Wat een onzin, zowel Hbo als Universitaire titels zijn ruimschoots overgekwalificeerd. En ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Gewoon mensen met een Master die even een overbruggingsbaantje nodig hadden.quote:Op zondag 22 april 2012 18:03 schreef AnnaTralala het volgende:
Met een universitaire titel is het echter wat lastiger, en ik heb nog geen uitkering aangevraagd, dus shhh.
Wat een onzin. Elke situatie is verschillend.quote:Op zondag 22 april 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Scheelde haar toch weer een half jaar hypotheek, waarvan je dus lekker in Azië kunt gaan reizen.quote:Op zondag 22 april 2012 17:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja dat is een vet idee, dat heb ik zojuist ook gedaan (zie OP), maar daar is het geld nu wel zo´n beetje voor op.quote:Op zondag 22 april 2012 18:08 schreef drumstickNL het volgende:
Je kunt ook deze periode aanpakken om te gaan reizen oid. dat wil ik iig doen.
Yep, uitzendbureaus hebben meestal niks voor me. Zal het nog wel eens proberen, miss dat met de aankomende zomer er wat te vinden is in de tuinbouw.quote:Op zondag 22 april 2012 18:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat een onzin, zowel Hbo als Universitaire titels zijn ruimschoots overgekwalificeerd. En ben ze vaak genoeg tegen gekomen. Gewoon mensen met een Master die even een overbruggingsbaantje nodig hadden.
In fabriek ben je gewoon ''handjes'' en daarvan hebben ze vrijwel altijd mensen nodig.
Heb je het uberhaupt al geprobeerd trouwens te solliciteren naar een tijdelijke functie in fabriek/horeca/tuinbouw whatever.
Hoe voorkom je dat je niet aangenomen wordt vanwege het welbekende 'als je iets hebt dat wel in je richting is ben je zo weer weg' ?quote:Op zondag 22 april 2012 17:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb met een hbo-opleiding toch echt met veel vrolijkheid 6 weken aan de lopende band gestaan. Was stukken beter dan mijn handje ophouden
.
Niet vermelden dat je een diploma hebt. Maar hij begrijpt het niet goed, handje ophouden is als je voor de bijstand gaat en zelfs dan nog word je door de gemeente tewerk gesteld. In veel landen wonen mensen langer bij hun ouders als het financieel niet anders kan. Hij snapt ook totaal niet dat het in deze tijden moeilijk is om werk te vinden.quote:Op maandag 23 april 2012 04:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe voorkom je dat je niet aangenomen wordt vanwege het welbekende 'als je iets hebt dat wel in je richting is ben je zo weer weg' ?
Dat dus.quote:Op zondag 22 april 2012 18:53 schreef Nies het volgende:
...
Ik zou vooral heel erg blij zijn dat je a) ouders hebt en er b) ook zo vanzelfsprekend terecht kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |