En heeft voor megaproblemen gezorgd in Noord Holland bij de mensen aldaar....en de middenstand. Maar hey, in Schubbekutteveen merkten ze er idd weinig vanquote:Op maandag 23 april 2012 16:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat was ook een heel klein bankje.
Lees eens wat over Lehman.
Ik ben ten eerste fel tegen het beperken van de democratie. Juist het gebrek aan democratie heeft ons in de EU en in de Eurozone geplaatst. Verder moet er inderdaad bezuinigd worden maar ik vind dat we dat als land helemaal zelf moeten bepalen hoe we dat precies gaan invullen en dat betekent dus dat we uit de Euro moeten stappen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen zou er een monetaire unie moeten komen die non-politiek wordt. Eurobonds uitgeven. Landen dwingen om uiterlijk 2015 de begrotingstekorten volledig weggewerkt te hebben. Landen met een hoge schuld moeten overschotten gaan krijgen om in te lopen. Zo niet grijpt de EU in en maakt de EU wel de begroting. Dat soort maatregelen om eens te beginnen.
Pijn verdelen, dus meer afwaarderingen en accepteren dat dat deels ten koste gaat van pensioengerechtigden.
Fors bezuinigen en ja, dat gaat ten koste van iedereen... en ja, dat gaat ten koste van de economie, maar de surrealistische situatie van nu waarbij we al bijna 5 jaar in de crisis zitten zonder dat er echt een koopkrachtverlies is opgetreden is bizar... Ergens bouwt zich zo natuurlijk een explosief op...
Maar goed, het gaat niet om enkele maatregelen, het gaat om een veelvoud aan maatregelen die politiek stuk voor stuk niet te slikken zijn, dus we moeten gewoon minder democratie en meer verstand invoeren.
Maar toch is dat net wat minder dan ING valt = Nederland is failliet. Want dat is wat er gebeurt als ING valt. En voor de goede orde, dan vallen alle banken in NL. En de staat. En ja, rijken kunnen dan gewoon vertrekken. De rest mag in de puinhopen hier achterblijven.quote:Op maandag 23 april 2012 17:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En heeft voor megaproblemen gezorgd in Noord Holland bij de mensen aldaar....en de middenstand. Maar hey, in Schubbekutteveen merkten ze er idd weinig van
De EU is een zegen voor ons geweest. Als indertijd Frankrijk en Duitsland gewoon geluisterd hadden naar onder meer Zalm... dan was er ook geen probleem geweest met die Euro.quote:Op maandag 23 april 2012 17:05 schreef PKRChamp het volgende:
Ik ben ten eerste fel tegen het beperken van de democratie. Juist het gebrek aan democratie heeft ons in de EU en in de Eurozone geplaatst.
Nog meer problemen. Dat is inderdaad wat we nodig hebben...quote:Verder moet er inderdaad bezuinigd worden maar ik vind dat we dat als land helemaal zelf moeten bepalen hoe we dat precies gaan invullen en dat betekent dus dat we uit de Euro moeten stappen.
Heb je hier ook argumentatie voor? Je kan wel zeggen dat de wereld eindigt als de banken omvallen, maar die informatie komt vooral van de banken zelf.quote:Op maandag 23 april 2012 17:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar toch is dat net wat minder dan ING valt = Nederland is failliet. Want dat is wat er gebeurt als ING valt. En voor de goede orde, dan vallen alle banken in NL. En de staat. En ja, rijken kunnen dan gewoon vertrekken. De rest mag in de puinhopen hier achterblijven.
Maar hé, Viajero kan gerust zijn dat er geen bonus over 2012 kan worden betaald door die banken. En dat is al die ellende dan natuurlijk waard...
Dat de EU een zegen is is op z`n zachst gezegd nogal discutabel. Elk land met uitzondering van Luxemburg heeft creatief moeten boekhouden om de Euro van de grond te krijgen. We kijken nu wel met z`n allen naar Griekenland maar ik heb gelezen dat elk land wat in de Eurozone zit precies hetzelfde heeft gedaan met een financiele bubbel als gevolg.quote:Op maandag 23 april 2012 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
De EU is een zegen voor ons geweest. Als indertijd Frankrijk en Duitsland gewoon geluisterd hadden naar onder meer Zalm... dan was er ook geen probleem geweest met die Euro.
Maar ja, daar zaten wat oud-linksen, die in tijden van welvaart leuke dingen voor de mensen wilden doen en dat mocht geld kosten wat er niet was en niet is.
Handel werd er ook volop gedreven voor de Euro, het is onzin om te stellen dat we juist dankzij de Euro een handelsland zijn geworden. Bovendien met al die verschillende wisselkoersen is er natuurlijk een extra manier van geld verdienen weggevallen.quote:[..]
Nog meer problemen. Dat is inderdaad wat we nodig hebben...We zijn een handelsland!
Nee.quote:Op maandag 23 april 2012 17:12 schreef Viajero het volgende:
Heb je hier ook argumentatie voor? Je kan wel zeggen dat de wereld eindigt als de banken omvallen, maar die informatie komt vooral van de banken zelf.
Fijn. Lehman is een prima voorbeeld, maar als jij het wenst te negeren, doen!quote:Ik geloof er helemaal niets van dat het omvallen van de banken duurder zou zijn dan het onbeperkt geld geven aan falers dat we nu doen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banking_crisesquote:Op maandag 23 april 2012 17:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heb je hier ook argumentatie voor? Je kan wel zeggen dat de wereld eindigt als de banken omvallen, maar die informatie komt vooral van de banken zelf.
Dit is zo'n enorme kolder!quote:Op maandag 23 april 2012 17:14 schreef PKRChamp het volgende:
Dat de EU een zegen is is op z`n zachst gezegd nogal discutabel.
Je haalt nu de EU en de euro door elkaar!quote:Handel werd er ook volop gedreven voor de Euro, het is onzin om te stellen dat we juist dankzij de Euro een handelsland zijn geworden. Bovendien met al die verschillende wisselkoersen is er natuurlijk een extra manier van geld verdienen weggevallen.
Ik vind van niet, het ging uitermate goed met Nederland toen we nog gewoon met de EEG zaten. Daar had het ook gewoon bij moeten blijven.quote:
Ik haal ze helemaal niet door elkaar omdat Nederland nu eenmaal met bijden te maken heeft zorgt ervoor dat ik het niet los van elkaar kan zien.quote:[..]
Je haalt nu de EU en de euro door elkaar!
Ik stel nergens dat we door de euro een handelsland geworden zijn (hoe kom je op zo'n bespottelijk idee?).
Dat één munt prettig is voor het drijven van handel is op zijn zachtst gezegd een open deur.
Genoeg recessies anders in die tijd. Ik kan me 1983 ook nog wel voor de geest halen. 3% korting op salaris, en dat soort maatregelen.quote:Op maandag 23 april 2012 17:26 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik vind van niet, het ging uitermate goed met Nederland toen we nog gewoon met de EEG zaten. Daar had het ook gewoon bij moeten blijven.
Dat jij het niet los van elkaar kan zien geloof ik. Maar ik kan er niets mee.quote:Op maandag 23 april 2012 17:26 schreef PKRChamp het volgende:
Ik haal ze helemaal niet door elkaar omdat Nederland nu eenmaal met bijden te maken heeft zorgt ervoor dat ik het niet los van elkaar kan zien.
Luister, jij bent degene die verdedigt dat een CEO van een bank die miljarden verliest uit belastinggeld daarvoor beloond wordt. EN dat nog probeert goed te praten ook, met de onzinformulering dat banken belangrijk zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 17:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Fijn. Lehman is een prima voorbeeld, maar als jij het wenst te negeren, doen!
Precies om dit soort onzin ben ik het een beetje beu om met jou de discussie aan te gaan. Je bent niet alleen onwetend, maar je koppelt het aan hoogmoed en een houding van "ik neem niets van een ander aan".
Zelf weten, maar val mij er niet mee lastig.
Daarom blijven we je ook ongelijk geven.quote:Op maandag 23 april 2012 17:28 schreef Viajero het volgende:
. Verwacht je echt iets ander als je falen gaat belonen?
Je bent weer eens aan het liegen.quote:Op maandag 23 april 2012 17:28 schreef Viajero het volgende:
Luister, jij bent degene die verdedigt dat een CEO van een bank die miljarden verliest uit belastinggeld daarvoor beloond wordt. EN dat nog probeert goed te praten ook, met de onzinformulering dat banken belangrijk zijn.
Ik wil helemaal niet dat falen beloond wordt.quote:Ja, dat weet ik, daarom hebben we juist goede banken nodig met competente bestuurders. En de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is banken en bankiers zelf verantwoordelijk te stellen voor hun fouten.
Deze crisis gaat al sinds 2008 door. Verwacht je echt iets ander als je falen gaat belonen?
Sorry, die begrijp ik niet. De vraag is, als je iemand een paar miljoen geeft omdat hij een megaverlies maakt, moedig je die persoon dan aan om het beter te doen of om nog meer megaverliezen te maken?quote:Op maandag 23 april 2012 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom blijven we je ook ongelijk geven.
Alleen hoefden we niet verplicht mee te betalen aan de ellende van andere landen, alles leuk en aardig maar ik denk niet dat de gemiddelde belastingbetaler zit te wachten op het feit dat we de Griekse schulden zitten te betalen.quote:Op maandag 23 april 2012 17:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Genoeg recessies anders in die tijd. Ik kan me 1983 ook nog wel voor de geest halen. 3% korting op salaris, en dat soort maatregelen.
De banken in Nederland houden idd de economie staande, dat sommigen dat in hun blinde haat niet kunnen zien zegt meer over die mensen.quote:Op maandag 23 april 2012 17:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar toch is dat net wat minder dan ING valt = Nederland is failliet. Want dat is wat er gebeurt als ING valt. En voor de goede orde, dan vallen alle banken in NL. En de staat. En ja, rijken kunnen dan gewoon vertrekken. De rest mag in de puinhopen hier achterblijven.
Maar hé, Viajero kan gerust zijn dat er geen bonus over 2012 kan worden betaald door die banken. En dat is al die ellende dan natuurlijk waard...
Dan zou de overheid garant moeten staan voor het spaargeld van de burgers. Niet voor de banken. Als ze falen horen ze failiet te gaan. Dat is goed en gezond in een vrijemarkteconomie.quote:Op maandag 23 april 2012 16:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
Om te beginnen is er een probleem met die garantie... die wordt opgebracht door de banken. Nou, als ze één voor één vallen is er helemaal niets.
Je ziet de samenhang niet, je ziet niet wat voor problemen je veroorzaakt hiermee. Het spijt me wel, maar je lult als een kip zonder kop. Niet alleen hier overigens.
Wat van jou is, is ook van mij! Eerlijk delen!quote:Op zondag 22 april 2012 16:06 schreef wootahH het volgende:
eerlijk moeten we alles delen? mooi, dan ga ik stoppen met werk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |