Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:51 schreef Krekkelens het volgende:
Ga eens naar je dokter toe. Die weet je vast naar een goede maatschappelijk werker of psycholoog door te verwijzen. Deze mensen geven je 10x betere tips dan dat je hier op Fok kunt krijgen.
Ik heb een laag zelfbeeld en daardoor nooit echt veel sociale contacten gehad. Nu probeer ik daar verandering in een te brengen maar door mijn lage zelfbeeld en lange tijd zonder sociale contacten ben ik er tevens niet zo goed in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom heb je geen sociale contacten? Dat is namelijk heel belangrijk om gelukkig te voelen.
Kip-ei.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:44 schreef Tiamor het volgende:
Ik heb eigenlijk niet echt een sociaal leven waardoor ik nogal op mezelf aangewezen ben. Want kan ik doen om weer gelukkig te worden? Ik probeer om te gaan sporten om uit te gaan maar ik wacht maar op die "doorbraak" maar die komt maar niet.
Ik blijf alles vooral saai en lastig vinden, het doet me gewoon niks meer. Ik heb niet eens zozeer last van een somber gevoel maar meer van geen gevoel/apathy.
Het vervelende is dat ik dreig terug te vallen in me oude gewoontes, wat betekent dat ik dan maar helemaal niet meer ga sporten of dingen buiten de deur ga doen omdat het me toch niets doet.
Wat moet ik nou? gewoon door gaan en hopen dat het lichtje eindelijk weer gaat branden?
Zou je dit verder kunnen uitwerken?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:39 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Je eigen gedachtes leren om te zetten, van negatief naar positief en inderdaad dingen ondernemen, dus tegengesteld handelen. Een afspraak met een professional is ook nooit verkeerd.
Klopt, als je niets doet verandert er idd nietsquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kip-ei.
Als jij op je gat blijft zitten komt die doorbraak niet. Die moet je zelf forceren en afdwingen.
Dit is helemaal waar! Ik heb ook wel eens geen zin maar later voel ik me toch altijd veel beter als ik het tóch gedaan heb! Oh, en doe dan wel een sociale sport, zoals badminton, tennis, etcquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef kingtoppie het volgende:
Sporten als je je somber voelt is een goed idee, ook al heb je geen zin om te sporten.
Uit bed terwijl blijft liggen uit narigheid en tegenzin om op te staan is ook een goed idee..
Uiteraard.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zou je dit verder kunnen uitwerken?
Welnee. Ik loop al 19 jaar bij diverse therapeuten en psychologen en het heeft me geen steek geholpen. Ik heb die mensen nog nooit wat verstandigs horen zeggen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:51 schreef Krekkelens het volgende:
Ga eens naar je dokter toe. Die weet je vast naar een goede maatschappelijk werker of psycholoog door te verwijzen. Deze mensen geven je 10x betere tips dan dat je hier op Fok kunt krijgen.
I agreequote:Op zaterdag 21 april 2012 21:10 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Welnee. Ik loop al 19 jaar bij diverse therapeuten en psychologen en het heeft me geen steek geholpen. Ik heb die mensen nog nooit wat verstandigs horen zeggen.
Waardoor is je zelfbeeld zo laag? Als er een specifieke oorzaak is ligt daar misschien een manier om de depressieve gevoelens te doen afnemen. Door aan je zelfbeeld te werken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:21 schreef Tiamor het volgende:
[..]
Ik heb een laag zelfbeeld en daardoor nooit echt veel sociale contacten gehad. Nu probeer ik daar verandering in een te brengen maar door mijn lage zelfbeeld en lange tijd zonder sociale contacten ben ik er tevens niet zo goed in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |