Daarom FOK!?quote:PDS is niet gevaarlijk, maar wel heel vervelend. PDS kan van grote invloed zijn op uw leven. PDS-patiënten ervaren vaak onbegrip en maatschappelijke problemen.
Is tovh niet veel? Het is trouwrns patat oorlog of speciaal he niet allebeiquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zoveel? Of is het een selectie van hetgeen je allemaal bij een snackbar bestelt over verschillende gelegenheden.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:57 schreef kapiteintje het volgende:
Topic kaap?
Algemene mededeling:
Ons aller Guitarist is vandaag (21 april) jarig. Ook hij is geboren in het koningsjaar '88 en derhalve 24 jaar oud geworden.![]()
![]()
Zijn dacht ik gewoon onderzoeken naar gedaan. Is evolutionair gezien ook redelijk logisch.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:52 schreef kapiteintje het volgende:
Ik denk niet dat je dat zo algemeen kunt stellen, maargoed het is een kwaaltje van wetenschappers om hun onderzoeksbevindingen als zijnde een waarheid te poneren.
Dude.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:57 schreef Smoofie het volgende:
Het valt ook wel mee hoor, toen ik nog bij BK en MC at enz, kon ik zo 2 triple whopper menu's opeten.
73kgquote:
Alleen bij een goede toko of chinees. Niet die rotzooi die je in de supermarkt koopt.quote:
Lol nee, al pas ik wel een beetje in het fok stereotype beeld.quote:
Ik vind het niet zo logisch en ik denk niet dat je het zo absoluut kunt stellen. Sowieso is psychologie als wetenschapstak per definitie niet hard genoeg om dat zo stellig te beweren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zijn dacht ik gewoon onderzoeken naar gedaan. Is evolutionair gezien ook redelijk logisch.
Is dat de reden dat 88 een koningsjaar is?quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:57 schreef kapiteintje het volgende:
Topic kaap?
Algemene mededeling:
Ons aller Guitarist is vandaag (21 april) jarig. Ook hij is geboren in het koningsjaar '88 en derhalve 24 jaar oud geworden.![]()
![]()
Ik kan nog steeds veel etenquote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Iets zegt me dat dit een lulverhaal is.
quote:Hamiltons regel
De Regel van Hamilton (Hamilton's rule) (W. D. Hamilton, 1964) stelt dat het voor een individu de moeite loont om zijn eigen reproductie (directe fitness) op te offeren afhankelijk van de verwantschapsgraad en hoeveelheid nakomelingen van deze verwant. Dit wordt weergegeven aan de hand van volgende formule:
met
r: de verwantschapscoëfficiënt of de mate van verwantschap (bv. broers: 0.5 (een individu krijgt de helft van zijn genen van zijn vader, de andere helft van zijn moeder, dus broers en zussen zijn gemiddeld gezien 50% gelijk aan elkaar én aan hun ouders qua genotype); neven en nichten (de kinderen van twee broers of zusters): 0.125).
B: het voordeel (benefit); met andere woorden het aantal nakomelingen van de verwant.
K: de kost of de directe fitness, dus het eigen aantal nakomelingen (genen) die opgeofferd worden.
Wanneer het linkerlid groter is dan het rechter zal het desbetreffende allel of genotype dus gemiddeld gezien in grotere mate doorgegeven worden naar de volgende generatie door de verwanten. Indien niet, loont het voor het "individu" meer om zichzelf voort te planten.
Bijvoorbeeld: als een individu één nakomeling zou hebben, moet zijn broer meer dan twee nakomelingen hebben of twee broers elk minstens anderhalf. In werkelijkheid zou dit of twee en één of drie en nul zijn (een individu kan immers geen decimaal zijn). In het geval van één neef of nicht zou deze minstens negen nakomelingen moeten hebben om de ene nakomeling van ons "hoofdindividu" te compenseren. Namelijk 0.125*(8+1)>1.
[bewerken]Verwantschapsselectie
Verwantschapsselectie of kin selection (Engels kin: "(bloed)verwant") is een vorm van altruïsme. Bij verwantschapsselectie worden nauwe verwanten bevoordeeld ten opzichte van niet-verwanten. Dit kan bijvoorbeeld het tolereren van (sub)adulten in het territorium zijn, het doorgeven van het territorium aan een nakomeling of simpelweg het waarschuwen van verwanten bij gevaar. Dit kan van belang zijn in omgevingen waar het moeilijk overleven is (weinig voedsel, weinig territoriumgelegenheid, etc.).
Een typisch voorbeeld van verwantschapsselectie en helpergedrag zijn leeuwentroepen. Alle leeuwinnen en juvenielen in een troep zijn verwanten (moeders-kinderen, tantes-nichtjes/neefjes), waarbij tantes ook de nakomelingen van hun zusters kunnen zogen, terwijl de moeder op jacht is. Enkel het mannetje is niet verwant, want mannelijke nakomelingen worden in hun adolescentie uit de groep verstoten, waardoor er geen incest optreedt.
PSV won de Europa Cup 1, Nederland werd Europees Kampioen, PSV won de dubbel in Nederland... Koningsjaar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat de reden dat 88 een koningsjaar is?
Gefeliciteerd -_Guitarist_-
Biologie mijn vriend, geen psychologie. Volkomen logisch als je erin verdiept.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo logisch en ik denk niet dat je het zo absoluut kunt stellen. Sowieso is psychologie als wetenschapstak per definitie niet hard genoeg om dat zo stellig te beweren.
Ik zou m'n leven alleen geven als ik weet dat degene van belang is ofzo voor iets, anders echt nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo logisch en ik denk niet dat je het zo absoluut kunt stellen. Sowieso is psychologie als wetenschapstak per definitie niet hard genoeg om dat zo stellig te beweren.
Vroeger bij maccie altijd standaard big mac menu en 5 hamburgers ofzoquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:57 schreef Smoofie het volgende:
Het valt ook wel mee hoor, toen ik nog bij BK en MC at enz, kon ik zo 2 triple whopper menu's opeten.
en jij hebt er niets van gezienquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
PSV won de Europa Cup 1, Nederland werd Europees Kampioen, PSV won de dubbel in Nederland... Koningsjaar.
Op mijn verjaardag was " the battle of actium", eindigde de 2e WW en startte de "great fires of london".quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
PSV won de Europa Cup 1, Nederland werd Europees Kampioen, PSV won de dubbel in Nederland... Koningsjaar.
Ooit eens gigantisch van over m'n nek gegaan man. Zo'n smerige deegbal met van dat muffe zoetige vlees erin uit de magnetron.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Alleen bij een goede toko of chinees. Niet die rotzooi die je in de supermarkt koopt.
Fok! is echtquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:58 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Lol nee, al pas ik wel een beetje in het fok stereotype beeld.
Fok omdat.. Het toch best leuk is en gewoon lullen over voetbal/mma.
Op de middelbare altijd als "tussendoortje" in tussenuur 6 euroknallers naar binnen werkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 02:00 schreef inZanity het volgende:
[..]
Vroeger bij maccie altijd standaard big mac menu en 5 hamburgers ofzoNu altijd paar groenteburgers met friet.
ze doen er daar volgens mij ook wat in dat je sneller vol zit
Thanks, party is vanavondquote:Op zaterdag 21 april 2012 02:01 schreef AryaMehr het volgende:
Gefeliciteerd Guitarist.
[ afbeelding ]
Nee, de reden is dat de gouden kern vaste users in '88 geboren is eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat de reden dat 88 een koningsjaar is?
Gefeliciteerd -_Guitarist_-
Ik snap de essentie van je verhaal wel, maar het onderzoek zelf citeren is nog geen argument pro voor de credibility van dat onderzoek.quote:
Als iemand ze meeneemtquote:Op zaterdag 21 april 2012 02:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met toetertjes hoop ik?
[ afbeelding ]
Lijkt me een duidelijk grensgeval eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Biologie mijn vriend, geen psychologie. Volkomen logisch als je erin verdiept.
Hehe, nee echt niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:04 schreef kapiteintje het volgende:
Lijkt me een duidelijk grensgeval eerlijk gezegd.
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om alles zelf te typen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik snap de essentie van je verhaal wel, maar het onderzoek zelf citeren is nog geen argument pro voor de credibility van dat onderzoek.
Ik eet daar al jaren niet meer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:05 schreef TakAFCA het volgende:
Bij BK hebben ze lekkere burgers maar niet lekker brood.
Bij MC hebben ze lekker brood maar die burgers zijn ranzig.
Bij BK wordt je vreten nog tenminste op bestelling gemaakt. Dat scheelt nog een slok op een borrel vind ik persoonlijk. Ook is het vlees van betere kwaliteit in mijn ogen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:05 schreef TakAFCA het volgende:
Bij BK hebben ze lekkere burgers maar niet lekker brood.
Bij MC hebben ze lekker brood maar die burgers zijn ranzig.
Logisch, het was een redelijke lap tekst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om alles zelf te typen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |