Zoveel mogelijk stemmen halen is eigenlijk het enige echt belang dat een politieke partij heeft.quote:Op zondag 22 april 2012 13:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat voor keuze hebben ze? Wat weegt zwaarder?
Wat bedoel je met een anticyclisch begrotingsbeleid?quote:Op zondag 22 april 2012 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk stemmen halen is eigenlijk het enige echt belang dat een politieke partij heeft.
Als ze de samenleving en de koopkracht stukbezuinigen verwacht ik dat de kiezer dat ze zwaar zal aanrekenen. Ik ben bang dat de kiezer dan massaal de PVV zal kiezen, omdat dat het idee geeft dat Wilders aan hun kant staat. Teh h0rr0rz![]()
Maar ik ben sowieso van mening dat we alleen door de financiële markten worden gedwongen tot bezuinigen, terwijl het beter zou zijn om juist nu een anticyclisch begrotingsbeleid te gaan voeren, maar dat terzijde
http://www.economielokaal(...)sch-begrotingsbeleidquote:Op zondag 22 april 2012 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een anticyclisch begrotingsbeleid?
Tevens hoi
Precies...quote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef benzin het volgende:
[..]
http://www.economielokaal(...)sch-begrotingsbeleid
Kort door de bocht: In het geval van een crisis juist flink investeren in de economie en bezuinigen als het goed gaat.
Maar het probleem hiermee is dat de schulden alleen maar nog meer zullen toenemen. Wat nou als het niet meer goed gaat en we in eeuwige stagnatie terechtkomen?quote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef benzin het volgende:
[..]
http://www.economielokaal(...)sch-begrotingsbeleid
Kort door de bocht: In het geval van een crisis juist flink investeren in de economie en bezuinigen als het goed gaat.
Helaas zijn veel mensen zoals Henk en Ingrid te dom om te zien dat Wilders geen oplossing heeft en geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Ik hoop dat ze dat snappen en niet meer op hem stemmen. Hopelijk zullen mensen begrijpen dat er bezuinigt moet worden en dat pijn gaat doen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk stemmen halen is eigenlijk het enige echt belang dat een politieke partij heeft.
Als ze de samenleving en de koopkracht stukbezuinigen verwacht ik dat de kiezer dat ze zwaar zal aanrekenen. Ik ben bang dat de kiezer dan massaal de PVV zal kiezen, omdat dat het idee geeft dat Wilders aan hun kant staat. Teh h0rr0rz![]()
Maar ik ben sowieso van mening dat we alleen door de financiële markten worden gedwongen tot bezuinigen, terwijl het beter zou zijn om juist nu een anticyclisch begrotingsbeleid te gaan voeren, maar dat terzijde
De bouw...pfff daar noem je wat. Ik volg ook een topic in AEX over de huizenmarkt en tot zover heeft niemand me echt een antwoord kunnen geven waarom de bouwers tegenwoordig geen winst meer kunnen maken op de bouw van woningen terwijl de woningen nog geen 10 jaar geleden nog goedkoper warenquote:Op zondag 22 april 2012 13:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Precies...
Als de bouw voldoende werk heeft omdat mensen allemaal willen investeren in nieuwe huizen etc, dan moet je geen wegen aanleggen...
Als de bouw onvoldoende werk heeft, moet je ze allemaal aan het werk zetten.
Zo simpel is het toch?
Ik vind van wel, maar de financiële markten en de EU willen dat we nu op korte termijn bezuinigen en zetten ons onder druk om dat te doen door devaluatie van onze staatsobligaties en boetes.quote:Op zondag 22 april 2012 13:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Precies...
Als de bouw voldoende werk heeft omdat mensen allemaal willen investeren in nieuwe huizen etc, dan moet je geen wegen aanleggen...
Als de bouw onvoldoende werk heeft, moet je ze allemaal aan het werk zetten.
Zo simpel is het toch?
Persoonlijk denk ik niet dat het zo storm zal gaan lopen met de PVV. Ik wacht in 1e instantie af tot de stofwolken van het mislukte Catshuis overleg is gaan liggenquote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Helaas zijn veel mensen zoals Henk en Ingrid te dom om te zien dat Wilders geen oplossing heeft en geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Ik hoop dat ze dat snappen en niet meer op hem stemmen. Hopelijk zullen mensen begrijpen dat er bezuinigt moet worden en dat pijn gaat doen.
Stijgende lonen etc?quote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De bouw...pfff daar noem je wat. Ik volg ook een topic in AEX over de huizenmarkt en tot zover heeft niemand me echt een antwoord kunnen geven waarom de bouwers tegenwoordig geen winst meer kunnen maken op de bouw van woningen terwijl de woningen nog geen 10 jaar geleden nog goedkoper waren
Klinkt als een hoop werkquote:Op zondag 22 april 2012 13:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik moet een studie-boek omzetten tot een interactief product voor docenten.
Die hadden we toen nog niet eens gekeken.quote:Op zondag 22 april 2012 10:03 schreef twi het volgende:
[..]
Zozo, dat was een lange 'film'
[..]
Ik mis de condoommuts.
Lees het tweede stuk nog eens; juist als het weer goed gaat moet je bezuinigen, minder uitgeven en de belastingen verhogen. Daarmee kun je de uitgaven in slechte periodes weer compenseren.quote:Op zondag 22 april 2012 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar het probleem hiermee is dat de schulden alleen maar nog meer zullen toenemen. Wat nou als het niet meer goed gaat en we in eeuwige stagnatie terechtkomen?
Maar we kunnen ook niet eeuwig leven op geleend geld. Een beetje kip/ei probleem lijkt het.quote:Op zondag 22 april 2012 13:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar de financiële markten en de EU willen dat we nu op korte termijn bezuinigen en zetten ons onder druk om dat te doen door devaluatie van onze staatsobligaties en boetes.
Ik ben van mening dat je hiermee de economie alleen maar kapot maakt. Als je de koopkracht aantast, dan consumeren we minder, gaan bedrijven daardoor stuk. Minder werk, minder inkomsten (door belastingen) voor de overheid, meer uitgaven door werkeloosheidspremies.
Als de economie nu stukbezuinigd wordt dan zitten we nog veel langer in de problemen dan wanneer het goed wordt aangepakt.
Variabele Btw tarieven zou kunnen denk ikquote:Op zondag 22 april 2012 13:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Lees het tweede stuk nog eens; juist als het weer goed gaat moet je bezuinigen, minder uitgeven en de belastingen verhogen. Daarmee kun je de uitgaven in slechte periodes weer compenseren.
In plaats van hele goede pieken en diepe dalen krijg je een economie die veel stabieler is, en als je dat goed doet dan kan het zonder (op lange termijn) schulden op te bouwen.
Helaas denk ik van wel. Zeker als Wilders dingen blijft rondbazuinen dat hij het anders en beter doet etc. Wat de andere partijen moeten doen is een vuist maken tegen Wilders en hem aanpakken niet meer gedogen. Hem aanspreken op het gebrek aan verantwoordelijkheid etc.quote:Op zondag 22 april 2012 13:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik niet dat het zo storm zal gaan lopen met de PVV. Ik wacht in 1e instantie af tot de stofwolken van het mislukte Catshuis overleg is gaan liggen
Maar wat nou als die goede pieken niet meer gaan komen? De bevolking van Nederland groeit niet meer en daar is onze economische groei voor een groot deel op gebaseerd.quote:Op zondag 22 april 2012 13:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Lees het tweede stuk nog eens; juist als het weer goed gaat moet je bezuinigen, minder uitgeven en de belastingen verhogen. Daarmee kun je de uitgaven in slechte periodes weer compenseren.
In plaats van hele goede pieken en diepe dalen krijg je een economie die veel stabieler is, en als je dat goed doet dan kan het zonder (op lange termijn) schulden op te bouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |