abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110702409
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
  maandag 23 april 2012 @ 23:53:30 #252
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110702751
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 23 april 2012 @ 23:55:33 #253
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110702848
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbe鮦vloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Stop the world, I want to get out.
pi_110703197
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
pi_110703202
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110703568
Feit blijft dat seinen sinds jaren 70 verouderd is en er door decennia niks mee gedaan om verbeteren.

Er is al heel wat roodlichtseinendoorrijders geweest ruim 200 ofzo.
Toch is er niks mee gedaan. Zelfs ook bij minister, NS en Pro-rail.

Overheid is er om alles goed banen leiden en veiligheid van mensen waarborgen.
Alleen wilde ze niet verantwoordelijkheid nemen.


Misschien is dit nu uitgelezen kans om spoornetwerk verbeteren en nieuwe banen cre褰en voor al werkloosheid die wij nu hebben.
zo bied we dat mensen nog zekerheid.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:15:22 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110703830
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110704285
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:34:47 #259
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110704592
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:

[..]

Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:35:26 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704618
Bijna alle treinen hebben ATB-Vv aan boord volgens mij
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110704620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:37:00 #262
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110704667
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:39:33 #263
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110704761
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.
Of is dat teveel Esscher? :)
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:41 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704841
Uiteindelijk wil je een product. De kosten van dat product worden betaald door de staat. Per saldo lijkt het mij een minder goed idee. Het is inderdaad een dalende trap oplopen. Of een stijgende trap aflopen, of whatever.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:41:48 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110704846
Er was juist in het nieuws dat het ministerie geld had gegeven wat gewoon opgepot en niet gebruikt werd.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:43:34 #266
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110704909
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110704956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren :)
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?
pi_110705020
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:50:30 #269
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110705118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:52:38 #270
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705199
Jaarcijfers NS in 2010: ( in een spoiler gezet want het is erg lang :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: Infranet.

Jaarcijfers NS 2011:

UTRECHT (ANP) De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een effici禱ntere bedrijfsvoering.

Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.

De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.

De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid, aldus NS.

Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.

Bron: Refdag.

Nu ff zoeken naar prorail

Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen ;)
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:00:55 #271
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705444
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken :{
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:07:43 #272
70081 Lkw
眾陶眾眾眾眾眾眾眷陴
pi_110705603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:00 schreef plopkweker het volgende:
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken :{
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.

In elk geval dank voor de zoektocht!
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:18:07 #273
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110705865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:07 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.

In elk geval dank voor de zoektocht!
Geen dank :P

Ik kon wel allemaal berichten uit 2010/11 vinden dat de overheid het zat is van de achterlijk hoge salarissen/bonussen van de top van PR...
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110707916
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:51:44 #275
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110710187
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:54:36 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110710261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:55:59 #277
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110714017
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
:o

Ff kijken...
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:00:35 #278
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110714192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gek :{
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110714446
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gek :{
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van 澭n weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:44:34 #280
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110715608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van 穢穢n weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.
Hmm...

De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je 穢n een vernieuwd spoor 穢n het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'dam Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:46:45 #281
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110715687
Zie jij ook die rare tekens? Ik word er helemaal gek van... Me telefoon tript 'em een beetje zo te zien... :{
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110715755
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Hmm...

De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je 矇n een vernieuwd spoor 矇n het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'da? Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...
Mar het punt is dat een groot deel van het spoor nog met verouderde ATB systemen is uitgerust. Dus dan is de vraag: Waar begin je? En dan kies je als eerste uiteraard de plekken waar helemaal geen ATB is. Vervolgens pak je de upgrade mee bij geplande werkzaamheden. Had Prorail het spoor rond Amsterdam als eerste gedaan enop een stuk waar helemaal geen ATB was waren treinen op elkaar geklapt had men ook vraagtekens gezet bij de prioriteiten die ProRail zet.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:53:38 #283
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110715909
Dat klopt ja... Ook meteen mooi meegenomen is dat je de mensen aan een (tijdelijk) baantje help :Y
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110716743
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden, maar oh wee als je treinkaartje duurder wordt :')

ongelukken gebeuren: deal with it!
(╯□)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_110717126
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:

[..]
Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden
volgens mij niet hoor. De omgeving van adam centraal heeft geen plaats voor zoveel extra busvervoer.
de metro wordt binnen adam meestal als alternatief aangedragen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:25:36 #286
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_110717157
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!
pi_110719052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!
Uiteraard. Dan roept men dat het onzin was want de laatste keer dat een passagier omkwam bij een ongeluk was in 1992 dus waar maakt men zich druk over.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:19:45 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110719397
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden,

ongelukken gebeuren: deal with it!
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebben :N :N
censuur :O
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:20:53 #289
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110722524
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?

In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:24:41 #290
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110722719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:20 schreef Cherna het volgende:
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?

In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.
Slecht voorbeeld, juist in ziekenhuizen met doofpot mentaliteit willen ze niets van fouten leren. En als je er niet van wil leren, kan hetzelfde weer gebeuren.
censuur :O
pi_110727296
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebben :N :N
Na een vliegtuigcrash is het volkomen normaal een paar weken/maanden te wachten tot het onderzoek is afgerond. Da's bij dit ongelukje wel anders.
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:14:02 #292
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110728191
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:

[..]

Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op.
Schuld is wat anders dan opzet, natuurlijk. Geen enkele machinistt rijdt met opzet door rood. Maar het sein daarvoor heeft wel geel getoond, wat betekent "remmen en rekenen op rood".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110728966
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.

Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.

Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.

Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.

NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:43:43 #294
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110729603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 07:09 schreef Samson het volgende:
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Pro-Rail is gewoon een uitvoerend bedrijf die niets doet zonder opdrachten van de overheden.
Als de overheid een moderner systeem wil dan rekent Prorail uit wat het kost en de overheid mag beslissen.
Voor onderhoud van de bestaande apparatuur hebben ze een vast budget en als ze daar niet mee uitkomen hebben ze eventueel wat uit te leggen. Bijvoorbeeld dat er 25 cm sneeuw lag of dat de koperdiefstal elk jaar toeneemt.
Maar projecten als een modern ATB is : men vraagt en wij draaien.
Wie dit leest is gek
pi_110729804
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:07:16 #296
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110730663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:47 schreef Ulx het volgende:
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.
Ieder land heeft zijn eigen systeem. Belgie heeft Menoir, Duitsland Indusi. Niemand is nog volledig over op de Europese standaard. Wij zijn dus geen uitzondering.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:12:40 #297
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110730868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.

Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.

Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.

Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.

NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen be鮦vloeden hoor
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_110731241
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen be鮦vloeden hoor
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:44:36 #299
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110732009
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:23 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.
Je zit trouwens aardig verkeerd in je betoog. Seinen zijn geen aanvulling op ATB, maar andersom. Lichtseinen zijn leidend en geven verplichte instructies aan de machinist, ATB helpt om het opvolgen daarvan af te dwingen.

En een systeem om te zien of een trein zich op het spoor bevindt, bestaat al tientallen jaren, en betrouwbaarder dan bijvoorbeeld GPS. Lees je maar eens in op bijvoorbeeld treindetectie, stroomspoorlopen, assentellers en rijwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 24-04-2012 19:18:27 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110733556
Wat ik bedoel, is dat er ondanks een veiligheidssysteem voor treinen toch een botsing plaatsvond.
Dat systeem had machinist(en) kunnen waarschuwen dat er al trein op spoor stond en of ingrepen.

Sterker nog er is al verbeterd versie in elders gebruikt, terwijl de drukste spoorlijn in A`dam, Den haag en Utrecht (regio) nog verouderd systeem.

Degene die verantwoordelijk voor eis en veiligheid toezicht faalde ook daarin.
Want er is immers in verleden al ruim 200 keren door rood lichten elders gereden, niet een keer werd er iets echt ge螑st om dat veranderen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')