Waarom gebruik je de dexamphetamine niet ook 's avonds?quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:29 schreef Snuwerd het volgende:
ik zie een beetje achter mn computer zitten staren al wel beetje als een rustmoment, maar vaak resulteert dat wel in een hele avond
het gaat overigens ook gepaard met een dopaminedip van een uur, maar soms ook de hele avond voor mn gevoel (19:00-24:00) (door gebruik van dexamphetamine overdag ivm adhd)
ik zal beide tips eens meenemen, ik neem trouwens aan dat je met reflexief bedoelt dat ik de dag nog een rustig voor mezelf doorneem? of bedoel je misschien mindful wat mezelf betreft?
Dan loop ik het gevaar dat er savonds nog te veel in mn bloed zit en kan ik niet slapen. En volgens mij is de rebound later dan nog wat harder? Heb je er ervaring mee?quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de dexamphetamine niet ook 's avonds?
Deze neem ik ook mee, dank je. Doe ik af en toe al, maar misschien is wat vaker wel slim.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:04 schreef Lienekien het volgende:
Gaeens een uurtje wandelen, 's avonds. Dat is heel ontspannend, ook mentaal.
haha bedankt voor het advies, en ik ben al heel wat fases qua dat doorgegaan. Vermoeide hersenen is niet iets dat ik snel beschreven hoor in mijn omgeving, vandaar dat ik het binnen de context van mijn diagnoses heb genoemd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:43 schreef hlmllp het volgende:
Ik zie net dat je ook adhd hebt.. laat je je niet teveel aan praten?
Gewoon voldoende slapen net als ieder ander mens anders voel je je niet goed wat zich bij jou blijkbaar uit in overprikkeling. Andere mensen krijgen hoofdpijn of vallen gewoon in slaap en weer andere mensen worden juist hyper door slaap te kort.
Blijf dus niet te veel plakken aan je labeltje, maakt het leven alleen maar beperkter/moeilijker voor je zelf. [/wijsheid]
Ben je niet de enige die diep nadenkt en de mensen in je omgeving allemaal dom zijn?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:49 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
haha bedankt voor het advies, en ik ben al heel wat fases qua dat doorgegaan. Vermoeide hersenen is niet iets dat ik snel beschreven hoor in mijn omgeving, vandaar dat ik het binnen de context van mijn diagnoses heb genoemd.
Je kunt het altijd proberenquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:40 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Dan loop ik het gevaar dat er savonds nog te veel in mn bloed zit en kan ik niet slapen. En volgens mij is de rebound later dan nog wat harder? Heb je er ervaring mee?
hoe bedoel je? ik ervaar wel meer afstand tot anderen dan gemiddeld denk ik jaquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:54 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Ben je niet de enige die diep nadenkt en de mensen in je omgeving allemaal dom zijn?
ja dat slaapaspect ben ik niet over uitquote:Op zondag 22 april 2012 01:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je kunt het altijd proberen![]()
Ik gebruik zelf ritalin en de laatste raakt pas rond 12 uur uitgewerkt. Bovendien slaap ik ook prima op dat spul
de was opvouwen, ben je gekquote:Op zondag 22 april 2012 18:16 schreef Nanuke het volgende:
Hier ook een prikkelgevoelig persoon. Wat voor mij helpt is meer afwisseling in mentale en fysieke inspanning. Het volle hoofd maakt dat ik me moe voel en nergens meer toe wil zetten en dus achter de laptop ga hangen. Echter weet ik dat juist dat averechts werkt, het zijn alleen maar meer prikkels die je moet verwerken al ervaar je dat niet zo. Wat wel helpt (en ondanks dat ik dat weet, heb ik er nog steeds wel moeite mee om het ook te doen) zijn dingen als een stuk wandelen of andere fysieke activiteiten. Ik vouw bv vaak 's avonds de was op omdat dat ook mijn hoofd rust geeft.
Maar wat voor mij het meeste helpt is (als dit voor jou mogelijk is, want dat kan ik natuurlijk niet inschatten) overdag meer afwisseling zoeken. Dus in de pauzes op je werk niet alleen je brood gaan eten en zitten in de kantine en met collega's gaan kletsen, maar even een rondje gaan lopen om het gebouw en dan weer naar binnen. Dat helpt ook om de 'emmer' wat minder vol te laten lopen. Even weg uit de vele prikkels.![]()
Slapen is niet perse nodig om wat meer rust te krijgen, je kan ook op de bank gaan liggen met je ogen dicht en even gewoon genieten van de rust. Voor mij werkt dit beter dan echt slapen, omdat ik na het slapen niet meer goed op gang kom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |