Ze zullen een vermoeden hebben, maar of ze alle mogelijkheden al hebben bekeken betwijfel ik. Dan moet je namelijk ook met machinisten praten.quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
elk ongeluk betreft een menselijke fout.quote:Op zondag 22 april 2012 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Kan dit allemaal gebeuren door één menselijke fout?
Dat zeggen ze niet.quote:
Hoezo dat danquote:Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk ongeluk betreft een menselijke fout.
nou vertel het maar wat is er mis gegaan?quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Omdat ze een extra uitzending inlassen, en vervolgens met NIKS komen.
Terwijl ze het zelf al dondersgoed weten wat er mis is gegaan.
dat snap ik nietquote:Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk ongeluk betreft een menselijke fout.
Zeg ik dat ik het weet?quote:Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nou vertel het maar wat is er mis gegaan?
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.quote:
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.quote:Op zondag 22 april 2012 14:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ok jij lult dus óók maar uit je nek
Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!quote:Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
Als destijds een risico-afweging gemaakt is met betrekking tot het aantal treinen dat een stoptonend sein zou passeren, en dit aanvaardbaar is geacht met de toenmalige treindichtheid e.d., dan valt diegene weinig te verwijten. En reken maar dat die afweging gemaakt is.quote:Op zondag 22 april 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je maar lang genoeg gaat zoeken, kom je op een gegeven moment bij een persoon die ooit een keer een foute beslissing nam waardoor er misschien decennia later een ongeluk kon gebeuren. Als het bijvoorbeeld de ATB was, en beide treinen reden net geen 40, dan is de fout gemaakt door degene die in 1950 dat systeem ontwierp.
Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.quote:Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden. Dan kan je mij niet vertellen dat ze niet weten wat er nu is misgegaan.
Dat ben je zelf. Had je auto ergens anders neergezet.quote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Wootism het volgende:
[..]
Oh wist ik niet! Dan begin ik meteen met zoeken naar die klootzak die een boom op mijn auto heeft geblazen!
Waarom zeggen ze dat dan niet?quote:Op zondag 22 april 2012 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ze weten is dat twee treinen op hetzelfde baanvak terecht kwamen, en dat de treinen niet vanzelf stopten. Hoe en waardoor dat kwam onderzoeken ze nog. Dat kan van alles zijn. Defecte sensor op een wissel, fout van een machinist, fout in de centrale, iets anders.
Omdat ze het nog niet weten.quote:
Nee hoor.quote:Op zondag 22 april 2012 14:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Een infrastructuur zoals het spoor wordt constant gemonitord door een centrale. Elke meter die een trein rijdt wordt in de gaten gehouden.
Dat valt te achterhalen.quote:Op zondag 22 april 2012 14:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als er door een sein gereden is kan de machinist het rood niet gezien hebben of is het toch groen geweest. Dat weet je niet
Bij twijfel niet inhalenquote:Op zondag 22 april 2012 14:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat valt te achterhalen.
Er zijn wel van die seinen die nauwelijks te zien zijn door begroeiing.
Daar kan de machinist niks aan doen.
quote:
quote:Slachtoffer treinongeluk overleden
Een van de slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam is overleden. Dat meldt de gemeente Amsterdam.
Het is een vrouw van 68 uit het oosten van het land. Ze is in het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken.
Zestien mensen met zware verwondingen liggen nog in het ziekenhuis. In totaal raakten 117 treinreizigers gewond door de botsing van een Sprinter met een intercity.
Van hen hebben 42 mensen ernstig letsel opgelopen.
Ouderen hebben dan ook al een brozere gezondheid. Een klap doet bij hen meer kwaad dan bij een jongere.quote:Op zondag 22 april 2012 17:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat ik inderdaad al vermoedde, ouderen zijn gewoon risicogevallen bij dit soort ongelukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |