Nouja, we hebben de bankencrisis al gehad.. Ze deden onverantwoord... En daarop moet je ook niet economische groei willen boeken vind ik... Leer van de crisis.quote:Op zondag 22 april 2012 13:50 schreef benzin het volgende:
[..]
De rente is laag en dus zouden consumenten moeten gaan uitgeven i.p.v. sparen en zouden bedrijven en consumenten goedkoop geld moeten kunnen lenen om te investeren dan wel te consumeren. Alleen doordat de banken bang geworden zijn doen ze niet meer wat ze zouden moeten doen. Banken zitten op hun geld en lenen het niet uit of tegen hele ongunstige voorwaarden.
Maar we kunnen nauwelijks goedkoper produceren dan het buitenland. En de lonen laag houden gaat weer ten koste van de koopkracht.quote:Op zondag 22 april 2012 13:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heujjjj
Dus lonen laag houden en de producten goedkoper maken doordat het productieproces goedkoper wordt omdat de loonkosten (relatief) lager worden
Ik niet. Ontwikkelingshulp is sowieso maar een heel klein deel van de uitgaven. Daarop bezuinigen zet helemaal niet zoveel zoden aan de dijk. Er moeten andere oplossingen worden gezocht.quote:Op zondag 22 april 2012 13:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Om maar even wat te noemen, ik ben het eens met zijn beleid om te bezuinigen op ontwikkelingshulp
Dus jij wilt dat we gewoon nog meer gaan lenen? Maar dan neemt de staatsschuld weer verder toequote:Op zondag 22 april 2012 13:50 schreef benzin het volgende:
[..]
De rente is laag en dus zouden consumenten moeten gaan uitgeven i.p.v. sparen en zouden bedrijven en consumenten goedkoop geld moeten kunnen lenen om te investeren dan wel te consumeren. Alleen doordat de banken bang geworden zijn doen ze niet meer wat ze zouden moeten doen. Banken zitten op hun geld en lenen het niet uit of tegen hele ongunstige voorwaarden.
Ja hoor! (op 1 klein irritant dingetje na, maar dat terzijde).quote:
Helaas is dat wel waarop de hele economie is gebouwd. Ik vind wel dat banken zich anders moeten gedragen, maar het is slecht voor de economie als ze helemaal op hun geld blijven zitten.quote:Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nouja, we hebben de bankencrisis al gehad.. Ze deden onverantwoord... En daarop moet je ook niet economische groei willen boeken vind ik... Leer van de crisis.
Maar dan kunnen we er wel op gaan bezuinigenquote:Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik niet. Ontwikkelingshulp is sowieso maar een heel klein deel van de uitgaven. Daarop bezuinigen zet helemaal niet zoveel zoden aan de dijk. Er moeten andere oplossingen worden gezocht.
In dat geval proostquote:Op zondag 22 april 2012 13:50 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Nee hoor, de 10 zit al lang in de klok.
Ik denk... Maar eigenlijk weet ik wel zeker...quote:Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar we kunnen nauwelijks goedkoper produceren dan het buitenland. En de lonen laag houden gaat weer ten koste van de koopkracht.
Kijk maar naar de huizenmarkt, daar kunnen ze ineens geen woningen meer bouwen ook al is de vraag nog steeds groot
Ja, ik baal.quote:Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Ja, wat zag ik nou, gaan de FYB's maar tot en met 41?
De staatsschuld heeft niets te maken met leningen van consumenten en bedrijven.quote:Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat we gewoon nog meer gaan lenen? Maar dan neemt de staatsschuld weer verder toe
Onze economie lijkt wel gebaseerd op geleend geld. Vroeger of later klapt het kaartenhuis in elkaar, zo werken die dingen. We kunnen niet eeuwig geld blijven lenen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nouja, we hebben de bankencrisis al gehad.. Ze deden onverantwoord... En daarop moet je ook niet economische groei willen boeken vind ik... Leer van de crisis.
Als we dan toch bezig zijn, wachtgeld regeling voor politici aan banden leggen. Oh wacht dat zullen ze nooit doenquote:Op zondag 22 april 2012 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dan kunnen we er wel op gaan bezuinigen
Wat is die "lening" eigenlijk die we nog hebben uitstaan her en der (Griekenland bijvoorbeeld)?quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Onze economie lijkt wel gebaseerd op geleend geld. Vroeger of later klapt het kaartenhuis in elkaar, zo werken die dingen. We kunnen niet eeuwig geld blijven lenen.
Daarom... Dus zo zou het ook moeten werken met lenen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Onze economie lijkt wel gebaseerd op geleend geld. Vroeger of later klapt het kaartenhuis in elkaar, zo werken die dingen. We kunnen niet eeuwig geld blijven lenen.
Dus jij wilt dat consumenten zich in de schulden gaan steken? Nou, be my guest maar ik ga daar niet aan meedoen!quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef benzin het volgende:
[..]
De staatsschuld heeft niets te maken met leningen van consumenten en bedrijven.
Maar ik stel me ook voor dat de overheid nu leent om geld te steken in het vergroten van de vraag ja
Niet meer kwijtgescholdenquote:Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat is die "lening" eigenlijk die we nog hebben uitstaan her en der (Griekenland bijvoorbeeld)?
Ik heb het over de Nederlandse staatsschuldquote:Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat is die "lening" eigenlijk die we nog hebben uitstaan her en der (Griekenland bijvoorbeeld)?
Ja, en ik had het over het bedrag wij ooit eens uitgeleend hebben aan andere landen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb het over de Nederlandse staatsschuld
Jij koopt aandelen(eigenlijk obligaties... ''Staatsobligaties'' Het verschil tussen de 2 is dat aandelen ''eigen vermogen'' zijn, en obligaties ''vreemd vermogen'' Als aandeelhouder ben je eigenaar van het bedrijf en krijg je een deel van de winst... Als obligatiehouder leen je slechts geld uit aan een bedrijf)) van de overheid, en krijgt daar een goede vergoeding voor.quote:Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat consumenten zich in de schulden gaan steken? Nou, be my guest maar ik ga daar niet aan meedoen!
Ja ze zijn gewoon te tof, en vergelijkbare paren zijn vaak van dure merken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik baal.Ik probeer heel hard te zoeken naar andere pumps, maar ik ben gewoon verliefd op die FYB's.
Dus eigenlijk is niets goed genoeg. Misschien bestel ik ze toch weer in 41, maar als ze echt een maat kleiner vallen word dat echt geen succes.
Het leger inzetten voor voetbalwedstrijden zegt al meer dan genoeg over voetbal, maar dat even terzijde. Zelf vind ik de JSF ook geen goed idee, het is nauwelijks een verbetering tov de F16. We hadden veel beter voor de Eurofighter kunnen kiezen. Das een bewezen ontwerp, een verbetering tov de F16, Europees en heeft een hogere payload tov de F35quote:Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef xFriendx het volgende:
Overigens ben ik voor elke politicus die de JSF wil annuleren.
Het ding is vooralsnog niets meer dan iets op papier ook al zijn er vliegende exemplaren gemaakt.
Het kost heel veel geld. Het kan best dat de F16 aan het eind van de levensduur zit, maar het blijft toch een beetje krom dat ze bij Defensie wel moeten bezuinigen en zeg 5000-8000 mensen er uit moeten om een paar honderd miljoen te besparen maar aan de andere kant er tig miljarden in zo'n JSF gepompt worden.
Die mensen die er bij Defensie uit moeten zitten straks met zorgen, moeten aan de ww dan wel bijstand. Dat moet ook weer uit de algemene pot komen wat de rest van het land ook geld kost.
Ik zie liever geen JSF, behoud van al die militairen die wellicht ook voor andere algemeen maatschappelijke taken ingezet kunnen worden (al was het maar bij high risk voetbalwedstrijden).
Maar niet voor eeuwig. Het is net een piramidespel en piramidespellen zijn per definitie een fout ding.quote:Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Daarom... Dus zo zou het ook moeten werken met lenen.
Ik zou dat zelf ook niet doen, maar economisch is het goed. Die mensen geven geld uit, de vraag naar producten gaat dus omhoog, bedrijven nemen personeel aan en die mensen kunnen ook weer meer uitgeven. En zo is het cirkeltje rondquote:Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat consumenten zich in de schulden gaan steken? Nou, be my guest maar ik ga daar niet aan meedoen!
Maar beter kunnen we gewoon grote kostenposten aanpakken in plaats van (voor ons) relatief weinig geld bezuinigen op de mensen in de wereld die het een stuk slechter hebben.quote:Op zondag 22 april 2012 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dan kunnen we er wel op gaan bezuinigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |