abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 13:11:44 #241
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110671357
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]


Verklaring van minister Schultz


En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben

Maar inderdaad nog niks officieel.
Tja wat denk je zelf als je een trein op je af ziet komen. Ook al was het een ander seinbeeld dan rood dan denk je misschien al gauw dat je een sein gemist hebt in de verwarring. Dat zal de machinist op de IC ook wel gedacht hebben toen hij de sprinter op zich af zag komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 23 april 2012 @ 14:35:48 #242
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110674650
Een samenvatting over wat er mogelijk en daadwerkelijk gebeurd is van meerdere nieuws-stations:

Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverlening

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Treinen rijden weer volgens het boekje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Eerste dode bevestigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Intercity weggesleept.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Kabinet leeft mee met de nabestaanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Nog 16 mensen in het ziekenhuis.

[quote]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Minister en burgermeester bezoeken gewonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

NS: Ongeluk is nachtmerrie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverlening

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Treinen rijden weer volgens het boekje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Eerste dode bevestigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Intercity weggesleept.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Kabinet leeft mee met de nabestaanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Nog 16 mensen in het ziekenhuis.

[quote]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Minister en burgermeester bezoeken gewonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

NS: Ongeluk is nachtmerrie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]

AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverlening

[spoiler]
quote:
Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) heeft haar waardering uitgesproken voor de hulpverlening die afgelopen zaterdag op gang kwam na het treinongeluk in Amsterdam.

Dit heeft de minister maandag laten weten in een brief aan de Tweede Kamer. 'De hulpverlening in Amsterdam is op zaterdagavond snel en goed op gang gekomen. Vanuit verschillende kanten wordt waardering uitgesproken over het functioneren van deze hulpverlening. Ik sluit mij hier graag bij aan,' aldus minister Schultz van Haegen.

In dezelfde brief liet de minister weten dat het de botsing van twee treinen veroorzaakt lijkt te zijn doordat de machinist van de sprinter door een rood sein reed. De eerste bevindingen van het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport wijzen erop dat de sprinter 'een stop tonend sein heeft gepasseerd'. Verder onderzoek moet uitwijzen of die voorlopige conclusie bevestigd kan worden, aldus de minister.

Diverse instanties doen onderzoek naar het ongeval van zaterdag, waardoor ruim 100 gewonden vielen en een vrouw overleed.
AT5:

Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Treinen rijden weer volgens het boekje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:

Eerste dode bevestigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Intercity weggesleept.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Kabinet leeft mee met de nabestaanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Nog 16 mensen in het ziekenhuis.

[quote]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

Minister en burgermeester bezoeken gewonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:

NS: Ongeluk is nachtmerrie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 66% gewijzigd door plopkweker op 23-04-2012 14:48:25 ]
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 14:50:24 #243
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110675198
Sorry dat sommige dingen er dubbel instaan, ik ga het ook niet aanpassen.... Heb dat ff met me mobiel gedaan.

Vind het wel mooi zo :P
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 14:55:42 #244
232445 Specularium
pi_110675379
Linkjes plaatsen had ook gekund.

Ik ga dat echt niet allemaal lezen.
  maandag 23 april 2012 @ 14:57:36 #245
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_110675453
Al die spoilers :') Had dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 23 april 2012 @ 15:02:05 #246
-1 #ANONIEM
pi_110675634
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.
Valt wel mee. 40% of zo is over. Blauw valt alleen wat meer op dan dat groen.
  maandag 23 april 2012 @ 15:41:34 #247
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110677227
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:57 schreef MPC60 het volgende:
Al die spoilers :') Had dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op m'n mobiel? Ik zie elke keer maar een klein stukje vd tekst ipv dat hele stuk.

:{
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 16:14:01 #248
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110678670
AMSTERDAM - Tien slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam liggen nog in het ziekenhuis. Zondag aan het einde van de middag waren dat er nog 16. Zes van hen zijn sindsdien ontslagen uit het ziekenhuis.

Dat heeft de gemeente Amsterdam maandagmiddag bekendgemaakt. Een stoptrein en een intercity reden zaterdagavond frontaal op elkaar ter hoogte van het Westerpark. In totaal raakten 117 mensen gewond, van wie 42 ernstig. Een 68-jarige vrouw overleed zondag in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 23:25:53 #249
70081 Lkw
pi_110701373
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 01:55 schreef plopkweker het volgende:
Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.

De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.

Ja, ik ben boos ja.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 23 april 2012 @ 23:44:41 #250
250345 lyolyrc
pi_110702340
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:25 schreef Lkw het volgende:

[..]

Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.

De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.

Ja, ik ben boos ja.
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
  maandag 23 april 2012 @ 23:45:58 #251
-1 #ANONIEM
pi_110702409
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
  maandag 23 april 2012 @ 23:53:30 #252
70081 Lkw
pi_110702751
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 23 april 2012 @ 23:55:33 #253
70081 Lkw
pi_110702848
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:02:14 #254
11802 Light
pi_110703197
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:02:19 #255
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_110703202
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:09:21 #256
142553 Captain_Ghost
pi_110703568
Feit blijft dat seinen sinds jaren 70 verouderd is en er door decennia niks mee gedaan om verbeteren.

Er is al heel wat roodlichtseinendoorrijders geweest ruim 200 ofzo.
Toch is er niks mee gedaan. Zelfs ook bij minister, NS en Pro-rail.

Overheid is er om alles goed banen leiden en veiligheid van mensen waarborgen.
Alleen wilde ze niet verantwoordelijkheid nemen.


Misschien is dit nu uitgelezen kans om spoornetwerk verbeteren en nieuwe banen creren voor al werkloosheid die wij nu hebben.
zo bied we dat mensen nog zekerheid.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:15:22 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110703830
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:27:01 #258
110789 DrDentz
pi_110704285
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:34:47 #259
70081 Lkw
pi_110704592
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:

[..]

Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:35:26 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704618
Bijna alle treinen hebben ATB-Vv aan boord volgens mij
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:35:27 #261
11802 Light
pi_110704620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:37:00 #262
70081 Lkw
pi_110704667
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:39:33 #263
70081 Lkw
pi_110704761
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.
Of is dat teveel Esscher? :)
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:41 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704841
Uiteindelijk wil je een product. De kosten van dat product worden betaald door de staat. Per saldo lijkt het mij een minder goed idee. Het is inderdaad een dalende trap oplopen. Of een stijgende trap aflopen, of whatever.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:48 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110704846
Er was juist in het nieuws dat het ministerie geld had gegeven wat gewoon opgepot en niet gebruikt werd.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:43:34 #266
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110704909
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:45:10 #267
11802 Light
pi_110704956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:47:15 #268
-1 #ANONIEM
pi_110705020
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:50:30 #269
70081 Lkw
pi_110705118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:52:38 #270
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705199
Jaarcijfers NS in 2010: ( in een spoiler gezet want het is erg lang :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: Infranet.

Jaarcijfers NS 2011:

UTRECHT (ANP) – De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een efficiëntere bedrijfsvoering.

Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.

De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.

De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. „De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid”, aldus NS.

Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.

Bron: Refdag.

Nu ff zoeken naar prorail

Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen ;)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')