abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 16:16:25 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110635621
Deeltje 2.

Originele OP:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:10 schreef MasterJapie het volgende:
Neem alsjeblieft even de tijd om het hele topic te lezen voor je reageert. Alvast bedankt :)

Ik ben opgegroeid in een christelijk gezin. Ik weet niet of ik ooit echt in God heb geloofd. Ik denk het niet. Ik denk dat het mij met de paplepel werd ingegoten en dat ik er nooit reden voor zag om er iets tegenin te brengen. Maar ik werd steeds sceptischer over het geloof sinds m'n 12e, en sinds m'n 16e kan ik mij er niet meer toe brengen om in God te geloven. Ik ben nu 20 jaar en in het 2e jaar van m'n studie geneeskunde. Ik durfde het nooit eerder tegen m'n ouders te vertellen, maar gisteren ging ik ervoor. Ik sta nu immers op mijn eigen benen en ik woon al een tijd op mezelf, maar ik vond het voor mij persoonlijk belangrijk om mijn ouders te vertellen hoe ik echt in het leven sta. Na een korte stilte leek het alsof m'n moeder ging ontploffen. Waar het op neer komt is dat ik dus uiteindelijk zal branden in de hel en dat ze heeft gefaald als een moeder en dat ik bij hen thuis nooit meer welkom ben tot ik "het licht van God" heb gezien. Het was onmogelijk om met haar te praten over hoe ik erover denk, om te zien of ik haar kon kalmeren, maar ze bleef schreeuwen waardoor ik het maar opgaf en naar huis ging. Daarom vraag ik het nu maar hier, aan jullie:

Geloven jullie dat goede mensen in de hel belanden? Ik heb de bijbel 4x van kaft tot kaft gelezen. Ik ben nu aan mijn 5e keer en elke keer kom ik weer nieuwe dingen tegen. Maar 1 ding is steeds weer duidelijk: Niemand komt tot de vader dan door Mij. Hier werd bijna elke week in de kerk over gezongen. "Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de vader dan door Hem". Dit zou betekenen dat als ik mijn hele leven zou wijden aan het helpen van mensen in arme gebieden, ik uiteindelijk in de hel beland omdat ik niet geloof in God, en dus ook Jezus niet accepteer als mijn verlosser en heer. Als ik in God zou geloven en mijn leven lang dood en verderf achter me liet, zou ik op mijn sterfbed om vergeving kunnen vragen en een mooi plekje in de hemel kunnen krijgen. Zelfs al zou ik in God geloven, dan zou ik mijzelf haten om het feit dat ik dit zou accepteren.

Als God bestaat heeft Hij mij een gedachtegang gegeven die veel te nieuwsgierig is om religie te accepteren. Ik kan de mysteries van het leven simpelweg niet bestempelen als "God heeft het gedaan". Als mensen beweren dat ze medische wonderen hebben ervaren, dan wil ik die "wonderen" ontrafelen om te zien wat er daadwerkelijk is gebeurd, zodat ik met die kennis andere mensen kan helpen die met dezelfde ziekte zitten. Als ik het zou bestempelen als "daad van God" en er niet meer naar zou omkijken, dan zou ik nooit verder in het leven komen.

Twee weken geleden was er darmkanker geconstateerd bij mijn vader. Ze zijn er nog maar net op tijd bij geweest en het is volgens de dokters nog te genezen. Maar afgelopen zondag gingen mijn ouders naar een genezingsdienst. Ik vroeg waarom ze daarheen gingen als pap nog gewoon genezen kan worden. Ze zeiden dat er zo een grotere kans was dat hij geneest. Dit lijkt me sterk, dus vraag ik het maar aan jullie: Waarom zijn er genezingsdiensten? Geeft God voorrang aan zieken waar massaal voor word gebeden? Heeft mijn vader meer kans op een plotselinge, miraculeuze genezing als er voor hem word gebeden door honderden mensen tegelijk, dan een klein, terminaal ziek meisje die stilletjes voor zichzelf bid in haar kamer van het ziekenhuis?

Waarom bidden mensen eigenlijk om genezing in de eerste plaats? Ik kan begrijpen dat het op een emotioneel en spiritueel niveau behulpzaam is. Zo is het ook behulpzaam om je problemen met anderen te delen en niet alles op te kroppen. Daar is het hele beroep van een psychiater op gebaseerd. Maar waarom denken mensen dat bidden zou helpen met de fysieke aspecten van het leven? God is almachtig en alwetend. Als mijn vader zou genezen van kanker, dan was dat al die tijd deel van God's plan. God weet al of mijn vader zal genezen of niet. Zo weet Hij van alle mensen al of hun ziekte geneest of dat ze eronder zullen bezwijken. Dus waarom denken mensen dat hierom bidden helpt? Als mijn vader geneest en men zou denken dat het door bidden kwam, dan betekent dat dus dat ze ook denken dat als ze niet hadden gebeden, dat hij zou zijn overleden. Dat zou betekenen dat God in een kamer zit, vol met touwtjes die het leven van alle zieke mensen op aarde voorstellen. Elk touwtje heeft een schaar dat langzaamaan dichtklapt. En God houd die schaar pas tegen als er voor je gebeden word. Zo niet dan ben je op jezelf aangewezen, en het medische team dat voor je zorgt. Als je zegt dat iemand geneest dankzij gebed, dan kan je niet ontkennen dat iemand zal sterven als er juist een gebrek aan gebed is. Dus waarom bidden mensen nog steeds voor fysiek herstel als God alwetend is?

Ik heb erg lang geprobeerd om in God te blijven geloven. Elke gedachte die mij anders probeerde te overtuigen wierp ik van me af. En ik vroeg me een hele lange tijd af waarom dat zo was. Maar nu begrijp ik het. Ik was (ben) bang voor mijn sterfelijkheid. De gedachte dat er na dit leven op aarde niks meer is. En in plaats van deze gedachten simpelweg te verwerpen vroeg ik mij af waarom ik bang ben voor de dood. Het is omdat ik nog jong ben. Ik heb nog zoveel dingen die ik wil doen in het leven, zoveel dingen die ik nog wil ontdekken, dat de dood mij een soort oerangst inboezemt. Maar ik denk dat als ik oud en moe ben dat ik de dood veel beter zal kunnen accepteren. Zolang ik maar alles heb bereikt wat ik wilde bereiken, en een positieve invloed heb gehad op anderen zodat ik voort zal leven in hun herinneringen. Het feit dat het leven uiteindelijk zal eindigen bemoedigt mij juist om het leven tot het uiterste te leven. Als het leven oneindig zou zijn zou het alle waarde verliezen.

Het idee van een eeuwig leven na de dood vind ik nu dus beangstigender dan de dood zelf. Op aarde begrijp ik het verschil tussen blijheid en verdriet, omdat beiden aanwezig zijn. In de hemel zou men verdriet niet eens kennen. Hoe kan je blijheid waarderen zonder verdriet te kennen? Waarom zou ik een eeuwigheid in de hemel willen doorbrengen waar iedereen altijd een glimlach op zijn of haar gezicht heeft, en iedereen altijd blij en vrolijk is. De gedachte alleen al maakt me gek. Ik zou mijn opa en oma weer terug zien. Maar ik weet dat zij een gelukkig en vol leven geleid hebben hier op aarde. Ik wist dat ze uiteindelijk moe waren, en vonden dat hun tijd erop zat. Maar nu zouden ze dus voor eeuwig in de hemel zijn...voor eeuwig... Eeuwig is erg moeilijk om te bevatten, dus ik heb mezelf een gedachte experiment aangeleerd om een klein deel ervan te bevatten. Stel dat er in de hemel een groot blok ijzer zweeft van 1 bij 1 meter. Elke aardse dag zweeft er een veertje langs, die een onmerkbaar kleine corrosie aanricht. Pas als dit blok ijzer tot stof is gecorrodeerd zal de eerste dag van de eeuwigheid voorbij zijn. En zo gaan jaren van eeuwigheid voorbij, en mensen in de hemel zijn er omdat ze er zijn. Geen pijn en verdriet meer. Dus ook geen genot en blijheid. Ze bestaan alleen maar... Hoe zien jullie een eeuwig leven in de hemel voor je?

Ik heb heel lang met deze vragen gezeten, omdat ik het nooit met mijn familie heb kunnen bespreken. Als ik het erover probeerde te hebben dan moest ik maar gaan bidden voor antwoorden. Ik hoop dat ik hier wat meer antwoorden kan krijgen dan van boven, want daar bleef het stil.
Even een quote van mijn laatste vragen voor Kingdom34:

quote:
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:03 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Men kan niet precies dateren op een hoopje botten wat in de grond ligt of hoe oud de Aarde is.
Dat is nooit aangetoond alleen een aanname, de Bijbel leert alleen dat alles 6000 jaar geleden is gecreëerd.

Waar baseer je dat op?
quote:
Datering krijg men iedere keer een verschillend getal, daarom test men heel veel omdat getal gelijk te komen met de geologische kolom.

Mijn vraag is, waarom de Bijbel het wel goed zou hebben dat alles 6000 jaar oud is, die verschillende getallen komen waarschijnlijk door kleine afwijkingen bij de metingen en daarnaast heb ik nog de vraag hoe de Bijbel dan culturen van ouder dan 6000 jaar oud verklaart, als de ijstijd van 12000 tot 8000 voor Christus duurde kan de aarde nooit 6000 jaar bestaan.
quote:
Over hoe het leven is ontstaan hebben al verschillende filosofen, wetenschappers en theologen nagedacht. Er zijn verschillende theorieën, de Big Bang zoals sommige wetenschappers het zien, waarna de ontwikkeling van water heeft geleid tot leven, Allah die de mens uit klei zou hebben gemaakt als ik het me goed herinner, God die de mens eerst geestelijk heeft gemaakt en later uit stof heeft laten komen. Ik vind je erg naïef als je denkt dat iemand hier weet hoe het leven is ontstaan, dat weet namelijk niemand zoals ik je al duidelijk laat zien, iedereen heeft er namelijk weer andere theorieën over, hoewel de wetenschappers er het dichtste bij zitten, maar die komeet die water op aarde bracht is ook maar een theorie. Het is heel waarschijnlijk dat er op andere planeten ook leven is, dat zou problematisch zijn voor de Bijbel.
quote:
Hoe is materie volgens jouw geloof ontstaan, laten we het even omdraaien, je lijkt het namelijk zelf goed te weten.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_110635890
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Mijn vraag is, waarom de Bijbel het wel goed zou hebben dat alles 6000 jaar oud is, die verschillende getallen komen waarschijnlijk door kleine afwijkingen bij de metingen en daarnaast heb ik nog de vraag hoe de Bijbel dan culturen van ouder dan 6000 jaar oud verklaart, als de ijstijd van 12000 tot 8000 voor Christus duurde kan de aarde nooit 6000 jaar bestaan.
en we hebben natuurlijk de 11784 getelde jaarlagen in het Groenlandse ijs.

[ Bericht 2% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 22-04-2012 16:28:54 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_110636525
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Deeltje 2.

Originele OP:

[..]

Even een quote van mijn laatste vragen voor Kingdom34:

[..]

[quote]Waar baseer je dat op?
Op basis van de Bijbel wat de Bijbel leert dat de Aarde en de Heelal jong is en niet oud zoals Miljoenen of Miljarden jaren :)

En omdat elke keer wat men test op botten wat in de grond ligt elk ander cijfer krijgt als resultaat als men gaat dateren, dat is een feit wetenschappelijk bewezen heet dat.

quote:
Er was nooit een ijstijd geweest voor de vloed, dat kwam pas tijdens de oordeel van God zelf.
De Aarde wat wij nu kennen was niet de Aarde wat toen was, voor het oordeel van God.

Nu we toch spreken over dat onderwerp, er zijn bomen gevonden in de IJskappen bladeren verse gevonden en zowel kamelen en Mammoeten, dat duidt aan dat er nooit ijs is geweest.

quote:
Over hoe het leven is ontstaan hebben al verschillende filosofen, wetenschappers en theologen nagedacht. Er zijn verschillende theorieën, de Big Bang zoals sommige wetenschappers het zien, waarna de ontwikkeling van water heeft geleid tot leven, Allah die de mens uit klei zou hebben gemaakt als ik het me goed herinner, God die de mens eerst geestelijk heeft gemaakt en later uit stof heeft laten komen
De Koran zegt vrijwel amper en niet tot de details over de schepping, en de Koran zegt dat alles in 8 dagen is gecreëerd.
Tevens zegt de Koran dat er 7 Hemelen zijn, terwijl de Bijbel leert dat er 3 zijn de Lucht (waar de vogels vliegen) De ruimte (waar alle planeten en sterren liggen) en de Koninkrijk van God zelf.

De Koran is geen God van de Bijbel maar de God van de Koran, dus geen hetzelfde Goden, maar daar hebben we niet over.

quote:
Ik vind je erg naïef als je denkt dat iemand hier weet hoe het leven is ontstaan, dat weet namelijk niemand zoals ik je al duidelijk laat zien, iedereen heeft er namelijk weer andere theorieën over, hoewel de wetenschappers er het dichtste bij zitten, maar die komeet die water op aarde bracht is ook maar een theorie. Het is heel waarschijnlijk dat er op andere planeten ook leven is, dat zou problematisch zijn voor de Bijbel.
Ik vroeg alleen hoe leven is ontstaan, noem je dat naïeve van me? Dat is knap.
Ik weet wel hoe leven is ontstaan, God heeft ons gemaakt, dat is waar ik in geloof en dat ik ook weet dat God ons heeft gemaakt :)

Ik geloof niet in mensen maar in God beste vriend :) En als jij in Mensen geloofd dan is dat heel naïeve.
En er is geen leven op andere planeten, dat staat letterlijk in de Bijbel geen leven alleen de Aarde is voor leven bestemd wat door God is gemaakt. Als jij denkt dat elders leven is, kan je ook naïeve noemen want alleen Evolutionisten geloven dat er leven is in de ruimte.

