Ze zijn wel tof. Ik doe af en toe weer eens een poging er eentje te winnen.quote:
En bij welke sites doe je zoal een gok?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:54 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ze zijn wel tof. Ik doe af en toe weer eens een poging er eentje te winnen.Kopen hoeft niet zonodig, al is de footage die je er afhaalt vaak wel van gewoon erg visueel gave kwaliteit.
Die van GoPro zelf. Daily giveaway of everything they make.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:00 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
En bij welke sites doe je zoal een gok?
Als de Blackmagic een 60p mode had was ik verkocht, maar het ontbreken hiervan is van te groot belang voor slow-motion, heel jammer.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:25 schreef nietzman het volgende:
Ja we kunnen niet allemaal een blackmagic camera zijn hè.
15K kost 'ie, maar we filmen bijna altijd met een veelvoud van dat bedrag aan glas.
Geweldigquote:Op maandag 18 juni 2012 02:15 schreef shiznuts het volgende:
Of deze gasten: http://www.youtube.com/user/theslowmoguys
(Deze vid heeft ruim 16 miljoen views)
quote:Op maandag 18 juni 2012 22:15 schreef Susteren het volgende:
En is HD footage van een compact camera (bijv. een powershot) te combineren met die van een 600d wanneer je kleurcorrecties gaat uitvoeren? Is er een neutral/flat color profile op een powershot? En is het verschil in videokwaliteit/kleuren merkbaar voor het normale publiek? Ik hang mijn dslr met L glas erop namelijk niet graag aan een cable cam, en wil daar graag een compact camera voor gebruiken.
Als het zo gaat: dslr shot (3 seconden) > compact shot (5 seconden) > dslr shot (6 seconden)quote:Op maandag 18 juni 2012 22:42 schreef KaMo het volgende:
Dat verschil ga je zien, maar bruikbaar is het zeker.
Hoe vaak zie je dat ze in televisie shows switchen naar een GoPro? Vrij vaak, dus het zal prima te combineren zijn (ik heb ook goedkope camcorders gecombineerd met DSLR in een project waar ik nu aan werk)
[..]
Ligt eraan wie die iemand is.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:10 schreef Susteren het volgende:
[..]
Als het zo gaat: dslr shot (3 seconden) > compact shot (5 seconden) > dslr shot (6 seconden)
En wanneer de video ongeveer even scherp is gemaakt (dmv. sharpen / blur), en met kleurcorrectie de video ongeveer de zelfde kleur heeft, zou iemand dit dan merken?
Je kan beter de zoom h1 als mic gebruiken zonder die videomic. De zoom h1 geeft trouwens heel mooi geluid.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:05 schreef Susteren het volgende:
Is er een hoorbaar verschil tussen zoom h1 + videomic of de rode videomic direct in een 600d icm. magic lantern?
of een Tascam DR-05quote:Op maandag 18 juni 2012 23:32 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Je kan beter de zoom h1 als mic gebruiken zonder die videomic. De zoom h1 geeft trouwens heel mooi geluid.
Was nodig, er was veel verschil in de footage, op de film dag was het qua zon nogal wisselvallig namelijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:48 schreef Stefan het volgende:
Ik vind de kleuren erg flets, is dat een keuze?
Of gewoon de Sony FS700 voor minder dan de helft van het geld @ 240fps in HDquote:
Alleen focus, iso, sluiter, zoom moet je nog steeds handmatig doen, dus om t knopje in te drukken van rec is geen moeitequote:Op zondag 24 juni 2012 17:55 schreef Susteren het volgende:
En een optie als je een rig hebt:
http://www.dslrtriggers.c(...)duct&product=9545014
Zeer sjiek product, lekker simpel! Zo hoef je niet de hele tijd op de camera de knop in te drukken, maar kun je gewoon je handen aan je handles houden.
Als de instellingen eenmaal goed zijn scheelt het toch moeite, en het scheelt misschien zelfs shots die je zou missen als je niet meteen kon opnemen. En focus is ook in de buurt van de grips met een follow focus.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen focus, iso, sluiter, zoom moet je nog steeds handmatig doen, dus om t knopje in te drukken van rec is geen moeite
Dagprijs??quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:12 schreef shiznuts het volgende:
Zojuist de 650D in handen gehad (Saturn AT). De STM-lenzen waren er nog niet (was vooral benieuwd naar de 40mm pancake), dus de standaard 18-55mm IS II zat erop, maar die autofocus tijdens video is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Ik hoop dat het aan de jonge firmware ligt en dat dat nog beter wordt, want het hebben is een, dat het ook nog bruikbaar is en een reden kan zijn richting deze camera te swingen een tweede. Het scherm zelf verder en de touchgevoeligheid is wel echt goed en kan me voorstellen dat dat heel fijn werkt. Goede toevoeging om via het quickmenu alles met een aanraak van je vinger snel te kunnen veranderen. Verder is de aparte movie-stap wel handig zodat je je verschillende modes niet alleen bij foto, maar ook bij video hebt. Of het de meerprijs t.o.v. een 550D (was vandaag met kitlens 449,-)/600D waard is weet ik eerlijk gezegd niet, maar het is wel weer eens iets anders.
Saturn AT, hè!quote:
Het gaat me vooral om of ik bij genoeg afstand genoeg scherptegebied heb en niet alleen een neus. Dan is de 1,8f handig bij avondlicht te gebruiken voor interviewsquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:54 schreef shiznuts het volgende:
Dat is wel het doel erachter ja.Bokeh!
Met de 600D + 50mm f/1.8 weleens een foto gemaakt. Voor jou misschien wel interessant op interview afstand zo'n beetje en dan met een 'prop' pistool voor me uit zwaaiend en de achtergrond een bos. M'n hand met wapen en het bos is blurry, alleen m'n hoofd zit in het scherptegebied. Doe je een stap naar voren of naar achteren, kom je inderdaad moet je inderdaad compenseren, want anders valt je onderwerp buiten dat scherptegebied.
Hier een voorbeeld gegoogled dat erop lijkt:
[ afbeelding ]
volgens mij heeft de onderste een eigen scherpstelmotor, de bovenste niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:22 schreef Stefan het volgende:
http://www.vergelijk.nl/o(...)_5_6_iii/specs.rhtml
wat is t verschil tussen deze 2?
http://www.vergelijk.nl/o(...)00mm_f_4_5_6_is_usm/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |