Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.quote:Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.quote:Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbe鮦vloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.quote:Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:
[..]
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Infranet.
Jaarcijfers NS 2011:
UTRECHT (ANP) De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een effici禱ntere bedrijfsvoering.
Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.
De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.
De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid, aldus NS.
Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.
Bron: Refdag.
Nu ff zoeken naar prorail
Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:00 schreef plopkweker het volgende:
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken
Geen dankquote:Op dinsdag 24 april 2012 01:07 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.
In elk geval dank voor de zoektocht!
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gekquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van 澭n weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gek
Hmm...quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van 穢穢n weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.
Mar het punt is dat een groot deel van het spoor nog met verouderde ATB systemen is uitgerust. Dus dan is de vraag: Waar begin je? En dan kies je als eerste uiteraard de plekken waar helemaal geen ATB is. Vervolgens pak je de upgrade mee bij geplande werkzaamheden. Had Prorail het spoor rond Amsterdam als eerste gedaan enop een stuk waar helemaal geen ATB was waren treinen op elkaar geklapt had men ook vraagtekens gezet bij de prioriteiten die ProRail zet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Hmm...
De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je 矇n een vernieuwd spoor 矇n het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'da? Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...
volgens mij niet hoor. De omgeving van adam centraal heeft geen plaats voor zoveel extra busvervoer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden
Uiteraard. Dan roept men dat het onzin was want de laatste keer dat een passagier omkwam bij een ongeluk was in 1992 dus waar maakt men zich druk over.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden,
ongelukken gebeuren: deal with it!
Slecht voorbeeld, juist in ziekenhuizen met doofpot mentaliteit willen ze niets van fouten leren. En als je er niet van wil leren, kan hetzelfde weer gebeuren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:20 schreef Cherna het volgende:
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?
In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.
Na een vliegtuigcrash is het volkomen normaal een paar weken/maanden te wachten tot het onderzoek is afgerond. Da's bij dit ongelukje wel anders.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebben![]()
Schuld is wat anders dan opzet, natuurlijk. Geen enkele machinistt rijdt met opzet door rood. Maar het sein daarvoor heeft wel geel getoond, wat betekent "remmen en rekenen op rood".quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op.
Pro-Rail is gewoon een uitvoerend bedrijf die niets doet zonder opdrachten van de overheden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:09 schreef Samson het volgende:
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Ieder land heeft zijn eigen systeem. Belgie heeft Menoir, Duitsland Indusi. Niemand is nog volledig over op de Europese standaard. Wij zijn dus geen uitzondering.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:47 schreef Ulx het volgende:
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen be鮦vloeden hoorquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.
Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.
Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.
Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.
NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen be鮦vloeden hoor
Je zit trouwens aardig verkeerd in je betoog. Seinen zijn geen aanvulling op ATB, maar andersom. Lichtseinen zijn leidend en geven verplichte instructies aan de machinist, ATB helpt om het opvolgen daarvan af te dwingen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |