abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110631328
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:39 schreef xminator het volgende:
Wat is correct spiked:

-De stemmen kan nu beginnen!
-Het stemmen kan nu beginnen!
Het was geen werkwoord, er staat le vote.
Je moeder
pi_110631329
Spiked je begeeft je steeds vaker op glad ijs. :{w
pi_110631504
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:40 schreef Weissman het volgende:
Spiked je begeeft je steeds vaker op glad ijs. :{w
Tja, je bereikt dan ook niks in het leven zonder risico's te nemen.
Je moeder
pi_110631545
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 14:43 schreef SpikedPsych het volgende:

[..]

Tja, je bereikt dan ook niks in het leven zonder risico's te nemen.
Wow, je leert echt veel op het vwo hé :')
pi_110631615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:28 schreef xminator het volgende:
Wanneer gingen we ook al bbqen met de turken van hier??
:D _O-
  zondag 22 april 2012 @ 14:48:31 #156
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_110631733
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 14:40 schreef SpikedPsych het volgende:

[..]

Het was geen werkwoord, er staat le vote.
'Het stemmen' is een zelfstandig naamwoord.
This isn't even my final form.
pi_110632261
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 14:46 schreef xminator het volgende:

[..]

:D _O-
Ik heb gisteren al gbbq'ed. O+
pi_110632353
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:58 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik heb gisteren al gbbq'ed. O+
Was gisteren baggerweer?
pi_110632398
quote:
5s.gif Op zondag 22 april 2012 15:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Was gisteren baggerweer?
Dus?
pi_110632469
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 15:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dus?
Geen regenval daaro?
pi_110632579
quote:
8s.gif Op zondag 22 april 2012 15:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen regenval daaro?
Jawel maar duurde niet lang. Wij zaten gewoon in de garage met de garagedeur open. Regen, wind, kou etc. niks weerhoud ons van een stuk lekker gegrild vlees. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 april 2012 @ 15:06:11 #162
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110632588
Eindelijk wat leven hier ):O
AFC AJAX
pi_110632627
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jawel maar duurde niet lang. Wij zaten gewoon in de garage met de garagedeur open. Regen, wind, kou etc. niks weerhoud ons van een stuk lekker gegrild vlees. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik hoefde niet eens voor pics te vragen...

Bortecinems vlees :9~
pi_110632661
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

'Het stemmen' is een zelfstandig naamwoord.
Dan hebben ze het fout vertaald, want le vote betekent de stem ( voorzover ik weet )
Je moeder
pi_110632676
Lekkur hee.
pi_110632749
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 15:08 schreef Bortecinem het volgende:
Lekkur hee.
Ik zou er wel van genieten :9
  zondag 22 april 2012 @ 15:10:06 #167
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_110632778
Even een bikini kopen
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_110632779
Afiyet olsun. :9
pi_110632806
quote:

[..]

SPOILER
Hoe maken jullie Adana kebab ? Ik heb het gebprobeerd maar het smaakte hetzelfde als kofte :')
Je moeder
pi_110632811
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:10 schreef Bortecinem het volgende:
Afiyet olsun. :9
Nou ja, adam bir davet eder enzo.
pi_110632829
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:10 schreef JaleesaJoia het volgende:
Even een bikini kopen
Welke cupmaat.
Je moeder
pi_110632840
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:10 schreef JaleesaJoia het volgende:
Even een bikini kopen
Vergeet hoofddoek niet.
pi_110632988
quote:

[..]

SPOILER
:~!, :~!, :~!.
pi_110633029
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2012 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, adam bir davet eder enzo.
Eline verdim, daha ne istiyorsun?

quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 15:10 schreef SpikedPsych het volgende:

[..]

Hoe maken jullie Adana kebab ? Ik heb het gebprobeerd maar het smaakte hetzelfde als kofte :')
Wij hebben gisteren geen Adana kebab gemaakt maar Adana kebab is best simpel te maken hoor. Lamsgehakt, rode pepers, zout en het meest belangrijke ingrediënt:

Het achterste deel van een schaap: Kuyruk yagi.
  zondag 22 april 2012 @ 15:14:51 #175
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110633032
Manchester United 4 - 4 Everton _O-
AFC AJAX
pi_110633065
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 15:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Eline verdim, daha ne istiyorsun?

Elini :9~

Wel even vertalen naar het NLS voor juiste context ;(
  zondag 22 april 2012 @ 15:15:48 #177
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110633080
quote:

[..]

Zoek maar eens op recept voor 'kebab koobideh'.
pi_110633151
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zoek maar eens op recept voor 'kebab koobideh'.
:N

Jullie doen er veel kruiden en andere dingen. in. Echte Adana kebab hoort niet gekruid te zijn. Alleen zout, rode pepers en extre vet.
  zondag 22 april 2012 @ 15:19:13 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110633222
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:17 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

:N

Jullie doen er veel kruiden en andere dingen. in. Echte Adana kebab hoort niet gekruid te zijn. Alleen zout, rode pepers en extre vet.
Ik heb in Turkije Adana Kebab gegeten, maar - met alle respect - jullie turken weten echt niet hoe een echte kebab gemaakt moet worden. :D

Wij doen er op zich niet veel kruiden in hoor. Echte kebab is trouwens de koobideh. :P
pi_110633414
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb in Turkije Adana Kebab gegeten, maar - met alle respect - jullie turken weten echt niet hoe een echte kebab gemaakt moet worden. :D
Dat komt omdat ze buiten Adana geen kebab kunnen maken. Ik heb nog nooit goede Adana kebab buiten Adana gegeten. Ze verkopen gewoon gegrild gehakt als Adana kebab.

quote:
Wij doen er op zich niet veel kruiden in hoor. Echte kebab is trouwens de koobideh. :P
Wat is echte kebab? Wij nomen al het gegrild vlees 'kebab' dus wij kennen wel 100 soorten verschillende kebab.

En jawel, jullie doen er wel kruiden in. Terwijl echte Adana kebab heel anders is dan kebab koobideh.
  zondag 22 april 2012 @ 15:25:22 #181
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110633498
Ik krijg vlees tegenwoordig niet eens meer binnen. En dat terwijl ik vroeger juist vleeschverslaafd was :P

Mja, mis er niet veel aan eigenlijk, zolang ik maar af en toe een frikandel kan wegwerken :6
AFC AJAX
pi_110633604
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 15:25 schreef msnk het volgende:
Ik krijg vlees tegenwoordig niet eens meer binnen. En dat terwijl ik vroeger juist vleeschverslaafd was :P

Mja, mis er niet veel aan eigenlijk, zolang ik maar af en toe een frikandel kan wegwerken :6
Gast? Wat is er mis met jou?
  zondag 22 april 2012 @ 15:29:02 #183
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110633633
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:23 schreef Bortecinem het volgende:
Dat komt omdat ze buiten Adana geen kebab kunnen maken. Ik heb nog nooit goede Adana kebab buiten Adana gegeten. Ze verkopen gewoon gegrild gehakt als Adana kebab.
Ik ben nooit in Adana geweest, dus wat je zegt kan best kloppen. Wat ik wel weet is dat de Adana Kebab die ik Turkije heb gegeten echt totaal niet smaakt. De beste kebab die ik in Turkije heb gegeten was in een Iraans restaurant in Istanbul. :D

quote:
Wat is echte kebab? Wij nomen al het gegrild vlees 'kebab'. En jawel, jullie doen er wel kruiden in. Terwijl echte Adana kebab heel anders is dan kebab koobideh.
Ik bedoelde dat de kebab van jullie weer van ons komt. De naam ook trouwens, maar ander verhaal. Wij doen er wel kruiden in, maar niet meer dan peper en zout hoor. Paar dingen wat ik echt stuitend vond:

1) Rijst. Bij kebab hoort rijst en ik heb nog nooit - waar dan ook ter wereld - zo weinig rijst gehad bij de kebab. Ik moet eerlijk zeggen dat de meeste Turken waar ik heb gegeten ook niet echt weten hoe ze rijst moeten bereiden. Rijst is niet besteed aan de Turken denk ik.
2) Het vlees voelde gewoon niet aan als echt vlees. Te droog en veel te veel brood erbij. Als je echt koobideh hebt gegeten dan begrijp je wel wat ik bedoel. In Iran, van zuid naar noord, iedereen weet hoe ze kebab moeten maken. :P
pi_110633665
quote:

[..]

SPOILER
Ik rook eten :9~.
  zondag 22 april 2012 @ 15:31:40 #185
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110633726
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:28 schreef xminator het volgende:

[..]

Gast? Wat is er mis met jou?
Hahaha, Turklumu kayip etmissim :D En het was al zo weinig :')

Mijn vriendin is een vegetariër en dus eten we altijd vegetarisch als we samen zijn. En het bevalt me wel ;)

Ik eet nog wel vis, en dus af en toe een frikandel of kipschnitzel of zo, maar verder doet het me niets eigenlijk :P

Misschien word ik ook wel vegetariër :+

Hoe vaak eten jullie vlees dan?
AFC AJAX
pi_110633848
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:29 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik ben nooit in Adana geweest, dus wat je zegt kan best kloppen. Wat ik wel weet is dat de Adana Kebab die ik Turkije heb gegeten echt totaal niet smaakt. De beste kebab die ik in Turkije heb gegeten was in een Iraans restaurant in Istanbul. :D
Kan het zijn dat je arrogantie je smaak beïnvloedde? :D

quote:
Ik bedoelde dat de kebab van jullie weer van ons komt. De naam ook trouwens, maar ander verhaal. Wij doen er wel kruiden in, maar niet meer dan peper en zout hoor. Paar dingen wat ik echt stuitend vond:
Hoe komt kebab van jullie als kebab in Turkije niks anders is dan 'gegrild' vlees. Wil je soms beweren dat de Perzen de wereld hebben geleerd om vlees boven een vuurtje te bakken? Nu kan het best zijn dat bepaalde gerechten een Perzische invloed hebben. Maar om nou te beweren dat al onze kebab van jullie komt. :')

quote:
1) Rijst. Bij kebab hoort rijst en ik heb nog nooit - waar dan ook ter wereld - zo weinig rijst gehad bij de kebab. Ik moet eerlijk zeggen dat de meeste Turken waar ik heb gegeten ook niet echt weten hoe ze rijst moeten waken.
Kebab hoor je sowieso niet te eten met rijst. Dat is een Iraans/Perzische traditie. Wij Turken eten kebab met pide/brood. Dit is hoe Turken kebab eten:

quote:
2) Het vlees voelde gewoon niet aan als echt vlees. Te droog en veel te veel brood erbij. Als je echt koobideh hebt gegeten dan begrijp je wel wat ik bedoel. :P
Dat zeg ik. De meeste restauranten maken geen echt Adana kebab. In echte Adana kebab hoort schapen staartvet waardoor de kebab helemaal niet droog is. :)

En nogmaals, brood bij kebab is onze traditie. Wij vinden dat lekkerder. Dat jij liever rijst hebt is prima. Maar wij hebben het liever anders.
  zondag 22 april 2012 @ 15:43:51 #187
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110634258
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:34 schreef Bortecinem het volgende:
Kan het zijn dat je arrogantie je smaak beïnvloedde? :D
Dan zal die arrogantie dan ook waarschijnlijk de smaak van mijn mede-Iraniers beïnvloed hebben. We stonden een beetje te lachen met zijn allen om de kebab die we geserveerd kregen. Het meest lachwekkende van alles was nog toen de garson kwam vragen hoeveel gram kebab we wilde hebben. :D

quote:
Hoe komt kebab van jullie als kebab in Turkije niks anders is dan 'gegrild' vlees. Wil je soms beweren dat de Perzen de wereld hebben geleerd om vlees te bakken boven een vuurtje? Nu kan het best zijn dat bepaalde gerechten een Perzische invloed hebben. Maar om nou te beweren dat al onze kebab van jullie komt. :') _O-
Het woord komt van het Perzisch wat gegrild vlees betekent. Niet proberen er een karikatuur van te maken, want je begrijpt best wat ik bedoel. Een dergelijk vlees bakken boven een vuurtje is origineel niet Turks, net zoals Shoarma dat ook niet is. Jullie kwamen er pas in aanraking mee toen jullie naar Anatolie kwamen.

quote:
The phrase is essentially Persian in origin and Arabic tradition has it that the dish was invented by medieval persian soldiers who used their swords to grill meat over open-field fires.
Bron
quote:
Kebab hoor je sowieso niet te eten met rijst. Dat is een Iraans/Perzische traditie. Wij Turken eten kebab met pide/brood. Dit is hoe Turken kebab eten:
Ik vind dat kebab wel juist met rijst gegeten hoort te worden. Ja, ik weet hoe jullie kebab eten, maar zelfs als ik dat plaatje zie merk ik meteen dat die kebab niet goed is. Zo hoort echt kebab te zijn:

quote:
En nogmaals, brood bij kebab is onze traditie. Wij vinden dat lekkerder. Dat jij liever rijst hebt is prima. Maar wij hebben het liever anders.
Prima, maar zelfs het vlees an sich smaakte totaal niet.
pi_110634540
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 15:31 schreef msnk het volgende:

[..]

Hahaha, Turklumu kayip etmissim :D En het was al zo weinig :')

Mijn vriendin is een vegetariër en dus eten we altijd vegetarisch als we samen zijn. En het bevalt me wel ;)

Ik eet nog wel vis, en dus af en toe een frikandel of kipschnitzel of zo, maar verder doet het me niets eigenlijk :P

Misschien word ik ook wel vegetariër :+

Hoe vaak eten jullie vlees dan?
Soms heb ik gewoon zin in een lekker stuk vlees... Dan neem ik niet genoeg met groente/pasta e.d.

Adana Kebab met brood + bulgur pilav .
  zondag 22 april 2012 @ 15:53:31 #189
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110634708
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:50 schreef xminator het volgende:

[..]

Soms heb ik gewoon zin in een lekker stuk vlees... Dan neem ik niet genoeg met groente/pasta e.d.

Adana Kebab met brood + bulgur pilav .
Ik vroeger ook, heel erg zelfs. Maar als ik de plaatjes in dit topic zie dan doet het me gewoon echt niets meer :P

Bulgur is nog steeds wel :9 Alleen kan ik dat echt niet maken :N

Aparte combinatie trouwens? Adana kebab met bulgur...
AFC AJAX
pi_110634852
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:43 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dan zal die arrogantie dan ook waarschijnlijk de smaak van mijn mede-Iraniers beïnvloed hebben. We stonden een beetje te lachen met zijn allen om de kebab die we geserveerd kregen. Het meest lachwekkende van alles was nog toen de garson kwam vragen hoeveel gram kebab we wilde hebben. :D
Dat is mogelijk inderdaad. En per gram? Apart. Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Vraag het eens aan de rest van de Turken hier.

quote:
Het woord komt van het Perzisch wat gegrild vlees betekent. Niet proberen er een karikatuur van te maken, want je begrijpt best wat ik bedoel. Een dergelijk vlees bakken boven een vuurtje is origineel niet Turks, net zoals Shoarma dat ook niet is. Jullie kwamen er pas in aanraking mee toen jullie naar Anatolie kwamen.
Dat zeg ik, kebab is gewoon een ander woord voor gegrild vlees. Om nou te beweren dat de Perzen de wereld hebben geleerd om vlees te grillen gaat wel wat ver, niet? Wij hebben tig soorten kebab in Turkije (zoals ik het al zei, wij noemen al het gegrilde vlees 'kebab') en de meeste van deze kebab kun je niet toeschrijven aan de Perzen.

Yoghurt is een Turks woord. Maar dat het een Turks woord is betekent niet dat wij Yoghurt hebben uitgevonden. En zoiets simpels als het grillen van vlees kun je al helemaal niet toeschrijven aan een volk. De hele wereld grilt vlees boven een vuurtje.

En hoe kom je erbij dat Doner niet Turks is?
[..]

Bron

[..]

quote:
Ik vind dat kebab wel juist met rijst gegeten hoort te worden. Ja, ik weet hoe jullie kebab eten, maar zelfs als ik dat plaatje zie merk ik meteen dat die kebab niet goed is. Zo hoort echt kebab te zijn:

[ afbeelding ]
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind kebab met rijst niks. Jij vindt kebab met brood niks. Kan.

quote:
Prima, maar zelfs het vlees an sich smaakte totaal niet.
Hoe kan vlees goed smaken wanneer je het niet goed bereidt?
  zondag 22 april 2012 @ 16:00:20 #191
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110635018
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:56 schreef Bortecinem het volgende:
Hoe kan vlees goed smaken wanneer je het niet goed bereidt?
Dat kan inderdaad niet, maar hoe kan het dan dat bijna niemand buiten Adana het niet goed kan bereiden/maken? Ik zal Adana wel een keer bezoeken dan, tot dan geef ik je het voordeel van de twijfel wel.
pi_110635304
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

[..]

Wat is echte kebab? Wij nomen al het gegrild vlees 'kebab' dus wij kennen wel 100 soorten verschillende kebab.

En jawel, jullie doen er wel kruiden in. Terwijl echte Adana kebab heel anders is dan kebab koobideh.

Je vergeet erzurum. Daar zijn ze ook baas in kebab maken
Je moeder
pi_110635384
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 16:00 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad niet, maar hoe kan het dan dat bijna niemand buiten Adana het niet goed kan bereiden/maken? Ik zal Adana wel een keer bezoeken dan, tot dan geef ik je het voordeel van de twijfel wel.
Het belangrijkste ingrediënt in Adana kebab is schapen staartvet. Dit kun je niet overal krijgen - zeker in Nederland niet - dus zie je veel kebab zaken Adana kebab zonder staartvet verkopen met als gevolg dat het vlees droog en smakeloos smaakt. En verder, misschien heb je gewoon pech gehad? Ik neem aan dat je veel toeristische gebieden hebt bezocht? Ik bedoel smaakt Iraanse kebab overal even lekker? Ik weet zeker dat als ik verschillende Iraanse restaurants bezoek, ik genoeg verschil in smaak zal treffen.

Trouwens, dit hebben wij gisteren maakt. Ziet het er droog uit volgens jou?

http://farm8.staticflickr.com/7066/7099556875_cc0a2c9360.jpg

quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 16:07 schreef SpikedPsych het volgende:

[..]

Je vergeet erzurum. Daar zijn ze ook baas in kebab maken
En Bolu. :Y
pi_110635473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:28 schreef xminator het volgende:
Wanneer gingen we ook al bbqen met de turken van hier??
Als deze reeks de magische grens van 1000 bereikt kunnen Borte en Arya hun kebabkunsten tonen. Wij zijn het testpanel, dat een bindend oordeel velt die de verliezer van de kebabwars moet erkennen.
pi_110635651
quote:

[..]

Je moet er ook 'kuyruk yagi' in doen, zonder kuyrduk yagi is adana geen adana.
pi_110635675
Dit topic heeft pas na zes jaar nummer 719 bereikt. Dus het duurt nog wel even voordat we bij de 1000 zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt. :Y
pi_110635703
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 15:25 schreef msnk het volgende:

Denken dat er vlees zit in frikandel :')

40 stuks verkopen ze voor 7 euro, kan toch never nooit vlees in zitten.
pi_110635751
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 16:12 schreef Bilge het volgende:

[..]

Als deze reeks de magische grens van 1000 bereikt kunnen Borte en Arya hun kebabkunsten tonen. Wij zijn het testpanel, dat een bindend oordeel velt die de verliezer van de kebabwars moet erkennen.
Vervolgens ben jij niet aanwezig daar zeker _O-
pi_110635837
quote:

[..]

Owja, en niet zomaar gehakt kopen, maar als je het kan, zelf er 'gehakt' van maken (moet je wel juiste gereedschap enzo hebben).

Dus een lap vlees kopen en thuis verwerken tot gehakt.
pi_110635892
quote:

[..]

Ja maar hoe kom ik aan staartvet als dat niet te verkrijgen is in NL ? Wat kan ik als alternatief gebruiken ? Kunnen jullie mij een recept geven ?
Je moeder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')