de alcohol is nog niet uitgewerkt zo te zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 13:55 schreef Marie30 het volgende:
Succes met je eigen zaak. Zoals je schrijft heb je beslissing al genomen, ik hoop dat je slaagt.![]()
Om op je vraag te antwoorden: wat ik zou doen? Ik zou gaan werken (lage job is beter dan geen job) en me inschrijven in een hogeschool met een examencontract. Ik zou de drugs en drank laten staan, en 's avonds als een malle studeren. Ben je nooit te ooit voor... en je kan zoveel verhalen geloven als je wil over succesvolle mensen zonder diploma's, dat zijn echt meestal de uitzonderingen...
Ninja-editquote:Op zaterdag 21 april 2012 14:12 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
de alcohol is nog niet uitgewerkt zo te zien
en dit lijkt me ook wel cruciaalquote:Op zaterdag 21 april 2012 14:33 schreef KeimpeHart het volgende:
Moet je wel eerst weten waarin je een eigen onderneming start, hé.
dankjewel. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar werk, maar ben ik 2 keer afgewezen omdat ik geen ervaring had in de functie. Ik wil ook nog wel een soort van 'studeren', alleen dan niet een reguliere opleiding, maar meer in het behalen van certificaten e.d waar ik later nog wat aan zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:55 schreef Marie30 het volgende:
Succes met je eigen zaak. Zoals je schrijft heb je beslissing al genomen, ik hoop dat je slaagt.![]()
Om op je vraag te antwoorden: wat ik zou doen? Ik zou gaan werken (lage job is beter dan geen job) en me inschrijven in een hogeschool met een examencontract. Ik zou de drugs en drank laten staan, en 's avonds als een malle studeren. Ben je nooit te oud voor... en je kan zoveel verhalen geloven als je wil over succesvolle mensen zonder diploma's, dat zijn echt meestal de uitzonderingen...
joh, meen je dat nou ?quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:33 schreef KeimpeHart het volgende:
Moet je wel eerst weten waarin je een eigen onderneming start, hé.
ik heb nergens gezegd dat de zaak gaat slagen, integendeel, ik denk er juist aan wat ik moet als het niet slaagt. Dat staat ook aangegeven. Wel zeg ik dat ik mijzelf 100% vertrouw als het aankomt op een zaak openen en runnen. Bij het naar school gaan geef ik aan dat ik mijzelf daar niet in vertrouw, maar misschien als ik serieus zou beginnen zou ik het halen .. Ik snap niet zo goed waar je de punten die je noemt zo vandaan haalt?quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:40 schreef rhubarbje het volgende:
En die zaak gaar slagen omdat? Super veel mensen proberen dat en falen. Je hebt niets dat in je voordeel werkt (opleiding, ervaring, doorzettingsvermogen) maar op een magische manier gaat het jou wel lukken?
Verder heb je het alleen maar over "ik wil" en neem je totaal geen eigen verantwoordelijkheid.
Sorry maar je gedraagd je als iemand van 15. Als je niet volwasssen word worden alle opties helemaal niks
Wat een jank topic. Of ik het zo leuk vind om lekker mijn studie te doen en daarna te gaan werken. Get over it. Iedereen moet het doen, jij ook. Lijkt mij ook niks voor mij, maar ik ga nou eenmaal niet kansloos stelen of in de goot slapen of een andere vorm van profiteren. Zo ideologisch "ik wil iets goeds doen"... Laat eerst maar eens zien dat je de capaciteiten hebt. Niemand wordt een belangrijk persoon in een week. Daar moet je iets voor doen. Ga gewoon werken en laat zien wat je kunt of doe dat eigen onderneming gebeuren maar, alhoewel ik er geen cent in zou durfen steken als investeerder als ik dit zo lees.quote:WERK 'Er moet brood op de plank'
Als ik naar mijn vader moet luisteren, zegt hij tegen mij; ga werken in een groot bedrijf. Heeft alleen maar voordelen zegt hij. Het probleem hier is dan weer dat ik met een lage functie moet beginnen. Hier heb ik ook nooit van gehouden. Omdat ik altijd een gevoel heb gehad van ' ik wil iets belangrijks doen, ik wil iemand zijn, ik wil niet 1 uit de velen zijn'. Een beetje raar omschreven misschien, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. 'Ik wil belangrijke dingen doen'. Vandaar dat het werken zonder diploma's mij ook niet echt aanspreekt. Dan voel ik mij een nietsnut, een schaap in het systeem. De komenden 40-50 jaar elke dag 9 tot 5 werken zodat je 4 jaar kan genieten van je pensioen en daarna dood gaat. Dat zit er niet in voor mij.
