abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:46:49 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_110590140
Hey mensen,

Dit kwam laatst in een belangrijke examen in the VS voor studenten van 16 jaar. Het is gebaseerd op het verhaal van het schildpad en de haas. Niemand snapt het, maar er ligt wel een moraal in het verhaal voor degene die het snappen. Net als er een moraal lag in het verhaal van the tortoise and the hare. Hier volgt het verhaal, samen met de twee antwoorden:

http://www.nowpublic.com/(...)6.html#ixzz1sbJzia00

Can You Answer This 8th-Grade Test Question?

This is why more and more people dismissed standardized tests as poor indicators of a student's ability: some of the questions are pure nonsense. For example, The Pineapple and the Hare appears on an 8th Grade reading exam in New York.

Without any more commentary, here is The Pineapple and the Hare. Let's see how you do. Can you even make sense of it?

The Pineapple and the Hare

In the olden times, animals could speak English, just like you and me. There was a lovely enchanted forest that flourished with a bunch of these magical animals. One day, a hare was relaxing by a tree. All of a sudden, he noticed a pineapple sitting near him.

The hare, being magical and all, told the pineapple, “Um, hi.” The pineapple could speak English too.

“I challenge you to a race! Whoever makes it across the forest and back first wins a ninja! And a lifetime’s supply of toothpaste!” The hare looked at the pineapple strangely, but agreed to the race.

The next day, the competition was coming into play. All the animals in the forest (but not the pineapples, for pineapples are immobile) arranged a finish/start line in between two trees. The coyote placed the pineapple in front of the starting line, and the hare was on his way.

Everyone on the sidelines was bustling about and chatting about the obvious prediction that the hare was going to claim the victory (and the ninja and the toothpaste). Suddenly, the crow had a revolutionary realization.

“AAAAIEEH! Friends! I have an idea to share! The pineapple has not challenged our good companion, the hare, to just a simple race! Surely the pineapple must know that he CANNOT MOVE! He obviously has a trick up his sleeve!” exclaimed the crow.

The moose spoke up.

“Pineapples don’t have sleeves.”

“You fool! You know what I mean! I think that the pineapple knows we’re cheering for the hare, so he is planning to pull a trick on us, so we look foolish when he wins! Let’s sink the pineapple’s intentions, and let’s cheer for the stupid fruit!” the crow passionately proclaimed. The other animals cheered, and started chanting, “FOIL THE PLAN! FOIL THE PLAN! FOIL THE PLAN!”

A few minutes later, the hare arrived. He got into place next to the pineapple, who sat there contently. The monkey blew the tree-bark whistle, and the race began! The hare took off, sprinting through the forest, and the pineapple ...

It sat there.

The animals glanced at each other blankly, and then started to realize how dumb they were. The pineapple did not have a trick up its sleeve. It wanted an honest race — but it knew it couldn’t walk (let alone run)!

About a few hours later, the hare came into sight again. It flew right across the finish line, still as fast as it was when it first took off. The hare had won, but the pineapple still sat at his starting point, and had not even budged.

The animals ate the pineapple.

Now, Some Study Questions

It's like an Aesop fable recited by Floyd from True Romance.

However, if you were an 8th-Grader, you'd have to take it seriously. You'd actually have to answer questions about the pineapple-and-hare story. These tests are important, so you'd have to take your best swing. Those questions include:

Why did the animals eat the pineapple?

a. they were annoyed
b. they were amused
c. they were hungry
d. they wanted to

Who was the wisest?

a. the hare
b. moose
c. crow
d. owl

Wat denk jij dat het moraal van het verhaal is en waarom?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_110590354
What the fuck is dit voor onzin? _O- ik moest gewoon hardop lachen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:08:39 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110590616
D en A. Een moose en owl komen niet eens in het verhaal voor.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110590833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:08 schreef Maanvis het volgende:
D en A. Een moose en owl komen niet eens in het verhaal voor.
Moose wel.
En de Owl is het wijst, omdat die niet op is komen dagen bij de race.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110591269
-edit- nee

[ Bericht 88% gewijzigd door Re op 21-04-2012 13:35:33 ]
pi_110593630
Ik zeg a. en b.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_110593686
Ik denk dat The Hare de slimste was omdat hij geen 'vooroordelen' tegen de ananas vast hield, hem niet belachelijk maakt een geen aannames deed. Hij ging gewoon racen en deed zijn best, ongeacht zijn tegenstander.

Ik denk dat de dieren de ananas opaten omdat ze geïrriteerd waren. Ze voelden zich door de ananas belachelijk gemaakt (ook al deden ze dat zelf).
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_110594039
Dit soort vragen zou in toetsen gestopt kunnen worden als controle. Als de toetsen eerlijk gemaakt worden, zijn de antwoorden min of meer random. Als dat het motief erachter is, dan worden ze natuurlijk niet meegeteld voor het cijfer.
pi_110594070
wat heeft dit met r&p te maken
(ik heb het overigens niet gelezen)
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:15:49 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110594485
De OP klopt niet. Dit is de werkelijke test.
http://usny.nysed.gov/docs/the-hare-and-the-pineapple.pdf
Daar komt wel een uil in voor namelijk.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:28:29 #11
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_110595031
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:15 schreef Maanvis het volgende:
Die tekst is heel anders. :D
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_110595270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:28 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Die tekst is heel anders. :D
Ja, inderdaad. En niet al die vragen die daarbij horen zijn zo vreemd.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:44:03 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_110600975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:15 schreef Maanvis het volgende:
Ik dacht dat de makers van die tekst een bedoeling hadden die zij stiekem wilde doorgeven aan de studenten. Zo'n wijze les over hoe ze high school en later real life kunnen overleven:

Die pineapple is die vreemde jongen of meisje. Misschien is hij autistisch, misschien heeft hij een handicap, misschien is hij gewoon computer verslaafd.

The hare is de stoere talentvolle jongen of meisje. De jongen die het beste is in voetbal of heel goed kan surfen, enz. Of het meisje dat te veel met vampieren, wicca of poppetjes bezig houdt.

De pineapple, die een beetje wereld vreemd is of in zijn eigen fantasy wereld leeft, droomt altijd dat hij zoals die stoere jongen of meisje kan zijn. In zijn eigen fantasy wereld denkt die pineapple ook dat hij beter is dan the hare. Dus natuurlijk gaat hij of zij die pineapple uitdagen een keer, omdat hij vindt dat the hare onterecht the beste reputatie heeft.

The Moose en the crow zijn mensen uit de normale publiek die toeschouwen. Zij zijn een beetje de extraverte gasten die de kern van de groep dieren vormen. Wanneer ze hun meningen uitschreeuwen beinvloeden zij ook de groep. In geval van de crow zou hij zelf een soort politicus zijn de de groep weet te beinvloeden.

The owl is dan de nuchtere person met common sense die zich niet laat beinvloeden door the crow en the moose, maar helaas weet hij zelf niet hoe hij de groep moet beinvloeden, of tenminste wilt hij niet.

Wanneer mensen merken dat de pineapple helemaal geen sluw plan heeft, maar dat het gewoon nerdje/autist is, zijn ze geirriteerd dat hij zoveel tijd en energie van hem roofde dat ze hem gaan opeten (pesten, uitsluiten).

En dat is wat ik denk dat de makers van die test duidelijk wilde maken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_110601195
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik dacht dat de makers van die tekst een bedoeling hadden die zij stiekem wilde doorgeven aan de studenten. Zo'n wijze les over hoe ze high school en later real life kunnen overleven:

Die pineapple is die vreemde jongen of meisje. Misschien is hij autistisch, misschien heeft hij een handicap, misschien is hij gewoon computer verslaafd.

The hare is de stoere talentvolle jongen of meisje. De jongen die het beste is in voetbal of heel goed kan surfen, enz. Of het meisje dat te veel met vampieren, wicca of poppetjes bezig houdt.

De pineapple, die een beetje wereld vreemd is of in zijn eigen fantasy wereld leeft, droomt altijd dat hij zoals die stoere jongen of meisje kan zijn. In zijn eigen fantasy wereld denkt die pineapple ook dat hij beter is dan the hare. Dus natuurlijk gaat hij of zij die pineapple uitdagen een keer, omdat hij vindt dat the hare onterecht the beste reputatie heeft.

The Moose en the crow zijn mensen uit de normale publiek die toeschouwen. Zij zijn een beetje de extraverte gasten die de kern van de groep dieren vormen. Wanneer ze hun meningen uitschreeuwen beinvloeden zij ook de groep. In geval van de crow zou hij zelf een soort politicus zijn de de groep weet te beinvloeden.

The owl is dan de nuchtere person met common sense die zich niet laat beinvloeden door the crow en the moose, maar helaas weet hij zelf niet hoe hij de groep moet beinvloeden, of tenminste wilt hij niet.

Wanneer mensen merken dat de pineapple helemaal geen sluw plan heeft, maar dat het gewoon nerdje/autist is, zijn ze geirriteerd dat hij zoveel tijd en energie van hem roofde dat ze hem gaan opeten (pesten, uitsluiten).

En dat is wat ik denk dat de makers van die test duidelijk wilde maken.
:') . Ik denk dat het gewoon een test voor leesvaardigheid is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:50:42 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110601201
nee, want het verhaal is niet geschreven door de makers van de test, maar het komt uit een kinderboek.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:52:07 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_110601250
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:50 schreef Maanvis het volgende:
nee, want het verhaal is niet geschreven door de makers van de test, maar het komt uit een kinderboek.
Nou, door die makers van dat kinderboek dan! -O-
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:57:00 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110601431
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou, door die makers van dat kinderboek dan! -O-
nee, want dat kinderboek draait er om dat het onzinnige nonsensverhalen zijn die een vader of oom of opa aan zijn kleinzoon/neef/zoontje vertelt..
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:02:42 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_110601630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee, want dat kinderboek draait er om dat het onzinnige nonsensverhalen zijn die een vader of oom of opa aan zijn kleinzoon/neef/zoontje vertelt..
Oh... bron?

En het zou op zich een goede moraal kunnen zijn!
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:10:43 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110601919
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oh... bron?

En het zou op zich een goede moraal kunnen zijn!
http://online.wsj.com/art(...)356113609677208.html
De moraal is dat je nooit een weddenschap met een aubergine moet doen (in het orginele verhaal is het een aubergine die kan praten, maar ze dachten dat kinderen niet wisten wat het is)
het komt dus uit dit boek: http://en.wikipedia.org/wiki/Borgel
Een gedicht over Maanvis
pi_110628126
Dat het leven door gaat, ondanks dat teh pineapple opgegeten is. Waarom? Goede vraag.
pi_110629913
Het goede antwoord is niet van toepassing.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  zondag 22 april 2012 @ 14:15:46 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110630089
Okay, en nu 1 voor Keep_Walking.

Op een dag komt een boer van zijn akker af, en gaat bij zijn vrouw in de keuken wat koffie zitten drinken.
Plots hoort hij iets in de kamer ernaast. De vrouw zegt, "ach da's de wind." Maar de boer is eigenwijs en gaat toch kijken.
Dan ziet ie in die kamer ineens iemand staan. Een man, die een broek aan trekt. ZIJN BROEK!
Dus die boer schreeuwen dat de man op moet rotten, onder dreiging van een beet van zijn hondje.
En de man rende weg, met de broek van de boer nog aan!
Vervolgens pakt de boer een gloeiende ijzeren pook uit de kachel en steekt die zo in de reet van de man, die al kermend ter aarde stort.
De broek kon ie weggooien.

Wat is de moraal van dit verhaal?
Een gedicht over Maanvis
pi_110630140
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:15 schreef Maanvis het volgende:
Okay, en nu 1 voor Keep_Walking.

Op een dag komt een boer van zijn akker af, en gaat bij zijn vrouw in de keuken wat koffie zitten drinken.
Plots hoort hij iets in de kamer ernaast. De vrouw zegt, "ach da's de wind." Maar de boer is eigenwijs en gaat toch kijken.
Dan ziet ie in die kamer ineens iemand staan. Een man, die een broek aan trekt. ZIJN BROEK!
Dus die boer schreeuwen dat de man op moet rotten, onder dreiging van een beet van zijn hondje.
En de man rende weg, met de broek van de boer nog aan!
Vervolgens pakt de boer een gloeiende ijzeren pook uit de kachel en steekt die zo in de reet van de man, die al kermend ter aarde stort.
De broek kon ie weggooien.

Wat is de moraal van dit verhaal?
dat wijf moet der bek houden?
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110630475
Wat is deze :D
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 23 april 2012 @ 03:27:32 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110662135
ik had inmiddels wel een reactie verwacht.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')