quote:De zaalfinale zit er op, KZ pakt de titel, Blauw-Wit vist achter het net. We gaan de wei weer in! Dus zeg het maar: wat ga je doen, promoveren, degraderen of speel je de grijze muis?
En wat doe je volgend seizoen? Ga je bij dribbel79 (wordt trainer) in Arena 2 spelen of zoek je het hogerop?
Zou je anders bij Nic. niet veel meer kunnen leren? heb je al eens met je trainer overlegd dat je vindt dat een kans op een plek in het eerste op zijn plaats is?quote:Op maandag 23 april 2012 09:05 schreef Luco het volgende:
Ik wil volgend jaar in ROG 1 spelen, period. Merk nu op training al dat de gasten uit het eerste er makkelijk uitspring rond de korf, m'n kansjes daaromheen ook afmaak (>70%). En anders wordt het nog een jaar reserve overgangsklasse, an sich ook niet verkeerd.
En met het eerste:quote:ROG 2
Blauw/Wit (Amsterdam) 3
Groen Geel 2
Tempo 2
GKV (Gorinchem) 2
KZ 3
Nic 3
Hoogkerk 2
quote:ROG
CSL
Parabool
Vlug en Vaardig (Garyp)
DTL
Oerterp
Heerenveeen
de Waterpoort
MIA, HKC en Wageningen win je, de rest ken ik nietquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:59 schreef Burnie88 het volgende:
Met mijn tweede (DWS2):
MIA 4
Vriendenschaar (B) 2
HKC (U) 4
Wageningen 5
EKVA 3
Weidevogels 2
Tweemaal Zes 3
Voor beide ploegen een zware poule verwacht ik... Vooral HKC 1 is een zeer sterke tegenstander voor het eerste.
Gaaf! Wil het lukken?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:02 schreef Luco het volgende:
Ben vlak voor de voorbereiding nog van vereniging gewisseld, ga komend seizoen bij KV Hoogkerk spelen. Sowieso selectie met grote kans op minuten in 1. Lekker hoofdklasse in de zaal (en reserve overgangsklasse).
Klopt, daar is een deel van de looptrainingen ook op gericht. Geen grote passen als je weg wilt sprinten, maar beginnen met klein en dan opbouwen. Zeker bergop, alleen ga ik niet vanaf het begin voluit omdat ik dan echt helemaal instort en teveel tijd ga verliezen aan het einde denk ik.quote:Op maandag 3 september 2012 22:11 schreef dribbel79 het volgende:
Misschien kom je beter weg met kleinere pasjes? Dat vond ik heuvelop altijd makkelijker..
Ken je Linda, die nu naar Groningen is vertrokken?quote:
Ik heb der geholpen met verhuizen.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:27 schreef Luco het volgende:
[..]
Ken je Linda, die nu naar Groningen is vertrokken?
In de opzet is gekozen voor een play/off systeem. Alles draait dus om PO's halen, de finale halen en deze vervolgens winnen. Hence de apotheose. De finale is een alles of niets wedstrijd, geen best of 3/5/7 zoals in basketbal, volleybal of ijshockey. Alles draait uiteindelijk om die ene wedstrijd!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:44 schreef Iwanius het volgende:
MIsschien een hele stomme vraag zo tussendoor als niet-kenner van korfbal.
Waarom heeft de finale altijd zo een grote apotheose en gaat het echt om de sport of zijn er gewoon veel kerels die op de tribunes staan te juichen vanwege het hoge babe gehalte in beide teams
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Groep A,zaterdag: NEDERLAND 38 Duitsland 14 Engeland 21 Rusland 18 Zondag: NEDERLAND 41 Rusland 17 Engeland 20 Duitsland 16 Dinsdag: Duitsland -- Rusland -- NEDERLAND -- Engeland -- |
Ghehe... een speelster van mijn vereniging die normaal Reserve 2e klasse speelt, speelde tijdens een stage periode in de hoofdklasse in Portugal mee en maakte cruciale doelpunten in de strijd om het landskampioenschapquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:36 schreef EenzameFietser het volgende:
Vanmiddag halve finale Nederland - Portugal. Hopelijk spelen de Portugezen in hun sterkste opstellingen en geven ze vol gas. Ze spelen per slot van rekening thuis.
O zeker, maar wil Engeland bijvoorbeeld echt gaan meetellen, dan moeten ze gaan investeren in het zorgen dat er jeugdcompetities komen. Veel korfballers daar starten pas op de universiteit, waardoor ze al meer dan 10 jaar achterstand hebben op bijna alle Nederlandse korfballersquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:50 schreef EenzameFietser het volgende:
Tuurlijk. De competitie in Portugal stelt niet veel voor. Maar de sport groeit daar wel en wil korfbal international meetellen, dan zal de sport zich in het buitenland verder moeten ontwikkelen. Het is voor het korfbal ook goed dat Engeland in de halve finale staat. Ik weet niet of je zo eens de zoveel tijd wel eens op internationale korfbalsites kijkt en dan specifieker wel eens op de site van de Engelse korfbalbond, dan zie je dat korfbal daar door best veel mensen wordt gespeeld. Veel verschillende competities etc. Het zou mooi zijn als daar nu wat internationaal succes aan zou kunnen worden toegevoegd.
Nederland gaat vandaag echt niet verliezen van Portugal, maar als die Portugezen een leuke pot neerzetten, dan kan dat wel weer een stimulans zijn.
Lijkt wel een telefoonnummer.quote:
Is er ergens iets van te zien ?quote:
Mooi Boris hoe je het actueel houdt. Kunnen sommige modjes een voorbeeld aan nemen.quote:Op zondag 2 november 2014 19:27 schreef borisz het volgende:
32-20. NL voor de vijfde keer Europees kampioen.
21 November start de league weer. Het is wel jammer dat er tegenwoordig erg weinig wedstrijden op zondag zijn. Vroeger gingen we regelmatig op zondagmiddag een wedstrijdje kijken.quote:Op zondag 2 november 2014 19:27 schreef borisz het volgende:
32-20. NL voor de vijfde keer Europees kampioen.
twitter:nick3bergen twitterde op zondag 12-04-2015 om 00:31:20Je kunt lacherig doen over dat korfbal, maar ik heb in Nederland nog nooit voor 10.000 man publiek gezwommen. En wij douchen óók gemengd. reageer retweet
quote:De komende drie jaar wordt de finale van de zaalkorfbalcompetitie gespeeld in de Ziggo Dome in Amsterdam. Dat is het Nederlandse korfbalverbond KNKV met de evenementenhal en de gemeente Amsterdam overeengekomen.
Het KNKV neemt met dit besluit afscheid van Sportpaleis Ahoy, dat de afgelopen 30 jaar gastheer was van het slotstuk van de Korfbal League.
"Ahoy is natuurlijk een begrip, zowel in korfballand als daarbuiten en het was daarom na 30 jaar samenwerking een zeer moeilijke beslissing", aldus Rob Meijer, voorzitter van het KNKV. "Wij denken hiermee een impuls te geven aan de groei en de zichtbaarheid van de sport."
Veld: Nike Huarache 4 LAX. LaCrosse schoen. Die Asics Gel Provost is overigens ook als Lacrosse schoen ontworpen. Kijk maar in je schoen, die opdruk van een sporter is een Lacrosse speler, geen korfballer.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:36 schreef Djurres het volgende:
Bam, lekker bumpen!
Korfballer reporting inSpeel op het moment in het 2e, (res 3e klasse) en zo nu en dan ook nog wel eens in het eerste indien uitvallers, (1e klasse)..
Overigens, ik speel nu buiten op mn Asics Provost, maar echt lekker zitten vind ik ze niet, iemand suggesties voor een goede buitenschoen?
Binnen loop ik op de Mizuno Wave Bolt 2, en die bevallen fantastisch
Welke club?quote:Op maandag 20 juli 2015 20:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Veld: Nike Huarache 4 LAX. LaCrosse schoen (net als de Provost overigens).
Zaal: Nike Hyperdunk. Al drie jaar achter elkaar het nieuwste model gekocht, zal dit seizoen niet anders worden.
Wat het seizoen brengt: Hopelijk in 1. Knallen in de overgangsklasse.
Frustrerend. Geen gekoppelde wedstrijden dus?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:03 schreef Djurres het volgende:
[..]
Welke club?
Atm ziet het er naar uit dat ik na iedere wedstrijd van 1 door kan rijden, gezien ik ja, een soort eerste reserve ben ofzo
Goeie zaak!quote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Luco het volgende:
[..]
Sparta (Zwolle). Zowel op het veld als in de zaal overgangsklasse met 1 en 2.
Heb bij ROG in Groningen, dat ook krap 100 leden had, ook stabiel eerste klasse (eerste) en overgangsklasse (tweede) gespeeldquote:Op maandag 20 juli 2015 22:04 schreef Djurres het volgende:
[..]
Goeie zaak!
Revival hier, 1e klasse met het eerste ,zowel zaal als veld,
tweede 3e klasse, maar daar is progressie. Zie ons nog geen kampioen worden, maar top 3 is zeker mogelijk!
Overigens, zal voor jou wel onbekend zijn, maar Revival, clubje met 130 leden, en gewoon 1e klasse spelen (y)
Sparta Zwolle? Doe de groeten aan Dennis C.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Luco het volgende:
[..]
Frustrerend. Geen gekoppelde wedstrijden dus?
Sparta (Zwolle). Zowel op het veld als in de zaal overgangsklasse met 1 en 2, en daarvan slechts 3 wedstrijden niet gekoppeld. Gewoon met de hele selectie overal heen knallen
.
Helemaal mee eens, mooi dat breedte sport ook eens in licht word gezetquote:Op zaterdag 16 april 2016 22:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Sparta Zwolle? Doe de groeten aan Dennis C.
Ik denk dat hij wel weet van wie het komt als je zegt dat hij de groeten van Scottie Pippen krijgt.![]()
On topic. Cool dat Ziggosport de finale ook uitzond. Die zender is echt een toevoeging!
Hij snapt er niks vanquote:Op zaterdag 16 april 2016 22:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Sparta Zwolle? Doe de groeten aan Dennis C.
Ik denk dat hij wel weet van wie het komt als je zegt dat hij de groeten van Scottie Pippen krijgt.![]()
On topic. Cool dat Ziggosport de finale ook uitzond. Die zender is echt een toevoeging!
Ai, helemaal afgescheurd?quote:
99% zeker, nu nog uitslag MRI afwachten. Herstel is volgens de fysio 7 maanden voor ik weer in de selectie mee kan trainen en optimistisch 6. Volgens de chirurg 8-9 maar dat was tijdens het eerste consult.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:44 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ai, helemaal afgescheurd?
Hoelang herstel staat ervoor?
Sterkte hoor! Zo'n lastige blessure en blijft altijd wel in je hoofd zitten, als zwakke plek...quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:14 schreef Luco het volgende:
[..]
99% zeker, nu nog uitslag MRI afwachten. Herstel is volgens de fysio 7 maanden voor ik weer in de selectie mee kan trainen en optimistisch 6. Volgens de chirurg 8-9 maar dat was tijdens het eerste consult.
Live bij de NOS.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 17:01 schreef borisz het volgende:
Zozo. Blauw Wit wint met 23-27 bij PKC in de eerste playoff.
BW werd vierde en PKC eerste in de reguliere competitie.
TOP- LDODK morgen om 16u.
quote:LDODK heeft zondag de eerste wedstrijd in de halve finale van de play-offs verloren. TOP was thuis met 24-20 te sterk. Eerder dit seizoen had LDODK de uitwedstrijd in Sassenheim nog gewonnen. Zaterdag spelen beide ploegen weer, dan in Gorredijk.
In de beginfase bleef het tot 2-2 gelijk, maar daarna liep TOP uit naar een 5-2 voorsprong. LDODK was snel bij de les en liet de achterstand niet te groot worden. Door doelpunten van André en Erwin Zwart hervond de ploeg van trainer Eric Wolsink de aansluiting (7-6). Daarna bleven de Gorredijksters in de buurt, wat resulteerde in een 13-11 ruststand.
TOP kwam daarna veel feller uit de kleedkamer. LDODK kwam er totaal niet meer aan te pas en de thuisploeg stond na 35 minuten spelen op een 20-12 voorsprong. Daarmee was de wedstrijd beslist. In de slotfase werd het verschil weliswaar kleiner, maar de zege kwam voor TOP nooit meer in gevaar.
Zaterdag staat de tweede play-off wedstrijd op het programma. LDODK speelt dan om 20.00 uur thuis in Gorredijk. Bij winst volgt er dan een beslissingswedstrijd in Sassenheim, bij verlies zit het seizoen erop.
quote:Wisselvallig in de Korfbal League, uitblinken in de play-offs. TOP/Quoratio kent én beheerst dat kunstje en liet dat ook in de return in Gorredijk zien. Ondanks een valse start raakten de bezoekers geen seconde in paniek en onder leiding van uitblinker Mick Snel plaatsten ze zich uiteindelijk in twee duels simpel voor de finale in Ziggo Dome: 29-34.
https://www.korfbal.nl/ko(...)e-duel-met-blauw-witquote:Het moest van heel ver komen, maar PKC/SWKGroep heeft een derde duel afgedwongen in de ontmoeting met Blauw-Wit. De Amsterdammers leken heel lang op weg naar een sensatie in de play-offs, maar konden na 24-22 niet doordrukken en gingen uiteindelijk met 25-29 ten onder.
Nu PKC - Fortuna bij Ziggyquote:De reguliere competitie zit erop, vier teams gaan uitvechten wie er landskampioen wordt. Volgens het bekende recept treft de nummer één de nummer vier, en speelt de nummer twee tegen de nummer drie. Tijd om vooruit te blikken op de play-offs!
We beginnen met de ontmoeting tussen TOP/SolarCompleet en Blauw-Wit, een herhaling van de finale van vorig seizoen. Toen won TOP met 18-22. En ook in de play-offs hebben de beide ploegen al een voorgeschiedenis. In 2015 won TOP met 30-22 en 27-18, nadat Blauw-Wit de tweede wedstrijd met 30-27 won. En in 2016 was TOP wederom de sterkste, ook toen over drie wedstrijden gezien; 26-27, 30-25 en 31-25. Op voorhand kan dus wel worden gesteld dat TOP de favoriet is voor deze eerste wedstrijd, en misschien ook wel om de finale te halen. De Sassemers werden overtuigend tweede in de reguliere competitie, maar in de laatste vier wedstrijden werd TOP eigenlijk maar één keer echt getest; in Bennekom ging de ploeg uiteindelijk met 31-30 onderuit tegen een ontketend DVO/Accountor. Blauw-Wit, daarentegen had het zwaartepunt op het einde met wedstrijden tegen KZ/Hiltex, Fortuna/Delta Logsitiek, PKC/SWKGroep en LDODK/Rinsma Modeplein. In die wedstrijden werden echter maar vier punten gehaald. De vraag is hoe Blauw-Wit er voor staat. Kunnen zij mee met de landskampioen, die jaagt op haar derde opeenvolgende titel, of heeft Barry Schep een fantastisch tactisch plan bedacht? En in hoeverre kan Marc Broere zijn stempel drukken op deze wedstrijd, de topscorer aller tijden die de laatste weken niet kon brengen wat hij normaal wel kan brengen?
In de andere play-off treft Fortuna/Delta Logistiek het Papendrechtse PKC/SWKGroep. Ook deze ploegen hebben een verleden; in 2010 werd Fortuna derde in Ahoy ten koste van PKC, terwijl de Papendrechters in 2013 landskampioen werden door met 19-20 te winnen na een bloedstollende slotfase. In 2014 stonden de teams tegenover elkaar in de play-offs, toen won PKC over twee wedstrijden (20-14 en 27-21). Dat was tevens de laatste keer dat Fortuna in de play-offs stond. Nu zijn de Delftenaren dus terug, en ironisch genoeg tegen PKC. Zo oppermachtig als voorgaande seizoenen was PKC niet in de reguliere competitie, maar nog steeds bleef het aantal verliespunten beperkt tot slechts drie. Fortuna, met 14 verliespunten, werd nipt vierde en mag nu proberen om de finale te halen door PKC te verslaan. Vorig seizoen lukte dat Blauw-Wit, maar is Fortuna ook tot zo’n prestatie in staat? In de slotwedstrijd van het seizoen troffen beide teams elkaar ook, en toen gaven zij niet het achterste van hun tong bloot. Fortuna is ijzersterk verdedigend, zo bleek tijdens het seizoen al, maar kunnen zij de dartelende PKC’ers afstoppen? En kan PKC zich onder het reboundoverwicht van Fortuna uitspelen? In Delft lukte dat prima vorige week, maar in de play-offs staat er een ander soort spanning op de wedstrijden. En als er een ploeg is die dat weet, dan is het PKC wel.
Weinig. Maar het is altijd wel een vermakelijke sport om naar te kijken.quote:Op dinsdag 3 april 2018 22:18 schreef trein2000 het volgende:
Wat heb jij eigenlijk met korfbal Boris?
Grappig, waar kijk je?quote:Op dinsdag 3 april 2018 22:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Weinig. Maar het is altijd wel een vermakelijke sport om naar te kijken.
19-20 nu.
Dat hakt er in.quote:
quote:De korfballers van PKC/Vertom hebben voor de elfde keer in de clubgeschiedenis de landstitel in de zaal veroverd. In een volgepakt Ahoy werd DVO/Transus met ruime cijfers (33-20) verslagen.
"Je kan een heel goed seizoen spelen, maar uiteindelijk gaat het om één wedstrijd en die was vandaag", reageerde PKC-speler Jelmer Jonker. "Het is vijftig minuten waar het om gaat, of je seizoen geslaagd is of niet. En hij is geslaagd."
DVO/Transus stond voor het eerst in de finale om het landskampioenschap, nadat de club uit Bennekom verrassend Fortuna had uitgeschakeld. Aan de zege op de landskampioen van vorig jaar kon echter in Ahoy geen vervolg worden gegeven.
Al snel keek DVO tegen een 4-0 achterstand aan, waarmee de spanning al direct uit de wedstrijd was. Bij PKC vlogen bijna alle schoten de korf in, terwijl DVO grote moeite had de korf te vinden.
Groot verschil
Voor meer dan tienduizend toeschouwers in Rotterdam was PKC uit Papendrecht niet van plan het rustiger aan te doen. Het verschil liep zelfs nog op tot negen punten aan het eind van de eerste helft (18-9).
Na rust was het spelbeeld niet anders. PKC domineerde en bleef scoren, DVO probeerde met man en macht het gat niet nog groter te laten worden. Het resulteerde in een eindstand van 33-20.
Daarmee pakte PKC ook nog het record van meeste doelpunten in een finale ooit.
DVO-speelster Daniëlle Boadi probeerde na afloop de grote nederlaag te verklaren. "We hadden er echt zin in om deze ook te pakken, maar PKC was gewoon heel goed. Het leek wel of iets ons tegenhield. Maar wat? Geen idee. Spanning, druk, ik heb echt geen idee wat het was."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |