abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110628983
Qua standpunten kan ik Wilders soms wel volgen, hoewel het vaak wel zo is dat ik bij zo'n standpunt hem dan voor 75% volg met goed onderbouwde argumenten maar hij de resterende 25% wel eens doordraaft. Ik weet dan wel dat hij het ook doet om de aandacht te trekken maar toch....
Vind het wel soort van verademend t.o.v. een zootje andere politici waarbij ik altijd het idee heb dat ze geen enkele seconde denken om het wel en wee van de burger.
Vind overigens Roemer ook wel een fijne kerel, even los van of je het eens bent met zijn denken of niet.
pi_110628996
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:50 schreef benzin het volgende:

[..]

De rente is laag en dus zouden consumenten moeten gaan uitgeven i.p.v. sparen en zouden bedrijven en consumenten goedkoop geld moeten kunnen lenen om te investeren dan wel te consumeren. Alleen doordat de banken bang geworden zijn doen ze niet meer wat ze zouden moeten doen. Banken zitten op hun geld en lenen het niet uit of tegen hele ongunstige voorwaarden.
Nouja, we hebben de bankencrisis al gehad.. Ze deden onverantwoord... En daarop moet je ook niet economische groei willen boeken vind ik... Leer van de crisis.
Rustig aan.
pi_110629005
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Heujjjj

:)

Dus lonen laag houden en de producten goedkoper maken doordat het productieproces goedkoper wordt omdat de loonkosten (relatief) lager worden :)
Maar we kunnen nauwelijks goedkoper produceren dan het buitenland. En de lonen laag houden gaat weer ten koste van de koopkracht.
Kijk maar naar de huizenmarkt, daar kunnen ze ineens geen woningen meer bouwen ook al is de vraag nog steeds groot :N
pi_110629012
He. dus over schoenen gesproken he.
pi_110629015
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Om maar even wat te noemen, ik ben het eens met zijn beleid om te bezuinigen op ontwikkelingshulp :Y
Ik niet. Ontwikkelingshulp is sowieso maar een heel klein deel van de uitgaven. Daarop bezuinigen zet helemaal niet zoveel zoden aan de dijk. Er moeten andere oplossingen worden gezocht.
pi_110629018
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef Myraela het volgende:
Pas je ze?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_110629031
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Pas je ze?
Ik vrees het niet.
pi_110629048
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef Myraela het volgende:
Ja, wat zag ik nou, gaan de FYB's maar tot en met 41? :o
pi_110629055
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:50 schreef benzin het volgende:

[..]

De rente is laag en dus zouden consumenten moeten gaan uitgeven i.p.v. sparen en zouden bedrijven en consumenten goedkoop geld moeten kunnen lenen om te investeren dan wel te consumeren. Alleen doordat de banken bang geworden zijn doen ze niet meer wat ze zouden moeten doen. Banken zitten op hun geld en lenen het niet uit of tegen hele ongunstige voorwaarden.
Dus jij wilt dat we gewoon nog meer gaan lenen? Maar dan neemt de staatsschuld weer verder toe :(
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:50 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Heey koffie alles goed?
Ja hoor! (op 1 klein irritant dingetje na, maar dat terzijde).
pi_110629065
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nouja, we hebben de bankencrisis al gehad.. Ze deden onverantwoord... En daarop moet je ook niet economische groei willen boeken vind ik... Leer van de crisis.
Helaas is dat wel waarop de hele economie is gebouwd. Ik vind wel dat banken zich anders moeten gedragen, maar het is slecht voor de economie als ze helemaal op hun geld blijven zitten.
pi_110629081
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik niet. Ontwikkelingshulp is sowieso maar een heel klein deel van de uitgaven. Daarop bezuinigen zet helemaal niet zoveel zoden aan de dijk. Er moeten andere oplossingen worden gezocht.
Maar dan kunnen we er wel op gaan bezuinigen :Y
  zondag 22 april 2012 @ 13:53:33 #162
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_110629086
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:50 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Nee hoor, de 10 zit al lang in de klok.
In dat geval proost :9
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_110629098
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar we kunnen nauwelijks goedkoper produceren dan het buitenland. En de lonen laag houden gaat weer ten koste van de koopkracht.
Kijk maar naar de huizenmarkt, daar kunnen ze ineens geen woningen meer bouwen ook al is de vraag nog steeds groot :N
Ik denk... Maar eigenlijk weet ik wel zeker...
Dat veel producten die wij exporteren wij met die producten behoren tot de wereldleiders van die producten... Een land als afrika gaat geen high tech spullen maken / goedkoper produceren dan wij.

Lonen laag houden gaat niet ten koste van de koopkracht omdat producten goedkoper worden. :)

Maar juist omdat wij dus met onze kennis uitblinken in onze economie moeten we blijven investeren in onderwijs....

Als we dat niet doen dan concurreren we nergens meer mee en verliezen we gewoon die economische strijd met andere landen.
Rustig aan.
pi_110629099
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ja, wat zag ik nou, gaan de FYB's maar tot en met 41? :o
Ja, ik baal. :') Ik probeer heel hard te zoeken naar andere pumps, maar ik ben gewoon verliefd op die FYB's. :') Dus eigenlijk is niets goed genoeg. Misschien bestel ik ze toch weer in 41, maar als ze echt een maat kleiner vallen word dat echt geen succes.
pi_110629120
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat we gewoon nog meer gaan lenen? Maar dan neemt de staatsschuld weer verder toe :(
De staatsschuld heeft niets te maken met leningen van consumenten en bedrijven.

Maar ik stel me ook voor dat de overheid nu leent om geld te steken in het vergroten van de vraag ja :)
pi_110629130
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Onze economie lijkt wel gebaseerd op geleend geld. Vroeger of later klapt het kaartenhuis in elkaar, zo werken die dingen. We kunnen niet eeuwig geld blijven lenen.
pi_110629146
Overigens ben ik voor elke politicus die de JSF wil annuleren.

Het ding is vooralsnog niets meer dan iets op papier ook al zijn er vliegende exemplaren gemaakt.

Het kost heel veel geld. Het kan best dat de F16 aan het eind van de levensduur zit, maar het blijft toch een beetje krom dat ze bij Defensie wel moeten bezuinigen en zeg 5000-8000 mensen er uit moeten om een paar honderd miljoen te besparen maar aan de andere kant er tig miljarden in zo'n JSF gepompt worden.
Die mensen die er bij Defensie uit moeten zitten straks met zorgen, moeten aan de ww dan wel bijstand. Dat moet ook weer uit de algemene pot komen wat de rest van het land ook geld kost.

Ik zie liever geen JSF, behoud van al die militairen die wellicht ook voor andere algemeen maatschappelijke taken ingezet kunnen worden (al was het maar bij high risk voetbalwedstrijden).
  zondag 22 april 2012 @ 13:54:57 #168
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_110629151
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn, wachtgeld regeling voor politici aan banden leggen. Oh wacht dat zullen ze nooit doen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_110629163
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Onze economie lijkt wel gebaseerd op geleend geld. Vroeger of later klapt het kaartenhuis in elkaar, zo werken die dingen. We kunnen niet eeuwig geld blijven lenen.
Wat is die "lening" eigenlijk die we nog hebben uitstaan her en der (Griekenland bijvoorbeeld)?
pi_110629166
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daarom... Dus zo zou het ook moeten werken met lenen.
Rustig aan.
pi_110629173
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef benzin het volgende:

[..]

De staatsschuld heeft niets te maken met leningen van consumenten en bedrijven.

Maar ik stel me ook voor dat de overheid nu leent om geld te steken in het vergroten van de vraag ja :)
Dus jij wilt dat consumenten zich in de schulden gaan steken? Nou, be my guest maar ik ga daar niet aan meedoen! :P
  zondag 22 april 2012 @ 13:55:48 #172
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_110629187
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Wat is die "lening" eigenlijk die we nog hebben uitstaan her en der (Griekenland bijvoorbeeld)?
Niet meer kwijtgescholden
14 SHADES OF GREY
pi_110629193
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik heb het over de Nederlandse staatsschuld
pi_110629213
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb het over de Nederlandse staatsschuld
Ja, en ik had het over het bedrag wij ooit eens uitgeleend hebben aan andere landen.
pi_110629235
quote:

[..]

Dus jij wilt dat consumenten zich in de schulden gaan steken? Nou, be my guest maar ik ga daar niet aan meedoen! :P
Jij koopt aandelen(eigenlijk obligaties... ''Staatsobligaties'' Het verschil tussen de 2 is dat aandelen ''eigen vermogen'' zijn, en obligaties ''vreemd vermogen'' Als aandeelhouder ben je eigenaar van het bedrijf en krijg je een deel van de winst... Als obligatiehouder leen je slechts geld uit aan een bedrijf)) van de overheid, en krijgt daar een goede vergoeding voor.
Rustig aan.
pi_110629278
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, ik baal. :') Ik probeer heel hard te zoeken naar andere pumps, maar ik ben gewoon verliefd op die FYB's. :') Dus eigenlijk is niets goed genoeg. Misschien bestel ik ze toch weer in 41, maar als ze echt een maat kleiner vallen word dat echt geen succes.
Ja ze zijn gewoon te tof, en vergelijkbare paren zijn vaak van dure merken. ;(
Ik zou het gewoon proberen denk ik, ik heb ze in dezelfde maat als al mijn hoge hakken en ze zitten perfect, wie weet valt 41 ook goed voor jou.
Ik zie nu ook dat de zwarte opeens ruim 10 euro duurder zijn. :') Ik blij dat ik ze begin dit jaar al gekocht heb voor de originele prijs + korting. :D
Die blauwe zijn alleen niet duurder geworden, lastig. :@
pi_110629284
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:54 schreef xFriendx het volgende:
Overigens ben ik voor elke politicus die de JSF wil annuleren.

Het ding is vooralsnog niets meer dan iets op papier ook al zijn er vliegende exemplaren gemaakt.

Het kost heel veel geld. Het kan best dat de F16 aan het eind van de levensduur zit, maar het blijft toch een beetje krom dat ze bij Defensie wel moeten bezuinigen en zeg 5000-8000 mensen er uit moeten om een paar honderd miljoen te besparen maar aan de andere kant er tig miljarden in zo'n JSF gepompt worden.
Die mensen die er bij Defensie uit moeten zitten straks met zorgen, moeten aan de ww dan wel bijstand. Dat moet ook weer uit de algemene pot komen wat de rest van het land ook geld kost.

Ik zie liever geen JSF, behoud van al die militairen die wellicht ook voor andere algemeen maatschappelijke taken ingezet kunnen worden (al was het maar bij high risk voetbalwedstrijden).
Het leger inzetten voor voetbalwedstrijden zegt al meer dan genoeg over voetbal, maar dat even terzijde. Zelf vind ik de JSF ook geen goed idee, het is nauwelijks een verbetering tov de F16. We hadden veel beter voor de Eurofighter kunnen kiezen. Das een bewezen ontwerp, een verbetering tov de F16, Europees en heeft een hogere payload tov de F35
pi_110629394
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Daarom... Dus zo zou het ook moeten werken met lenen.
Maar niet voor eeuwig. Het is net een piramidespel en piramidespellen zijn per definitie een fout ding.
pi_110629399
Die vliegtuigen zijn toch allemaal speelgoed voor de piloten, kun je ze net zo goed de F16's die er al staan verder laten af raggen dan ze een nieuw speeltje geven. :')
pi_110629430
quote:

[..]

Ik zou dat zelf ook niet doen, maar economisch is het goed. Die mensen geven geld uit, de vraag naar producten gaat dus omhoog, bedrijven nemen personeel aan en die mensen kunnen ook weer meer uitgeven. En zo is het cirkeltje rond

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar beter kunnen we gewoon grote kostenposten aanpakken in plaats van (voor ons) relatief weinig geld bezuinigen op de mensen in de wereld die het een stuk slechter hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')