Ik kan een hele lijst maken maar ik zal klein beginnen:quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:06 schreef detandenfee het volgende:
[..]
dankjewel. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar werk, maar ben ik 2 keer afgewezen omdat ik geen ervaring had in de functie. Ik wil ook nog wel een soort van 'studeren', alleen dan niet een reguliere opleiding, maar meer in het behalen van certificaten e.d waar ik later nog wat aan zou kunnen hebben.
[..]
joh, meen je dat nou ?ff serieus, op dat gebied ben ik wel georienteerd en weet ik hoe het in zijn werk gaat.
[..]
ik heb nergens gezegd dat de zaak gaat slagen, integendeel, ik denk er juist aan wat ik moet als het niet slaagt. Dat staat ook aangegeven. Wel zeg ik dat ik mijzelf 100% vertrouw als het aankomt op een zaak openen en runnen. Bij het naar school gaan geef ik aan dat ik mijzelf daar niet in vertrouw, maar misschien als ik serieus zou beginnen zou ik het halen .. Ik snap niet zo goed waar je de punten die je noemt zo vandaan haalt?
Ik heb ervaring in het runnen van een zaak, compleet zelfstandig. Het probleem is dat dit niet te weergeven is op papier.
Ook snap ik niet waarom je vindt dat ik helemaal geen eigen verantwoordelijkheid neem? Als je dat zou willen beargumenteren zou ik dat fijn vinden. Hetzelfde geldt voor dat ik niet volwassen ben.
''Ik wil.'' Uiteraard, als ik niet de uitzonderlijke/afwijkende wil zou hebben, zou heel dit probleem er niet zijn. Dan zou ik gewoon of naar school gaan en werken de rest van mij leven, of vanaf nu beginnen met werken de rest van mijn leven.
Sorry maar ik vind jouw post een beetje raar. Als je wat nader had uitgelegd waarom jij die dingen zo vindt kon ik het misschien begrijpen, maar zo niet.
nee dat is gelukkig niet gebeurd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:23 schreef Maanvis het volgende:
Zijn die criminele activiteiten uitgemond in een criminele reputatie? Dan gaat een eigen zaak waarschijnlijk niet werken.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:26 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Wat een jank topic. Of ik het zo leuk vind om lekker mijn studie te doen en daarna te gaan werken. Get over it. Iedereen moet het doen, jij ook. Lijkt mij ook niks voor mij, maar ik ga nou eenmaal niet kansloos stelen of in de goot slapen of een andere vorm van profiteren. Zo ideologisch "ik wil iets goeds doen"... Laat eerst maar eens zien dat je de capaciteiten hebt. Niemand wordt een belangrijk persoon in een week. Daar moet je iets voor doen. Ga gewoon werken en laat zien wat je kunt of doe dat eigen onderneming gebeuren maar, alhoewel ik er geen cent in zou durfen steken als investeerder als ik dit zo lees.
Een schaap in het systeem... Dit systeem zorgt er wel toevallig voor dat elke nietsnut, lul toch een welvarend bestaan kan hebben in ons land.
Als je dit systeem echt niet aan kunt, dan moet je maar ergens hulp worden van een boer of in de sociale werkplaats. Daar zitten de mensen die niet kunnen sporen in dit systeem (wat overigens geen schande is, want de wereld is zo gecompliceerder dan vroeger).
okequote:Wat een jank topic
wat houd je tegen om te gaan doen wat jij leuk vindt ?quote:Of ik het zo leuk vind om lekker mijn studie te doen en daarna te gaan werken.
schaapzombie in het systeemquote:Iedereen moet het doen, jij ook.
Aan wie zou ik dat moeten laten zien ?quote:Laat eerst maar eens zien dat je de capaciteiten hebt.
maar goed dat ik geen investeerder nodig heb ...quote:alhoewel ik er geen cent in zou durfen steken als investeerder als ik dit zo lees.
Het gaat niet om het wel of niet aankunnen van dit systeem. Ik heb mijn eigen systeem. Jij moet leven zoals jij wilt, ik leef zoals ik wil. Ik leef zoals ik 'wil'. Jij leeft op een manier die jou is voorgeschoten. Het systeem zorgt ervoor dat jij dingen doet die jij eigelijk helemaal niet leuk vind. Ik ga er tegen in, doe wat ik leuk vind, jij gaat er in mee, waarom, weet ik niet. Het is aan jouquote:Dit systeem zorgt er wel toevallig voor dat elke nietsnut, lul toch een welvarend bestaan kan hebben in ons land.
Als je dit systeem echt niet aan kunt, dan moet je maar ergens hulp worden van een boer of in de sociale werkplaats.
dat zou wel handig zijn ja, iets om op terug te vallen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:31 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik zou gaan studeren, en eventueel daarna nog een eigen zaak maar dan heb je altijd iets om op terug te vallen...
Ligt er ook maar net aan. Niet iedereen wordt gelukkig van hetzelfde.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:32 schreef sjanszon het volgende:
Ook in de schuldsanering kan je gelukkig worden!
veel succes gozerquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:32 schreef Zombiehoofd het volgende:
Alsof studeren zo'n ramp is. Enige wat je hoeft doen is naar je fucking lessen gaan en je toetsjes leren. Voor de rest is het prima, jonge mensen om je heen, vrijheid, genoeg vrije tijd...
Dit is dus echt een extreem kinderlijke manier van denken hequote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef detandenfee het volgende:
wat houd je tegen om te gaan doen wat jij leuk vindt ?
[..]
schaapzombie in het systeem
[..]
Kwaliteitspostquote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan een hele lijst maken maar ik zal klein beginnen:
1. je hebt het nog steeds over je cito score... Een moment opname van 10 jaar geleden! Erg onvolwassen om te denken dat dat ook maar iets zegt over hoe je nu bent
Vooral aangezien je zo goed als geen scholing hebt gehad. Je kunt vast nog heel goed rekenwerkjes leggen uit groep acht maar verder zul je echt ver achterlopen op leeftijdgenoten.
2. Ik vind dat je de 'schuld' van je criminele activiteiten en het feit dat je niet naar school bent geweest nogal buiten jezelf legt. Alsof leerplicht in had moeten grijpen en alles dan anders was geweest. Ook wijs je naar je ouders en het bedrijf waar je werkte maakte ook allerlei fouten en daarom heb je niet doorgezet,
Iedereen stuit op fouten... Het bedrijf waar ik nu werk maakt ook fouten. Maar ik weet ook dat er weinig banen zijn en dat je beter niet je baan op kunt zeggen voor je een nieuwe hebt. Iedereen die een beetje na denkt komt tot die conclusie dus die scheld thuis op zijn baas en gaat daarna braaf naar het werk
3. School en 'laag' werk zijn inderdaad niet altijd een pretje. Toch moet 95% van de bevolking het daar mee doen (in ieder geval om te beginnen) en dat doen ze braaf. Jij wil meteen een sprong maken naar de top zonder er ook maar iets voor te hoeven doen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven anders zou iedereen dat wel doen
4. En dat is ook precies wat ik bedoel met 'ik wil'. Je wil een leuke, goede baan met een goed inkomen. Je wil settelen over een paar jaar en dat financieel aan kunnen. Je wil dit en dat zus en zo. Ja dat wil ik ook, en de buurman ook etc. En wij werken er voor door nog een opleiding te volgen waar we geen zin in hebben (en veel geld in moeten pompen) en door 'stomme' baantjes te hebben omdat dat nou eenmaal nodig is om ergens te komen en jezelf te onderhouden (en wij vervallen toch allemaal niet in het criminele gedoe)
Jij bent zelf verantwoordelijk voor je huidige situatie (die vrij uitzichtloos is: strafblad, geen werkervaring, geen opleiding, geen doorzettingsvermogen, geen zelfinzicht etc) en toch zoek je weer de kortste weg ipv gewoon eens een keer door te bijten en echt te investeren in jezelf
Prima als je een eigen onderneming wilt starten en geen hulp van buiten nodig hebt. Ik hoop voor je dat je slaagt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:54 schreef detandenfee het volgende:
[..]
nee dat is gelukkig niet gebeurd.
[..]
[..]
oke
[..]
wat houd je tegen om te gaan doen wat jij leuk vindt ?
[..]
schaapzombie in het systeem
[..]
Aan wie zou ik dat moeten laten zien ?Wat heb ik er aan als andere mensen mijn capaciteiten inzien.
[..]
maar goed dat ik geen investeerder nodig heb ...
[..]
Het gaat niet om het wel of niet aankunnen van dit systeem. Ik heb mijn eigen systeem. Jij moet leven zoals jij wilt, ik leef zoals ik wil. Ik leef zoals ik 'wil'. Jij leeft op een manier die jou is voorgeschoten. Het systeem zorgt ervoor dat jij dingen doet die jij eigelijk helemaal niet leuk vind. Ik ga er tegen in, doe wat ik leuk vind, jij gaat er in mee, waarom, weet ik niet. Het is aan jou
[..]
dat zou wel handig zijn ja, iets om op terug te vallen.
[..]
Ligt er ook maar net aan. Niet iedereen wordt gelukkig van hetzelfde.
[..]
veel succes gozer
1. Dat over de cito score was meer een punt om ergens met het verhaal te beginnen. Ik hecht daar geen waarde aan. Dat ik op het gebied van scholing ver achterloop op mijn leeftijdsgenoten dat is zeker waar. Maar in tegenstelling tot hun heb ik ook weer wat andere kwaliteiten kunnen aanleren en beheersen die vooral in het ondernemerschap belangrijk zijn. Dingen, wat je niet op school leert. Dingen die niet met cijfertjes te maken hebben en begrippen leren. Mijn probleem hierbij is dan ook dat Nederland een 'papier' land is. Zonder papieren (diploma's wordt het stuk moeilijker).quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
1. je hebt het nog steeds over je cito score... Een moment opname van 10 jaar geleden! Erg onvolwassen om te denken dat dat ook maar iets zegt over hoe je nu bent
Vooral aangezien je zo goed als geen scholing hebt gehad. Je kunt vast nog heel goed rekenwerkjes leggen uit groep acht maar verder zul je echt ver achterlopen op leeftijdgenoten.
2. Ik vind dat je de 'schuld' van je criminele activiteiten en het feit dat je niet naar school bent geweest nogal buiten jezelf legt. Alsof leerplicht in had moeten grijpen en alles dan anders was geweest. Ook wijs je naar je ouders en het bedrijf waar je werkte maakte ook allerlei fouten en daarom heb je niet doorgezet,
Iedereen stuit op fouten... Het bedrijf waar ik nu werk maakt ook fouten. Maar ik weet ook dat er weinig banen zijn en dat je beter niet je baan op kunt zeggen voor je een nieuwe hebt. Iedereen die een beetje na denkt komt tot die conclusie dus die scheld thuis op zijn baas en gaat daarna braaf naar het werk
3. School en 'laag' werk zijn inderdaad niet altijd een pretje. Toch moet 95% van de bevolking het daar mee doen (in ieder geval om te beginnen) en dat doen ze braaf. Jij wil meteen een sprong maken naar de top zonder er ook maar iets voor te hoeven doen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven anders zou iedereen dat wel doen
4. En dat is ook precies wat ik bedoel met 'ik wil'. Je wil een leuke, goede baan met een goed inkomen. Je wil settelen over een paar jaar en dat financieel aan kunnen. Je wil dit en dat zus en zo. Ja dat wil ik ook, en de buurman ook etc. En wij werken er voor door nog een opleiding te volgen waar we geen zin in hebben (en veel geld in moeten pompen) en door 'stomme' baantjes te hebben omdat dat nou eenmaal nodig is om ergens te komen en jezelf te onderhouden (en wij vervallen toch allemaal niet in het criminele gedoe)
Jij bent zelf verantwoordelijk voor je huidige situatie (die vrij uitzichtloos is: strafblad, geen werkervaring, geen opleiding, geen doorzettingsvermogen, geen zelfinzicht etc) en toch zoek je weer de kortste weg ipv gewoon eens een keer door te bijten en echt te investeren in jezelf
Zo zit ik niet in elkaar. Veelal mensen met een goede studie en goede baan zitten wel zo in elkaar. Ik niet. Dat ben ik niet. Als de baas zo te werk gaat dat er gescholden moet worden, dan moet dat. Ik wil niet zo in het systeem zitten dat ik dan thuis op hem ga schelden omdat hij de 'baas' is. Dat werkt niet.quote:Iedereen die een beetje na denkt komt tot die conclusie dus die scheld thuis op zijn baas en gaat daarna braaf naar het werk
Het is maar hoe je er voor kiest om te leven. Ik kom er wel. Daar twijfel ik niet aan. Het is alleen, via welke weg ga ik. Ik moet de juiste weg kiezen, want misschien staan er files, of wegwerkzaamheden. Zij het met werk / school/ ondernemen/ of crimineel. Ik kom daar waar ik wil zijn. Op mijn manier. Dat vinden de meesten waarschijnlijk onvolwassen. Heb ik enigzins begrip voor.quote:Je wil dit en dat zus en zo. Ja dat wil ik ook, en de buurman ook etc. En wij werken er voor door nog een opleiding te volgen waar we geen zin in hebben (en veel geld in moeten pompen) en door 'stomme' baantjes te hebben omdat dat nou eenmaal nodig is om ergens te komen en jezelf te onderhouden (en wij vervallen toch allemaal niet in het criminele gedoe)
De hele wereld vraagt om papiertjes. Niet alleen Nederland.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:14 schreef detandenfee het volgende:
[..]
1. Dat over de cito score was meer een punt om ergens met het verhaal te beginnen. Ik hecht daar geen waarde aan. Dat ik op het gebied van scholing ver achterloop op mijn leeftijdsgenoten dat is zeker waar. Maar in tegenstelling tot hun heb ik ook weer wat andere kwaliteiten kunnen aanleren en beheersen die vooral in het ondernemerschap belangrijk zijn. Dingen, wat je niet op school leert. Dingen die niet met cijfertjes te maken hebben en begrippen leren. Mijn probleem hierbij is dan ook dat Nederland een 'papier' land is. Zonder papieren (diploma's wordt het stuk moeilijker).
2. Nu begrijp ik je beter. Zonder er van bewust te zijn heb ik zo over de leerplicht getypt dat je het op deze manier opvat. Ik wil wel duidelijk maken dat ik totaal geen schuld neerleg bij de leerplicht. Wel bij mijn ouders, en het bedrijf waar ik werkte. Bij hen leg ik wel een schuld neer. Maar dat is meer persoonlijk.
[..]
Zo zit ik niet in elkaar. Veelal mensen met een goede studie en goede baan zitten wel zo in elkaar. Ik niet. Dat ben ik niet. Als de baas zo te werk gaat dat er gescholden moet worden, dan moet dat. Ik wil niet zo in het systeem zitten dat ik dan thuis op hem ga schelden omdat hij de 'baas' is. Dat werkt niet.
3. Klopt. Ik ben wel geneigd te snel te hoog te grijpen.
4.
[..]
Het is maar hoe je er voor kiest om te leven. Ik kom er wel. Daar twijfel ik niet aan. Het is alleen, via welke weg ga ik. Ik moet de juiste weg kiezen, want misschien staan er files, of wegwerkzaamheden. Zij het met werk / school/ ondernemen/ of crimineel. Ik kom daar waar ik wil zijn. Op mijn manier. Dat vinden de meesten waarschijnlijk onvolwassen. Heb ik enigzins begrip voor.
Maar dat wil die dus niet. Hij wil meteen CEO zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:58 schreef Daboman het volgende:
Je kan prima laaggeschoold beginnen. Volgens mij beginnen de meeste echt succesvolle mensen zo. Als je talent hebt zien mensen dat. En sowieso hoef je voor laaggeschoold werk niet altijd een hongerloontje te krijgen als je bereid bent om andere concessies te maken.
En trouwens. De juiste weg bestaat niet. Alleen betere en minder goede wegen.
Dit. We kunnen allemaal wel idealistisch zijn en niet mee willen in het 'systeem', maar daar bereik je gewoon niets mee. Hoe succesvol wordt jouw onderneming als je geen enkele kennis van zaken hebt? Een diploma in de juiste richting toont aan dat je weet waar je het over hebt en schenkt consumenten ook vertrouwen. Plus, een eigen onderneming is niet te vergelijken met limonade verkopen aan een kraampje of op de rommelmarkt staan met Koninginnedag. Kennis van je vak is dus wel zo handig ...quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, zorg er ook voor dat je een goede accountant krijgt om je financiële zaken daar waar nodig bij te sturen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:38 schreef Fera het volgende:
[..]
Dit. We kunnen allemaal wel idealistisch zijn en niet mee willen in het 'systeem', maar daar bereik je gewoon niets mee. Hoe succesvol wordt jouw onderneming als je geen enkele kennis van zaken hebt? Een diploma in de juiste richting toont aan dat je weet waar je het over hebt en schenkt consumenten ook vertrouwen. Plus, een eigen onderneming is niet te vergelijken met limonade verkopen aan een kraampje of op de rommelmarkt staan met Koninginnedag. Kennis van je vak is dus wel zo handig ...
dat ben ik met je eensquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:58 schreef Daboman het volgende:
En trouwens. De juiste weg bestaat niet. Alleen betere en minder goede wegen.
Ik heb redelijk ervaring in het functioneren in een organisatie. Alleen staat dit om bepaalde redenen niet op papier. Ik heb ook ervaring in het aansturen van een organisatie. Het is niet zo dat ik denk van, optie 1 en 2 werken niet, dan maar optie 3, ondernemen. Nee, hier zit meer achter. Ik heb er ervaring mee, ik weet hoe het in zijn werk gaat. Maar nogmaals, het staat niet / het is niet weer te geven op papier.quote:Op zondag 22 april 2012 11:22 schreef Ryon het volgende:
Puur gebaseerd op de levensloop die je hier hebt neergezet lijkt het mij dat je nooit hebt geleerd om in een organisatie te functioneren. Een behoorlijke handicap, want hoewel naar school gaan een diploma halen het verstandigst is, betwijfel ik of je over de discipline beschikt om dat aan te kunnen. De grootste uitdaging in naar school gaan is niet zozeer dat het moeilijk is, maar dat je instaat moet zijn om gestructureerd kennis tot je te nemen, Hoe slim je ook bent, als je dat niet kan dan houdt het op.
Ondernemen is dan niet de meest veilige maar wel de beste oplossing. Ongeschoold personeel hebben wij in Nederland al genoeg, maar zelfstandige ondernemers (met een eigen winkel o.i.d) die hun nek durven uit te steken zijn altijd welkom. Met patat bakken kan je ook een mooi bovenmodaal salaris verdienen. Daarnaast is het ook goed om ergens zelf voor verantwoordelijk te zijn. Dat zorgt ervoor dat je wellicht wat volwassener in het leven komt te staan.
Qua leeftijd ben je in principe oud genoeg om te beginnen met ondernemen. Wat wel aan te raden is om eerst de kunst af te kijken via een stage o.i.d bij een andere ondernemer in jouw branche. Dat voorkomt verrassingen.
Ik ken de branche waar in ik wil beginnen goed. Niet helemaal, maar wel redelijk. Zoiezo zou een stage wel handig zijn, dat klopt.quote:Wat wel aan te raden is om eerst de kunst af te kijken via een stage o.i.d bij een andere ondernemer in jouw branche. Dat voorkomt verrassingen.
Dat is een apart onderwerp. Lijkt me ook niet relevant voor dit verhaal.quote:Op zondag 22 april 2012 11:24 schreef Copycat het volgende:
Ik ben wel benieuwd in welke richting TS ondernemer wil worden.
DIT GELDT VOOR DE MENSEN DIE MIJ ER OP AANSPREKEN DAT IK NIET HARD WIL WERKEN OM ERGENS TE KOMEN. OM VERDERE MISVERSTANDEN TE VOORKOMEN WIL IK EVEN IETS DUIDELIJK MAKEN.quote:Op zondag 22 april 2012 11:33 schreef fruityloop het volgende:
Zoals mijn vader ooit zijn eigen vader citeerde, je moet in oude kleren werken om nieuwe te verdienen. Mijn vader is als jongste bediende bij een handelskantoor begonnen, en met veel studie ernaast, en pestpokkehard werken, uiteindelijk directeur/eigenaar van een bedrijf met ~50 man personeel geworden. Wat je wilt kan dus in theorie, maar het in de praktijk ik doen, is geen sinecure kan ik je uit ervaring vertellen. Overigens voelde mijn vader zich nooit te goed om even bij te springen in de fabriek, als dat zo nodig was.
Nogmaals, ik ben er van bewust wat er komt kijken bij een onderneming. Ik heb het geleefd, ik heb het meegemaakt. Ik weet waar ik het over het, als het op ondernemen aankomt.quote:Op zondag 22 april 2012 12:38 schreef Fera het volgende:
[..]
Dit. We kunnen allemaal wel idealistisch zijn en niet mee willen in het 'systeem', maar daar bereik je gewoon niets mee. Hoe succesvol wordt jouw onderneming als je geen enkele kennis van zaken hebt? Een diploma in de juiste richting toont aan dat je weet waar je het over hebt en schenkt consumenten ook vertrouwen. Plus, een eigen onderneming is niet te vergelijken met limonade verkopen aan een kraampje of op de rommelmarkt staan met Koninginnedag. Kennis van je vak is dus wel zo handig ...
i knowquote:Op zondag 22 april 2012 12:47 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat niet alleen, zorg er ook voor dat je een goede accountant krijgt om je financiële zaken daar waar nodig bij te sturen.
Een goede is niet goedkoop, maar kan je wel een hoop opleveren en voor valkuilen behoeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |