abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110664662
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.

En in de IC gebruikt niemand dat ding.

Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuit :X Heb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me :') ).
Tap tap tap
pi_110664842
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:57 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.

En in de IC gebruikt niemand dat ding.

Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuit :X Heb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me :') ).
Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
pi_110664887
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?

Alle voetgangers ook maar een helm geven voor het geval ze kunnen struikelen ?
Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
pi_110664935
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Tap tap tap
pi_110664947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:06 schreef Wesleybrabant het volgende:

[..]

Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
Zeker dat bedoelde ik ook, geld mag geen rol spelen als de maatregel echt zou helpen, maar gordels helpen niet en betuttelen alleen maar.
pi_110665010
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
pi_110665034
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.

Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_110665090
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
Tap tap tap
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 10:15:09 #219
42184 crew  DaMart
pi_110665142
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Ik sta ook altijd op als de trein net het station binnenrijdt. En die ongeduldige instappers zijn irritant ja. Maar net zo irritant vind ik mensen die te laat uitstappen. Dan is het balkon leeg, stap je in en komt er ineens nog iemand van de trap gerend die verontwaardigd is dat je al instapt :').
pi_110665147
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:11 schreef Ame_thyst het volgende:
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.

Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
En bovendien zijn er mensen die ziek misselijk worden als ze achteruit rijden, nee het moet gewoon onderzocht worden, en waar verbeteringen mogelijk en haalbaar zijn doorvoeren, maar 100 % veilig bestaat niet, ook in de toekomst zullen treinongelukken in Nederland blijven plaatsvinden
pi_110666545
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
  maandag 23 april 2012 @ 11:05:09 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110666704
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 10:59 schreef Fixers het volgende:
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
Ik ging er vanuit dat Prorail/NS dit voornamelijk zouden aangrijpen om meer funding te krijgen: slecht presterende semi-overheidsbedrijven krijgen stomweg meer geld.
censuur :O
pi_110666755
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?

Ook kinderen dragen vaak een helmpje.

Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.

En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.

Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
Hoe vaak gebeurt dit nou? Jezus denk eens na mens. Over een week ben je het weer vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Datdus- op 23-04-2012 11:27:34 ]
pi_110666867
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
Ja en alvast uitchecken en zich daarna aan het apparaat vast moeten houden (Bij Qbuzz kan het niet anders) zodat iedereen er achter niet kan uitchecken en alsnog moet wachten :)
  maandag 23 april 2012 @ 11:11:45 #225
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_110666941
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
dit, liefst icm akoestisch signaal als er iemand zit maar geen gordel draagt, om een stuk (sociale) controle te krijgen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_110667396
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
pi_110667522
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
pi_110667540
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus
Heb je het nieuws gemist ofzo?
  Admin maandag 23 april 2012 @ 11:50:36 #229
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110668258
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
quote:
De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?

Nu zal iemand me heus corrigeren, maar in dit verouderde system zit geen extra waarschuwing of afremming voor als de machinist een rood licht mist om welke oorzaak dan ook. In de nieuewere systemen zit zo'n extra veiligheid.
Bron Radio 1

En bedenk dat bij vervoersbedrijven het aantal ongevallen met slechte afloop altijd zit ingecalculeerd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_110668458
NS, ProRail, de overheid, etc. Dat wordt gewoon schuld afschuiven totdat het uit de media is, en dan op naar het volgende ongeluk.
pi_110668465
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
Ik kan op het werk niet aan de juiste foto komen maar soms is het heel lastig om te zien welk stoplicht er bij jouw spoor hoort. Dit klinkt heel dom maar het visuele beeld van een machinist, zeker als hij een groot station nadert met meerdere sporen naast elkaar is heel druk. Als er dan laten we zeggen 6 sporen naast elkaar lopen waarvan er ook nog een paar een soort van bocht maken is het moeilijk om snel te bepalen welk stoplicht bij welk spoor hoort. Als alles dan op rood staat heb je sowieso geen probleem, anders wellicht wel.

(Ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik aan de foto kan komen)
pi_110668498
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:50 schreef yvonne het volgende:

[..]


[..]

Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 23 april 2012 @ 12:03:31 #233
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110668683
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
censuur :O
pi_110668733
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Admin maandag 23 april 2012 @ 12:07:47 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110668842
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 11:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Blauwe lijnen zijn het oude systeem.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding

[ afbeelding ]
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_110668896
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Een laagstaande zon eerder.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110668946
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 12:04 schreef Aether het volgende:

[..]

Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?

Verklaring van minister Schultz


En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben

Maar inderdaad nog niks officieel.
pi_110669005
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]


Verklaring van minister Schultz


En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben

Maar inderdaad nog niks officieel.
Ik vind het zo raar klinken he. Ongeluk, klap. Vrouw rent cabine uit. 'Ik heb een rood sein gemist!' en loopt dan weer weg. Whut?
Tap tap tap
pi_110670377
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Heb je het nieuws gemist ofzo?
Nee, maar dit ongeluk is uiterst zeldzaam, de laatste keer dat een passagier omkwam bij een treinongeluk in Nederland was in 1992, m.a.w zijn er 20 jaar lang geen treinpassagiers omgekomen. Wel zijn er bij een paar treinongelukken gewonden gevallen en er zijn ook tweemaal machinisten omgekomen door een ongeluk. Maar over het algemeen is de kans op een ongeluk dus nihil, althans met erge gevolgen.
  maandag 23 april 2012 @ 12:59:26 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110670833
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Een vooroordeel? Tja ik had ook niet anders verwacht.Het is nog niet eens officieel ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')