abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110657906
Wat en gelul over die gordels :') Ga toch weg mafkezen die dat opperen.
pi_110657990
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Wat en gelul over die gordels :') Ga toch weg mafkezen die dat opperen.
Waarom is het eigenlijk te debiel tot overwegen waard?
pi_110658105
Omdat je ook niet met een helmpje op gaat fietsen.
pi_110658191
Ook leuk voor de mensen die staan.
pi_110658697
Als de systemen failsafe gemaakt worden, dat er dus nooit 2 treinen op 1 baanvak kunnen zijn, dan is die onzin van gordels niet nodig.
Zoals Light al zei: met gordels moet iedereen een stoel hebben. Dus niemand mag staan, wat dus meer, veel meer, treinen betekent, vooral in de spits. En daar is de infrastructuur helemaal niet op berekend.
Dat er een dode en meerdere zwaargewonden zijn, is heel erg triest, en mag zeker niet gebagatelliseerd worden, maar om gordels verplicht te stellen (en dus meer treinen).. de voordelen wegen niet tegen de nadelen op. Een dode in 20 jaar is onacceptabel, maar de kosten die met gordels gepaard gaan zijn mi.i. nog onacceptabeler.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 23 april 2012 @ 00:12:43 #186
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110659113
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Wat en gelul over die gordels :') Ga toch weg mafkezen die dat opperen.
Waar heb jij last van?
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 00:14:45 #187
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110659186
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Wat en gelul over die gordels :') Ga toch weg mafkezen die dat opperen.
En ik opper dat niet. Ik zeg wat er evt. zou kunnen gebeuren.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110659275
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de systemen failsafe gemaakt worden, dat er dus nooit 2 treinen op 1 baanvak kunnen zijn, dan is die onzin van gordels niet nodig.
Zoals Light al zei: met gordels moet iedereen een stoel hebben. Dus niemand mag staan, wat dus meer, veel meer, treinen betekent, vooral in de spits. En daar is de infrastructuur helemaal niet op berekend.
Dat er een dode en meerdere zwaargewonden zijn, is heel erg triest, en mag zeker niet gebagatelliseerd worden, maar om gordels verplicht te stellen (en dus meer treinen).. de voordelen wegen niet tegen de nadelen op. Een dode in 20 jaar is onacceptabel, maar de kosten die met gordels gepaard gaan zijn mi.i. nog onacceptabeler.
Misschien kan men met trein waar je speciale staanplaats waar je staande gordel kan gebruiken.
scheelt de ruimte ook.
kortom er zijn zat mensen die zeker zin een nieuwe ideeen kan brengen zodat goedkopere veiliger kan reizen in trein.

Trouwens trein kan ook van spoor ontsporen, dan vliegen men door de trein heen.
Daarin zouden je wel wensen dat je gordel om heeft.
zelfde effect als in een auto, waar tegenwoordig elke stoel verplicht 1 heeft.

Zoals ik al eerder zei, we moeten namelijk eerst op de onderzoek resultaten wachten.
want een frontaal botsing met 2 trein zouden met huidige systeem onmogelijk zijn.

trein is tegenwoordig veiliger dan auto, alleen kan het gewoon nog beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Ghost op 23-04-2012 00:33:38 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_110659567
Ok we zijn inmiddels ruim een dag verder, het jachtseizoen is geopend.

quote:
'Machinist sprinter reed door rood'

Een van de machinisten die zaterdag betrokken waren bij het treinongeluk in Amsterdam reed door rood. Dat meldt de Telegraaf. Volgens de krant hebben bronnen binnen ProRail en de NS gezegd dat het gaat om de machinist van de sprinter.

Een woordvoerder van ProRail wil het bericht in de Telegraaf niet bevestigen. De spoorbeheerder wil niet reageren zolang de onderzoeken naar de oorzaak nog niet zijn afgerond. Ook de NS wil niet reageren.

Bij de frontale botsing tussen twee treinen viel een dode. Meer dan 100 mensen raakten gewond, van wie er nog 16 in het ziekenhuis liggen.
pi_110660035
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:
Ok we zijn inmiddels ruim een dag verder, het jachtseizoen is geopend.

[..]