En de ruimte is een gesloten systeem.

quote:
Hoe is materie volgens jouw geloof ontstaan, laten we het even omdraaien, je lijkt het namelijk zelf goed te weten.
Je moet niet gaan draaien, ik vroeg hoe is materie ontstaan voordat we praten wat Materie is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kingdom34 op 22-04-2012 16:57:40 ]
pi_110636818
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

en we hebben natuurlijk de 11784 getelde jaarlagen in het Groenlandse ijs.
Kan het ook zijn elk Dag een laag/Week of Maand? Of alleen Jaar.
Dat is het nou juist, dat weet niemand en dat is een aanname want het kan alles zijn.
  zondag 22 april 2012 @ 16:48:39 #5
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_110636987
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:44 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Dat is het nou juist, dat weet niemand en dat is een aanname want het kan alles zijn.
Is maar een gokje, niet nagezocht of wat dan ook, maar zou het niet kunnen zijn dat ze de afgelopen jaren gekeken hebben hoeveel het per jaar veranderd, en dat zo hebben kunnen terugrekenen?
pi_110637015
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:44 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ja, als er op gegeven moment dagen of maanden zijn geweest met zowel een volledige zomer als een volledige winter, dan kan dat inderdaad ja, maar ik denk dat zelfs jij wel snapt dat dat natuurlijk onzin is.
pi_110637246
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:48 schreef BlackLodge het volgende:

[..]

Is maar een gokje, niet nagezocht of wat dan ook, maar zou het niet kunnen zijn dat ze de afgelopen jaren gekeken hebben hoeveel het per jaar veranderd, en dat zo hebben kunnen terugrekenen?
Bedoel je wat ook met de Grand Canyon is gebeurd?
Het heeft ook vele lagen, dat krijg je ook als je verschillende kleuren zand in je glas gooit en flink mee schud en je krijgt een mooi lagen binnen enkele seconde.

Dus het hoeft niet persee Miljoenen of Miljarden jaren gebeurd te zijn om lagen te vormen :)
  zondag 22 april 2012 @ 17:08:47 #8
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110637660
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:35 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Op basis van de Bijbel wat de Bijbel leert dat de Aarde en de Heelal jong is en niet oud zoals Miljoenen of Miljarden jaren :)
Dat kun je aannemen ja, maart dan kun je net zo goed aannemen dat je mensen moet stenigen, dat staat tenslotte ook in de Bijbel, toch?

quote:
En omdat elke keer wat men test op botten wat in de grond ligt elk ander cijfer krijgt als resultaat als men gaat dateren, dat is een feit wetenschappelijk bewezen heet dat.

Wat is je bron?

quote:
Er was nooit een ijstijd geweest voor de vloed, dat kwam pas tijdens de oordeel van God zelf.
Voor zover ik weet, is het laatste oordeel een theologisch (dat betekent godsdienstig) concept (idee dus), waarin men gelooft dat God op de laatste dag zal oordelen over de mensheid. Dit heeft niks te maken met een ijstijd of eventueel geen ijstijd voor de vloed, omdat het oordeel van God niet met begin, maar ht einde van de schepping te maken heeft. Ik denk echter dat je bedoelt dat God geoordeeld heeft hoe het leven zou zijn, er blijkt echter uit wetenschappelijk onderzoek dat er een ijstijd is geweest. Voor een vloed is geen direct wetenschappelijk bewijs, maar er zijn wel theorieën dat dat dat verhaal op een overstroming is gebaseerd. Er zijn ook theorieën dat dit een archetype is, dat komt van de psycholoog Freud en het betekent dat er oervormen overal te vinden zijn, bepaalde ideeën en vormen dus die over de hele wereld voorkomen, omdat dat al automatisch in de mens zit. Zo komen vloed verhalen in veel onafhankelijke culturen in de mythologie voor.

quote:
De Aarde wat wij nu kennen was niet de Aarde wat toen was, voor het oordeel van God.
De wetenschap kan ook aantonen dat de aarde van nu heel anders is dan vroeger, vroeger was hij groter.

quote:
Nu we toch spreken over dat onderwerp, er zijn bomen gevonden in de IJskappen bladeren verse gevonden en zowel kamelen en Mammoeten, dat duidt aan dat er nooit ijs is geweest.
Waarom zou dat erop duiden dat er nooit ijs is geweest? IJs heeft toch geen invloed op het niet kunnen voortleven bladeren, kamelen en mammoeten?

quote:
Ik vroeg alleen hoe leven is ontstaan, noem je dat naïeve van me? Dat is knap.
Omdat niemand dat precies weet, daarom.

quote:
Ik weet wel hoe leven is ontstaan, God heeft ons gemaakt, dat is waar ik in geloof en dat ik ook weet dat God ons heeft gemaakt :)
Ja, dat is waar je in gelooft. Wij weten niks zeker, maar je kunt wel geloven dat er een God is, alleen kun je dat nooit bewijzen. Het existentialisme gaat ervanuit dat de mens zichzelf een doel moet geven hier op aarde, een zingeving kan daarbij geloof zijn, maar wat je nu zegt is puur geloof, je kunt beter zeggen dat je dit gelooft in plaats van dat je beweert dat het echt zo is gebeurd.

quote:
Ik geloof niet in mensen maar in God beste vriend :)
Je kunt ook in zowel mensen als God geloven. Je kunt ook niet in mensen geloven maar wel in God, en dan aanslagen plegen.
quote:
En als jij in Mensen geloofd dan is dat heel naïeve.
Heb ik gezegd dat ik in mensen geloof?

quote:
En er is geen leven op andere planeten, dat staat letterlijk in de Bijbel geen leven alleen de Aarde is voor leven bestemd wat door God is gemaakt.
Waar staat dat in de Bijbel? Dat ben ik nooit tegengekomen namelijk.
quote:
Als jij denkt dat elders leven is, kan je ook naïeve noemen want alleen Evolutionisten geloven dat er leven is in de ruimte.
Nee, dat klopt niet. Er zijn ook evolutionisten die geloven dat er alleen op aarde leven is en dat het zeer onwaarschijnlijk of onmogelijk is dat er leven is op andere planeten.

quote:
En de ruimte is een gesloten systeem.
Wat bedoel je met gesloten systeem?

quote:
Je moet niet gaan draaien, ik vroeg hoe is materie ontstaan voordat we praten wat Materie is.
Je weet er als gelovige zelf het antwoord niet op, terwijl ik je als niet-christen kan zeggen waar het staat in de Bijbel? Ik raad je aan om eens serieus de Bijbel te gaan bestuderen om dit soort discussies te kunnen voeren.

De verzen waarin het staat staan in Genesis:

quote:
1 In het begin schiep God de hemel en de aarde. 2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water.
3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.
6 God zei: ‘Er moet midden in het water een gewelf komen dat de watermassa’s van elkaar scheidt.’ 7 En zo gebeurde het. God maakte het gewelf en scheidde het water onder het gewelf van het water erboven. 8 Hij noemde het gewelf hemel. Het werd avond en het werd morgen. De tweede dag.
9 God zei: ‘Het water onder de hemel moet naar één plaats stromen, zodat er droog land verschijnt.’ En zo gebeurde het. 10 Het droge noemde hij aarde, het samengestroomde water noemde hij zee. En God zag dat het goed was.
11 God zei: ‘Overal op aarde moet jong groen ontkiemen: zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten dragen met zaad erin.’ En zo gebeurde het. 12 De aarde bracht jong groen voort: allerlei zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten droegen met zaad erin. En God zag dat het goed was. 13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.
Zoals je ziet, wordt veelvuldig in Genesis genoemd dat God zei, hiervan zijn verschillende interpretaties. Een interpretatie is dat God een idee had, God had ideeën voor zijn schepping en zei daarom wat hij wilde dat er geschapen zou worden en liet dit tot stand komen in zijn geest.

Nu kijken we verder in Genesis:

quote:
In de tijd dat God, de HEER, aarde en hemel maakte, 5 groeide er op de aarde nog geen enkele struik en was er geen enkele plant opgeschoten, want God, de HEER, had het nog niet laten regenen op de aarde, en er waren geen mensen om het land te bewerken; 6 wel was er water dat uit de aarde opwelde en de aardbodem overal bevloeide. 7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.
Oftewel, God heeft later de materie tot stand gebracht uit dat waar hij eerder over nadacht, in Genesis 1 staat namelijk:

quote:
26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.
Je vraagt je af, hoe kan dit? God had de mens toch al gemaakt? Maar hij heeft de mens pas later uit stof, dus uit materie gemaakt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 22 april 2012 @ 19:38:34 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110643369
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:01 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Hoe is Materie ontstaan, laten we dat eens over hebben voordat we doorgaan wat Materie is.
Dit is een LOL vraag, niet doorhebben dat god slechts een proxy is.

Laten we voor het gemak eens stellen dat god materie heeft gemaakt, best, wat was er dan voor god?
En als je stelt dat god er al eeuwig was, waarom?

De definitie van god neemt geen problemen weg, je schuift ze slechts één stapje verder van je af.
pi_110643724
Hoe zit het dan met Wumbo?
pi_110643760
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:38 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dit is een LOL vraag, niet doorhebben dat god slechts een proxy is.

Laten we voor het gemak eens stellen dat god materie heeft gemaakt, best, wat was er dan voor god?
En als je stelt dat god er al eeuwig was, waarom?

De definitie van god neemt geen problemen weg, je schuift ze slechts één stapje verder van je af.
Wie Kingdom34 is ? Even kennismaken:
  zondag 22 april 2012 @ 19:53:00 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110643889
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Wie Kingdom34 is ? Even kennismaken:
Goedenavond ATON.
Ik heb een stuk of 4 boeken van Elane Pagels op mijn telefoon gezet voor mijn komende zakenreis.
Ben benieuwd!
pi_110643978
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:53 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Goedenavond ATON.
Ik heb een stuk of 4 boeken van Elane Pagels op mijn telefoon gezet voor mijn komende zakenreis.
Ben benieuwd!
Veel lees- eu- luistergenot.
pi_110645883
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

[quote]Dat kun je aannemen ja, maart dan kun je net zo goed aannemen dat je mensen moet stenigen, dat staat tenslotte ook in de Bijbel, toch?
Wat heeft met steniging ermee te maken?

Wat heeft dit nou met mijn antwoord te maken? Ik heb gezegd dat de Bijbel leert dat de Aarde jong is, je geeft wel een heel ander draai, maar ik zal wel op je nutteloze vraag antwoorden.

De Bijbel leert niet dat wij Christenen of Joden mensen moeten stenigen als men andere Goden aanbid of tot de Mens zelf wat Atheïstische geloof is, dat het in de Thora voorkomt is de wil van God als men andere Goden aanbid of andere zondes verrichtte, daarom is Jezus (God in vlees) zelf gekomen om die wet te vervullen. Jezus (God in vlees) zelf heeft zelf gezegd als je een steen gooit naar een iemand, dan zondig je zelf. Heb je verder nog meer selectieve vragen?

[..]

quote:
Wat is je bron?

En zo kan ik meerdere geven en wordt de lijst alleen maar groter.

[..]

quote:
Voor zover ik weet, is het laatste oordeel een theologisch (dat betekent godsdienstig) concept (idee dus), waarin men gelooft dat God op de laatste dag zal oordelen over de mensheid. Dit heeft niks te maken met een ijstijd of eventueel geen ijstijd voor de vloed, omdat het oordeel van God niet met begin, maar ht einde van de schepping te maken heeft. Ik denk echter dat je bedoelt dat God geoordeeld heeft hoe het leven zou zijn, er blijkt echter uit wetenschappelijk onderzoek dat er een ijstijd is geweest. Voor een vloed is geen direct wetenschappelijk bewijs, maar er zijn wel theorieën dat dat dat verhaal op een overstroming is gebaseerd. Er zijn ook theorieën dat dit een archetype is, dat komt van de psycholoog Freud en het betekent dat er oervormen overal te vinden zijn, bepaalde ideeën en vormen dus die over de hele wereld voorkomen, omdat dat al automatisch in de mens zit. Zo komen vloed verhalen in veel onafhankelijke culturen in de mythologie voor.
O jawel, de Bijbel zegt dat duidelijk dat God alles creëerde in 6 dagen en was perfect.
Geen kou/geen geweld/geen dood en noem maar op. Het was perfect.

Vervolgens tonen aan dat Mammoeten gevonden zijn in IJskappen zowel als Bomen en bladeren dat toont ook aan dat toen geen ijs was, de mammoeten waren staande bevroren, ze hebben bomen gevonden die nog stond onder 200 meter diepte van de ijslaag als ik zo heb gelezen alles toont aan dat er geen ijs was voordat de vloed kwam, Gods oordeel.

De hele aarde was vol met water bedekt tot de hoogste bergtop 14 ellen boven de bergtoppen.
Staat duidelijk in de Bijbel, dat kan je zien bijvoorbeeld Grand Canyon.

[..]

quote:
De wetenschap kan ook aantonen dat de aarde van nu heel anders is dan vroeger, vroeger was hij groter.
De landen van toen was groter omdat het minder water bevat dan wat wij nu kennen, want de meeste water zat in de Aarde zelf en zowel als boven de Aarde omheen. Als je alle water even uithaalt dan ziet men duidelijk sporen dat Nederland en Engeland verbonden elkaar waren om zo een voorbeeld te noemen. Natuurlijk is alles verbonden als men alle water uit haalt :) maar ik hoop dat je mijn punt snapt.

[..]

quote:
Waarom zou dat erop duiden dat er nooit ijs is geweest? IJs heeft toch geen invloed op het niet kunnen voortleven bladeren, kamelen en mammoeten?
Mammoeten zijn geen winter dieren evenals kamelen het niet zijn, evenals de bomen die 200 Meter onder de ijslagen liggen rechtstaande dus ik zou zeker even in verdiepen als ik jouw was.
[..]

quote:
Omdat niemand dat precies weet, daarom.
Jij noemde mij toch naïeve omdat ik vroeg hoe leven is ontstaan, dus moet je niet aan mij vragen.

[..]

quote:
Ja, dat is waar je in gelooft. Wij weten niks zeker, maar je kunt wel geloven dat er een God is, alleen kun je dat nooit bewijzen. Het existentialisme gaat ervanuit dat de mens zichzelf een doel moet geven hier op aarde, een zingeving kan daarbij geloof zijn, maar wat je nu zegt is puur geloof, je kunt beter zeggen dat je dit gelooft in plaats van dat je beweert dat het echt zo is gebeurd.
Jullie maak ons belachelijk door ons te beledigen, Bijbel dit en dat toverboek noem maar op niet dat ik daarop in ga maar jullie begonnen ermee de Bijbel aan te vallen niet wij wij volgen alleen de Bijbel de leer van Jezus (God in vlees) de Zoon van God als mens is gekomen om zijn bloed voor ons te geven voor onze zondes te vergeven.

Ik kan alleen zeggen, ontkennen dat God niet bestaat is het meest niet verstandige keuze wat een Mens maakt, alles om je heen is heel complex dat kan nooit per toeval zijn dat moet een intelligentie zijn om dat soort complex te creëren. Bijvoorbeeld, een Oog is zo complex dat het intelligentie te pas moet komen en dat een bacterie of een DNA zo complex gecodeerd is moet ook intelligentie zijn zoiets te maken.

Snap je mijn punt, het is niet toeval dat is puur misleiding want Satan houd jou bij Jezus weg.

Hier heb je een hoofdstuk:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 Thessalonians Chapter 2

1 Now we beseech you, brethren, by the coming of our Lord Jesus Christ, and by our gathering together unto him,

2 That ye be not soon shaken in mind, or be troubled, neither by spirit, nor by word, nor by letter as from us, as that the day of Christ is at hand.

3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;

4 Who opposeth and exalteth himself above all that is called God, or that is worshipped; so that he as God sitteth in the temple of God, shewing himself that he is God.

5 Remember ye not, that, when I was yet with you, I told you these things?

6 And now ye know what withholdeth that he might be revealed in his time.

7 For the mystery of iniquity doth already work: only he who now letteth will let, until he be taken out of the way.

8 And then shall that Wicked be revealed, whom the Lord shall consume with the spirit of his mouth, and shall destroy with the brightness of his coming:

9 Even him, whose coming is after the working of Satan with all power and signs and lying wonders,

10 And with all deceivableness of unrighteousness in them that perish; because they received not the love of the truth, that they might be saved.

11And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie:

12 That they all might be damned who believed not the truth, but had pleasure in unrighteousness.

13 But we are bound to give thanks alway to God for you, brethren beloved of the Lord, because God hath from the beginning chosen you to salvation through sanctification of the Spirit and belief of the truth:

14 Whereunto he called you by our gospel, to the obtaining of the glory of our Lord Jesus Christ.

15 Therefore, brethren, stand fast, and hold the traditions which ye have been taught, whether by word, or our epistle.

16 Now our Lord Jesus Christ himself, and God, even our Father, which hath loved us, and hath given us everlasting consolation and good hope through grace,

17 Comfort your hearts, and stablish you in every good word and work.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[..]

quote:
Je kunt ook in zowel mensen als God geloven. Je kunt ook niet in mensen geloven maar wel in God, en dan aanslagen plegen.
Nee, ik geloof niet in Mensen alleen in God.
Ik kan wel Mensen leren vertrouwen, maar nooit in geloven ik ben geen Atheïst ben een Baptist volgeling van Jezus.

[..]

quote:
Heb ik gezegd dat ik in mensen geloof?
Nee, heb ik dat ook gezegd dat je het zei?

[..]

quote:
Waar staat dat in de Bijbel? Dat ben ik nooit tegengekomen namelijk.
Geloof me, er staat niets in de Bijbel dat er ander leven is op Aarde, de Koran daarin tegen kan wel zo zijn omdat de Koran zegt dat er 7 Hemelen zijn in plaats van 3 wat de Bijbel zegt.

[..]

quote:
Nee, dat klopt niet. Er zijn ook evolutionisten die geloven dat er alleen op aarde leven is en dat het zeer onwaarschijnlijk of onmogelijk is dat er leven is op andere planeten.
Jawel,als jij denkt dat er leven is in de ruimte dan ben je echt naïeve er is geen bewijs voor leven buiten de Aarde alleen. Zelf op bepaalde plekken op Aarde is er geen leven. Pas op wat je zegt vriend :)

Er is gewoon geen ander planeet wat zoals de Aarde is, dat bestaat alleen in fantasie boeken en films :)

[..]

quote:
Wat bedoel je met gesloten systeem?
Dat nergens leven is dan alleen op Aarde, dus Evolutionisten (Atheïsten) kunnen zoeken dat ze een ons wegen zullen nooit vinden.

[..]

quote:
Je weet er als gelovige zelf het antwoord niet op, terwijl ik je als niet-christen kan zeggen waar het staat in de Bijbel? Ik raad je aan om eens serieus de Bijbel te gaan bestuderen om dit soort discussies te kunnen voeren.
Lees eens heel goed, als je over Materie wilt hebben, dan moeten men eerst praten hoe Materie is ontstaan voordat we erover praten wat het is, niet dingen overslaan :) Ik zal maar eens beginnen.

Genesis 1:1In the beginning God created the heaven and the earth.

Beginning ( Tijd ) Verleden, Heden en Toekomst/ Heaven (3 dimensies) Lengte, Breedte en Hoogte/ Earth (Materie) Vast,Vloeibaar en Gas.

Tijd/Ruimte en Materie zijn van elkaar afhankelijk. Dus Genesis 1:1 leert dat God alle 3 gelijktijdig heeft gesproken. Duidelijk ?
[..]

quote:
De verzen waarin het staat staan in Genesis:

[..]

Zoals je ziet, wordt veelvuldig in Genesis genoemd dat God zei, hiervan zijn verschillende interpretaties. Een interpretatie is dat God een idee had, God had ideeën voor zijn schepping en zei daarom wat hij wilde dat er geschapen zou worden en liet dit tot stand komen in zijn geest.

Oftewel, God heeft later de materie tot stand gebracht uit dat waar hij eerder over nadacht, in Genesis 1 staat namelijk:

Je vraagt je af, hoe kan dit? God had de mens toch al gemaakt? Maar hij heeft de mens pas later uit stof, dus uit materie gemaakt.
Ik vraag me af of jij het verschil weet tussen creatie van de Wereld en hemel Genesis 1 T/M Genesis 2:3 en Genesis 2:4 T/M Genesis 4:26 ? Hof van Eden?
pi_110646465
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:53 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Goedenavond ATON.
Ben benieuwd!
Daniel, ik verzoek jou of je normaal kan gedragen als Moderator van FOK.
Als je verlaagd tot een kleuter kan ik niets aan doen, dus ik spreek jou hier op aan omdat jij ook de taak heb om een voorbeeld functie te hebben omdat je Moderator bent.

Ik hoop dat je gehoor aan geeft.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 april 2012 @ 20:56:57 #16
862 Arcee
Look closer
pi_110647693
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:31 schreef Kingdom34 het volgende:
Ik kan alleen zeggen, ontkennen dat God niet bestaat is het meest niet verstandige keuze wat een Mens maakt
Wat is de consequentie volgens jou?

quote:
alles om je heen is heel complex dat kan nooit per toeval zijn dat moet een intelligentie zijn om dat soort complex te creëren. Bijvoorbeeld, een Oog is zo complex dat het intelligentie te pas moet komen en dat een bacterie of een DNA zo complex gecodeerd is moet ook intelligentie zijn zoiets te maken.
Misschien ben je nog niet bekend met onherleidbare complexiteit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_110647763
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:39 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Daniel, ik verzoek jou of je normaal kan gedragen als Moderator van FOK.
Als je verlaagd tot een kleuter kan ik niets aan doen, dus ik spreek jou hier op aan omdat jij ook de taak heb om een voorbeeld functie te hebben omdat je Moderator bent.

Ik hoop dat je gehoor aan geeft.
Koning Dom, ik verzoek jou je normaal te gedragen. Jij bent de hyperchristen van Fok!, dus als jij je gedraagt als een verstandelijk gehandicapte kleuter, dan misbruik je je prototypische eigenschappen om de hele hyperchristengemeenschap een slechte naam te geven.

Ik hoop dat je vanaf nu normaal gaat posten. Mocht dat niet het geval zijn, dan zie ik mezelf genoodzaakt om middels gebed LORD GOD op de hoogte te stellen van je gedrag, waarna LORD GOD zich ongetwijfeld oudtestamentisch zal wreken. En dat wil jij niet.
  zondag 22 april 2012 @ 21:05:01 #18
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_110648261
quote:
[..]

Lees eens heel goed, als je over Materie wilt hebben, dan moeten men eerst praten hoe Materie is ontstaan voordat we erover praten wat het is, niet dingen overslaan :) Ik zal maar eens beginnen.
Maar wat jij zegt, is dat er 6000 jaar geleden nog niks was, behalve God, maar die is er altijd al geweest. (lekker saai voor hem trouwens)
En toen besloot God opeens om dingen te gaan maken. Moet je voorstellen als je het zou kunnen aanschouwen 6000 jaar geleden. Er is helemaal niks, en dan opeens *poef* *poef* *poef* is er materie, zomaar uit het niets. Eerst is het er niet, en dan *poef* opeens is het er. Dus bij jouw geloof is er ook een "iets ontstaat uit niets" theorie, alleen zeg jij dat God er achter zit (wat absoluut niet te bewijzen is, het kan net zo goed de Wizard of Oz zijn)

quote:
een Oog is zo complex dat het intelligentie te pas moet komen en dat een bacterie of een DNA zo complex gecodeerd is moet ook intelligentie zijn zoiets te maken.
Maar dat is helemaal niet zo, jij kan gewoon niet begrijpen hoe zoiets werkt. En dat zegt meer over jou dan over de complexiteit van het oog. Evolutie past juist goed bij het oog en hoe het over miljoenen jaren perfect is aangepast aan zijn omgeving en zijn functie heeft geperfectioneerd. Wat hier door onze vriend Richard Dawkins fijn wordt uitgelegd:

Het is een kort filmpje, dus niet bang zijn om te kijken.

En als God ons gemaakt heeft, en wij over ALLE dieren moeten heersen, waarom hebben veel dieren dan beter zicht? Het lijkt mij dat je de creatie naar je eigen evenbeeld ook de beste attributen geeft toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLodge op 22-04-2012 21:37:23 ]
  zondag 22 april 2012 @ 21:26:13 #19
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110649710
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Koning Dom, ik verzoek jou je normaal te gedragen. Jij bent de hyperchristen van Fok!, dus als jij je gedraagt als een verstandelijk gehandicapte kleuter, dan misbruik je je prototypische eigenschappen om de hele hyperchristengemeenschap een slechte naam te geven.

Ik hoop dat je vanaf nu normaal gaat posten. Mocht dat niet het geval zijn, dan zie ik mezelf genoodzaakt om middels gebed LORD GOD op de hoogte te stellen van je gedrag, waarna LORD GOD zich ongetwijfeld oudtestamentisch zal wreken. En dat wil jij niet.
Ik snap dat het op je zenuwen kan werken, maar ik vind het een beetje triest om iemand die mogelijkerwijs een andere manier van verstandelijk redeneren heeft zo toe te spreken, hij kan er tenslotte niks aan doen. Je kunt ook gewoon begrip tonen dat niet iedereen net als ons argumenten goed begrijpt. Wat je zegt gaat overigens niet helpen, hij zal je waarschijnlijk vragen waar in het Oude Testament staat dat zijn gedrag strafbaar is.
pi_110650467
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:26 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik snap dat het op je zenuwen kan werken, maar ik vind het een beetje triest om iemand die mogelijkerwijs een andere manier van verstandelijk redeneren heeft zo toe te spreken, hij kan er tenslotte niks aan doen. Je kunt ook gewoon begrip tonen dat niet iedereen net als ons argumenten goed begrijpt. Wat je zegt gaat overigens niet helpen, hij zal je waarschijnlijk vragen waar in het Oude Testament staat dat zijn gedrag strafbaar is.
Is ook zo. Aan de andere kant heeft hij ook altijd nogal wat op te merken over anderen, dus ach... Kaatsen, dat verhaal.

Maar ik ben het met je eens dat hij waarschijnlijk niet zelf gekozen heeft voor zijn beperkingen en daar hoort inderdaad rekening mee gehouden te worden. Mocht ik dat te weinig gedaan hebben, dan erken ik dat graag als mijn fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 21:37:16 ]
pi_110650897
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:35 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

De Koran is geen God van de Bijbel maar de God van de Koran, dus geen hetzelfde Goden, maar daar hebben we niet over.

Oei, je bent onwetender dan ik dacht,
Isa = Jezus
Ibrahim = Abraham

De God van Isa en Ibrahim is dezelfde als de God van Jezus en Abraham
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 22 april 2012 @ 21:45:23 #22
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110651114
quote:

[..]

Wat heeft met steniging ermee te maken?
Dat is ook iets wat in de Bijbel staat en wat je voor waar kunt aannemen om te doen.

quote:
Wat heeft dit nou met mijn antwoord te maken? Ik heb gezegd dat de Bijbel leert dat de Aarde jong is, je geeft wel een heel ander draai, maar ik zal wel op je nutteloze vraag antwoorden.
Zie vorige antwoord.

quote:
De Bijbel leert niet dat wij Christenen of Joden mensen moeten stenigen als men andere Goden aanbid of tot de Mens zelf wat Atheïstische geloof is, dat het in de Thora voorkomt is de wil van God als men andere Goden aanbid of andere zondes verrichtte, daarom is Jezus (God in vlees) zelf gekomen om die wet te vervullen. Jezus (God in vlees) zelf heeft zelf gezegd als je een steen gooit naar een iemand, dan zondig je zelf. Heb je verder nog meer selectieve vragen?

Dat is dus heel onduidelijk, je kunt met bepaalde verzen aantonen dat christenen de Joodse wet nog moeten naleven, en met andere verzen weer juist niet, zoals het vers waar jij het over hebt, maar Jezus schafte daar helemaal het stenigen niet mee af.

quote:

En zo kan ik meerdere geven en wordt de lijst alleen maar groter.

Ik zal er nog wel naar kijken.

quote:
[..]

O jawel, de Bijbel zegt dat duidelijk dat God alles creëerde in 6 dagen en was perfect.
Geen kou/geen geweld/geen dood en noem maar op. Het was perfect.
Hoe interpreteer je die 6 dagen?

quote:
Vervolgens tonen aan dat Mammoeten gevonden zijn in IJskappen zowel als Bomen en bladeren dat toont ook aan dat toen geen ijs was, de mammoeten waren staande bevroren, ze hebben bomen gevonden die nog stond onder 200 meter diepte van de ijslaag als ik zo heb gelezen alles toont aan dat er geen ijs was voordat de vloed kwam, Gods oordeel.

De hele aarde was vol met water bedekt tot de hoogste bergtop 14 ellen boven de bergtoppen.
Staat duidelijk in de Bijbel, dat kan je zien bijvoorbeeld Grand Canyon.

Ok, dat kun je geloven.

quote:
De landen van toen was groter omdat het minder water bevat dan wat wij nu kennen, want de meeste water zat in de Aarde zelf en zowel als boven de Aarde omheen. Als je alle water even uithaalt dan ziet men duidelijk sporen dat Nederland en Engeland verbonden elkaar waren om zo een voorbeeld te noemen. Natuurlijk is alles verbonden als men alle water uit haalt :) maar ik hoop dat je mijn punt snapt.

Ja, het is logisch dat als je al het water weghaalt dat je alleen alle landen overhoudt. Dat klopt wel wat je zegt, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over dat de aarde kleiner is geworden na de botsing met een andere planeet, dat is astronomie en niet zo zeer geologie.

quote:
Mammoeten zijn geen winter dieren evenals kamelen het niet zijn, evenals de bomen die 200 Meter onder de ijslagen liggen rechtstaande dus ik zou zeker even in verdiepen als ik jouw was.
Mammoeten zijn eeuwenoude dieren.

quote:
Jij noemde mij toch naïeve omdat ik vroeg hoe leven is ontstaan, dus moet je niet aan mij vragen.

Je begrijpt me niet goed, lees mijn posts goed.

quote:
Jullie maak ons belachelijk door ons te beledigen, Bijbel dit en dat toverboek noem maar op niet dat ik daarop in ga maar jullie begonnen ermee de Bijbel aan te vallen niet wij wij volgen alleen de Bijbel de leer van Jezus (God in vlees) de Zoon van God als mens is gekomen om zijn bloed voor ons te geven voor onze zondes te vergeven.

Ik kan alleen zeggen, ontkennen dat God niet bestaat is het meest niet verstandige keuze wat een Mens maakt, alles om je heen is heel complex dat kan nooit per toeval zijn dat moet een intelligentie zijn om dat soort complex te creëren. Bijvoorbeeld, een Oog is zo complex dat het intelligentie te pas moet komen en dat een bacterie of een DNA zo complex gecodeerd is moet ook intelligentie zijn zoiets te maken.

Snap je mijn punt, het is niet toeval dat is puur misleiding want Satan houd jou bij Jezus weg.

Hier heb je een hoofdstuk:
2 Thessalonians Chapter 2

1 Now we beseech you, brethren, by the coming of our Lord Jesus Christ, and by our gathering together unto him,

2 That ye be not soon shaken in mind, or be troubled, neither by spirit, nor by word, nor by letter as from us, as that the day of Christ is at hand.

3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;

4 Who opposeth and exalteth himself above all that is called God, or that is worshipped; so that he as God sitteth in the temple of God, shewing himself that he is God.

5 Remember ye not, that, when I was yet with you, I told you these things?

6 And now ye know what withholdeth that he might be revealed in his time.

7 For the mystery of iniquity doth already work: only he who now letteth will let, until he be taken out of the way.

8 And then shall that Wicked be revealed, whom the Lord shall consume with the spirit of his mouth, and shall destroy with the brightness of his coming:

9 Even him, whose coming is after the working of Satan with all power and signs and lying wonders,

10 And with all deceivableness of unrighteousness in them that perish; because they received not the love of the truth, that they might be saved.

11And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie:

12 That they all might be damned who believed not the truth, but had pleasure in unrighteousness.

13 But we are bound to give thanks alway to God for you, brethren beloved of the Lord, because God hath from the beginning chosen you to salvation through sanctification of the Spirit and belief of the truth:

14 Whereunto he called you by our gospel, to the obtaining of the glory of our Lord Jesus Christ.

15 Therefore, brethren, stand fast, and hold the traditions which ye have been taught, whether by word, or our epistle.

16 Now our Lord Jesus Christ himself, and God, even our Father, which hath loved us, and hath given us everlasting consolation and good hope through grace,

17 Comfort your hearts, and stablish you in every good word and work.

Ik maak je niet belachelijk, ik probeer juist om je met respect te behandelen en serieus op je vragen in te gaan, alleen heb ik een andere mening. Ok, dat van naïef was misschien verkeerd om te zeggen, daar geef ik je gelijk in. Ik raad je aan om zelf natuurkundige proeven te doen, dan kun je voor je eigen ogen zien dat het geen misleiding van Satan is, maar dat het gewoon écht zo is. Maar als je beweert dat Satan ervoor zorgt dat de wereld bestaat en dat de natuur op bepaalde manieren werkt zijn we snel uitgepraat.

quote:
Nee, ik geloof niet in Mensen alleen in God.
Ik kan wel Mensen leren vertrouwen, maar nooit in geloven ik ben geen Atheïst ben een Baptist volgeling van Jezus.

Jezus leert om je naasten lief te hebben, hoe kun je dan niet in mensen geloven? Geloof is een mengvorm tussen in God en in mensen geloven, humanisme gelooft alleen in mensen.

quote:
Nee, heb ik dat ook gezegd dat je het zei?
:

quote:
En als jij in Mensen geloofd dan is dat heel naïeve.
quote:
[..]

[..]

Geloof me, er staat niets in de Bijbel dat er ander leven is op Aarde, de Koran daarin tegen kan wel zo zijn omdat de Koran zegt dat er 7 Hemelen zijn in plaats van 3 wat de Bijbel zegt.

[..]

[..]
Hoe zit dat dan met engelen?

quote:
Jawel,als jij denkt dat er leven is in de ruimte dan ben je echt naïeve er is geen bewijs voor leven buiten de Aarde alleen. Zelf op bepaalde plekken op Aarde is er geen leven. Pas op wat je zegt vriend :)
Jawel, men heeft water op Mars gevonden.

quote:
Er is gewoon geen ander planeet wat zoals de Aarde is, dat bestaat alleen in fantasie boeken en films :)

Nee, uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er exoplaneten zijn die sterke overeenkomsten hebben met de aarde qua omstandigheden, maar dat wil je niet aannemen denk ik.

quote:
Dat nergens leven is dan alleen op Aarde, dus Evolutionisten (Atheïsten) kunnen zoeken dat ze een ons wegen zullen nooit vinden.

[..]

[..]

Genesis 1:1In the beginning God created the heaven and the earth.

Beginning ( Tijd ) Verleden, Heden en Toekomst/ Heaven (3 dimensies) Lengte, Breedte en Hoogte/ Earth (Materie) Vast,Vloeibaar en Gas.

Tijd/Ruimte en Materie zijn van elkaar afhankelijk. Dus Genesis 1:1 leert dat God alle 3 gelijktijdig heeft gesproken. Duidelijk ?
[..]

[..]

Ik vraag me af of jij het verschil weet tussen creatie van de Wereld en hemel Genesis 1 T/M Genesis 2:3 en Genesis 2:4 T/M Genesis 4:26 ? Hof van Eden?
Ja daar weet ik het verschil tussen, maar in Genesis 2 staat toch duidelijk dat God de mens materieel maakte, dat is dus ook creatie, hoe je het ook went of keert.

Gezien dat je het als een aanval ziet zal ik je keuze respecteren en niet verder op je ingaan, het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar dat vat je wel zo op, dat kan ik ergens wel begrijpen, als je gelukkig bent met je geloof wil ik je daar niet over aan het twijfelen zetten dus ik zal het hierbij laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door MetalIsAwesome op 22-04-2012 21:51:24 ]
pi_110654408
Ik vind het altijd zo grappig, naïef (niet naïeve btw :') ) en ook erg arrogant dat gelovigen denken dat onze planeet de enige met leven is in het hele universum... :')

-Ons zonnestelsel heeft 8 planeten.
-Ons sterrenstelsel, de melkweg, heeft ongeveer 400 miljard (400.000.000.000) sterren. Als elke ster gemiddeld ook 8 planeten heeft betekend dat dus dat enkel ons sterrenstelsel al 3.2 biljoen planeten telt (3.200.000.000.000).
-Het ons bekende heelal bevat naar schatting zo'n 125 miljard (125.000.000.000) sterrenstelsels.
-Dat betekend dus dat het heelal 125 miljard x 3.2 biljoen planeten herbergt. Hoop ik dat ik het goed schrijf, dat zijn in getallen: 400.000.000.000.000.000.000 planeten, ofzo.

En houdt je vast... wij zijn de enigen met een planeet waarop valt te leven!!! :')

Hm... vraagje: waarom heeft God dat astronomische aantal andere planeten geschapen terwijl die helemaal nergens toe dienen?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  † In Memoriam † zondag 22 april 2012 @ 22:45:10 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110654982
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:35 schreef UltraR het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig, naïef (niet naïeve btw :') ) en ook erg arrogant dat gelovigen denken dat onze planeet de enige met leven is in het hele universum... :')

-Ons zonnestelsel heeft 8 planeten.
-Ons sterrenstelsel, de melkweg, heeft ongeveer 400 miljard (400.000.000.000) sterren. Als elke ster gemiddeld ook 8 planeten heeft betekend dat dus dat enkel ons sterrenstelsel al 3.2 biljoen planeten telt (3.200.000.000.000).
-Het ons bekende heelal bevat naar schatting zo'n 125 miljard (125.000.000.000) sterrenstelsels.
-Dat betekend dus dat het heelal 125 miljard x 3.2 biljoen planeten herbergt. Hoop ik dat ik het goed schrijf, dat zijn in getallen: 400.000.000.000.000.000.000 planeten, ofzo.

En houdt je vast... wij zijn de enigen met een planeet waarop valt te leven!!! :')

Hm... vraagje: waarom heeft God dat astronomische aantal andere planeten geschapen terwijl die helemaal nergens toe dienen?
Dus je neemt aan op basis van kansberekening dat er leven op een andere planeet is of kan zijn zonder dat je kan bewijzen dat er ook daadwerkelijk leven op een andere planeet bestaat? En dat vind jij wetenschap? ^O^
pi_110655210
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dus je neemt aan op basis van kansberekening dat er leven op een andere planeet is of kan zijn zonder dat je kan bewijzen dat er ook daadwerkelijk leven op een andere planeet bestaat? En dat vind jij wetenschap? ^O^
Waar zie je mij dat wetenschap noemen? Leg me geen woorden in de mond aub.
Ik schat idd de kans dat er ergens op 1 van die planeten een levensvorm bestaat oneindig veel groter in dan dat dat niet zo is. Ik schat ook de kans dat er op een paar miljoen van die andere planeten leven is groter in dan dat wij de enigen zijn in het hele universum. En nee, daar heb ik geen enkele vorm van bewijs voor, net als gelovigen die het tegendeel beweren. Het lijkt mij echter logisch. En dat zijn de meeste wetenschappers dan weer met mij eens. Dan heb ik het dus over microbiologisch leven, maar zelfs dat zou de fundamenten onder elke creationistische religie wegslaan, leven is leven en dat bestaat volgens de heilige boeken alleen op onze planeet, al zullen ze ook daar wel weer een uitleg voor weten te verzinnen om hun ongelijk toch vooral niet toe te hoeven geven.
Het lijkt mij dat er ook levensvormen moeten kunnen bestaan die wij helemaal niet kennen. Die bijvoorbeeld helemaal geen water en zuurstof nodig hebben, maar op vuur leven om maar iets te noemen, weten wij veel?

Mocht het niet zo zijn, blijft de vraag staan waarom God dan al die compleet zinloze planeten heeft geschapen.

[ Bericht 12% gewijzigd door UltraR op 22-04-2012 22:55:27 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')