En verschillende nieuwssites nemen het over deze geruchten...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110660039
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien kan men met trein waar je speciale staanplaats waar je staande gordel kan gebruiken.
scheelt de ruimte ook.
Ik probeer me dat in de parktijk voor te stellen.
Hoe bevestig je die gordels? Aan de muur? Het plafond? De zijkant van de stoelen in het gangpad?
Aan de muur: beperkte ruimte.
Het plafond: soort harnas waarin mensen zich hijsen? Waarin ze bij een ongeluk rond zweven? Lijkt me ook niet ongevaarlijk.
Zijkant van de stoelen: Tenzij je de gordels aan weerszijden van het gangpad aan 1 persoon vastmaakt, zal die persoon bij een ongeluk ook in het rond worden geslingerd.
Daarbij is het moeilijker in en uit te stappen als iedereen in het gangpad en op het balkon met gordels om staat. Die moeten zich eerst losmaken, dan aan de kant gaan zodat jij erlangs kunt en zich daarna weer vastmaken.

Uiteraard leveren deze gordels, als ze niet gebruikt worden, ook een gevaar op: mensen struikelen erover of krijgen ze tegen hun hoofd.
En daarbij: welke passagier accepteert staand vastgeketend te zijn in een trein?
Gordels lossen het probleem van rondvliegende bagage ook niet op, maar wellicht kan men daarvoor bagagerekken gebruiken zoals in een vliegtuig. Al past daar lang niet alle bagage in.
quote:
Zoals ik al eerder zei, we moeten namelijk eerst op de onderzoek resultaten wachten.
want een frontaal botsing met 2 trein zouden met huidige systeem onmogelijk zijn.

trein is tegenwoordig veiliger dan auto, alleen kan het gewoon nog beter.
Mee eens.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110660324
Je zou keuzemogelijkheid moeten krijgen : als je inchecked wanneer de zitplaatsen uitverkocht zijn,
lees dat bij je evt.incheck.
en dan kun je dus kiezen of je toch inchecked als de zitplaatsen [met gordel] uitverkocht zijn,
dus je boekt op dat moment automatisch in voor n goedkopre staanplaats,
of je neemt de volgende.

[ Bericht 4% gewijzigd door eigendeegcookie op 23-04-2012 00:54:33 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_110660653
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
Je zou keuzemogelijkheid moeten krijgen : als je inchecked wanneer de zitplaatsen uitverkocht zijn,
lees dat bij je evt.incheck.
en dan kun je dus kiezen of je toch inchecked als de zitplaatsen [met gordel] uitverkocht zijn,
dus je boekt op dat moment automatisch in voor n goedkopre staanplaats,
of je neemt de volgende.
Met als gevolg dat iedereen een goedkopere staanplaats kiest en dan toch gewoon gaat zitten. Ik voorzie rellen met mensen die wel betaald hebben voor een zitplaats.
Tevens zouden gordels het reizen voor iedereen veiliger moeten maken he, niet alleen voor een beperkt aantal mensen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 23 april 2012 @ 01:03:26 #194
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110660707
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2012 00:26 schreef Specularium het volgende:
Ok we zijn inmiddels ruim een dag verder, het jachtseizoen is geopend.

[..]

Eerst maar zien of het bevestigd word... Als het zo is, dood door schuld en wie weet wat nog meer
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 01:14:36 #195
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110660965
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
Je zou keuzemogelijkheid moeten krijgen : als je inchecked wanneer de zitplaatsen uitverkocht zijn,
lees dat bij je evt.incheck.
en dan kun je dus kiezen of je toch inchecked als de zitplaatsen [met gordel] uitverkocht zijn,
dus je boekt op dat moment automatisch in voor n goedkopre staanplaats,
of je neemt de volgende.
Ik check uberhaupt niet in en betaal ook niets, dus aan een goedkopere staanplaats heb ik ook weinig.

Daarnaast hebben gordels 0,0 zin want geen enkel persoon in Nederland draagt ze, dat zie je in de interregionale bussen (100 km/u) ook.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_110661020
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik probeer me dat in de parktijk voor te stellen.
Hoe bevestig je die gordels? Aan de muur? Het plafond? De zijkant van de stoelen in het gangpad?
Aan de muur: beperkte ruimte.
Het plafond: soort harnas waarin mensen zich hijsen? Waarin ze bij een ongeluk rond zweven? Lijkt me ook niet ongevaarlijk.
Zijkant van de stoelen: Tenzij je de gordels aan weerszijden van het gangpad aan 1 persoon vastmaakt, zal die persoon bij een ongeluk ook in het rond worden geslingerd.
Daarbij is het moeilijker in en uit te stappen als iedereen in het gangpad en op het balkon met gordels om staat. Die moeten zich eerst losmaken, dan aan de kant gaan zodat jij erlangs kunt en zich daarna weer vastmaken.

Uiteraard leveren deze gordels, als ze niet gebruikt worden, ook een gevaar op: mensen struikelen erover of krijgen ze tegen hun hoofd.
En daarbij: welke passagier accepteert staand vastgeketend te zijn in een trein?
Gordels lossen het probleem van rondvliegende bagage ook niet op, maar wellicht kan men daarvoor bagagerekken gebruiken zoals in een vliegtuig. Al past daar lang niet alle bagage in.

[..]

Mee eens.
Je zou in een 1 treinstel met "staan coupe" introduceren voor de korte afstanden, een twee gang naast elkaar plaatsen. aan elke kant kan er een plaatje in wand zoals ze ook in heren wc staat.
per plek kan 2 personen tegelijk staan.
In de begin, midden en eind van de wagon kan je van gang wisselen.

wellicht kan er ook een handvat aan de plaat plaatsen zodat men ook op gang kan staan, eventueel ook in zitplaatsen

hopelijk snap je wat ik bedoel.
anders moet ik keer een paint maken.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met als gevolg dat iedereen een goedkopere staanplaats kiest en dan toch gewoon gaat zitten. Ik voorzie rellen met mensen die wel betaald hebben voor een zitplaats.
Tevens zouden gordels het reizen voor iedereen veiliger moeten maken he, niet alleen voor een beperkt aantal mensen.
misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_110661089
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:17 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je zou in een 1 treinstel met "staan coupe" introduceren voor de korte afstanden, een twee gang naast elkaar plaatsen. aan elke kant kan er een plaatje in wand zoals ze ook in heren wc staat.
per plek kan 2 personen tegelijk staan.
In de begin, midden en eind van de wagon kan je van gang wisselen.

wellicht kan er ook een handvat aan de plaat plaatsen zodat men ook op gang kan staan, eventueel ook in zitplaatsen

hopelijk snap je wat ik bedoel.
anders moet ik keer een paint maken.

[..]

misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.
Ik snap wat je bedoelt.
De vraag is natuurlijk of er zelfs maar 1 iemand hiervan gebruik zou maken, als het er al zou komen. Ik denk het niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 23 april 2012 @ 01:22:53 #198
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110661140
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
misschien valt het toch mee, staan coupe zouden goed bij de korte afstand te doen vooral in randsteden.
De 1e klas zit nu al vol met negers, waar niemand wat van durft te zeggen, ook de conducteur niet. En gezien de uitermate agressieve houding van bovenstaande bevolkingsgroep kan ik ze dat ook helemaal niet kwalijk nemen.

Gaat in de praktijk zeker niet werken. Mensen houden zich niet eens aan stiltecoupes en dan hebben ze al het comfort van een zitplek..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_110661273
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:22 schreef twiFight het volgende:

[..]

De 1e klas zit nu al vol met negers, waar niemand wat van durft te zeggen, ook de conducteur niet. En gezien de uitermate agressieve houding van bovenstaande bevolkingsgroep kan ik ze dat ook helemaal niet kwalijk nemen.
Ik lach hier serieus om. :') Omdat het te achterlijk voor woorden is.
  maandag 23 april 2012 @ 01:46:42 #200
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110661550
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 01:30 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik lach hier serieus om. :') Omdat het te achterlijk voor woorden is.
Dan kom jij niet vaak in Almere :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 23 april 2012 @ 01:47:22 #201
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110661558
Het is volgens mij allemaal onbevestigd *er is geen nieuws dan maken we nieuws* van het verhaal over dat de machinist door het rood reed.

AT5:

quote:
Van de twee treinen die afgelopen zaterdag betrokken waren bij het grote treinongeluk in Amsterdam zou er een door rood zijn gereden.

Dit meldt de NOS op basis van berichtgeving in de Telegraaf. Volgens de krant hebben bronnen binnen ProRail en de NS gezegd dat het gaat om de machinist van de sprinter.

Een woordvoerder van ProRail wilde het bericht nog niet bevestigen. De spoorbeheerder wil niet reageren zolang de onderzoeken naar de oorzaak nog niet zijn afgerond. Ook de NS wil niet reageren.

Bij de frontale botsing kwam een vrouw om het leven. Ook vielen er meer dan honderd gewonden, waarvan er zondag nog zestien in het ziekenhuis lagen.

Nu.nl meldde eerder op zondag al dat één van de 'cruciale spoorseinen' die zaterdag werd gepasseerd door de sprinter zou zijn verouderd.
Ga ik op de website van de telegraaf kijken, kan ik heel geen artikel over dat door rood rijden vinden? :?
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 01:50:11 #202
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110661596
Plus eerst zou het aan de machinist liggen, om het daarna te 'beargumenteren' door een sein dat verouderd zou zijn. Topjournalistiek! In die zin geloof ik wel weer dat de Telegraaf er mee aan kwam zetten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 23 april 2012 @ 01:55:01 #203
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110661663
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:50 schreef twiFight het volgende:
Plus eerst zou het aan de machinist liggen, om het daarna te 'beargumenteren' door een sein dat verouderd zou zijn. Topjournalistiek! In die zin geloof ik wel weer dat de Telegraaf er mee aan kwam zetten.
Idd :')

Dit staat er op AT5 over dat sein:

quote:
Een cruciaal spoorsein dat werd gepasseerd door de sprinter die betrokken was bij de dramatische treinbotsing zaterdag, was niet uitgerust met het modernste veiligheidssysteem.

Dat meldt Nu.nl op basis van een bron uit de spoorsector. Omdat het sein niet uitgerust was met de nieuwe techniek kon de sprinter niet gedwongen worden om te stoppen. De intercity waarmee de sprinter frontaal botste passeerde wel een sein met het nieuwe veiligheidssysteem, maar daar werd niet ingegrepen omdat die trein niet door een rood sein reed.

'ATB of Automatische treinbeïnvloeding is bedoeld om ervoor te waken dat treinen te snel rijden of een machinist een rood sein negeert. Dat treinen door rood rijden gebeurt met enige regelmaat: van een piek van 287 incidenten is dat afgenomen tot 169 keer in 2010', meldt de nieuwswebsite.

Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 01:57:23 #204
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_110661695
Ik ga slapen, zie morgen wel of er nog vorderingen zijn in het onderzoek, en hoe de ernstig zwaargewonden zich houden deze nacht.

Truste :W
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 23 april 2012 @ 08:44:33 #205
3542 Gia
User under construction
pi_110663274
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 23:45 schreef Specularium het volgende:
Omdat je ook niet met een helmpje op gaat fietsen.
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?

Ook kinderen dragen vaak een helmpje.

Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.

En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.

Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
pi_110663344
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
pi_110663947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?

Alle voetgangers ook maar een helm geven voor het geval ze kunnen struikelen ?
pi_110663976
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?

Ook kinderen dragen vaak een helmpje.

Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.

En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.

Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk ?

Maar als het in de spits gebeurt heb je ook niets aan die gordels, als een hoop mensen staan.
Trouwens het is onpraktisch ook, hoe lang gaat het allemaal wel niet duren.
  maandag 23 april 2012 @ 09:51:15 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110664515
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk
Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110664594
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 09:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.
oh op zo'n manier, dan hadden gordels ook niets uitgemaakt.
pi_110664662
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.

En in de IC gebruikt niemand dat ding.

Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuit :X Heb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me :') ).
Tap tap tap
pi_110664842
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:57 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.

En in de IC gebruikt niemand dat ding.

Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuit :X Heb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me :') ).
Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
pi_110664887
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?

Alle voetgangers ook maar een helm geven voor het geval ze kunnen struikelen ?
Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
pi_110664935
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Tap tap tap
pi_110664947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:06 schreef Wesleybrabant het volgende:

[..]

Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
Zeker dat bedoelde ik ook, geld mag geen rol spelen als de maatregel echt zou helpen, maar gordels helpen niet en betuttelen alleen maar.
pi_110665010
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
pi_110665034
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.

Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_110665090
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
Tap tap tap
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 10:15:09 #219
42184 crew  DaMart
pi_110665142
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.

En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt }:|
Ik sta ook altijd op als de trein net het station binnenrijdt. En die ongeduldige instappers zijn irritant ja. Maar net zo irritant vind ik mensen die te laat uitstappen. Dan is het balkon leeg, stap je in en komt er ineens nog iemand van de trap gerend die verontwaardigd is dat je al instapt :').
pi_110665147
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:11 schreef Ame_thyst het volgende:
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.

Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
En bovendien zijn er mensen die ziek misselijk worden als ze achteruit rijden, nee het moet gewoon onderzocht worden, en waar verbeteringen mogelijk en haalbaar zijn doorvoeren, maar 100 % veilig bestaat niet, ook in de toekomst zullen treinongelukken in Nederland blijven plaatsvinden
pi_110666545
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
  maandag 23 april 2012 @ 11:05:09 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110666704
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 10:59 schreef Fixers het volgende:
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
Ik ging er vanuit dat Prorail/NS dit voornamelijk zouden aangrijpen om meer funding te krijgen: slecht presterende semi-overheidsbedrijven krijgen stomweg meer geld.
censuur :O
pi_110666755
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?

Ook kinderen dragen vaak een helmpje.

Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.

En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.

Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
Hoe vaak gebeurt dit nou? Jezus denk eens na mens. Over een week ben je het weer vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Datdus- op 23-04-2012 11:27:34 ]
pi_110666867
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
Ja en alvast uitchecken en zich daarna aan het apparaat vast moeten houden (Bij Qbuzz kan het niet anders) zodat iedereen er achter niet kan uitchecken en alsnog moet wachten :)
  maandag 23 april 2012 @ 11:11:45 #225
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_110666941
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
dit, liefst icm akoestisch signaal als er iemand zit maar geen gordel draagt, om een stuk (sociale) controle te krijgen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_110667396
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
pi_110667522
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
pi_110667540
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus
Heb je het nieuws gemist ofzo?
  Admin maandag 23 april 2012 @ 11:50:36 #229
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110668258
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Overal wordt schijnveiligheid gecreërd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.

Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
quote:
De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?

Nu zal iemand me heus corrigeren, maar in dit verouderde system zit geen extra waarschuwing of afremming voor als de machinist een rood licht mist om welke oorzaak dan ook. In de nieuewere systemen zit zo'n extra veiligheid.
Bron Radio 1

En bedenk dat bij vervoersbedrijven het aantal ongevallen met slechte afloop altijd zit ingecalculeerd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_110668458
NS, ProRail, de overheid, etc. Dat wordt gewoon schuld afschuiven totdat het uit de media is, en dan op naar het volgende ongeluk.
pi_110668465
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
Ik kan op het werk niet aan de juiste foto komen maar soms is het heel lastig om te zien welk stoplicht er bij jouw spoor hoort. Dit klinkt heel dom maar het visuele beeld van een machinist, zeker als hij een groot station nadert met meerdere sporen naast elkaar is heel druk. Als er dan laten we zeggen 6 sporen naast elkaar lopen waarvan er ook nog een paar een soort van bocht maken is het moeilijk om snel te bepalen welk stoplicht bij welk spoor hoort. Als alles dan op rood staat heb je sowieso geen probleem, anders wellicht wel.

(Ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik aan de foto kan komen)
pi_110668498
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:50 schreef yvonne het volgende:

[..]


[..]

Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 23 april 2012 @ 12:03:31 #233
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110668683
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
censuur :O
pi_110668733
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Admin maandag 23 april 2012 @ 12:07:47 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_110668842
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 11:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Blauwe lijnen zijn het oude systeem.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding

[ afbeelding ]
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_110668896
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Een laagstaande zon eerder.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110668946
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 12:04 schreef Aether het volgende:

[..]

Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?

Verklaring van minister Schultz


En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben

Maar inderdaad nog niks officieel.
pi_110669005
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]


Verklaring van minister Schultz


En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben

Maar inderdaad nog niks officieel.
Ik vind het zo raar klinken he. Ongeluk, klap. Vrouw rent cabine uit. 'Ik heb een rood sein gemist!' en loopt dan weer weg. Whut?
Tap tap tap
pi_110670377
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Heb je het nieuws gemist ofzo?
Nee, maar dit ongeluk is uiterst zeldzaam, de laatste keer dat een passagier omkwam bij een treinongeluk in Nederland was in 1992, m.a.w zijn er 20 jaar lang geen treinpassagiers omgekomen. Wel zijn er bij een paar treinongelukken gewonden gevallen en er zijn ook tweemaal machinisten omgekomen door een ongeluk. Maar over het algemeen is de kans op een ongeluk dus nihil, althans met erge gevolgen.
  maandag 23 april 2012 @ 12:59:26 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110670833
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Een vooroordeel? Tja ik had ook niet anders verwacht.Het is nog niet eens officieel ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')